Door de trailers de trailers niet meer zien.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
butengeweun

Berichten: 3650
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Door de trailers de trailers niet meer zien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 09:20

Ik heb wat hulp nodig. Mijn huidige trailer is aan het eind van zijn levensduur gekomen en nu ben ik aan het kijken voor een andere.

Maar pff wat en verschil in prijzen, materialen, vormen. Ik wordt er niet meer echt uit wijs,

Eisenlijstje;
1,5 paard trailer
Eigen gewicht tot ca 700 kilo
Max laad maakt niet. (Heb mijn BE)
Geen houten bodem.
Budget max ca 6000 euro
Oude trailer graag kunnen inruilen

Maar welke voldoen aan mijn eisen en is 2e hands handiger of nieuw.


Alvast bedankt

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."


ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 09:40

Gewoon een Weijer nemen. Degelijk, simpel, betrouwbaar. Voor jouw budget zul je wel ongeveer een nieuwe kunnen kopen, beetje afhankelijk van de staat van je trailer en wat je daar dus voor terug krijgt.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:00

Zoveel mensen zoveel wensen...
Ik ben heel tevreden met mijn Bockmann aluminium trailer, dat rot dus nooit, makkelijk schoon te houden etc, ligt prima op de weg (weliswaar 2 paards, maar is er ook in 1,5 paards: Bockmann Champion Uno C), die heeft wel een hoger eigen gewicht overigens, waarom zit je met dat eigen gewicht?

Ik zou aanraden om gewoon bij een dealer in de buurt te gaan kijken en daar waar je een goed gevoel over hebt, die te nemen. Ik zit ook niet vast aan het merk, maar ben blij met mijn dealer en heb de trailer daar ook jaarlijks in onderhoud.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Door de trailers de trailers niet meer zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:07

Ga een dagje heel wat dealers rond, bekijk alle informatie en prijzen per trailer en bekijk ook eens hoe degelijk je ze vindt. Wij hebben dat zoo gedaan en hebben uiteindelijk een geheel aluminium trailer van henra gekozen, omdat dit het beste bij onze eisen paste.
De mijne kostte nieuw trouwens net ietsjes meer dan wat jij uit wil geven, dus dan zou ik niet voor een tweedehandsje gaan.

butengeweun

Berichten: 3650
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 10:24

Mijn eigen auto mag maar 1300 trekken en wil wat speling houden (lees gewoon 600 mogen laden) De ritjes met mijn auto is op het eiland korte stukjes. Wil ik verder het land is pak ik mijn ouders auto die is een stuk sterker. Maar wel handig als ik niet steeds auto’s hoef te wisselen.

Trailer dealers zitten nogal ver weg die meerdere merken hebben staan. En met 5 dagen werken en vaak op zaterdag ook is het even puzzelen wanneer we ergens heen kunnen om te kijken. Dus dit is oriëntatie wat bevalt en wat niet bij andere.

Mocht leeggewicht geen probleem zijn had ik een ifor willen nemen maar doe zijn gewoon te zwaar.

Weijco zie ik eigenlijk niet als ik op hun site kijk heet hij nu Sirius? Zou dat kunnen

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Door de trailers de trailers niet meer zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:38

Ik ben erg blij met mijn bockmann uno. Wel aluminium bodem en houten opbouw.
Duitse degelijkheid.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Door de trailers de trailers niet meer zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:44

IW 403 met vooruitgang is 765 kg. Zou je volgens mij op ong 700 zitten

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:45

Ik ben heel tevreden met mijn Sirius 1,5-paards (S45). Tweedehands (drie jaar oud) voor jouw budget kunnen kopen. Je ziet nauwelijks dat ie gebruikt is. Hij ligt heerlijk achter de auto. Ik heb de uitvoering met zadelkamer en nog steeds meer dan voldoende ruimte om twee IJslanders erin te vervoeren.
Het is een volledig aluminium uitvoering, op de kap na dan, waardoor deze gewoon buiten kan blijven staan.
Het enige dat niet aan je eis voldoet is het eigen gewicht: dat ligt bij mijn trailer op 745 kilo.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Door de trailers de trailers niet meer zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:14


Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:14

ik kan je aanraden om naar de equitana te gaan. daar staan ze (bijna) allemaal bij elkaar. je kunt de verkopers vragen wat je wil en ook nog even terug lopen om te bekijken hoe iets van de ene trailer nu ook alweer bij de andere trailer was.

soms hebben ze ook leuke beursaanbiedingen (al dan niet direct op de beurs of later bij de dealer thuis). wel is er weinig aandacht voor de 1,5 paards. vaak staat er 1 van bij. maar veel elementen kan je dan wel weer bekijken bij een 2 paards versie.

ik heb uiteindelijk voor een 1,5 paards alu humbaur gekozen. ik wilde graag een klep deur om ook kuubskisten te kunnen vervoeren dus daarmee werd mijn keuze beperkt.

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:37

butengeweun schreef:
Ik heb wat hulp nodig. Mijn huidige trailer is aan het eind van zijn levensduur gekomen en nu ben ik aan het kijken voor een andere.

Maar pff wat en verschil in prijzen, materialen, vormen. Ik wordt er niet meer echt uit wijs,

Eisenlijstje;
1,5 paard trailer
Eigen gewicht tot ca 700 kilo
Max laad maakt niet. (Heb mijn BE)
Geen houten bodem.
Budget max ca 6000 euro
Oude trailer graag kunnen inruilen

Maar welke voldoen aan mijn eisen en is 2e hands handiger of nieuw.


Alvast bedankt


Wij hebben vorig jaar een nieuwe ifor Williams trailer aangeschaft bij van der horst, wat een top ding! Mooi ruim en zeer stevig. Van der Horst heeft behoorlijk wat op voorraad staan en heeft meerdere merken. De mannen zijn wat apart die daar werken maar weten wel wat kwaliteit is en nemen de tijd je alle trailers te laten zien en voelen. Wij zijn bij hun geweest omdat ze de goedkoopste waren en meerdere merken hadden staan waar ik interesse in had. Succes met de aanschaf is erg moeilijk met zoveel keuze.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Re: Door de trailers de trailers niet meer zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:00

Ik ben helaas ook toe aan een andere trailer.. Mijn atec zou een nieuwe zijwand in, maar helaas bleek de bodem van 4,5 jaar oud ook verrot. Ik ben dus ook op zoek..

Iemand ervaring met de Cheval Liberte gold one allu? of de Hotra Salinero allu 1,5?

Ga morgen ook naar de Hengstenkeuring, dus daar zal ook wel het 1 en ander te bekijken zijn ?

~ Tetsje v. Tilhouten Sport ~ B + 13, L1 + 13, L2 + 10, M1 + 11, M2 + 13, Z1 + 20, Z2 + 0~

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Door de trailers de trailers niet meer zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:51

Ik zou zelf voor Böckman of Weijer gaan, dat zijn gewoon degelijke merken. Atec, Hotra, Cheval Liberte, Henra hebben zich in ieder in mijn ogen (nog) niet bewezen in duurzaamheid.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:00

Ik heb een humbaur single alu en op stal staan nog twee cheval liberte's. Alle zijn met alu zijwanden en bodem.

Dit van mij is ong 8 jaar oud en is nog super in orde. Het is wel een echte tank om te zien, elegant kan je hem niet noemen. Het enige wat ik heb vervangen is het neuswiel.

De chevals zijn lichter en knapper qua design. De oudste is 5 jaar oud schat ik en is ook nog super in orde. Voordeel van de Cheval is dat deze heel compleet worden geleverd met reserve band, binnenbescherming etc en je dit bij de meeste merken voor dikke prijzen bij moet kopen. Toen ik mijn trailer kocht was CL echt nieuw op de markt en durfde ik het niet aan, nu zou ik er zou een kopen.

Roodvos

Berichten: 6650
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:16

Ik heb, is het al weer 2 jaar geleden?, een nieuwe trailer gekocht. Neem je tijd, kijk, vergelijk en beslis dan pas.

Ik heb ook naar de Weijer gekeken, maar die viel bij de internetselectie al af. De TMM van de Weijers was toen max. 1300 kg, dus ca. 600 kg laadvermogen. Mijn vorige trailer had een TMM van 1600 kg, dus ik vond (en vind) die 1300 kg wel heel krapjes aan.

Ifor Williams had (toen) een aluminium bodem maar houten opbouw. En aangezien van mijn vorige trailer juist de opbouw was verrot was maar de bodem nog goed, viel die voor mij af.

De Sirius is een prachtige trailer, maar ook erg hoog. Behalve dat het een windvanger is en ik geen belachelijk groot paard heb, past de Sirius vanwege de hoogte niet in mijn schuur en viel daarom af. Maar het is wel een prachtige trailer, en als die 5-10 cm lager was geweest had ik die gekozen.

De Humbauer die bij de dealer stond had geen trapbescherming aan de zijwanden, en dat had ik dan zelf moeten aanbrengen. Dus die viel ook af.

De “plaatselijke” Böckmann-dealer heeft mij bij 3 voorgaande pogingen om een nieuwe trailer te kopen geprobeerd op te lichten, dus daar heb ik maar geen 4e poging meer bij gedaan.

Nou, zo viel er al heel veel af. Ik heb uiteindelijk een Cheval Liberté 1,5 prds nieuw gekocht. Ik ben er tot dusver heel tevreden over. De onafhankelijke geveerde assen geven echt duidelijk een betere wegligging en meer comfort voor het paard. Volledig aluminium vloer en opbouw aluminium en polyester, dus ding verrot nooit weer. Is het ding perfect? Nee, zeker niet. Er zijn zeker dingen die ik anders zou doen in het ontwerp. Maar qua prijs/kwaliteit verhouding vond ik het de beste keuze op dat moment.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:31

ik heb een humbaur, de rapid dacht ik, extra brede versie, ik gebruik hem zonder schot ivm trekpaarden en ben er tevreden over, wel is de rubber trapbescherming vrij snel losgekomen en kapot gegaan ...
Wel heeft deze een aluminium vloer, dus deze gaat als het goed is nog erg lang mee :)

Als ik ooit enkel nog gewone paarden heb, en ik moet een andere trailer, dan kies ik voor een ifor, die vind ik qua kwaliteit top, en tweedehands vind je ze ook zeker wel rond die prijs.
https://www.2dehands.be/paardensport/tr ... 88139.html

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Door de trailers de trailers niet meer zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:32

Wij hebben ook een hele aluminium trailer. Ideaal. Als de schapen erin hebben gestaan keer de hoge druk spuit erdoor en je bent klaar

Roze schoentje

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:33

Ik heb in Duitsland een nieuwe trailer gekocht dat scheelde behoorlijk veel geld misschien ook een optie.
Wij hebben eerst in NL de adressen waar we langs wilde gaan gebeld met de vraag wat ze hadden staan aan 2e hands. Toen dat allemaal duidelijk was dag vrij genomen rondje dealers gedaan. Dan weet je wat er is hoe het eruit ziet wat het kost en wat je vooral niet wil.

Zou voor jezelf nog wel even duidelijk opschrijven bv max. leeftijd van de trailer, komt hij buiten of binnen te staan, veiligheid van de trailer, enz.
Briefje mee en aantekeningen maken


butengeweun

Berichten: 3650
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Door de trailers de trailers niet meer zien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 18:12

Hier rondje gedaan langs de dealers, even een middag vrij opofferen en heel veel rijden.

De opties nu zijn

PROLINE CHAMONIX
Humbauer
Atec ( is die even in twijfel betreft de overname door assem)

Nu heel hard denken wat te doen. En online overal prijzen opvragen.

Cheval liberte viel bij ons af door de afwerking en degelijkheid. Iets met liever wat duurder maar goede kwaliteit hang en sluitwerk.

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:23

Tessebes schreef:
Ik zou zelf voor Böckman of Weijer gaan, dat zijn gewoon degelijke merken. Atec, Hotra, Cheval Liberte, Henra hebben zich in ieder in mijn ogen (nog) niet bewezen in duurzaamheid.

Henra bestaat al langer dan Bockmann. Maar net als Masta (ooit van gehoord? Ja?) is Henra wat minder bekend in de paardenwereld. Het is echter, net als Weijer, oerdegelijke Nederlandse Kwaliteit.

@Roodvos: dan moet je de volgende keer je huiswerk beter doen, Weijer kun je met elk gewicht op kenteken krijgen wat jij wil, al wil je een anderhalf paards van 3000kg TMM....

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Door de trailers de trailers niet meer zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:00

Ik vind Henra gewoon wat minder afgewerkt en degelijk tonen, als je het vergelijkt met Böckman. We hebben van beide merken aluminium trailers staan op stal.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:13

butengeweun schreef:
Ik heb wat hulp nodig. Mijn huidige trailer is aan het eind van zijn levensduur gekomen en nu ben ik aan het kijken voor een andere.

Maar pff wat en verschil in prijzen, materialen, vormen. Ik wordt er niet meer echt uit wijs,

Eisenlijstje;
1,5 paard trailer
Eigen gewicht tot ca 700 kilo
Max laad maakt niet. (Heb mijn BE)
Geen houten bodem.
Budget max ca 6000 euro
Oude trailer graag kunnen inruilen

Maar welke voldoen aan mijn eisen en is 2e hands handiger of nieuw.


een 1.5 trailer schijnt niet meer te mogen of nieuw verkocht worden


Alvast bedankt

Devitootje
Berichten: 298
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tussen Dordrecht en Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:15

Ik heb 2,5 jaar geleden een nieuwe Humbaur Single Alu (1,5) gekocht.
Met alu vloer, houten opbouw, met trapbescherming en incl. slot voor 5.000,-

Ben er erg tevreden over. Solide trailer, fijne klep (ook stroef als hij nat is) en lekker ruim van binnen.

Succes met je keuze.

Jos - 26 maart 1988-26 januari 2017 - Bijna 29 jaar geworden... Mijn grote paardenliefde!"
Holly - 10 mei 2012 - Mijn nieuwe paardenliefde ...

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:18

pompadour schreef:
butengeweun schreef:
Ik heb wat hulp nodig. Mijn huidige trailer is aan het eind van zijn levensduur gekomen en nu ben ik aan het kijken voor een andere.

Maar pff wat en verschil in prijzen, materialen, vormen. Ik wordt er niet meer echt uit wijs,

Eisenlijstje;
1,5 paard trailer
Eigen gewicht tot ca 700 kilo
Max laad maakt niet. (Heb mijn BE)
Geen houten bodem.
Budget max ca 6000 euro
Oude trailer graag kunnen inruilen

Maar welke voldoen aan mijn eisen en is 2e hands handiger of nieuw.


een 1.5 trailer schijnt niet meer te mogen of nieuw verkocht worden


Alvast bedankt


? Foutje ?

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Door de trailers de trailers niet meer zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:56

Ik heb afgelopen jaar een Sirius s45 gekocht. Nieuw. Wij hebben hem op de zaak gekocht als gesloten aanhanger.. hebben er toen 5500 voor betaald. Scheelde echt enoooorm veel geld. Mocht je deze mogelijkheid dus hebben.. zeker doen!

Ik heb de meest luxe uitvoering, trapbescherming, wandkussens, zadelkamer, lichtmetalen velgen, slot, etcetc.

Ik ben echt enorm blij met mn trailer, groot, hoog en ligt erg fijn op de weg.

Leeg gewicht is 735 kilo uit mijn hoofd.. Afbeelding

❥ Esprit


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers