Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 00:10

Ik heb een fjord en een onbekend merk als LBE-ers. Onbekende meek gok ik iets met ijslander en welsh. Maar van de fjord had ik wel iets meer coolheid verwacht. Mijn andere fjord (LBI) is wel een coole bink. Maar daar weet deze LBE-er niks van :D

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:28

Wat leuk, er is weer even in dit topic!

Hier ene trekpaardruin LBE, heerlijk! Soms lastig, om het uitdagend genoeg voor hem te houden (hij snapt het dan al helemaal, maar ik niet.... := )

Dat kijkerige heeft ie soms wel eens ja, maar dan niet naar gevaarlijke dingen, maar naar bv. een matras dat in de berm gedumpt is, of een kinderwagen. Hij is wel enorm te overtuigen met stem op zo'n moment. Dus teugels beetje los en dan heel vrolijk en hoog hem de hemel inprijzen dat ie zo stoer is en dit makkelijk kan :') Mensen zullen dan wel denken van me... Hahaha!
Galopjes pak ik wel mee, overal. In de berm langs de weg, bos, strand (zo hard mogelijk natuurlijk :D ), dan maakt niet uit.

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:50

Mijn LBE'er is echt megacool. Maar kijkt dan wel weer raar op van een slang waardoor ik dus de slang ook zag. Ik had echt zo iets van "wat is er dan zo eng in die berm?" :')

Mijn RBE'er, die neem ik niet meer mee naar buiten, die wil namelijk wegrennen en helaas heb ik hem nu eenmalig niet weten te houden. Gelukkig is Alex de baas en Jorie niet, dus in tweespan naar buiten gaat wel goed komen. Dan reageert Jorie net zo cool als Alex namelijk.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:55

Wat leuk, dit topic. Ik heb een (overduidelijk) LBE en een (overwegend) RBI die beste maatjes zijn. Ik merk zelf dat ik gemakkelijker met de LBE werk dan met de RBI, maar dat kan ook komen omdat ik hem al jaren heb en we zo ongeveer met elkaar vergroeid zijn.

Hier een foto die ze samen goed omschrijft. Mogen jullie raden wie de LBE is. :')

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:08

Flew schreef:
Wat leuk, dit topic. Ik heb een (overduidelijk) LBE en een (overwegend) RBI die beste maatjes zijn. Ik merk zelf dat ik gemakkelijker met de LBE werk dan met de RBI, maar dat kan ook komen omdat ik hem al jaren heb en we zo ongeveer met elkaar vergroeid zijn.

Hier een foto die ze samen goed omschrijft. Mogen jullie raden wie de LBE is. :')

[ [url=m/dlS0hW.jpg]Afbeelding[/url] ]



_O- _O- _O-

O Flew, ik moest zó lachem om die foto!
Mijn ene LBE (kleine schimmel) heb je 2 jaar geleden ontmoet.

Doe ik gewoon ook nog even foto’s


Afbeelding

De partytent vakkundig gesloopt and proud of it <<)
Afbeelding

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:36

_O- wahahahahaha, ik moet ook dringend eens gaan filmen hahahaha zalig

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:12



Heerlijk dit, boos dat ze d'r stal niet in mag, dus dan gaat ze maar dingen doen die eigenlijk niet mogen.
5 minuten later flikkerde ze ook d'r halster van de deur af _O-

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:13

Ahh oke dus lbe heeft ook zijn kijkerige kanten hihi. Mijn merrie met galoperen buiten ook alleen als het overzichtelijk is.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:35

Zo braaf was Joy vandaag bij een mini Penny in spé. Dochtertje van een collega wil graag op paardrijden en ze kwamen vanmiddag kennis maken. Joy vond al die aandacht natuurlijk fantastisch en was tegelijk zo braaf! Meisje heeft Joy gepoetst en door de bak gestapt. Jeetje ik ben apetrots!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:48

Wat een leuk topic.

Nam die cirkel door. Mijn oudste paard Dakar is LBI. Die wil en heeft van zichzelf veel rust.
Mijn jonge paard [naam] is LBE. Die wil nieuwe dingen, als die niks te doen heeft pakt ie alles (ook je huidje) in z'n mond etc.

Ik ga het topic stukje bij beetje wat doorlezen.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:13

ook je huidje _O- , maak ik ook allemaal mee }:)

Bloodymary
Berichten: 4533
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:16

Diertjec schreef:
Grappig te lezen, ik haal juist met voedselbeloningen het beste in mn lbe'er naar boven. Drammerige is er snel uit als ik niks geef. Wel is ze heel mee denkend. 'oh, als ik dit kunstje doe, krijg ik vast wat lekkers' :')


Hier idem dito. Sinds ik begonnen ben met clickertraining en beloning met voedsel is mijn paard veel beleefder op voer geworden en juist niet zo pakkerig. En op momenten dat het wel moet erg zijn best doen om wel wat te krijgen.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:18

mindful schreef:
ook je huidje _O- , maak ik ook allemaal mee }:)


Ik waarschuw mensen er ook altijd voor haha. Pas op, hij pakt je huid. Echt bijten niet, maar wel echt voorzichtig friemelen en dan je velletje. Ben met mijn oudste paard wat grondwerk aan het doen, hij loopt dan los erbij in de paddock en gaat dan graag meedoen. Kan alleen niet 2 tegelijk doen. Hij blijft wel netjes op afstand gelukkig.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:55

Velletje pakken is vreselijk herkenbaar, dat doet de mijne ook. Ook bij andere paarden trouwens, dat wordt hem doorgaans niet in dank afgenomen. :=

Bij het zadelmak maken van mijn andere paard heeft mijn LBE er overigens gewoon los bij gelopen. Hij mocht zich er graag mee bemoeien en het gaf mijn jonge paard steun dat zijn maat erbij was. Nooit gedoe mee gehad, behalve dat hij wel eens in de weg liep. :') Nu ik wat serieuzer rijd met de jongste, moet hij in de paddock blijven wachten en dat vindt hij NIET leuk.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 21:55

Mijn huidje...
Die wordt vakkundig door LBE-lief schoon-gelikt. Handen, gezicht, jas, alles... En met het schaamrood op de kaken moet ik ook bekennen dat ik daarna wel vaker dan eens vergeten ben om mijn handen weer te wassen.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:01

OMG dat bijten is precies een rode draad bij de LBE'ers :')
Zo stond ik eens te praten met mijn lesgeefster en beet hij recht in mijn tepel (dit was niet grappig), bijna
ont-tepelt -:(- , ik kan jullie verzekeren dat ik hem wel kon vermoorden maar ik gaf geen krimp (gelukkig voor hem). Ik schrok me rot, had een instructrice die er geen feeling mee had, ze heeft het ook opgegeven. Nu weet ik wel beter, al had hij me daarstraks weer beetgenomen bij de kap van mijn jas. Ik hoorde de boel scheuren :\

Het liefje van mijn dochter liep zo op hem af om te aaien (heeft die een bloedhekel aan), heb hem snel verwittigd dat hij mensenvlees lust, ocharme die jongen hahaha. De liefde was snel over :x

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:06

Die van mij bijten niet. Dat doet eerder mijn RBE-er. Caj (LBE) doet dat alleen als ik grondwerk met haar doe. Daar heeft ze zo n hekel aan. Dat heb ik dus maar opgegeven. Als ik al grondwerk doe, is het op afstand. Dus aan de longeerlijn of los. Want in haar buurt is vragen om ellende... :roll: :=

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:10

Hebben jullie je LBE wel eens geschoren? Vandaag was de mijne aan de beurt (niet de eerste keer) en meneer kan ongeveer 1/3 seconde stilstaan. :P Heeft geen gezag voor het scheerapparaat, dus ik moet oppassen dat hij er niet in bijt, hij hapt ernaar. En het leukste deel is wanneer ik voor hem zit om zijn borst te doen, dan probeert hij me omver te duwen, elastiekje uit mijn haar te halen, snuit zijn neus in mijn capuchon enzovoorts. _O-

Uiteindelijk waren we zo aan het dollen dat van scheren niet veel meer kwam. Toen hij eenmaal klaar was, huppelde hij als een Arabier naast me richting zijn voerbak, met bijpassend gesnuif en gehinnik. Hilarisch beest. :))

c_alsemgeest

Berichten: 20660
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:06

Mag ik mij hier aanmelden :D

Voor de grap het formulier even ingevuld... en de mijne is wel extreem LBE :')
Afbeelding

Beschrijving klopt ook 100%
Altijd uitbundig, altijd vrolijk, leert extreem snel, nergens bang voor, ondeugend, en wil leren... zo veel en zo snel mogelijk. Echt een heerlijk paard om mee te werken.
Het happen herken ik ook wel. Het is nooit gericht echt bijten, maar vooral iets wat langs komt willen pakken om mee te spelen. Maar af en toe is dat wel vervelend als hij een velletje vast (van mens of paard) heeft of wanneer de smid als zijn materiaal kwijt is voordat hij aan iets gaan beginnen :+
Ik begrens het duidelijk... maar tot nu toe heeft dat nog niet extreem veel resultaat eigenlijk :') Iets te doen geven is meestal de beste optie, maar dat kan ook niet elke seconde natuurlijk :+ Iemand nog tips? :')

Maar al met al wel grappig om zoiets in te vullen, had er nog nooit op deze manier naar gekeken.
En veel zaken die op sites te vinden zijn, zijn ook erg herkenbaar daardoor.

Afbeelding

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:58

Hahahaha welkom in het clubje c_alsemgeest :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:30



I rest my case... :o :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:32

Ik weet niet hoor... Dit loopt uit de hand... >;) :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:41

Ik zit te denken dat Alex er wat tussenin hangt qua I of E, want hij is wel meestal kalm, maar dan ook weer bossy, naughty en mischievous. Maar als hij geen zin heeft en ook in zijn eentje is het het traagste beest wat je ooit gezien hebt. Maar als hij het leuk vindt dan stuiteren we op zijn actieve tempo door de bak en kan ik er ook bijna niks tegenin brengen.
Maar hij was vroeger tot een jaar of 5-7 echt een extrovert paard, daarna introvert geworden, waarschijnlijk vanwege castratie.
Het is met Alex maar net hoe de kop staat die dag, als hij al niet mee wil lopen naar voren, dan zet ik hem bij voorbaat alweer terug in de paddock, want het wordt dan toch niks. Terwijl Jorie eigenlijk altijd wil, die is echt typisch RBE, reageert ook 3 keer zo vlug als Alex.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 09-01-19 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Berichten: 20660
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:45

Gimme_Joy schreef:
Ik weet niet hoor... Dit loopt uit de hand... >;) :')

[ [url=m/QotPvu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ub5GRT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7JwcBc.jpg]Afbeelding[/url] ]


herkenbaar... wij hadden een kerstboom in de hal voor de kleine binnenbaan voor de feestdagen...
Alle paarden er bang voor... de mijne rende er op af en trok de boom om :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:35

Gimme_Joy schreef:
Ik weet niet hoor... Dit loopt uit de hand... >;) :')

[ [url=m/QotPvu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ub5GRT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7JwcBc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Geef dat beest een borrel! :D