[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:56

Fijn duplo!

Fleur is een zeikerd geworden met voer na de slokdarmverstopping. Ik heb verschillende merken geprobeerd maar ze vreet het niet.
Iemand een idee? Laag suiker gehalte graag en hoog eiwit en vet.

Fleur ❤️


Sherivey
Berichten: 8483
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 17:57

No_No schreef:
Fijn duplo!

Fleur is een zeikerd geworden met voer na de slokdarmverstopping. Ik heb verschillende merken geprobeerd maar ze vreet het niet.
Iemand een idee? Laag suiker gehalte graag en hoog eiwit en vet.

Misschien heeft Marstall iets? Die hebben best veel verschillende soorten voer :)

:wave:

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:41

No_No schreef:
Fijn duplo!

Fleur is een zeikerd geworden met voer na de slokdarmverstopping. Ik heb verschillende merken geprobeerd maar ze vreet het niet.
Iemand een idee? Laag suiker gehalte graag en hoog eiwit en vet.


Iets van agrobs? Wordt hier door mijn kieskeurigers goed gegeten!

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:17

Ik voer Mattie nu Subli dieetmix met Equilin basic. Dat maak ik tot een slobber, wordt met smaak gegeten en hij reageert goed op het voer.

EDIT: Alleen daar zit weinig eiwit in uit mijn hoofd, dus daar heb je niet zoveel aan. Sorry!

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:06

Agrobs is vooral hooi achtig spul toch? Ze eet ook geen vitalbix en de slobber daar ook niet van. Lijkt het daar op? Luzerne brok laat ze ook liggen.

Pavo easy en excelent of zo eet ze ook niet, pavo 18+ niet, pavo natures best niet. Ik vermoed dat de subli dieet er ook niet in gaat..
Voor de slokdarmverstopping at ze alles. Niet alles even graag maar ze at het wel op

Fleur ❤️

Duplo

Berichten: 1650
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:56

Hier krijgt ze pavo vital voor de vitamine,
Ze werkt verder niet zo hard nog :o

Even wat foto’s <3
Afbeelding

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:02

Aaaah, dotje!

Fleur moet wel wat meer hebben omdat ze er supplementen doorheen krijgt.
Ze krijgt al vital en zou nog wat extra eiwitten mogen hebben voor haar spieren

Fleur ❤️

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:08

No_No schreef:
Aaaah, dotje!

Fleur moet wel wat meer hebben omdat ze er supplementen doorheen krijgt.
Ze krijgt al vital en zou nog wat extra eiwitten mogen hebben voor haar spieren


Misschien cavalor Endurix?
Pavo sportfits muesli

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:40


ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:20

Die van mij krijgt voer van equifyt! Mss daar eens tussen kijken!

Esmeralda, forever in my heart ♥
Eluna, the best thing that ever happened to me ♥

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:32

Nou tijdje geleden jongens, maar ik heb een zadel voor Tout! Een thorowgood, onwijs fijn, kan nu normaal rijden in plaats van rondjes zonder zadel als vanouds hahaha. Vandaag zak lucerne digest gehaald en ga haar dat voeren ipv bix. Welke maat dekjes hebben jullie voor jullie dravers? Mijne is behoorlijk dik, maar een full lijkt weer te lang, maar vraag me af of een cob past.. Hm, lastig, ze is 1.50 btw. :j

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

fjordjes

Berichten: 11964
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:38

Ik kijk niet naar de grootte van het paard maar naar het zadel. Ik heb een fjord gehad en die had gewoon maat full dressuur omdat het een 18 inch zadel is. Nu hetzelfde met m'n draver.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:31

Ik heb ook een Thorowgood (t8) superfijn zadel, ik heb gewoon full dekjes onder mijn 17,5" zadel, sommige dekjes zijn wat groot maar de meeste passen prima

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:29

Ik heb ook de thorowgood t8 op de mijne liggen. Gelukkig was deze super aan te passen van mijn andere paard op mijn draver nu.

En gister is die van mij geschoren. Was vantevoren bang hoe hij zou reageren, maar tot mijn verbazing vond hij het heerlijk en verzette geen stap. Heerlijke dieren zijn het toch.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:42

Sharonaa_ schreef:
Ik heb ook de thorowgood t8 op de mijne liggen. Gelukkig was deze super aan te passen van mijn andere paard op mijn draver nu.

En gister is die van mij geschoren. Was vantevoren bang hoe hij zou reageren, maar tot mijn verbazing vond hij het heerlijk en verzette geen stap. Heerlijke dieren zijn het toch.


Fijn dat het zo goed ging! Ik heb een 17 inch, maar ik vind hem toch wat klein vallen.. Maar ligt wel goed! Volgensmij thorowgood t8 dressage cob? Ze doet het er prima mee dus dat is fijn!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:23

Ik heb ook een 17 inch. Meer kan ik ook niet kwijt, of k moet aan franse kussens e.d. beginnen. Die van mij herft een korte rug, en gelukkig past mijn kont goed in de 17. :+ Maar dan de hw versie dus voor paarden met een hoge schoft. Mijn vorige paard had een hoge doorlopende schoft. Gelukkig was deze totaal aan te passen en loopt hij er super onder en wordt mooi op de rug.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

fjordjes

Berichten: 11964
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:18

Ik heb een volgtopic gemaakt over yonker misschien leuk om te volgen ;)

Staat in onderschrift

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 07:18

Hallo Allemaal,

Hoe gaat het met jullie dravers?

Met Woody gaat het nu eindelijk weer de goede kant op.
Hij had vanaf september last van zijn buik. Als ik zijn buik aanraakte werd hij heel boos.
We zijn naar de Kliniek gegaan en daar konden ze eigenlijk niks vinden.

Echter gaat hij nu weer de goede kant op en heb ik ook besloten om Woody per 1 Februari te verhuizen. We gaan naar een prive stal in Wassenaar waar we eigenlijk direct aan de duinen staan, en gezien dat gebied veel groter is als de duinen van Noordwijkerhout hoop ik daar heel veel kilometers te gaan maken :)

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 07:38

Hee! Fijn dat het met Woody weer beter lijkt te gaan! Tourterelle voelt zich goed! Rijden pakken we weer mee en vind ze leuk, alleen zs is zoooo dik dat me zadel nu ietsje schuift.. (naar rechts vgm) dus vetjes er af trainen!! Ze staat in de paddock samen met mijn andere paard en dat gaat super samen, voorheen rende Tout door alle draden heen maar nu blijft ze dr netjes achter *\o/*. Merk er niks van dat ze 'al' 17 is trouwens, energie voor 10 :'). Had gezien dat Dilan voor Titane een volgtopic had geopend, ook tof!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 07:48

Hootje schreef:
Hee! Fijn dat het met Woody weer beter lijkt te gaan! Tourterelle voelt zich goed! Rijden pakken we weer mee en vind ze leuk, alleen zs is zoooo dik dat me zadel nu ietsje schuift.. (naar rechts vgm) dus vetjes er af trainen!! Ze staat in de paddock samen met mijn andere paard en dat gaat super samen, voorheen rende Tout door alle draden heen maar nu blijft ze dr netjes achter *\o/*. Merk er niks van dat ze 'al' 17 is trouwens, energie voor 10 :'). Had gezien dat Dilan voor Titane een volgtopic had geopend, ook tof!



dik.. kan ik alleen maar van dromen. Vorige winter werd Woody echt schraal.. deze winter is hij gewoon goed, maar dat komt ook omdat hij al vanaf september stil staat. Ben nu de training weer aan het oppakken en ben heel benieuwd of hij een beetje op gewicht blijft ( hij heeft onbeperkt ruwvoer )

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:00

Kelly1992 schreef:
Hootje schreef:
Hee! Fijn dat het met Woody weer beter lijkt te gaan! Tourterelle voelt zich goed! Rijden pakken we weer mee en vind ze leuk, alleen zs is zoooo dik dat me zadel nu ietsje schuift.. (naar rechts vgm) dus vetjes er af trainen!! Ze staat in de paddock samen met mijn andere paard en dat gaat super samen, voorheen rende Tout door alle draden heen maar nu blijft ze dr netjes achter *\o/*. Merk er niks van dat ze 'al' 17 is trouwens, energie voor 10 :'). Had gezien dat Dilan voor Titane een volgtopic had geopend, ook tof!



dik.. kan ik alleen maar van dromen. Vorige winter werd Woody echt schraal.. deze winter is hij gewoon goed, maar dat komt ook omdat hij al vanaf september stil staat. Ben nu de training weer aan het oppakken en ben heel benieuwd of hij een beetje op gewicht blijft ( hij heeft onbeperkt ruwvoer )


Ah pff :( Is inderdaad ook lastig als paardjes schraal worden in de winter, hoop idd dat ie dan gewoon netjes op gewicht blijft! Mijn andere paard wordt ook vaak schraal in de winter maar staat er nu nog super bij! Ga wel weer vitamine E wat bijvoeren nu maar vdrest gaat het goed! Ga haar denk ik wel scheren, Tout niet die heeft een super mooie vacht en een 0 grams deken op en gaat super

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Sherivey
Berichten: 8483
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:10

Kelly, lekker hoor, zo dicht aan de duinen :D wel balen dat je paardje zo snel schraal word :=

Hootje, beetje wintervetjes kan geen kwaad toch :))

Titane werd op de vorige stalling wat dun. Staat zonder deken, heeft best een dikke vacht, masr begon ribben te zien. En dat heb ik liever niet door de wintervacht heen :=
Dus ben ik slobber gaan bijvoeren.

Nu na zijn verhuizing is hij weer ietsje afgevallen, maar zie m nu ook alweer wat bijkomen :)
Hij staat ook lekker 24/7 op paddock met schuilstal en voor zover ik kan zien hebben ze de hele dag door hooi ter beschikking.

:wave:


Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:15

Dilan93 schreef:
Kelly, lekker hoor, zo dicht aan de duinen :D wel balen dat je paardje zo snel schraal word :=

Hootje, beetje wintervetjes kan geen kwaad toch :))

Titane werd op de vorige stalling wat dun. Staat zonder deken, heeft best een dikke vacht, masr begon ribben te zien. En dat heb ik liever niet door de wintervacht heen :=
Dus ben ik slobber gaan bijvoeren.

Nu na zijn verhuizing is hij weer ietsje afgevallen, maar zie m nu ook alweer wat bijkomen :)
Hij staat ook lekker 24/7 op paddock met schuilstal en voor zover ik kan zien hebben ze de hele dag door hooi ter beschikking.


Neeee ribjes heb ik liever ook niet hihi. Wat afvallen na de verhuizing is niet zo gek toch, wel lekker dat ie alweer wat gewicht bijkrijgt!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Sherivey
Berichten: 8483
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:55

Nee is zeker niet gek. Denk dat hij ook heel snel afvalt hoor. Toen ik hem kreeg was ie ook niet heel dik ofzo.

Afbeelding

Onderste foto was ie net bij mij. Bovenste is van december

:wave:

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:24

Helaas accidentje gehad op buitenrit waardoor ik een gebroken enkel heb.. dus mevrouw staat nu lekker dik te wezen en doet nu niets.. baalt ze enorm van maar had ze niet moeten stom doen x) hopelijk snel weer op de been!

Esmeralda, forever in my heart ♥
Eluna, the best thing that ever happened to me ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers