Stage lopen in buitenland (IJsland)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Stage lopen in buitenland (IJsland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 20:02

Hey allemaal,

Ook ik mag in mei eindelijk op stage. Een stage in het buitenland mag ook en wordt zelfs aangeraden: mooie aanvulling voor je CV en dit vergeet je natuurlijk nooit meer :D Ik droom al heel lang van IJsland, de natuur is prachtig en natuurlijk de IJslandse paarden. Het zou perfect zijn als ik op stage kan in IJsland. Ik hoop via dit topic aan wat adresjes te komen en natuurlijk ervaringen te delen!

Waar ben ik naar op zoek?
In de periode van 22 mei t/m 18 juni zal ik stage moeten lopen. Uiteraard wil ik stage lopen in de paarden :)) Het leukste lijkt mij toeristen rondrijden, buiten het dagelijkse stalwerk natuurlijk. Ik heb een mail gestuurd naar Arabaer, helaas nog geen reactie (maand geleden een mail gestuurd). Vandaag kreeg ik een mail terug van Lýsuhóll, helaas is hun team al compleet en zoeken zij geen extra mensen. Beide namen heb ik van bokkers gekregen. Ik hoop dat er meer bokkers zijn die leuke adresjes kennen, waar zij een mooie ervaring hebben gehad.
(indien er bokkers zijn die een soortgelijke stage hebben gelopen maar in een ander land hoor ik dit natuurlijk ook heel graag! Maar dus wel graag buiten Nederland :o )

Als je stage hebt gelopen op een leuke boerderij en je weet toevallig dat ze nog op zoek zijn naar enthousiaste stagiaires, laat het me alsjeblieft weten. :)

Groetjes,
Juliëtte

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Stage lopen in buitenland (IJsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:05

Zoek even op Gohestar via FB. Zij zoeken regelmatig personeel en wie weet hebben ze van de zomer een plekje voor een stageloper. o.a trainen en ritten begeleiden. Ik heb verder geen ervaring met ze behalve dat ze altijd erg leuke paarden te koop hebben :-P

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Re: Stage lopen in buitenland (IJsland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 20:10

Dankjewel! Ik ga een kijkje nemen en een mailtje sturen :D

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Stage lopen in buitenland (IJsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:30

Ik heb in mei een leuke rit gemaakt bij Saltvik (http://saltvik.is) in de omgeving van Húsavík. Ze hebben ook een uitvalsbasis in Reykjahlíð bij Mývatn, 3 kwartier verderop. Is sowieso een supermooie omgeving, heel vulkanisch en er zitten zwermen walvissen in de baai bij Húsavík :D

Succes!!

Anoniem

Re: Stage lopen in buitenland (IJsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:09

Omdat vragen over stage lopen in het buitenland beter op STW passen, verplaats ik het topic daarheen :j

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Stage lopen in buitenland (IJsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:23

Heb je Facebook?
Anders even je vraag op de IJslandse paarden groep gooien
Daar zitten aardig wat mensen die leuke bedrijven weten , een aantal die ook stage hebben gelopen of gewerkt op IJsland etc

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 12:09

Neej schreef:
Ik heb in mei een leuke rit gemaakt bij Saltvik (http://saltvik.is) in de omgeving van Húsavík. Ze hebben ook een uitvalsbasis in Reykjahlíð bij Mývatn, 3 kwartier verderop. Is sowieso een supermooie omgeving, heel vulkanisch en er zitten zwermen walvissen in de baai bij Húsavík :D

Succes!!


Dankjewel! Ik ga een kijkje nemen.

Excuus Miranda, bedankt voor het verplaatsen :)

Sonja_vR schreef:
Heb je Facebook?
Anders even je vraag op de IJslandse paarden groep gooien
Daar zitten aardig wat mensen die leuke bedrijven weten , een aantal die ook stage hebben gelopen of gewerkt op IJsland etc


Ja dat heb ik, dat is een heel goed idee! Heeft die groep een specifieke naam?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Stage lopen in buitenland (IJsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:33

Heel simpel “IJslandse paarden”
Er is ook een groep die zo heet met /icelandic horses er achter aan
Maar das een verkoop groep

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Re: Stage lopen in buitenland (IJsland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 14:06

Ik heb van verschillende van jullie een berichtje gekregen met een leuke ervaring of leuke stal.
Ben druk aan het mailen, als jullie nog een leuke stal hebben laat het me weten! :D

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Stage lopen in buitenland (IJsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:39

goshestar kwam weer op fb voorbij vandaag...nog steeds op zoek.

friezenfan2

Berichten: 2593
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:55

Ik zie wel eens op de fb pagina van ishestar voorbij komen dat ze iemand zoeken

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Stage lopen in buitenland (IJsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:21

Er zit hier op bokt iemand die ook stage loopt nu op IJsland bij de paarden. Op Instagram heet ze naomiluder dus dat zal ook haar echte naam wel zijn!

Ilona

Berichten: 2961
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: IJsland

Re: Stage lopen in buitenland (IJsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:28

Zelf werk ik al vanaf januari 2018 in IJsland, maar bij ons op stal is het team al bekend voor de zomer. Je kan op facebook de pagina Work with ICELANDIC horses in Iceland opzoeken, daar komen bijna dagelijks oproepjes voorbij. :)

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 23:56

Cowgirl schreef:
goshestar kwam weer op fb voorbij vandaag...nog steeds op zoek.

Ik hen Goshestar een berichtje gestuurd op fb, al wel gelezen maar nog geen reactie. Nog even afwachten dus! :)

friezenfan2 schreef:
Ik zie wel eens op de fb pagina van ishestar voorbij komen dat ze iemand zoeken

Dankjewel! Ik zet ze bij het lijstje.

Tanya schreef:
Er zit hier op bokt iemand die ook stage loopt nu op IJsland bij de paarden. Op Instagram heet ze naomiluder dus dat zal ook haar echte naam wel zijn!

Bedankt! Ik ga even een kijkje nemen.

Ilona schreef:
Zelf werk ik al vanaf januari 2018 in IJsland, maar bij ons op stal is het team al bekend voor de zomer. Je kan op facebook de pagina Work with ICELANDIC horses in Iceland opzoeken, daar komen bijna dagelijks oproepjes voorbij. :)

Wat gaaf! Waar doe je dit en hoe ben je aan deze plek gekomen? Van die fb groep ben ik inmiddels lid, ga binnenkort even een berichtje plaatsen. Ben bang dat toch veel mensen “afknappen” op het feit dat ik maar een maand kan komen.. Wat natuurlijk ook wel begrijpelijk is.

Ilona

Berichten: 2961
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:54

Juliette schreef:
Ilona schreef:
Zelf werk ik al vanaf januari 2018 in IJsland, maar bij ons op stal is het team al bekend voor de zomer. Je kan op facebook de pagina Work with ICELANDIC horses in Iceland opzoeken, daar komen bijna dagelijks oproepjes voorbij. :)

Wat gaaf! Waar doe je dit en hoe ben je aan deze plek gekomen? Van die fb groep ben ik inmiddels lid, ga binnenkort even een berichtje plaatsen. Ben bang dat toch veel mensen “afknappen” op het feit dat ik maar een maand kan komen.. Wat natuurlijk ook wel begrijpelijk is.

De stalnaam is Skeiðvellir, de eigenaresse van stal had een berichtje op facebook staan dat ze opzoek was naar ruiters. :) Ik denk dat het inderdaad niet heel erg gaat mee werken dat je maar voor enkele weken kan komen, maar het is het proberen waard toch?