Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:12

Hier ook 2 stuiterballen vanmorgen :):)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:16

Ik heb er 1 gehad waar de hartslag van omhoog schoot wanneer een onbekende haar hartslag opnam.Best de moeite vh oefenen waard.
Ze leek sowieso altijd heel chill maar dan kon haar hartslag nog heel hoog zijn.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 01:24

Hmmm...ik dacht dat ze zo nu en dan toch nog in de ogen keken maar dat zal vast een aantal oud gediende dierenartsen zijn die nog aktief zijn in de mendurance

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 03:10

Napie schreef:
Hmmm...ik dacht dat ze zo nu en dan toch nog in de ogen keken maar dat zal vast een aantal oud gediende dierenartsen zijn die nog aktief zijn in de mendurance


Klopt, dit herken ik wel uit de endurance.
Met name de assistenten kijken in de mond, net wat jij zegt de ‘oud gediende’ ook wel eens in het oog.
Hoe snel/langzaam/exact de checks gaan vind ik daardoor best wisselend per wedstrijd overigens.

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:48

Vandaag het draven na ons staprondje even geprobeerd :) weet niet hoe vlot het draven moet?

https://youtu.be/zsl7cfkU05M

Ook geoefend met in de mond kijken, ooglid kijken (vond ie niet leuk maar het lukte wel), huidplooi voelen, benen voelen (hij trekt ze wel op zoals bij het uitkrabben, maar slaat niet en zet zn been ook gewoon weer terug), rug voelen en voelen bij de linker elleboog voor hartslag. :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:30

Draven ziet er niet verkeerd uit. Probeer alleen je rechterhand omlaag van het touw te houden en naar voor met een boogje. Voor het draaien pak je hem weer op. Na het draaien weer “los” zal eens kijken of ik ergens een foto heb

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:01

billy3105 schreef:
Draven ziet er niet verkeerd uit. Probeer alleen je rechterhand omlaag van het touw te houden en naar voor met een boogje. Voor het draaien pak je hem weer op. Na het draaien weer “los” zal eens kijken of ik ergens een foto heb

Thanks, valt op t filmpje idd op dat ik mn hand hoog heb. Had dit niet door met het lopen zelf :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:41

Dilan93 schreef:
billy3105 schreef:
Draven ziet er niet verkeerd uit. Probeer alleen je rechterhand omlaag van het touw te houden en naar voor met een boogje. Voor het draaien pak je hem weer op. Na het draaien weer “los” zal eens kijken of ik ergens een foto heb

Thanks, valt op t filmpje idd op dat ik mn hand hoog heb. Had dit niet door met het lopen zelf :)


Betrap mijzelf er ook op hoor, ook op foto's :')

De snelheid moet je echt even per paard krijgen, mijn ruin moet ik niet te rap draven, die waggelt, en maakt dan zijn passen niet af. Maar heb er ook gehad, waar ze echt mooi uit de verf kwamen waar ik mijn benen niet bij kon houden :o

Vandaag officieel ingeschreven! Woensdag vertrekken we *\o/* ik heb er zin in!

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:46

Welke wedstrijd ging je ook alweer heen? Was een eindje weg als ik het goed herinner :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:01

Zweden!

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:46

Gaaf hoor! :j

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 01:50

Heel erg gaaf ja.

k ben met Nilay ook begonnen om het voordraven mee te pakken na het rijden. Vooral zodat afstappen niet gelijk betekent dat hij mag gaan slapen en om er achter te komen hoe ik hem het beste kan laten lopen. Als ik hem te veel aanmoedig (met houding en stem) maakt hij bijvoorbeeld een sprongetje vooruit.

Ik heb ons gisteren verwend met een nieuw dekje (dat we ook wel heel goed konden gebruiken). Ik ben er super blij mee. Het past zo mooi onder het zadel en ik houd van de kleur.

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:07

Is zeker een mooie kleur :D

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:38

Ik kreeg steeds een foutmelding als ik me wil aanmelden op mijnendurance.endurancevereniging.nl... dan krijg ik een melding dat de site unavaileble is? :S hebben jullie dit ook? Ik heb het zowel op mijn laptop als mobiel..

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:41

Ik ben trouwens best nieuwsgierig naar wat jullie de paarden voeren.

Ik ben met Titane de training weer rustig aan het oppakken na de verhuizing.
Wat hij momenteel aan voer krijgt is onbeperkt hooi, wat winterwortels en na het werk 300 gram slobber aangemaakt met 900 ml gekookt water.

De eerste week van de maand krijgt hij dagelijks psylliumvezels omdat hij op een zandpaddock staat.

Denk dat dit voor nu voldoende is qua voer. Al zit ik wel te denken om iets van een vitaminebrokje toe te voegen

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:42

marsyl schreef:
Ik kreeg steeds een foutmelding als ik me wil aanmelden op mijnendurance.endurancevereniging.nl... dan krijg ik een melding dat de site unavaileble is? :S hebben jullie dit ook? Ik heb het zowel op mijn laptop als mobiel..

Klopt, heb hierover gemaild. Wil me ook aanmelden als lid. Maar dat is momenteel niet mogelijk. Ze hopen dit zsm opgelost te hebben.

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:48

Oh oke! Ik dacht al dat het aan mij lag :+ dan wacht ik het even af, dankjewel :)

Mijn (e) pony krijgt 's morgens en 's avonds 1/4 brok Horsemolen Q-line gemengt met een emmer lucerne. Overdag staat hij in de wei en 's avonds laat krijgt hij nog een aantal kilos hooi. Overigens heeft hij ook ong 2kg hooi in zijn hooinet in de stal zitten voor als hij binnenkomt. Ze krijgen op de wei in een slowfeeder ook nog hooi. Dit gaat dan om een 18 jarige pony met een goede conditie :D

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:31

Mag ik mee komen kletsen?
Ik wil dit jaar graag gaan starten in de endurance. Ik wilde graag in Ysselstein starten maar mijn vriend/chauffeur zag dat niet zo zitten dus we beginnen onze eerste wedstrijd in Lanaken(Belgie).
Iemand tips waar ik rekening mee moet houden als ik ga starten in het buitenland? Aanmelden bij de KNHS is dan ook noodzakelijk heb ik begrepen, toch?

Momenteel zijn we hard aan het trainen, ik rij standaard met hartslagmeter en merk toch wel fikse verbeteringen in zijn conditie :)

scooby09

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:22

Dilan93 schreef:
Ik ben trouwens best nieuwsgierig naar wat jullie de paarden voeren.

Ik ben met Titane de training weer rustig aan het oppakken na de verhuizing.
Wat hij momenteel aan voer krijgt is onbeperkt hooi, wat winterwortels en na het werk 300 gram slobber aangemaakt met 900 ml gekookt water.

De eerste week van de maand krijgt hij dagelijks psylliumvezels omdat hij op een zandpaddock staat.

Denk dat dit voor nu voldoende is qua voer. Al zit ik wel te denken om iets van een vitaminebrokje toe te voegen

Nu in rust periode tenminste ik train nog niet veel.
Nagenoeg onbeperkt hooi.
Met Vitalbix vit brokje en handje lucerne en vit E
Soms voor de lekker slobber van Agrobs
Ik voer mijn paard zo laag mogelijk in Suiker namelijk.
Straks als ik meer ga doen gaat ook het voer om hoog en pas ik het aan.

scooby09

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:22

Welkom Super Assie

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:30

Oh ik zal mezelf even voorstellen :')

Ik ben Tamara, en mijn paard heet Andor(van de Olde Stee). Het is geen "standaard" endurance paard, maar een Haflinger, wel een erg fanatieke hoor, hihi.
Ik heb hem nu meer dan 5 jaar waarvan de eerste tijd altijd Engels/Dressuur gereden, met af en toe een buitenrit, en al snel de overstap gemaakt op Western en voornamelijk buiten, dit ligt ons echt beter. We rijden nu bijna alleen maar buiten, alleen soms in de bak bij weinig tijd.

Komende maand verhuizen we naar een andere stal waar we ook weer een bak ter beschikking hebben, die hebben we de laatste 2 jaar niet gehad.
Ik probeer 1 tot 5 keer per week te rijden, afhankelijk van mijn werk(werk parttime in een bouwmarkt en daarnaast beginnend eigen bedrijf als paardenmasseur) lukt dit meestal wel. Ik rij tussen de 5 en 25km per keer, en maak zo toch redelijk wat km, meestal alleen omdat mijn stalgenoten niet zo fanatiek zijn.

Dit is een foto van ons :)
Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:35

marsyl schreef:
Ik kreeg steeds een foutmelding als ik me wil aanmelden op mijnendurance.endurancevereniging.nl... dan krijg ik een melding dat de site unavaileble is? :S hebben jullie dit ook? Ik heb het zowel op mijn laptop als mobiel..


Als het goed is vermelden ze op hun Facebook als hij het weer doet. De storing is volgens mij al sinds dinsdag helaas.

Super leuk dat je je ook meldt, Tamara! Wel jammer dat je vriend Ysselsteyn te ver weg vindt, maar Lanaken is vast ook gaaf.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:53

He Pernille, jij ook hier :+

Ja ik baal er wel een beetje van, maar dat komt nog wel een keer. Wil komend jaar ook opgaan voor mijn E achter B dus volgend jaar ga ik daar wel mooi heen, rij ik wel zelf :')

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:57

Jazeker! Ik begin ook met endurance he. *\o/*
Ja, maar goed. Ik heb ook echt extreem veel geluk met mijn "chauffeur". Zou tof zijn als je volgend jaar zelf kunt!

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:47

Ik ben momenteel ook bezig om vervoer rond te krijgen voor een eerste endurancewedstrijd *\o/*

Wil toch voor Etten-Leur gaan, ondanks de verharde wegen. Is de dichtstbijnde optie, wat ik voor een eerste keer ook wel prettig vind.

Vind t allemaal al spannend genoeg :')