Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:52

_O-


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:32

_O- _O- _O-

Ze mag nog niet drinken... Absoluut minderjarig... :+ ^) :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:52


mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:39

Hahahaahahahaha die tong _O-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:25

:)) :)) :))
Hij lijkt wel op een van onze koeien, die doet dat ook altijd :P

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:10

Jaan81 schreef:
:)) :)) :))
Hij lijkt wel op een van onze koeien, die doet dat ook altijd :P

Deze hij is ook een zij :D

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:56

Afbeelding

Tja... klapmongool... :')
Hij was uit op mijn aandacht en dan trekt hij dit soort koppen. Hij had ook rustig een eindje verderop in de wei kunnen gaan staan. Zodra ik op stal ben word ik dus gestalkt.


mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 01:06

Hahaha *-:) +:)+

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:39

Haha! Dat doet mijn Belg ook. Geen LBE trouwens. Alhoewel.... :)*

c_alsemgeest

Berichten: 20627
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:22

Poep scheppen...
Dat is ook echt een uitdaging, sowieso als ik door de paddock of land loop en ik sta opeens stil voel ik opeens een bots in mijn rug... aangezien hij achter me aan loopt en iets later remt dan ik :')
Maar bij poepscheppen wil hij echt heel erg graag helpen, dat is bijna niet te doen met meneer erbij :')

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:34

Afbeelding

Uitmesten met mijn grapjurk. Deze foto kreeg ik op een dag toegestuurd van de stalhouder. :') Hij stond daar toen een week ofzo, ze zal wel gedacht hebben...

En een van zijn lievelingsspellen, chase the tiger:

Afbeelding

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

c_alsemgeest

Berichten: 20627
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:41

mag niet?
Afbeelding

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:13

Mijn bijrijdpaard is overduidelijk LBE als ik dit allemaal lees :+ .
Erg ondeugend, veel uitstraling, pakt alles met zijn mond vast en bazig.

Als er aan halstertouw aan zijn halster zit moet hij er op sabbelen. Of we nou lopen, grondwerk aan het doen zijn of hij staat vast.

Zijn eetemmertje moet ook in een speciale band, anders gooit hij zijn emmer door de hele paddock. Nu wordt het beperkt en morst hij alleen in zijn band, al zit zijn gezicht altijd wel helemaal vol etensresten.
Hij heeft ook echt een ritueel met eten. Eerst ongeduldig wachten tot het eten klaar is, inclusief een spastisch been wat hij dan optilt. Dan snel rennen naar de band! Als ik niet snel genoeg ben wijst hij echt met zijn neus heel duidelijk van mij naar de band. Zo van "hier moet het!!". En als hij het op heeft pakt hij de emmerrand vast en gooit hij de emmer in de lucht.
Tja.. :')
Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:11

Ow dat verdaaide halstertouw kauwen... >;)

Laatst had Joy de klip in haar mond, gaat ze hangen... met die klip in haar mond! :roll: . Gelukkig niks kapot ofzo

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:52

c_alsemgeest schreef:
Poep scheppen...
Dat is ook echt een uitdaging, sowieso als ik door de paddock of land loop en ik sta opeens stil voel ik opeens een bots in mijn rug... aangezien hij achter me aan loopt en iets later remt dan ik :')
Maar bij poepscheppen wil hij echt heel erg graag helpen, dat is bijna niet te doen met meneer erbij :')


Herkenbaar... hij gooit ook de kruiwagen om of steelt je gereedschap.

Ik kan ook geen dressuurring uitzetten in de wei als hij erin loopt. Hij volgt me en trekt vakkundig alle bordjes er weer uit...

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:15

Hier herken ik dat je overal volgen inderdaad ook wel. Maar hij sloopt alleen dingen als ik uit het zicht verdwijn. Wat dat betreft is mijn rbe erger _O-
Die pakt een magic brush vast en gaat dan de vloer ermee doen. En hij heeft de tik om overal te gaan liggen rollen. Dat zou hij dus vorige week voor de kar in de bak ook doen. Mijn LBE'er heeft het ook 1 keer geflikt, ging in de berm, dus ik dacht die gaat poepen of plassen. Ploft ie dus om om te rollen, nou ik heb nog nooit een paard zo erg uit schrik op zijn flikker gegeven :oo
Hij had helemaal niet meer door dat hij ingespannen stond.

Alex en Jorie <3

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:53

Haha, heerlijk al die herkenbare verhalen!
Die van mij pakt ook alles vast. Zo was ik eens met mn hond in de binnenzak aan het trainen. Wilde hem naar het vak sturen dat ik met pionnen uit had gezet. Je raadt t al, vak was er dus al niet meer. 1 pijn om en met de andere stond meneer in an vakjes te jengelen _O-

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:54

zo grappig en allemaal dezelfde trekjes :+

wat ik graag van jullie wil weten, hoe gaat het dan met het rijden?

Ik heb dus 4 jaar geleden voor het eerst in mijn leven angst gehad om nog te rijden, ik had hem vooruit gestuurd terwijl hij naar een vreemde merrie achter ons wou aanvallen (ze kwam te dicht in de buurt van 'zijn merrie') en toen is hij in verzet gegaan en heeft hij 2 x achter elkaar gesteigerd dat we bijna omvielen.

Van toen is de schrik er echt ingekropen bij mij, hij duikt onderweg bv ook naar het gras en dan ben ik echt alle contact kwijt, dat initiatief nemen vind ik echt beangstigend soms

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:26

Jammer dat ze niet kunnen fluiten. Vaak halen ze wat uit om dan vervolgens de andere kant op te kijken. Zo van, nee dat was ik niet. Daar hoort dan eigenlijk zo'n onschuldig fluitje bij.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:24

Ik weet nog niet hoe het gaat met rijden... Joy wordt in mei beleerd. Ben benieuwd haha!


Never a dull moment... :+ :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

c_alsemgeest

Berichten: 20627
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:07

Hahaha :+

Jam had het ook weer naar zijn zin.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:34

Leuk dit topic! Mijn paard is volgens mij ook een LBE paard. Maar ik vraag me af, heeft dat ook met de eigenaar te maken? Ik kocht hem vorig jaar van iemand die een heet sportpaard wilde en die daarom geen klik met hem had en hem na een paar maanden weer verkocht. Ik kocht hem als een gestresst paard wat overal van schrok. Maar door veel met hem te spelen, grondwerk te doen en hem alle vrijheid te geven is het nu echt een LBE paard. Maar dat is nu bij mij, bij zijn vorige eigenaresse kreeg hij niet de kans om LBE te zijn. Dus in hoeverre heeft de eigenaar invloed in welke categorie het paard valt? Ik ben benieuwd wat jullie mening hierover is.....

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:04

Ik denk dat dat zeker van invloed is. Als een paard lekker zijn gang kan gaan en zichzelf kan zijn, kan hij zijn ware karakter laten zien. Ik zelf ben ook LBE (voor zover je dat zo kan vertalen haha)

Maar ik ben zelf ook heel extrovert en outgoing. Een snelle denker en heb veel energie. (En sta ook te schrapen als ik ongeduldig word :P :') )

Dus misschien neemt Joy dat over?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:13

Ik ben introvert en heb 2 extraverte paarden :P ik vind 't wel een goede match zo, we vullen elkaar goed aan :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:33

Ik vind mijn LBE beter te rijden dan mijn RBE/RBI. Daar ben ik mee achterover gegaan. Nu scheelt t wel, dat mijn LBE een fjord is. Koudbloed blijft wel een koudbloed. Echt cool is ze niet, maar steigeren diet ze ook niet. Het is wel net een waakhond. Alle vreemde paarden moeten worden aangevallen. Inmiddels ben ik t gewend en ben ik t dus altijd vóór. Maar ik moet andere mensen altijd goed waarschuwen als ze mijn paard vast moeten houden (bij toiletpauze op lange ritten ofzo). Want ze kan heel nonchelant grasjes etend richting een ander paard slenteren en als ze binnen beteik is, is ze ineens retesnel. Ze ramt het licht uit je ogen. Niemand ziet t aankomen. En als je er als mens tussen staat, heb je dus pech.

Zij is het enige paard die ik ooit voluit heb geslagen. We waren bezig met trailerladen en ze zag t niet zitten. Dus ze zou mij ook even licht uit mijn ogen slaan. Ik gaaf haar toch een lel! Nou was het geen zweep, maar een takje en die brak. Maar ze heeft m echt wel gevoeld en zeker mijn woede mee gekregen. Uiteraard zou het geen LBE zijn, als ze er geen passend antwoord op had. Ze liep daarna inderdaad keurig de trailer op, máár, wel aan de verkeerde kant (2 paards trailer). Zo gaf ze wel toe, maar toch met haar eigen waardigheid behouden. Ze maakte nog steeds haar eigen keuzes. Nog een keer gedaan en toen ging ze keurig aan de goede kant. Deze dame zoekt heel gericht de grenzen op. Als ze die heeft gevonden, dan is ze keurig in het gareel. Maar wee diegene die die grens niet goed aangeeft. Dan is ze echt levensgevaarlijk. >;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 68 bezoekers