Waar heb jij spijt van?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 18:07

Zoals de titel al zegt, waar heb jij spijt van?
Spijt van iets dat je gedaan hebt, of had moeten doen maar juist niet gedaan hebt?

Je kent het wel, nieuw jaar - nieuwe voornemens. 2018 eens goed analyseren en inventariseren wat je in 2019 zeker wil waarmaken.
Je gaat nadenken over het verleden, en dat zal er vast ook wel iets voorbij komen waarvan je 'spijt' hebt.
Hoeft niet groots te zijn, spijt dat je met kerstavond dat calorierijke dessert hebt gegeten en het eigenlijk niet eens lekker was.
Er zijn vast genoeg bakkers met een ton aan levenservaring, die zich deze vraag ook eens gesteld hebben?

Ik zal aftrappen.
Spijt dat ik in mijn studentenjaren niet de kans heb aangenomen om op buitenlandse stage te gaan. Ik had de kans om naar Schotland te gaan op stage als verpleegkundige in opleiding.
Schotland is niet ver, maar ik ben al jaar en dag verliefd op dat land. Ik had de kans, maar heb ik niet gedaan.
Om achteraf gezien, een aantal stomme redenen. Ik heb echt het gevoel dat ik deze kans in mijn leven gemist heb.

Spijt dat ik niet heb doorgezet maar paardrijden. Stilgevallen, daarna nooit meer de klik kunnen vinden met het paard en nu eigenlijk een grote grasmaaier heb. Was ik destijds gewoon blijven doorzetten reed ik nu wellicht nog steeds.

Dit zijn 2 voorbeeldjes uit een collectie..

Maar gewoon uit pure nieuwsgierigheid, waarvan heb jij 'spijt'?


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:15

Ik heb van een heleboel dingen spijt. :o

Ik had door moeten leren, nu heb ik geen afgeronde opleiding en dus geen papiertje. Ik verdien dus minimumloon en woon erg klein. Dat was misschien anders geweest als ik had doorgeleerd. :\

Spijt dat ik sommige vriendschappen niet meer heb. Denk dat het verwateren van die vriendschappen grotendeels mijn schuld is.

Spijt dat ik mijn vader niet vaker bedankt heb voor het opvoeden van mij nadat mijn moeder is overleden. Ik kreeg bijna altijd wel wat ik wilde maar dat vond ik vanzelfsprekend. Daar schaam ik mij voor. ;(

Spijt dat ik mijn stiefmoeder in het begin veel op afstand heb gehouden maar het klikte toen ook totaal niet. Nu gaat dat gelukkig een heel stuk beter.

Ook heb ik spijt van een paar tattoos.

Er zijn vast meer dingen waar ik spijt van heb maar daar kan ik nu even niet opkomen...

Westhof

Berichten: 2890
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:18

Geen grote dingen gelukkig. Ik heb wel spijt dat ik (tot nu toe) nooit een instrument heb leren spelen. Het lijkt me zo geweldig om te kunnen pianospelen. Ik kan het natuurlijk alsnog leren, maar ik heb het idee dat je zulke dingen als kind wel sneller oppakt. Ik had daar in mijn kinderjaren dus eigenlijk al mee willen beginnen. Nu eigenlijk ook geen tijd meer met een eigen paard en straks een fulltime baan.

Prima2Donna

Berichten: 851
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:37

Klinkt misschien stom, maar ik heb spijt dat ik zo hard ben gevallen voor die ene jongen. Zo veel drama, zo veel pijn. Inmiddels bijna een jaar geleden, en nog steeds gaat er geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk. We hebben nooit een relatie gehad. Voor mijn gevoel bleef het altijd hangen op bijna. Het verhaal is veel te lang om hier uit te typen dus wie het wil weten moet maar een pb sturen.

Op vakantie heb ik wel eens spijt van bijv. een toetje wat ik eigenlijk niet had moeten nemen. :+

Qua paarden heb ik lange tijd spijt gehad dat ik niet bij een was wezen kijken die me gelijk aansprak. Het had zomaar mijn once-in-a-lifetime pony kunnen zijn (dat gevoel kreeg ik wel toen ik de advertentie zag) maar hij was nog te jong. Ik ben voor een andere gegaan, en soms vraag ik me af hoe het was zijn geweest als ik toch was gaan kijken.

Meer dingen kan ik zo 1,2,3 niet verzinnen. Wie weet kom ik hier later terug met nog meer dingen x)

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:41

Oh ik heb spijt van heel veel dingen. Maar puur van afgelopen jaar? Daar moet ik even over nadenken. Geen hele grote dingen dit jaar in ieder geval.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Horseloverl
Berichten: 2218
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:42

Dat ik de keuze heb gemaakt weer te gaan leren. Heb alleen een vmbo diploma dus ik moet wel. Ik word hier erg ingelukkig van

Roze schoentje

bokker01

Berichten: 94
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:43

Ik baal ervan dat ik in 2018 veel moeite in mensen heb gestoken die het andersom niet voor mij doen. Ik weet in mijn achterhoofd dat het geen 'echte' vriendschap is, toch blijf ik er moeite in steken. Daar heb ik wel spijt van. Mijn goede voornemen is dan ook om geen moeite te doen voor mensen die dat ook niet voor mij doen! Die mensen wijs ik dit jaar graag de deur. :evaw: Het is geen eenrichtingsverkeer.

Ook heb ik spijt dat ik me vaak irriteer aan dingen, of boos ben om sommige dingen en mezelf echt opvreet maar dit niet uitspreek. Dingen die voorvallen met vrienden die voor mij echt niet door de beugel kunnen en waar ik dan echt kwaad om ben die ik dan vervolgens niet met ze bespreek maar dat ik alles lekker opkrop. Puntje om aan te werken in 2019!

:)

Indi_Vito

Berichten: 2739
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:44

Dat ik mijn paard heb verkocht :'(


Orrie_VBW

Berichten: 1531
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:49

Ik heb spijt van dat ik mijn grijs-bonte Metall x Samber heb moeten verkopen. Ik had hem tot m2 gestart en z-klaar en hij is nu inmiddels zz.
Maar wat is dat een heerlijk dier in omgang.

Nooit verwacht, toch gebeurt......... |(
Sterrenmama van Rowald 14-03-2013 * 02-04-2013

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:49

De verkoop van mijn klassieke Volvo... :/ Was mijn droomauto, maar financieel niet meer op te brengen. Heeft me echt wat tranen gekost.

M. 21-07-2017. <3

SharonIndezz
Berichten: 4688
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:56

Spijt dat ik al meerdere keren op Mn bek ben gegaan wbt vriendschappen en relaties, elke keer denk ik, ik trap er niet meer in, maar gebeurd keer op keer.

2019 word het jaar waarin vaker nee ga zeggen, en voor mijn eigen ga kiezen.

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:04

Ik heb spijt dat ik sommige mensen te lang in mijn leven heb toegelaten.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:12

Dat ik de verkeerde mensen in vertrouwen heb genomen.

Broken crayons still color

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:15

Spijt weet ik niet, maar ik vind t wel spijtig dat ik altijd zó serieus was en snel en dito relatie had. Ik had achteraf graag willen reizen ipv op mijn 22e een huis te kopen en me echt vast te leggen

...

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:15

Ik heb spijt dat ik sommige dingen zo lang heb uitgesteld en het nu "te laat" is..
Wijze les geweest wel, ergens voor gaan als je het graag wil.

En ook heb ik spijt van bepaalde vriendschappen die verwatert zijn, en dat ik niet beter mijn best heb gedaan op school :')

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:19

Afbeelding
Geen spijt afgelopen jaar dit is hoe ik er tegenwoordig over denk
Spijt komt te laat

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 19:22

Hoeft trouwens niet per se van afgelopen jaar te zijn!
Mijn stage-spijt is ondertussen al 4 jaar geleden!

Nog eentje, spijt dat ik destijds niet de stap richting een jongen heb genomen. Is nog steeds mijn beste maatje maar blijkt dat we jaren geleden echt stapelgek op elkaar waren

hwn
Berichten: 4650
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:23

Ik heb vooral spijt dat ik te weinig gedaan heb met mijn paarden de voorbije jaren, eigenlijk zelfs +20 jaar. Dat gevoel heb ik vooral doordat ik vorig jaar ons eerste zelfgefokte veulen heb moeten laten inslapen, op de leeftijd van 23 jaar. Oké, paard had al lang artrose, dus een lange rijcarrière was haar vast niet gegund, maar dit was zo'n zalig paard qua karakter, dat ik er beter mee aan de slag gegaan was, of een opvolger gefokt had (heeft 2 veulens gehad, allebei geruind en verkocht, één inmiddels gestorven).
Ik heb er wel een les uit getrokken, en ik lijk er dit jaar eindelijk in te slagen mijn voornemens waar te maken (oké, we zijn nog maar week 1, maar toch...)

Ook heel lang geleden op een "foute" man gevallen, schaam ik me nog steeds voor, al is het inmiddels bijna 20 jaar geleden.

Anderzijds zijn de "fouten" die je maakt, ergens ook wel voorbestemd. Had vorig jaar een fijne job opgegeven voor een nog fijner aanbod, maar daar werd ik na 8 maand bedankt voor bewezen diensten omdat het nichtje van de bazen mijn job kreeg. Terugkeren kon niet meer, daarna 6 maand ergens gewerkt en weer ontslagen, maar ben nu op een heel fijne werkplek beland waar ik me heel lang zie blijven, dus eind goed, al goed.

Doubtless

Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:24

_mexx_lady_ schreef:
Ik had de kans om naar Schotland te gaan op stage als verpleegkundige in opleiding.
Schotland is niet ver, maar ik ben al jaar en dag verliefd op dat land. Ik had de kans, maar heb ik niet gedaan.
Om achteraf gezien, een aantal stomme redenen. Ik heb echt het gevoel dat ik deze kans in mijn leven gemist heb.


Ik denk dat het helpt om het in het juiste perspectief te zien. Je hebt die kans namelijk niet gemist, de kans was er. Je hebt toendertijd heel bewust besloten om niet te gaan. En nu je daarop terugkijkt zou je het anders doen. Maar moet je daar echt spijt van hebben? En als je echt spijt hebt, waarom ga je dan niet alsnog een paar maanden daar werken?

Ik heb geen spijt. Ik ben heus niet blij met alles wat er gebeurt, maar dat alles heeft me wel gebracht waar ik nu ben. En daar ben ik blij mee en dankbaar voor :)

Voor de mensen die wel spijt hebben:hoe zorg je ervoor dat dit je in de toekomst niet meer gebeurt? Maak je nu andere keuzes?

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Tigress

Berichten: 8919
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:27

Ik heb spijt van iets van een aantal jaren geleden. Ik zat in een depressie, was verschrikkelijk beinvloedbaar, en heb ''vrienden'' mij laten ompraten. Dat zorgde ervoor dat ik van de één op de andere dag uit huis ben gegaan, zonder mijn ouders daarover in te lichten ;( Mijn hemel, wat heb ik daar een spijt van. Als ik iets anders had kunnen doen, was dat het ;( Achteraf zat ik namelijk voornamelijk op een zolderkamertje met mijn katten. Katten mochten volgens eerste afspraak lekker door het huis heen, kwam er op neer dat ik dat alleen kon doen als mijn huisgenoten niet thuis waren. De zolderkamer was ijskoud in de winter, snikheet in de zomer. Toen moest ik binnen een maand ineens een nieuw plekje hebben, want ze wilden het huis weer voor zichzelf (let wel, het was hun voorstel om bij hen in te komen wonen). Dat plekje heb ik godzijdank kunnen vinden, en nadat dat huisje niet meer haalbaar was, verwelkomden mijn ouders mij weer terug in huis met open armen.

Gelukkig is alles goed gekomen tussen mijn ouders en mij in die hele tussentijd, maar dat is iets in mijn leven waar ik écht spijt van heb.

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:28

Dat ik moeite heb gestoken in mensen die totaal geen moeite voor mij deden en dat ik die niet eerder uit mn leven heb geschopt

En mijn huidige studiekeuze, want pas nu in mijn laatste half jaar begin ik te ontdekken wat ik eigenlijk wil -O-

:D

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:29

Oh hoeft niet van afgelopen jaar? Oh heb je even dan? Nee zoals hierboven al staat maken deze keuzes en vergissingen je wel tot de persoon die je nu bent. Ik sta heel anders in het leven nu daardoor. En ja ik maak daardoor nu zeker andere keuzes, ik heb er veel van geleerd. Maar leren en verkeerde keuzes maken blijf je je hele leven doen waarschijnlijk. Alleen niet meer deze. :')

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

purny

Berichten: 27387
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:30

Dat ik relaties gestopt heb waar ik nu spijt van heb

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

denisesilver

Berichten: 2859
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:35

Spijt van mijn studiekeuze of keuze van school, spijt van het nooit leren spelen van een instrument, spijt dat ik niet meer aandacht aan vrienden heb besteed, spijt of eerder twijfelachtig over de aanschaf van mijn paard zo vlak voordat ik ging studeren

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:39

Niet bezig voor school geweest deze vakantie, het uitgaansleven leuker vinden dan mijn eigen gezondheid, slechte keuzes maken bij het uitgaansleven, niet genoeg naar mijn moeder geluisterd en nu zelf met de gebakken peren zitten, financieel de meest slechte keuzes maken

Moet ik nog even doorgaan :+