Het derde jaar met Horonae!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 23:33

Voorgaande jaren:
[RIJ-ITP] Het eerste jaar met Horonae!
[RIJ-ITP] Het tweede jaar met Horonae!

Een jaar van nieuwe dingen!


Want dat is wat we deden dit jaar, nieuwe dingen ontdekken.
Spoiler:
Ik hoop dat alle foto's bij de juiste maand staan, mijn geheugen is niet wat het geweest is.


Januari 2018
De eerste maand van het jaar was rustig. Wel reden wij voor het eerst mee met een clinic van John Tijssen! Dit was een goede ervaring, zeker omdat Horonae het best wel spannend vindt bij ons in de binnenbak. John gaf hele goede tips waar we mee aan de slag konden, daarnaast kregen we nog een leuk compliment over de beweginstechnieken van Roné.
Afbeelding

Februari 2018
In februari hadden we voor het eerst een crosstraining! Ik had me opgegeven voor de regiotrainingen, omdat het met leuk leek om ook te beginnen met crossen, eventing was namelijk de droom! De eerste keer was meteen een leuke les in de indoor crossbaan in Tilburg.
Daarnaast gingen we in februari ook nog een keer op wedstrijd, en kwamen we verdienstelijk thuis met 2 mooie oranje lintjes.
Afbeelding

Maart 2018
In maart had ik een groot paard. :+
Afbeelding

April 2018
April was een hele spannende maand, we hadden namelijk onze eerste officiële springwedstrijd in de B! Ik was zelf stikzenuwachtig, en bracht dit enorm over op mijn paard. Dit leidde helaas tot een vervelend ongeval op de één-na-laatste hindernis in het 2e parcour: we verloren onze balans tijdens de afzet, gingen dwars door de hindernis en met zijn tweeën tegen de grond. Gelukkig hebben we er allebei helemaal niks aan overgehouden, behalve een flinke deuk in ons vertrouwen met springen.
Afbeelding

Mei 2018
In mei hadden we ook een 'first'. Onze allereerste Bokt fotoshoot! Op het laatste moment werd ik vanwege uitval van een ander model, meegevraagd om naar een fotomeeting op de Soesterduinen te gaan. Wat was dat een ontzettend leuke ervaring!
[ITP] Horonae in de Soesterduinen!
Daarnaast reden we ook weer een crosstraining in Ede, waar we voor het eerst een greppel, trakehner en punt sprongen. Ze sprong alle hindernissen alsof het niks was.
Afbeelding

Juni 2018
De zomerwarmte begon aardig toe te slaan, dus hebben we het wat rustiger aan gedaan. De appeltjes werden weer goed zichtbaar in haar vacht!
Afbeelding

Juli 2018
In juli werd het nog heter! Het stikte van de vliegen dus Roné werd in een nieuwe vliegenoutfit gehesen. Helaas hadden we deze maand ook een vervelend ongelukje. Een paardenvriendje van Roné was bij haar achterop gebotst en had beide koten op haar achterbenen flink opengehaald. Ze had flink einschuss in 1 been, maar kreupelde gelukkig niet. Ze heeft metacam gekregen en de rest van de maand lekker vrij zodat het goed kon helen.
Afbeelding

Augustus 2018
Ook deze maand was het te warm om heel veel te doen, we hebben wel nog een wedstrijd succesvol afgerond!
Afbeelding

September 2018
Het begon gelukkig eindelijk een beetje af te koelen. Deze maand hadden we onze laatste crosstraining. Ik heb zo enorm veel geleerd dit jaar! Om de kennis tot toepassing te brengen zijn we eind september in de BB in Lisse gestart. Het regende keihard, en we stonden voor letterlijk élke hindernis in de cross stil (de 2e keer er wel steeds overheen) maar desondanks was het een gave ervaring!
Afbeelding

Oktober 2018
Deze maand kwam een vriendin van mijn moeder uit Australië langs. Zij was toevallig ook fotograaf en heeft hele mooie foto's van mij en Horonae gemaakt op een zonnige middag.
[ITP] Een mooie middag op stal
Daarnaast was deze maand ook de laatste maand dat de paarden op het land konden, het land werd weer te nat. Gelukkig wel een lekker lang weideseizoen gehad dit jaar.
Afbeelding
Afbeelding

November 2018
Het koude(re) weer kwam in aantocht. Paardlief is weer geschoren (wat ze overigens vet braaf over zich heen laat komen) en ging weer in de dekens. Deze maand ruilden we ook mijn oude trouwe Rossner Montreal in voor een nieuw dressuurzadel. Ze was er nu toch écht uitgegroeid. Ik mocht een mooie nieuwe Vivary verwelkomen. Ligt als een huis! (En staat erg professioneel, al zeg ik het zelf 8-) )
We hadden deze maand ook eindelijk weer het vertrouwen om een BB springparcour te starten.
Afbeelding

December 2018
En toen kwamen we alweer bij de laatste maand van het jaar. We mochten officieel M1 gaan starten. We hebben inmiddels met moeite 1 winstpuntje bij elkaar kunnen sprokkelen, maar we hebben helaas tijdens het indoorseizoen toch wat moeite met binnenbakken.
Afbeelding

Plannen voor 2019:
- De M1 uitknallen!
- Weer een B springwedstrijd rijden
- Lekker ervaring opdoen op BB eventingwedstrijden
- Nogmaals de regiotrainingen doen
- Héél veel plezier maken!


Nog leuk voor het laatst, een vergelijkingsfoto van 2016 & 2018:
Afbeelding

En voor als je je afvraagt hoe wij er in beweging uitzien, heb ik ook een jaaroverzicht in videomateriaal:


Dankjewel voor het lezen!
Groetjes en grote tuiger-hoefjes van Horonae!

(Wij vinden het heel leuk als je een reactie achter laat := )

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:37

Ziet eruit als een heerlijk veelzijdig paard! :)

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:39

Oef wat een gaaf paard! Leest als een leuk haar, op naar het genieten in 2019 !!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:17

Die vergelijkingsfoto :oo Wat een verschil!
Mooi overzicht :j

Skyla
Berichten: 369
Geregistreerd: 22-08-17

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:37

Leuk paard zeg!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:51

Een van Mn favoriete bokt paarden! Heel ruig dier, jullie zijn leuk samen

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:58

Ik mis in je overzicht de springclinic van die amerikaanse vent en Nick ros :+ Wij reden toen samen haha.

Mooi overzicht. Knap paard heb je!

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:03

Wat een mooie verschijningen je knapperd...
Mooi overzicht en wens jullie een nog mooier 2019....veel plezier samen...

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:27

Wat een prachtig paard! Leuke foto's en een mooi overzicht :)

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:57

Leuk overzicht! Heb de vorige 2 jaar ook gelijk gelezen haha

Jack_55
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-02-18
Woonplaats: Verhuisd naar Brisbane

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:18

Hi DreamGuide, ben je nu de baas over je zenuwen ('stikzenuwachting') bij wedstrijden geworden? Je weet, spiegelen en dat soort dingen. Kun je nu ontspannen zodat jullie beiden het parcours beter door komen? Hoe reguleert je dat? Verbeter je dat met horsemanship?

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 13:29

Ah! Wat een leuke reacties! Bedankt allemaal!

@Saaams, oeps, wist wel dat ik wat was vergeten! Er staan nog wel meer dingen niet in, zoals al mijn wilde avonturen op buitenrit :D

@Jack_55, de stress ontstond vooral omdat het mijn eerste wedstrijd was. Onzekerheden over of ik bijvoorbeeld wel of niet de jury moest groeten voor een springwedstrijd. Daarnaast kreeg ik helaas een paar nare opmerkingen van mijn mederuiters omdat ik een ander type paard reed (ja je zou denken dat het niet meer van deze tijd is) waardoor ik al met een slecht gevoel de ring in ging.
Ik heb een paar weken terug weer BB gesprongen en we hebben ons vertrouwen nu weer helemaal terug!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:28

Knappe merrie! Wat leuk om te zien dat jullie het zo goed doen. En heel gaaf, die vergelijkingsfoto!

Willemiens

Berichten: 941
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:24

Wauw wat een gaaf dier! ik volg jullie ook in het tuiger-topic. Ik rij zelf namelijk ook een tuiger die qua bouw erg op die van jou lijkt.
Wat een stoere galop heeft ze zeg, heel gaaf!
Hoop in 2019 nog meer van jullie samen te zien!

nps
Berichten: 1979
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:30

Heel mooi overzicht weer! Gaaf om te zien hoe ze is gegroeid en het blijft een heel gaaf paard. Succes in 2019!

_Carien

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:45

Ander type paard of niet, jullie doen lekker jullie ding en hebben plezier. Daar blijft het toch echt om gaan hoor. Gave merrie!

appalin
Berichten: 1522
Geregistreerd: 06-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:05

Dit is toch genieten met een grote G... Nou ja, grote T van Tuiger <3

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:48

Wat een prachtig dier, en wat heerlijk dat je zoveel verschillende dingen met haar doet!

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:28

Een leuk paard, het plezier spat van de foto’s!!!

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:05

Wat een joekel! Gaaf, aansprekend paard zeg <3
Veel geluk in 2019!

Classico

Berichten: 65
Geregistreerd: 06-05-13

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:53

Gave paard.... gefokt, volgens mij, door een voor mij bekende fokker ;-)

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:12

Wat een ontzettend mooi dier! Veel uitstraling!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:06

<3 <3 <3
Favoriete Bokt paardje!

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Het derde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 14:49

Wat een leuke reacties allemaal weer! Bedankt voor de complimenten. Als alles goed gaat moet 2019 weer een topjaar worden, ik heb me in ieder geval vast opnieuw ingeschreven voor de regiotrainingen. :)

@Classico, de fokker is A. Epskamp. Wel een bekende naam dus :D

Classico

Berichten: 65
Geregistreerd: 06-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:08

DreamGuide schreef:
Wat een leuke reacties allemaal weer! Bedankt voor de complimenten. Als alles goed gaat moet 2019 weer een topjaar worden, ik heb me in ieder geval vast opnieuw ingeschreven voor de regiotrainingen. :)

@Classico, de fokker is A. Epskamp. Wel een bekende naam dus :D


Zeker wij staan bij hem op stal ;-)