vetophoping op buik geen oplossing. Liposuctie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

vetophoping op buik geen oplossing. Liposuctie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 18:53

zo een 5 jaar geleden ben ik begonnen met afvallen en ben nu ruim 35kg afgevallen waar ik heel blij mee ben!! Nu heb ik ontzettend lelijke love handles en een dikke onderbuik :( Ik heb zo mijn best gedaan en ben eigenlijk tevreden maar die buik... Ik eet nu al een jaar koolhydraat arm en het heeft niks geholpen. Ik ben bij een diëtist geweest die mij ook niet verder kon helpen. Even om te schetsen mijn taile is dus heel dun maar daar onder komt dus een enorme rand. Ik neig nu dus naar liposuctie en wil graag weten wie er ervaring heeft bij welke kliniek(mag ook pb). Ik vind het echt heel naar en wil er zo graag vanaf.

Anoniem

Re: vetophoping op buik geen oplossing. Liposuctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:00

Is het echt vet of is het los vel? Doe je naast het koolhydraatarm eten ook nog aan sporten? Zo niet kan het zijn dat het iets verbetert als je aan krachttraining gaat doen en je je spieren beter gaat definiëren. Als je het gevoel hebt dat je neigt naar liposuctie zou ik eens een gesprek aangaan met de huisarts om te kijken of je ervoor in aanmerking komt via de verzekering, zeker als je er zo onzeker van wordt en het je zelfbeeld zo beïnvloedt zou het best kunnen dat dat kan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: vetophoping op buik geen oplossing. Liposuctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:06

Als het los vel is zal liposuctie niet helpen. Dan helpt helaas alleen vel weghalen. Maar is een zware ingreep met langere nasleep ivm genezen.

Als het vet is zal eerst beweging buikspieroefeningen en een normaal maar gezond eetpatroon het beste zijn. Zolang het geen mega dikke buik is is ermee leren leven misschien de beste en goedkoopste oplossing

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: vetophoping op buik geen oplossing. Liposuctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:08

Als het vet is dan is liposuctie de snelste en effectiefste methode. Je hebt tegenwoordig ook iets met vet bevriezen, cryo therapie of zoiets. Maar ook dat is niet goedkoop en geeft wel resultaat maar niet zo extreem als liposuctie.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:12

Vet bevriezen werd onlangs in een programma besproken. Het helpt alleen als je de laatste restjes wilt laten verdwijnen en is niet effectief bij mensen die behoorlijk wat kwijt moeten. Dus voor TS inderdaad wellicht een oplossing. Zelf geen ervaring mee overigens. Maar nu begrijp ik dat er een rand is ontstaan. Als dit los vel is, dan zou je kunnen kiezen voor een buikwandcorrectie. Dat zou mijn keuze in ieder geval zijn, zodra het weer in het pakket terugkomt van de verzekering.

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 21:47

Emmaa_ schreef:
Is het echt vet of is het los vel? Doe je naast het koolhydraatarm eten ook nog aan sporten? Zo niet kan het zijn dat het iets verbetert als je aan krachttraining gaat doen en je je spieren beter gaat definiëren. Als je het gevoel hebt dat je neigt naar liposuctie zou ik eens een gesprek aangaan met de huisarts om te kijken of je ervoor in aanmerking komt via de verzekering, zeker als je er zo onzeker van wordt en het je zelfbeeld zo beïnvloedt zou het best kunnen dat dat kan.


Nee het is echt vet, ik heb er gelukkig geen los vel aan overgehouden. Ik heb een jaar lang 3 tot 4 per week in de sportschool gezeten en daarnaast fietste ik iedere dag 20 km. Nu ben ik gestopt met de sportschool en doe ik in plaats daarvan neer met het paard. Ik sta op een doe het zelf stal en rij of fanatiek of loop naast haar. De 20km fiets ik nog steeds per dag. Oja en ij doe nog aan hoelahoepen met een fitness hoelahoep. Ik ben bij de HA geweest en die stuurde mij naar de diëtist waar ik het niet mee kon vinden. De diëtist was tegen mijn kha dieet en ik voelde mij daardoor juist beter. Ik heb het dieet van een voedingsconsultant waar ik zelf op eigen kosten al heen ging.
karuna schreef:
Als het los vel is zal liposuctie niet helpen. Dan helpt helaas alleen vel weghalen. Maar is een zware ingreep met langere nasleep ivm genezen.

Als het vet is zal eerst beweging buikspieroefeningen en een normaal maar gezond eetpatroon het beste zijn. Zolang het geen mega dikke buik is is ermee leren leven misschien de beste en goedkoopste oplossing


Het zal voor de meeste misschien nirt heel erg zijn maar ik vind het wel heel erg. Het is nl uit verhouding boven mijn navel is het goed strak geworden en verschijnen blokjes op mijn buik daar onder begint het probleem. De frustratie is vooral dat ik al zo lang bezig ben en get toch biet lukt. Ik ben in oktober op vakantie geweest en voor het eerst ook weer in bikini en ik kan alleen maar die rand zien.

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:42

Wat knap dat je zoveel bent afgevallen! Als het vet is, is de enige oplossing nog meer afvallen. Buikspieren trainen kan wel, maar daar zie je niks van zolang er een laagje spek overheen zit. Of wil je liever niet nog meer gewicht verliezen?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:14

Vriendin van mij heeft cryolipolyse geprobeerd en bij haar heeft het niks geholpen. Nu is zij mega slank en heeft alleen een klein beetje vet op haar heupen maar dat zit er nog steeds :Y)

Misschien is zij te slank voor de ingreep geweest, dat weet ik niet maar het was duur en zonder resultaat helaas.

Super knap dat je 35 kg kwijt bent!!

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 00:05

Saar4 schreef:
Wat knap dat je zoveel bent afgevallen! Als het vet is, is de enige oplossing nog meer afvallen. Buikspieren trainen kan wel, maar daar zie je niks van zolang er een laagje spek overheen zit. Of wil je liever niet nog meer gewicht verliezen?


Bedankt! Gewicht wil ik nu niet echt naar kijken maar eerder de vorm. Het 'probleem' is dat mijn taile dus zo slank is dat ik volgens de maattabellen niet meer mag afvallen. Als mijn taile nog 1cm slanker word valt dat stukje onder ondergewicht. Begrijp je het nog? De rand zit dus echt daar onder en dat maakt het lastig. Ik heb een afspraak gemaakt om te kijken of liposuctie mogelijk is.
Selka schreef:
Vriendin van mij heeft cryolipolyse geprobeerd en bij haar heeft het niks geholpen. Nu is zij mega slank en heeft alleen een klein beetje vet op haar heupen maar dat zit er nog steeds :Y)

Misschien is zij te slank voor de ingreep geweest, dat weet ik niet maar het was duur en zonder resultaat helaas.

Super knap dat je 35 kg kwijt bent!!


Daar ben ik dus heel erg bang voor omdat het ook niet perse goedkoper is..

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: vetophoping op buik geen oplossing. Liposuctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:20

Wat je intussen kunt proberen is een diepe bindweefselmassage, je moet die vetcellen daar echt stevig leeg masseren. Elke dag een paar minuten en dan merk je dat het steeds zachter wordt. Dat heeft bij mij echt enorm geholpen bij de hardere plekken vet die het langst bleven zitten. Je kunt dat prima zelf dagelijks.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:28

Allereerst super knap dat je zoveel bent afgevallen!

Ik denk alleen dat je het beste kan beginnen met oefeningen in de sportschool. Ze kunnen je er daar misschien beter meehelpen. Dat zou ik eerst doen voor je zo'n zware ingreep als een liposuctie of iets dergelijks gaat doen.

Zelf fiets ik namelijk ook soms 30 km per dag en rij ik daarnaast paard, maar dat helpt dat niet echt extreem veel voor je spier opbouw. Ik zou daarom toch weer naar de sportschool gaan.