De Prairie op Terschelling opent My Little Pony opvang

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

De Prairie op Terschelling opent My Little Pony opvang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-19 18:28

RTL Nieuws
Overige


Afbeelding
Facebook De Prairie
Flatscreens, kleding en speelgoed: de stranden van de Waddeneilanden lagen de afgelopen dagen vol met spullen, afkomstig van de 280 overboord geslagen containers. Marleen Zorgdrager van ponycentrum De Prairie op Terschelling zoekt de kustlijn af naar één bepaald product: My Little Pony's.

"Natuurlijk trekken wij als ponycentrum ons het lot van deze drenkelingpony's aan", schrijft de pony-opvang op Facebook. "Daarom is de Prairie MyLittlePony Noodopvang nu 24/7 geopend!"

Strandjutters kunnen hun gevonden speelgoedpaardjes bij Marleen inleveren. Volgens het Dagblad van het Noorden hoopt de vrouw zo te voorkomen dat ze uiteindelijk in de prullenbak belanden.

Iedereen die een My Little Pony vindt, kan het speelgoed het best eerst even onthoofden en het water en zand eruit laten lopen. De paardjes die vervolgens naar de opvang worden gebracht, worden netjes geborsteld en uitgestald.

De kleine paardjes worden vervolgens verkocht. "Hoe meer My Little Pony's we nu opvangen, hoe schoner het strand, hoe meer ponyfans we straks blij maken." De opbrengst van het verkochte speelgoed gaat naar een goed doel.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Anoniem

Re: De Prairie op Terschelling opent My Little Pony opvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:33

Ik vind het een hilarisch idee, maar volgens mij valt het onder heling als je producten die een ander verloren is doorverkoopt, ook als het voor het goede doel is.

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:39

xyzutu2 schreef:
Ik vind het een hilarisch idee, maar volgens mij valt het onder heling als je producten die een ander verloren is doorverkoopt, ook als het voor het goede doel is.


Klopt dit heb ik ook gehoord

Vind het een leuk idee en echt ontzettend grappig maar het is wel verboden

You only live once. Make the most of it. Ride as far as you can

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:39

xyzutu2 schreef:
Ik vind het een hilarisch idee, maar volgens mij valt het onder heling als je producten die een ander verloren is doorverkoopt, ook als het voor het goede doel is.


Heling is in geval dat de My Little Ponies verkregen zijn door een misdrijf. Zie artikel 416 wetboek v strafrecht. :)

M. 21-07-2017. <3

jeetje77

Berichten: 3434
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:40

Zodra iets is gejut ben jij eigenaar. En volgens mij dus ook verkopen. Je mag alleen geen compleet dichte containers openmaken die je vindt.

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:41

Alles wat deze dagen/weken gejut word mag men houden, ze zijn er allang blij mee dat zoveel mensen helpen opruimen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: De Prairie op Terschelling opent My Little Pony opvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:48


Koos paardloos :(

Anoniem

Re: De Prairie op Terschelling opent My Little Pony opvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:57


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:59

Maar zaten er überhaupt my little pony’s op dat schip? En eh onthoofden, zetten ze ze dan ook weer in elkaar? Moest hier eerlijk gezegd best om lachen

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:08

Kan er niet iemand namens de Bokkers daar naartoe gaan en er een zootje meenemen en versturen? Het is niet bepaald goed voor het milieu en de oceanen als iedereen daar met z'n autootje naartoe tuft...

Ik vind het een hilarisch en mooi initiatief trouwens.

EDIT: Ik kijk al uit naar de volgtopics waarin verwaarloosde herplaatsertjes binnen een jaar helemaal opgeknapt worden. :D

jeetje77

Berichten: 3434
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De Prairie op Terschelling opent My Little Pony opvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:38

Ik ben afgelopen wknd op Schiermonnikoog geweest, helaas geen pownies te vinden meer. Wel schoenen enz.

mooney

Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:46

LindyH schreef:
Kan er niet iemand namens de Bokkers daar naartoe gaan en er een zootje meenemen en versturen? Het is niet bepaald goed voor het milieu en de oceanen als iedereen daar met z'n autootje naartoe tuft...

Ik vind het een hilarisch en mooi initiatief trouwens.

EDIT: Ik kijk al uit naar de volgtopics waarin verwaarloosde herplaatsertjes binnen een jaar helemaal opgeknapt worden. :D

:D sterker nog, je moet ook nog de boot op.

In de schoolvakanties komen daar honderden kinderen langs, denk dus dat de pony's allemaal wel een warm huis zullen vinden. Al is extra steun natuurlijk altijd fijn!

Ik ben zelf oud werknemer en ben in het bezit van een levende little pony van de Prairie. Vind het weer een tof initiatief van ze. Helaas zijn mijn Terschelling vakanties verleden tijd, anders had ik wel een doos mee willen slepen voor bokt.


Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:16

Wat geweldig! Ik heb de Prairy altijd leuk gevonden met die leuke shetjes. Ik heb daar als klein meisje ook nog wel gereden.

Over het verkopen van aangespoelde spullen: járen geleden waren er duizenden schoenen aangespoeld op het strand en die zijn nog jarenlang verkocht door de eilanders. Dat vond gretig aftrek en geen haan die daar naar kraaide.

purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: De Prairie op Terschelling opent My Little Pony opvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:20

Ik wil er best een paar kopen. Heb ik in ieder geval een paar eigen pony's :+

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anoniem

Re: De Prairie op Terschelling opent My Little Pony opvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:27

Wat super dat ze inderdaad verkocht mogen worden!
Dat van de schoenen weet ik inderdaad van een kennis die ook op Terschelling woont, maar ik ging ervan uit dat het houden van die schoenen alleen gold voor eigen gebruik en niet voor doorverkopen.

Wel grappig, op het nieuws op de radio hadden ze het steeds over aangespoeld 'plastic' dat opgeruimd moest worden dus ik ging er vanuit dat het piepschuim of andere zooi was. Ik vind My Little Pony's toch wel wat anders dan 'plastic'... >;) Vond het Pennymeisje in mij. O:) :D

mooney

Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:37

Helaas zat er ook ontzettend veel piepschuim en standaard plasticzooi tussen, de my little ponys zijn slechts een leuke bijzaak.

De zooi was zo extreem dat vorig weekend heel veel vakantiehuisjes zijn gebruikt om vrijwilligers te huisvesten die kwamen helpen opruimen. Helemaal het piepschuim was een probleem, want dat waaide ook verder het eiland op wat dieren in gevaar bracht die het mogelijk binnen zouden krijgen. De vissers hebben gelukkig ook meegeholpen om zoveel mogelijk plastic uit de zee te vissen.

Even voor het beeld, dit is hoe het strand erbij lag:


Daarom is zo'n actie met de pony's zo fijn, kweekt ook wat bewustzijn en zo zijn de gestrande pony's nog goed voor een organisatie die zich bezig houdt met gelijkaardige problematiek.


Anoniem

Re: De Prairie op Terschelling opent My Little Pony opvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:20

Helaas op facebook wel het verhaal dat de ponies zo worden meegenomen, zonder een bijdrage te geven... Het idee is mooi, en hopelijk krijgen de andere ponies een lief penny-baasje en komt er geld tegen de plastic soup in het laatje!

senna21

Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:21

Hahaha, geweldig. :)
Al met al een ramp, maar fijn dat er zoveel mensen zijn die meewerken aan het opruimen van de zooi.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: De Prairie op Terschelling opent My Little Pony opvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:30

Ik hoorde dit verhaal op de radio vd week bij Qmusic, hilarisch!

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:51

Bubblewrap schreef:
Helaas op facebook wel het verhaal dat de ponies zo worden meegenomen, zonder een bijdrage te geven... Het idee is mooi, en hopelijk krijgen de andere ponies een lief penny-baasje en komt er geld tegen de plastic soup in het laatje!

Dan kunnen ze toch beter gewoon gaan versturen. Ik wil best de verzendkosten betalen.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 07:47

Jolien87 schreef:
Over het verkopen van aangespoelde spullen: járen geleden waren er duizenden schoenen aangespoeld op het strand en die zijn nog jarenlang verkocht door de eilanders. Dat vond gretig aftrek en geen haan die daar naar kraaide.


Daar heb ik nog een paar van op zolder staan. Mijn opa was visser op Terschelling en er spoelden toen linkerschoenen en later rechterschoenen (of andersom) aan. Hij heeft echt jaren op die gympies rondgelopen :j
Je kon ze toen overal wel kopen en dat mocht gewoon.

Rex & Jazz


balli

Berichten: 1491
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Utrecht

Re: De Prairie op Terschelling opent My Little Pony opvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:28

Ook en filmpje op nu.nl: https://www.nu.nl/260021/video/vrouw-op ... lling.html

Op hun FB is inderdaad te lezen dat ze ook gejat worden, dus dat je ze nu alleen nog tijdens openingstijden (lees schoolvakanties, daarbuiten staan de pony's in de begrazing in het duin) te adopteren zijn.

Ik heb hier van de zomer een rit gemaakt op een van de IJslanders, leuk plekje! Hoewel ik wel echt schrok van de hoeveelheid kinderen die daar rondlopen, dan wordt je toch gek? Respect hoor, als je daar werkt! Maar daardoor heb ik er de volste vertrouwen in dat alle MLP's van de zomer wel herplaatst zijn!

En voor degene die dacht dat het vooral om afvalplastic gaat, ja ook heel veel en dat is een minder leuk filmpje: https://www.facebook.com/OmropFryslan/v ... 400756045/

jeetje77

Berichten: 3434
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De Prairie op Terschelling opent My Little Pony opvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:37

Ja precies, die kleine plastic kwamen wij op Schiermonnikoog ook vreselijk veel tegen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, Laibadji, larapurdy, Lotje033, Rupser, SassyMoon en 40 bezoekers