Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:10

Sowieso gewoon leven en laten leven.
Ja, alcohol valt in de term harddrugs maar het zal wel met een reden een legale versnapering zijn.
Van het woord harddrugs schrikken mensen altijd, maar XTC wil menig mens toch ook dalijk gelegaliseerd hebben? (Nee, niet die discussie hier houden jongens :Y))

JM :#


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:40

lieveli schreef:
Ineke2 schreef:
Vast, maar je weet nooit wie hier op een openbaar forum mee lezen en die dat als “ kan wel” opvatten en dat vind ik niet kunnen als er kleine kindjes bij betrokken kunnen zijn.

En ja noem mij dan maar een zeikerd.


Iemand die dat voor 'kan wel' aanneemt is dan niet zo snugger, jammer maar helaas. Ik mag toch lijden dat je als borstvoeder je kennis elders verbreedt dan een topic over alcohol op een paardenforum.

Dat idd
Als je dermate makkelijk dingen voor waar aan neemt ... dan is Er vrees ik sowieso geen redden Meer aan

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 06:33

MarcoBorsato schreef:
secricible schreef:
Lieveli, wat ben je toch een monster :+ kleine komt zeker vanalles tekort.

Hier net 9mnd niet gedronken en nu borstvoeding dus met flinke mate. Drink vaak 2 halve wijntjes als ik drink. In de avond wil hij veel clusteren dus wil ik waken voor teveel alcohol.
Heb het tijdens de zwangerschap alleen gemist op het terras. Er is in NL op de terrassen echt weinig te drinken buiten alcohol als je geen zoete kindermeuk wil, tenzij je water drinkt. Thuis had ik genoeg keuze, maar buiten de deur vond ik het echt treurig. Overigens vond ik dat wel een eyeopener voor mezelf.


Ginger Ale met munt drink ik op het terras, dat voelt dan niet helemaal als een suikerbom met parapluutje :')


Bij ginger ale keken de meeste me glazig aan, dat hadden ze niet. Treurig vond ik dat.

Overigens, na 1 wijntje of biertje is het alcoholgehalte in je bloed zo laag dat baby met borstvoeding 1druppel binnen krijgt dus dat durfde ik wel te gokken als hij onverwacht toch kwam (maar drink meestal 2x 1/2 glas over de avond). Las op meerdere plaatsen dat als je mag rijden je ook veilig kan voeden.

En margrathea, ik heb bij goedd speciaalbier-lokalen ondertussen wel goede alcoholvrije IPA-bieren gehad, die niet proefde als limonade. Maar ook daar, op een gemiddeld terras kennen ze hoogstens de radler 0.0...

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 07:02

Om met de openingsvraag te beginnen: Nee ik doe niet aan Dry January (hier is Dry July bekender, maar daar doe ik ook niet aan). Waarom niet? Daarom niet! Geen specifieke reden.

Qua drinkgedrag drink ik toch wel elke dag 1 glas wijn, kleur hangt af van het seizoen. In het weekend soms een paar biertjes, soms wat meer, soms ook niet. Gewoonte? Nee, ik geniet van een lekker glas wijn tijdens het koken of bij het eten en er is m.i. weinig lekkerder dan een ijskoud biertje op een snikhete dag als je hard gewerkt heb.

_ENGEL_ schreef:
Wel ben ik heel erg benieuwd naar de niet drinkers onder ons, wat zij dan wel drinken? Ik drink nagenoeg alleen water en koffie, maar nooit een colaatje oid vol met suiker.

Hier nog iemand. Ik ben nl als ik bier en wijn schrap, na water, koffie en thee ook wel een beetje uitgekeken. Frisdrank drink ik hoegenaamd niet, fruitdrank max 1 glas per dag.
En ik moet eerlijk zeggen; als je dan gezellig ergens zit, word ik van water drinken ook wel een beetje flauw.
De Ginger ale met munt ga ik onthouden. Dat hebben ze hier vaak wel.

Overigens ben ik verbaasd hoeveel niet-drinkers erop aangekeken worden dat ze niet drinken! Als iemand bij ons thuis om een glas water vraagt, krijgt diegene hooguit de vraag met of zonder bubbels/ijs en wil je er evt een beetje munt of lime in. Zelfde in de kroeg; wil je cola, krijg je cola. Het is mij ook nog nooit overkomen dat ik raar aangekeken werd als ik iets non-alcoholisch vroeg....

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 07:17

Magrathea schreef:
Borstvoeding kan wel met alcohol toch? Binnen een bepaald tijdvak mag je dan even niet voeden maar daarna weer wel. Als je echt graag zou willen moet je even kolven :j

Ik vind het wel echt jammer dat er (nog) geen alcoholvrije speciaalbiertjes bestaan. Want dat vind ik echt super lekker. Als ze dat alcoholvrij én lekker maken heb je mij mee hoor :j dat zou ik rustig bestellen op een terrasje.
Nu vind ik een 0.0 witbiertje ook al erg lekker, of 0.0 radler. Smaakt naar Shandy. Nostalgie.

Ga maar eens naar een goede Mitra en je zult zien dat er heel veel is.
Je hebt ook veel horeca die alcoholvrij op de kaart hebben staan

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 07:20

Nikass schreef:
Echwel schreef:
Wil nu ook niet veroordeeld worden dat ik wel mijn biertje drink.
Kortom laat iedereen doen waar ze zich goed bij voelen en oordeel niet zo.


Maar het zijn juist de mensen die wel drinken die de niet-drinkers "veroordelen" door ze als ongezellig te bestempelen en te proberen over te halen om wel te drinken.
Er is veel verborgen alcoholisme en alcohol draagt nog altijd flink bij aan huiselijk geweld, uitgaansgeweld en verkeersongelukken.
Dat wil niet zeggen dat jij of ik niet mogen genieten van een wijntje, maar er bewust mee omgaan en het niet opdringen aan de omgeving (bijvoorbeeld door een fles wijn in het kerstpakket ed) zou prettig zijn.

Bij aanvang van het topic is de toon al gezet dr men niet dan po t dat een ander er van kan genieten.
Nog even en je mag helemaal niks meer vinden ze ook vast uit waarom je een maand geen seks mag hebben want!!!!!!!

Ik dwing een ander nergens toe die fles kun je ook weggeven.
Geen schuldgevoel en een ander blij

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 07:39

ik drink nu al ander half jaar geen alcohol. maar dit omdat ik in een traject zat en nh zwanger ben.

soms mis ik echt wel gewoon x een liefmansje of ander krieck biertje.
maar het was niet zo dat ik werkelijk wat dronk. meer van op een warme zomerdag of als je dagje weg bent. maar drink alleen iets als ik het lekker vind.

nog nooit te veel gedronken of moeite mee om er van af te blijven.

maar als mensen het lekker vinden om bij hun avondeten 1 wijntje te drinken moeten ze dat toch gewoon lekker doen.

ach en die fles wijn in het kerstpakket of het biertje dat er inzit is altijd weer een mooi kadootje voor de gene die het wel drinkt.
heb ook nog nooit gehad dat mensen aandrongen om ook alcohol te drinken als ik het zelf niet wil.

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:02

Joolien schreef:
Het valt mij altijd op op bokt dat er erg kritisch wordt gereageerd op drinken, alsof het echt een doodzonde is. NOTE: Ik keur het niet goed, ik weet hoe ongezond het is, MAAR, besef wel, het is iets wat heel veel mensen doen. Er drinken meer volwassenen wel dan niet, dus zo bijzonder als jullie schetsen is het niet. Het is natuurlijk jammer dat het noodzakelijk is om te stoppen, maar die discussie is misschien wel weer een hele andere, namelijk, waarom is het zo normaal om zulk ongezond spul in je mik te drukken...

Daar heb ik genoeg antwoorden op, maar het lijkt me dat het daar nu niet om draait. Het gaat om het stoppen. Als je een discussie wilt over waarom mensen alcohol drinken, denk ik dat een nieuw topic daar de plaats voor is. :)


He, iemand die het zegt. Zodra er op bokt iets word gezegd over drank of drugs... dan komen alle niet gebruikers boven en met het vingertje wijzen. :') Want 'heb ik niet nodig, vind ik niet lekker, kan ook gezellig zijn zonder, snap het niet, kost geld, beschamend om lam in de kroeg te staan'.

Prima toch.

Doe ik mee aan deze maand. Nee, want ik was op vakantie en echt niet dat ik op vakantie niets drink _O-
Verder kan ik makkelijk een tijd niets drinken maar als ik dan wel zin in een drankje heb dan neem ik dat ook gewoon. Waarom ik drink? Omdat ik het lekker vind. Omdat ik het ontspannend vind. Omdat je geen vrienden met salade maakt _O- Omdat naar een wijnproeverij gaan zonder wijn te proeven een beetje lame is.
Omdat ik de grappigste, raarste, bijzonderste dingen heb meegemaakt op drank/drugs en dat onvergetelijke dingen zijn geweest die ik sober echt niet had meegemaakt omdat ik dan te terughoudend zou zijn of voorzichtig of dacht 'ja echt niet'. Omdat ik een zelfstandige volwassen ben en ik zelf kan beslissen of ik 1 glas wijn wil na een rotdag of een hele fles. :P

Ik 'reset' mezelf overigens liever wanneer het mij uitkomt, en soms gebeurd het wat makkelijker vanzelf. Als ik een drukke periode heb waar ik weinig met vrienden buiten zit of bbq etc drink een stuk minder (bijv. in winter neem ik liever een warme chocomel dan een koude witte wijn ;) )

(Lees mijn bericht aub met een beetje humor ;) )

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:52

Magrathea schreef:
lieveli schreef:

Na het voeden durf ik het soms wel maar ik had echt een onvoorspelbare baby dus het is dan kolven of gokken...

Gewoon doen, slaapt ie lekker van.


Ik heb wel eens binnen een uur na een half wijntje gevoed. Ze hoorde nog lang niet te komen maar dacht er zelf duidelijk anders over. Complete flesweigeraar dus dat was ook geen optie. Moet zeggen dat ze inmiddels ruim een jaar is en wel altijd heel vrolijk :P
Soms is het ook gewoon wat het is.

Ik drink dus af en toe wel eens een wijntje of een whisky voor de lekker maar dat is zeker niet structureel maar gewoon op de momenten dat het zo uitkomt. Kan dus een maandlang twee keer per week zijn maar ook gerust 2 maanden niet.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:40

Citaat:
Vast, maar je weet nooit wie hier op een openbaar forum mee lezen en die dat als “ kan wel” opvatten en dat vind ik niet kunnen als er kleine kindjes bij betrokken kunnen zijn.

En ja noem mij dan maar een zeikerd.


Citaat:
Iemand die dat voor 'kan wel' aanneemt is dan niet zo snugger, jammer maar helaas. Ik mag toch lijden dat je als borstvoeder je kennis elders verbreedt dan een topic over alcohol op een paardenforum.


Zoals ik al zei “ je weet het gewoon niet”
En helaas pindakaas maar ook niet zo snuggere mensen maken baby’s....

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:27

luckyfarm schreef:
Een rood wijntje, 1 per dag (5 oz) voor een vrouw, en 2 voor een man is juist goed. Ik drink lekker verder. https://www.wideopeneats.com/10-health- ... lass-wine/



Het ligt iets genuanceerder. Mensen helemaal geen alcohol drinken, hebben iets verhoogd risico op hart en vaatziekten ten opzichte van mensen die een glas drinken. Maar mensen die maar heel matig drinken hebben weer meer risico op kanker en diabetes dan mensen die niet drinken. Voor wie nog meer drinkt dan een glas per dag neemt de kans op met name kanker en een beroerte per glas enorm toe. En de levensverwachting af. https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/13/ho ... t-a1599434

Nou kan je dat er natuurlijk voor over hebben. Je moet ergens aan dood gaan tenslotte. En om alle risico's in het leven uit de weg te gaan om gezond 100 te worden...je moet er maar zin in hebben. Anderzijds: ik snap ook wel heel goed dat er mensen zijn die het om die reden wél liever laten staan.

Maar dat matig drinken alleen maar gezond is klopt dus niet.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:35

Poh dan had ik toch al een beroerte gehad en ben ik bijna dood :=

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:37

Ineke2 schreef:
Citaat:
Vast, maar je weet nooit wie hier op een openbaar forum mee lezen en die dat als “ kan wel” opvatten en dat vind ik niet kunnen als er kleine kindjes bij betrokken kunnen zijn.

En ja noem mij dan maar een zeikerd.


Citaat:
Iemand die dat voor 'kan wel' aanneemt is dan niet zo snugger, jammer maar helaas. Ik mag toch lijden dat je als borstvoeder je kennis elders verbreedt dan een topic over alcohol op een paardenforum.


Zoals ik al zei “ je weet het gewoon niet”
En helaas pindakaas maar ook niet zo snuggere mensen maken baby’s....


Niet mijn verantwoordelijkheid, ook niet de jouwe. Maar we vormen wel samen bokt en 8)7 als reactie op een grapje is dan niet zo tof. Zeg dan gewoon dat je het geen tof grapje vindt.

Laat ik overigens bekennen dat ik tijdens de borstvoeding ook niet altijd volledig droog sta. Bel Veilig Thuis maar.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:42

En je kan morgen ook zomaar onder een bus lopen. Ik trek me niet zoveel aan van het welles nietes. Iedere keer hoor je iets anders. Ik vind genieten van het leven belangrijk en ala dat betekend dat ik een jaar minder lang leef, het zij zo. Je kan wel in angst blijven dat je "iets" oploopt door een glas wijn (of 2) per dag, maar wat voor kwaliteit van leven heb je dan.

Als ik me goed voel bij wat ik doe, dan is het prima. En wat de rest van de wereld doet (of niet doet) moeten ze zelf weten.

Gister dus een heerlijke gin tonic gedronken en straks maak ik een smoothie met fruit en spinazie.

Ik drink overigens ook alleen koffie, thee en water. Af en toe een glas ice tea green, maar dan houdt het wel op.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:54

Barramundi schreef:
Om met de openingsvraag te beginnen: Nee ik doe niet aan Dry January (hier is Dry July bekender, maar daar doe ik ook niet aan). Waarom niet? Daarom niet! Geen specifieke reden.

Qua drinkgedrag drink ik toch wel elke dag 1 glas wijn, kleur hangt af van het seizoen. In het weekend soms een paar biertjes, soms wat meer, soms ook niet. Gewoonte? Nee, ik geniet van een lekker glas wijn tijdens het koken of bij het eten en er is m.i. weinig lekkerder dan een ijskoud biertje op een snikhete dag als je hard gewerkt heb.

_ENGEL_ schreef:
Wel ben ik heel erg benieuwd naar de niet drinkers onder ons, wat zij dan wel drinken? Ik drink nagenoeg alleen water en koffie, maar nooit een colaatje oid vol met suiker.

Hier nog iemand. Ik ben nl als ik bier en wijn schrap, na water, koffie en thee ook wel een beetje uitgekeken. Frisdrank drink ik hoegenaamd niet, fruitdrank max 1 glas per dag.
En ik moet eerlijk zeggen; als je dan gezellig ergens zit, word ik van water drinken ook wel een beetje flauw.
De Ginger ale met munt ga ik onthouden. Dat hebben ze hier vaak wel.

Overigens ben ik verbaasd hoeveel niet-drinkers erop aangekeken worden dat ze niet drinken! Als iemand bij ons thuis om een glas water vraagt, krijgt diegene hooguit de vraag met of zonder bubbels/ijs en wil je er evt een beetje munt of lime in. Zelfde in de kroeg; wil je cola, krijg je cola. Het is mij ook nog nooit overkomen dat ik raar aangekeken werd als ik iets non-alcoholisch vroeg....


Precies dit alles is ook op mij/ons van toepassing.
Ik kan echt genieten van mijn wijntje bij het eten. :j

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:04

Shaggy09 schreef:
Sowieso gewoon leven en laten leven.
Ja, alcohol valt in de term harddrugs maar het zal wel met een reden een legale versnapering zijn.
Van het woord harddrugs schrikken mensen altijd, maar XTC wil menig mens toch ook dalijk gelegaliseerd hebben? (Nee, niet die discussie hier houden jongens :Y))


Ik was afhelopen weekend eens een keer naar de plaatselijke kroeg na jaar of 2 en daar kan je balonnen met lachgas kopen gewoon aan de bar. Iedereen stond met die balonnen ipv met alcohol :+ wel een apart gezicht!
(Offtopic sorry :+ )

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:16

lieveli schreef:
Niet mijn verantwoordelijkheid, ook niet de jouwe. Maar we vormen wel samen bokt en 8)7 als reactie op een grapje is dan niet zo tof. Zeg dan gewoon dat je het geen tof grapje vindt.

Laat ik overigens bekennen dat ik tijdens de borstvoeding ook niet altijd volledig droog sta. Bel Veilig Thuis maar.

Als je zo op alle anders zijnde meningen reageerd op een discussieforum dan blijft er weinig te discussiëren over.

Ik heb mijn mening erover mbt dit onderwerp zeker icm kleine kindjes ( die hebben geen keuze hierin als de ouders drinken) of het beschonken achter het stuur stappen.

Overigens is de smiley die ik gebruikte héél duidelijk dat ik het geen tof grapje vond. Zonder er verder extra woorden aan vuil te maken.

Daar laat ik het bij :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:24

Er blijft genoeg te discussiëren over. :)

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:14

WesternWay schreef:
Shaggy09 schreef:
Sowieso gewoon leven en laten leven.
Ja, alcohol valt in de term harddrugs maar het zal wel met een reden een legale versnapering zijn.
Van het woord harddrugs schrikken mensen altijd, maar XTC wil menig mens toch ook dalijk gelegaliseerd hebben? (Nee, niet die discussie hier houden jongens :Y))


Ik was afhelopen weekend eens een keer naar de plaatselijke kroeg na jaar of 2 en daar kan je balonnen met lachgas kopen gewoon aan de bar. Iedereen stond met die balonnen ipv met alcohol :+ wel een apart gezicht!
(Offtopic sorry :+ )


Ja dat is ook troep.
Maarja ook gewoon verkrijgbaar.

JM :#

Julia
Berichten: 24743
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:27

Voor mij geen moeite om niet te drinken. Ik ben een sporadische drinker. In mijn jeugd wel regelmatig tijdens het uitgaan genoeg gedronken, maar ik voel me eigenlijk helemaal niet fijn met alcohol op. Ik word al snel heel dizzy en slaperig, niet per se gezellig op de dansvloer. Als ik wat drink, drink ik thuis een glaasje rode wijn en daarna val ik in slaap. :+

Wat ik dan wel drink: veel thee, limonade en af en toe frisdrank zoals Rivella. Spa fruit drink ik ook graag. Koffie drink ik ook niet. Men, ik snap ineens waarom mensen mij soms saai vinden. :')

Ik heb geen moeite met mensen die wel alcohol drinken, maar overmatige drinkers vind ik vaak al snel vervelend tijdens het uitgaan of op andere feestjes. Mijn ervaring is dat er ook gauw ruzie van komt. Ik heb al een aantal kapotte bierglazen in gezichten zien verdwijnen, helaas.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:47

Wilde al voorstellen om voor de discussie “ben je verantwoordelijk voor mensen die die te stom zijn om verder te kijken dan hun Neus Lang is en iedere willekeurige opmerking en geintjes voor waar aan nemen en uitvoeren “ lekker een apart topic aan te maken

Als iets je humor niet is prima
Maar serieus , als ik op alles moet gaan letter waar iemand eventueel misschien Wellicht ?
Daggutniet

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:49

On topic

Ergens is een maand pauze wel een handig iets
21 dagen voor iets een gewoonte word , word Er nog al eens gesteld door allerlei positivo’s
Dan is ene maandje pauze voor iets wat idd als erg normaal word beschouwd

En waarom niet , de 30 dagen suikervrij en vleesLoos vliegen je ook om de Oren , vinden sommige mensen ook bs


Again , voor mezelf zie ik het nut niet
Maar ik weiger sowieso al de januarie , nieuw jaar goede voornemens

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Drogon

Berichten: 618
Geregistreerd: 16-02-14
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:56

Ik doe niet mee met de challenge, dit omdat als ik een maand lang elk weekend moet werken ik sowieso niet drink. Wanneer ik wel een keer een zaterdag of zondag vrij ben (de laatste tijd is dit hooguit 1x in de twee maand, vroeger veel vaker) ga ik heel graag uit en dit gaat dan inderdaad soms best wel mal. Dan gaan we eerst bij vrienden zitten indrinken met een fles sterke drank en vervolgens gaan we in de kroeg dan over op bier. Durf niet te zeggen hoeveel ik dan drink. := Maar ja, ik sta dus ook wel eens lam in de kroeg. Niet altijd, wel soms. Is dit erg? Tsja het zal niet gezond zijn en onder invloed kun je soms domme dingen doen. Daarom proberen we altijd de schade te beperken door tussendoor water te drinken en goed op elkaar te passen. Samen uit, samen thuis.

Waarom doe ik dit? Omdat ik het leuk vind. Lekker dansen zonder onzekerheid, nieuwe mensen leren kennen gaat super makkelijk en iedereen is even zorgeloos in het moment aan het leven. Gewoon even lekker dom doen is soms heel leuk.

Verder heb ik nog nooit meegemaakt dat wanneer ik of een van mijn vrienden besloot niet te drinken om wat voor reden dan ook dat die persoon als ongezellig bestempeld werd of aangedrongen werd om toch te drinken. Daar hebben wij gewoon respect voor. Maar geloof best dat dat niet altijd het geval is.

Choosing to forget or ignore what's happening around the world does not make those things stop happening, it makes us ignorant.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:29

Weetje, dat aandringen is natuurlijk heel irritant dat geloof ik meteen. Maar ik kan het me best voorstellen dat het wat saai lijkt als je een wijntje met iemand wilt drinken en die gaat aan het water :P

Wil niet zeggen dat die persoon saai is natuurlijk, voordat ik heel bokt over me heen krijg.

JM :#

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:37

Shaggy09 schreef:
Weetje, dat aandringen is natuurlijk heel irritant dat geloof ik meteen. Maar ik kan het me best voorstellen dat het wat saai lijkt als je een wijntje met iemand wilt drinken en die gaat aan het water :P

Wil niet zeggen dat die persoon saai is natuurlijk, voordat ik heel bokt over me heen krijg.

Waarom is dat saai dan?
Het gaat toch niet om het drankje dat iemand drinkt? Het gaat om iemands gezelschap dat je leuk met elkaar kunt kletsen, lachen en wat je allemaal verder nog doet tijdens een avond uit of later.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Dimphyl, evelienn28, Facebook, gerlienke, GrapeshotBot, Marije112, mriek1990, Noukie123, robbie88, smiley, Sokje_6, YandexBot en 162 bezoekers