Achterzeil paardentrailer van gaas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 14:17

Een stalgenoot van mij heeft een nieuwe humbaur gekocht waarin het achterzeil van een dik, super stevig gaas is. Dit lijkt me echt ideaal! met name omdat je hem dan eventueel dicht kunt doen met rijden en dit wel het geluid dempt en de tocht tegenhoudt maar niet de ventilatie afsluit. Lijkt me ideaal voor mijn prikkel gevoelige merrie die de trailer toch altijd een dingetje vindt (ik denk door het geluid).

Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die zon achterzeil hebben en hoe de ervaringen daarmee zijn? Hoe bevalt het jullie? Wat zijn de voordelen en nadelen ten opzichte van een normaal zeil? En is het waterdicht als hij met de "kont in de regen" staat? Mijn trailer staat buiten namelijk.

Ik ben benieuwd!

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training



Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:43

Bockmann heeft gedeeltelijk gaas onder het zeil zitten. Dus je kan kiezen tussen gaas en zeil. Ik gebruik het zelf eigenlijk nooit.

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:41

Het is windbreekgaas en niet regenproof als je parkeert met de kont in de wind.
Het houdt wel redelijk goed de regen tegen tijdens het rijden onderweg en miezer zal ook wel buiten blijven, maar met een stortregen regent het gewoon in.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Ibbel

Berichten: 49059
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:45

Rijdend met stortregen kan het nooit inregenen - ook niet bij een open trailer. Tenzij de regen je met 90 km/u achterop komt terwijl je zelf 70 km/u rijdt. Maar als het 90 km/u waait zou ik niet meteen met een trailer op pad gaan :D

Ik heb geen ervaring met gaas ipv zeil, ik rijd altijd met het zeil open. Voor een paard dat de herrie vervelend vindt zou ik eerder aan een oornetje met pluggen denken.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:53

Ik heb het ook.. niet regendicht en zomers te warm om dicht te doen.

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 16:57

Oornetje heb ik geprobeerd maar die schudt ze af ;) pluggen gaat hem niet worden denk ik haar kennende. Maar de vraag is eigenlijk meer hoe de windgaas versie bevalt :)

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Donnatella

Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:01

Omwille van het lawaai hebben wij gekozen voor een Ifor Williams trailer. Die heeft luiken achteraan ipv een zeil, want een zeil houdt echt niet veel lawaai tegen.

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 17:04

De ifor heeft een veel te hoog leeg gewicht voor mijn auto helaas dus dat is zowiezo geen optie. Ik ben nu niet van plan een andere trailer aan te schaffen maar als dat wel zo was geweest kan het dus nog geen ifor worden. Jammer want vind ze wel erg mooi altijd.

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:10

Je hebt toch ook een afsluitbare klep i.p.v. een zeil? En dan zorgen dat er een goed ventilatie rooster in de trailer zit? Misschien dat dat een betere optie is? Of werkt dat ventilatie gedeelte toch minder als je de achterkant gesloten hebt?

Mando

Berichten: 15681
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:39

Ik heb mogelijkheid tot half gaas half zeil bij mijn bockmann.
Heb het zeiltje eigenlijk altijd dicht en het gaas open.
Voldoende ventilatie en hij staat niet te vervelen omdat er bv vrachtwagens te dicht achter rijden.

Bevalt mij prima.
Afbeelding

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:52

Wij hebben ‘m apart erbij gekocht bij onze Bockman.
Mijn paard is erg angstig op de trailer geweest en kon alleen reizen met het zeiltje dicht, dat is een groot deel van het jaar gewoon echt te warm.
We hebben nu zo’n windgaas ‘zeiltje’ erbij en gebruiken die altijd.
Hiermee gaat het ook goed en er komt in ieder geval meer lucht en licht doorheen, bij warm weer vouwen we de hoekjes om zodat er nog wat meer frisse lucht in kan komen,

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 21:41

Nouvel heb jij gaas en zeil beide tegelijk aan je trailer? Of heb je je zeil laten vervangen door gaas?

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:58

pluisje88 schreef:
Nouvel heb jij gaas en zeil beide tegelijk aan je trailer? Of heb je je zeil laten vervangen door gaas?


Beide, mijn vriend heeft het voor elkaar gekregen om uiteindelijk het zeiltje ook te laten zitten en het windgaas erbij te zetten.
Zeiltje hebben we altijd dicht als hij gewoon bij stal staat tegen inregenen.

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 22:17

Kijk dat is een goed idee!

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:03

Ik heb ook hetzelfde als Nouvel.
Gaas laten maken bij een zeilmaker.
Ideaal voor de warmere periodes.
Afbeelding

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:05

Kunnen ze door dat gaas naar buiten kijken?

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:06

Cheminee schreef:
Ik heb het ook.. niet regendicht en zomers te warm om dicht te doen.

Regendicht is het idd niet.
Als het in de zomer te warm ks voor dit netje dan is het ook te warm voor een zeil of kleppen...

Ik ben er tevreden over. Haalt toch wat prikkels weg zonder het te benauwd te maken. Maar je kan nog behoorlijk goed van binnen naar buiten kijken. Van buiten nr binnen zie je niks (behalve als het binnenlampje brandt als het donker is)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:09

Het scheelt hier ook zeker prikkels van langsrazend en achterop komend verkeer.
Ik gebruik daarnaast ook altijd een geluidsdempend oornetje.
Bij erg warm weer vouwen we de hoekjes om en dat gaat gelukkig nu ook goed, lucht het nog net iets meer maar het weer toch nog de ergste prikkels van buiten.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:09

Ibbel schreef:
Rijdend met stortregen kan het nooit inregenen - ook niet bij een open trailer. Tenzij de regen je met 90 km/u achterop komt terwijl je zelf 70 km/u rijdt. Maar als het 90 km/u waait zou ik niet meteen met een trailer op pad gaan :D

Ik heb geen ervaring met gaas ipv zeil, ik rijd altijd met het zeil open. Voor een paard dat de herrie vervelend vindt zou ik eerder aan een oornetje met pluggen denken.

Euh... dat kan wel hoor! Misschien hangt het van de constructie van je trailer af en heb je daardoor geluk dat het niet nat wordt, binnenin maar bij veel (ik denk de meeste) voertuigen waarbij de achterkant (deels) open blijft, 'zuigt' de regen echt wel naar binnen, tijdens het rijden. Waar de wind vandaan komt, maakt dan niet uit.
Wat voor trailer heb je?


LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:33

Ik heb serieus een keer sneeuw door de bovenluikjes van een Ifor Williams gehad, door die ventilatie sleuven.
Het zat aan de binnenkant van de luikjes en op de kont van het paard :')

Achter de trailer is blijkbaar een soort werveling in de luchtstroom tijdens het rijden, waardoor de sneeuw naar binnen werd 'gezogen'.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:12

LBLGypsyCobs schreef:
Ik heb serieus een keer sneeuw door de bovenluikjes van een Ifor Williams gehad, door die ventilatie sleuven.
Het zat aan de binnenkant van de luikjes en op de kont van het paard :')

Achter de trailer is blijkbaar een soort werveling in de luchtstroom tijdens het rijden, waardoor de sneeuw naar binnen werd 'gezogen'.



Klopt! Een stalgenoot reed laatst over een plastic zak. Vervolgens paniek in de trailer. Bleek bij aankomst die plastic zak in de trailer te zijn gezogen

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 22:59

Ik heb gemaild met jathe en zij hebben een duo zeil in hun aanbod. Dan heb je een gaas zeil en een pvc zeil aan je trailer. Moet er nog even voor sparen maar die gaat het worden. Kan niet wachten tot ik hem heb :D

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:18

pluisje88 schreef:
Ik heb gemaild met jathe en zij hebben een duo zeil in hun aanbod. Dan heb je een gaas zeil en een pvc zeil aan je trailer. Moet er nog even voor sparen maar die gaat het worden. Kan niet wachten tot ik hem heb :D


De Website is in de maak zag ik bij Jathe.
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een automatisch oprolzeil, ideaal zou zijn incl dat gaas.
Maken ze die voor alle merken trailers op maat?
En weet je welke prijsrange ik moet denken?
Mag ook per pb

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 00:55

Ja je moet je eigen trailer opmeten en de maten doorgeven. Ze laten precies zien waar je moet meten.

Ik stuur je een pb

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

wortel115

Berichten: 2122
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Achterzeil paardentrailer van gaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 03:08

Ik zou gaas hier geweldig vinden met zomers van 45 graden. Uiteraard gaan we niet op de allerwarmste dagen op pad en vroeg in de morgen maar ik zou gaas fijn vinden voor iets meer lucht invoer.
Mijn huidige trailer heeft luiken die ik evt wel open zou kunnen laten.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers