Evi van Rooij oppermachtig in KNHS-Felix Hippisch Cup Vorden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Evi van Rooij oppermachtig in KNHS-Felix Hippisch Cup Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 11:49

knhs
Dressuur


Met een eerste en tweede plaats was Evi van Rooij de onbetwiste topper van de KNHS-Felix Hippisch Cup, die in Vorden bij Stal Seren is verreden. De 14-jarige amazone won met haar King Stayerhof’s Jango (71%) en werd tweede met Den Ostrik’s Macho (70.887%).

Achter de succesvolle Evi werden Lara van Nek met Baumann’s Despino en Micky Schelstraete met Elin’s Noncisdador gedeeld derde. Al deze combinaties wisten boven de 70% te scoren. Winnares Evi van Rooij was ook vorige keer de beste in de competitie, maar was nu zelf beter te spreken over haar proeven. “Ik heb heel fijn gereden, het ging veel beter dan vorige keer”, vertelt ze. “De eerste wedstrijd was het allemaal wat braaf, nu kon ik er veel meer aan blijven rijden. Vooral mijn draf gedeelte was het beste sinds lange tijd. In de wissels moet nog iets meer rust komen, maar dat was mijn eigen schuld.”
Evi moest zich vorig jaar vlak voor het Europees kampioenschap afmelden omdat haar pony niet fit was, dit jaar hoopt ze op een herkansing. “Mijn eerste doel is nu om met Jango weer in het A-kader te komen. Daarvoor moet ik internationaal nog een keer een goede score rijden, en ja meedoen aan het Ek zou wel heel gaaf zijn”, vertelt de amazone enthousiast.

Bondscoach wissel
Recent is bekend gemaakt dat Monique Peutz niet langer bondscoach is van de ponyruiters en Children, maar vanaf dit jaar de Junioren, Young Riders en U25 onder haar hoede neemt. In Vorden was ze er nog een keer bij om haar oogappels aan het werk te zien. “Het is voor mij wel een beetje dubbel. Ik heb het met heel veel plezier gedaan en dan is dit afscheid jammer, maar ik heb ook veel zin in de nieuwe uitdaging. Verder twijfel ik er ook niet aan dat mijn opvolger Imke Schellekens-Bartels het heel goed gaat doen. We zullen de komende tijd nog veel overleggen om alles zo goed mogelijk over te dragen. Net zoals ik ook veel met Alex van Silfhout zal samenwerken nu ik zijn bondscoach taken overneem. De competitie van vandaag was een mooie afsluiting. Het was weer een goed georganiseerde wedstrijd in een top accommodatie. De kopgroep was aan elkaar gewaagd en reed echt goed”, vertelt Peutz.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Marsie2, Supertje, xdesix en 74 bezoekers