Hoe vertellen jullie thuis dat je een vriend/ vriendin hebt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Hoe vertellen jullie thuis dat je een vriend/ vriendin hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 16:15

Wellicht staat het verkeerd ...
Ik denk dat vele hier zich misschien wel afvragen.
Hoe vertel je thuis dat je een vriend/ misschien zelfs een vriendin in sommige gevallen hebt? :)

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hoe vertellen jullie thuis dat je een vriend/ vriendin hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:18

Gewoon: dit is *huppelepup* en hij is mijn nieuwe lover :+

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: Hoe vertellen jullie thuis dat je een vriend/ vriendin hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:19

Mijn mama merkt het op aan mij, dus ik wacht tot ze er zelf over begint :')

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:20

Gewoon gezegd dat ik een nieuwe vriend had, een foto laten zien en vertelde hoe ik hem kende.

Ontmoeting met mijn moeder was wel iets anders dan normaal; hij moest de nieuwe wasmachine aansluiten :').
In ruil voor een bord eten en een appelflap, vond hij dat helemaal niet erg!

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:21

Bij mij heeft hij dat zelf gedaan. Ik kreeg namelijk een ongeluk die dag en ik moest naar het ziekenhuis. Was zelf buiten westen dus hij viel met zijn neus in de boter. Moest gelijk mijn ouders bellen en mij naar huis brengen en vanaf daar naar het ziekenhuis.
Mijn moeder wist het wel en had hem al gezien. Papa daarentegen wist niet eens dat ik een vriend had :+

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Hoe vertellen jullie thuis dat je een vriend/ vriendin hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:26

Twee weken voor kerst was t officieel, toen maar even gebeld dat we samen kwamen eten met kerst. Net als bij zijn ouders. Maar die hadden te al lang door ;)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hoe vertellen jullie thuis dat je een vriend/ vriendin hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:32

Gewoon voorgesteld. Bij de eerste meid duurste even voordat het kwartje waarom die vriendin vaak tot laat in de nacht bleef viel :+

love_mandy

Berichten: 2923
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hoe vertellen jullie thuis dat je een vriend/ vriendin hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:35

Ik heb gewoon gewacht tot mijn moeder het aan mij vroeg.
Al was het wel duidelijk, want er komt niet zomaar even iemand uit Engeland om een paar dagen te blijven slapen :')

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:36

Mijn huidige vriend heb ik direct over verteld. Die leerde ik hier kennen via Biks&bytes en aangezien ik mijn moeder eerder al had verteld over het concept was de volgende stap vrij snel gezet. De eerste keer dat we elkaar ontmoetten gingen we spaghetti eten bij mijn moeder thuis. Na het fiasco met mijn vorige vriend (hij had op een nogal gewelddadige manier te kennen gegeven dat we niet meer bij elkaar pasten) vond ik het enorm spannend en gelukkig begreep mijn huidige vriend dit wel. Dus hij vond het geen probleem dat we voor een veilige omgeving gingen.

Het vriendje daarvoor móest ik wel over vertellen want ik was een keer wel érg laat thuis gekomen dus daar kon ik beter maar meteen eerlijk over zijn.
Achteraf was ze allang opgelucht dat ik niet ergens in de bosjes lag maar aangezien ik nog thuis woonde had ik maar beter de tijd in de gaten kunnen houden. :=

En het vriendje daarvoor had ik ontmoet via een gezamenlijke vriend. Zij waren beste vrienden en "ineens" was hij er ook op mijn verjaardag. Toen hadden we nog niks maar mijn moeder had allang in de gaten dat we een beetje om elkaar heen hadden lopen dralen. Aangezien dit -ten opzichte van mijn rebelse pubervriendjes- een heel degelijke jongen was, was ze blij dat ik hem uiteindelijk aan de haak had geslagen dus dit kon ze alleen maar toejuichen.

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:39

Bij mn eerste vriend: *mee naar huis genomen* kijk mam, dit is ***, mijn vriend

Tweede: Ik heb een leuke jongen, ***, ontmoet en het klikte goed.

Derde (huidige vriend): mijn personal trainer traint me sinds kort in meer dan alleen fitness :+ (mijn vriend werkte toen als trainer in de sportschool, zo heb ik hem ook ontmoet)

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Hoe vertellen jullie thuis dat je een vriend/ vriendin hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:13

Bij mijn vriend thuis was het de volgende ochtend bij het ontbijt nadat ik bij ze was blijven slapen, goedemorgen :D. Weet niet meer precies hoe het is verlopen. Heb het niet helemaal onthouden.
Ik had mijn ouders al wel verteld dat ik aan het date was en die had ik verteld dat hij langs kwam toen het officieel is was.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:17

Ohhh ik vond dit zo stom om te vertellen toen ik mijn huidige vriend kreeg :') Ik was 15 en errug gesloten.

Op de avond dat ik mijn vriend aan mijn ouders wilde gaan voorstellen vertelde ik het pas aan mijn moeder. Ik zei heel vluchtig "ja mam ik heb een vriend sinds kort die komt zo langs om zich voor te stellen" :')

Vond het zo awkward en stom, als ik het opnieuw zou kunnen doen zou ik gewoon vertellen dat ik een relatie heb, maar waarschijnlijk ziet ze dat wel aankomen want dan zou ik het gewoon al vertellen als ik iemand leuk vind. :P

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:22

Na een paar keer ik ga naar x toe, ik ga met x naar de bios, ik ga met x wat drinken wat het wel duidelijk en kwam de vraag wanneer ze x nu eens gaan zien.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:27

_mexx_lady_ schreef:
Na een paar keer ik ga naar x toe, ik ga met x naar de bios, ik ga met x wat drinken wat het wel duidelijk en kwam de vraag wanneer ze x nu eens gaan zien.


Ik dek me met dat soort dingen juist altijd in door 'x' te vervangen met de naam van een vriendin. Goed ook, want meestal loopt het uiteindelijk toch op niks uit, dus dan hoef ik dat ook niet uit te leggen. Denk alleen wel dat ik daarmee inmiddels de indruk bij ze heb gewekt dat ik de heilige maagd Maria ben. :')

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:33

Ik had nog geen relatie met hem maar liep wel bijna de hele dag te appen met hem als het kon. Wat mijn ouders ook wisten. Bij de veehouderij waar ik stage liep werd eens in de zoveel weken een stier geslacht bij zijn werk, waarvan wij dan het vlees gingen inpakken. Zodoende zijn wij elkaar tegen het lijf gelopen. Tot hij op een zondag toevallig een rondje aan het rijden was in de buurt. Toen hebben mijn ouders maar gezegd laat hem dan maar aankomen voor een kop koffie of wat anders. En van het een kwam het ander hij is toen gekomen em die week daarop ben ik naar hem toe geweest. Vanaf toen was het meerdere keren per week elkaar zien en vrij snel daarna hadden we een relatie. Ondertussen zijn we 5.5 jaar samen waarvan we 2.5 jaar samenwonen en begin april verwachten wij ons eerste kindje.

VogeltjeM

Berichten: 3749
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Hoe vertellen jullie thuis dat je een vriend/ vriendin hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:35

Mijn moeder stond voor het raam te zwaaien toen hij me kwam ophalen voor de eerste date. En het 12-jarige vriendje van mijn broertje deed open met: "hey, wat motte gij met mijn vriendin?". Schaamde me dood :+

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:35

Mijn moeder begon vragen te stellen.
Of mijn scharrel al een beetje serieus begon te worden :')

Het antwoord was “inmiddels is hij al wat meer dan mijn scharrel”. :D
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 13-01-19 17:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:36

Toen ik een relatie kreeg met mijn huidige vriend woonde ik op kamers. En aangezien hij toen het weekend met mij mee naar huis (bij mijn moeder) zou komen, en mijn moeder dus zou ontmoeten, had ik mijn moeder van tevoren maar een appje gestuurd in plaats van dat ze het pas zou zien als we daadwerkelijk voor de deur stonden :')

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:39

Ehm, zowel ik als mn vriendin hebben thuis niks verteld. Iedereen merkte het vanzelf. Maar het liep bij ons ook allemaal heel erg vanzelf, alles in “de relatie” en het worden van de relatie. Eigenlijk best apart, maar he. Het werkt.....

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:53

Bunn schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Na een paar keer ik ga naar x toe, ik ga met x naar de bios, ik ga met x wat drinken wat het wel duidelijk en kwam de vraag wanneer ze x nu eens gaan zien.


Ik dek me met dat soort dingen juist altijd in door 'x' te vervangen met de naam van een vriendin. Goed ook, want meestal loopt het uiteindelijk toch op niks uit, dus dan hoef ik dat ook niet uit te leggen. Denk alleen wel dat ik daarmee inmiddels de indruk bij ze heb gewekt dat ik de heilige maagd Maria ben. :')


Ohhh maar dat was de voorganger van ik ga met x. Eerst is het inderdaad met een vriendin, als dat toch wat beter loopt dan wordt het x haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:56

De leukste was toen ik op kamers zat in Maastricht en ik mijn moeder belde; hoi mam, *** komt straks even dat en dat ophalen, want hij komt het weekend hierheen. Dat is trouwens je nieuwe schoonzoon!

Ik was er dus niet bij toen ze elkaar ontmoetten.

Een andere keer ging het veel geleidelijker.
- ik ga vanavond weg met ***.
- ik ga weer weg met ***.
- *** blijft eten.
- *** blijft slapen.
- *** en ik gaan samen wonen.
En uiteindelijk
- het is uit met ***

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:07

Mijn moeder was bij onze eerste ontmoeting :')
Nooit gedacht dat we nu al 4 jaar samen zijn en een koophuis hebben :Y)
Ik ging iets kopen bij hem via het internet, en ik wou niet naar vreemde mannen in mijn eentje, vandaar dat mijn moeder mee ging _O-
Toen heeft die daarna via Facebook heel sneaky z’n nummer met een smoesje gegeven. Toen blijven appen.

Volgens mij hadden ze het thuis als snel door haha. Wordt niet groot opgeblazen hier, iedereen is welkom.
Laatst bijgewerkt door sanso op 13-01-19 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:09

Omdat dit topic beter past in 'Leven zonder paarden', verplaats ik het topic daarnaartoe.

Overigens zou ik thuis lekker luchtig beginnen met 'ik heb een leuke jongen leren kennen'. Dat zou bij mijn ouders denk ik het beste werken.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:10

_mexx_lady_ schreef:
Bunn schreef:
Ik dek me met dat soort dingen juist altijd in door 'x' te vervangen met de naam van een vriendin. Goed ook, want meestal loopt het uiteindelijk toch op niks uit, dus dan hoef ik dat ook niet uit te leggen. Denk alleen wel dat ik daarmee inmiddels de indruk bij ze heb gewekt dat ik de heilige maagd Maria ben. :')


Ohhh maar dat was de voorganger van ik ga met x. Eerst is het inderdaad met een vriendin, als dat toch wat beter loopt dan wordt het x haha


Hahaha, heerlijk zo'n backup-plan. Daar ben je vriendinnen voor. :D Ben alleen wel als de dood dat m'n moeder dan die vriendin ooit ergens in het wild, zonder mij natuurlijk, tegen komt. :o

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Hoe vertellen jullie thuis dat je een vriend/ vriendin hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:12

Als ik iemand leuk vind dan horen mijn ouders dat. Ik deel heel veel met ze.