Bescherming voor de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ShakiraOdan

Berichten: 10
Geregistreerd: 01-02-16
Woonplaats: Veendam

Bescherming voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 14:08

Hoi iedereen!
Ik hoop ten eerste dat de bericht bij 't goede onderwerp staat.
Het winterseizoen is weer aangebroken en dat betekend weer regen, sneeuw en noem maar op. Nu is bij mij het probleem hoe ik mijn trailer kan beschermen tegen deze weeropstandigheden aangezien de trailer niet de jongste is en van hout is en dus enorm kwetsbaar is voor dit weer. Hebben jullie goede tips dat de trailer goed beschermd kan blijven? Verplaatsten is idd een optie naar een garage etc of grote opslag of hoe je dat ook noemt maar de trailer staat bij de stal waar de pony staat dus is het makkelijker voor mij dat hij kan blijven staan.
Ik hoor graag alle tips!
Groetjes!

Utixo

Berichten: 6580
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Bescherming voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:13

Een trailerhoes lijkt me de meest logische stap.

Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:16

Utixo schreef:
Een trailerhoes lijkt me de meest logische stap.


Volgens mij schijnt dat ook niet helemaal goed te zijn, door de condens die daaronder gaat zitten. Uiteindelijk blijft de trailer dan alsnog vochtig.

Die van mij staat bij een caravanstalling, ook een eindje bij mijn stal vandaan. Eerst vond ik het super onhandig, maar ik ben er nu zo blij mee. Hij staat altijd droog, waardoor ik veel minder geld aan onderhoud kwijt ben. En hij blijft schoon. :Y)

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:22

Trailerhoes inderdaad. Wel opletten dat je een hanteerbare koopt, vriendin van mij had er één, en als we op concours gingen waren we eerst een kwartier bezig om dat ding er af te halen (en later er weer op). Later had ze een lichtgewicht, die snoerde je vast aan onder de trailer, dat ging beter. Daar zat ook meer lucht in, waardoor er geen condens bleef hangen.

Voor het gemak hoef je het niet te doen, het kost net zoveel tijd als omrijden naar een plek waar die binnen kan staan. Vond het ook altijd wel een gedoe als het regende of als je 's avonds laat terug kwam (dan deden we het de volgende dag - maar dan geen tijd - en dan moesten we al bijna weer weg - en bleef ie dus een week zonder hoes :o ).

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Bescherming voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:31

Ik heb de mijne voor het natte seizoen aanbrak weer in de olie gezet.

Anoniem

Re: Bescherming voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:44

Ik zou de trailer juist binnen zetten ipv een hoes. Heb al meerdere trailers daar rot onder vandaan zien komen.

Als je de mogelijkheid hebt om de trailer tijdelijk binnen te zetten zou ik dat zeker doen.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:20

Ik hoor juist niet zulke goede verhalen over trailerhoezen, dat het er vochtig onder wordt en je daardoor meer problemen krijgt. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Als je de mogelijkheid hebt om je trailer ergens binnen te stallen zou ik dat absoluut doen. Ik heb mijn trailer ook binnen gestald staan, op een andere locatie dan de stal waar m'n pony staat dus, maar ik vind het niet vervelend. Ik ga bijna wekelijks op pad met het ding dus ben niet anders gewend, ik haal eerst mijn trailer op, dan rij ik naar stal en dan inladen en wegwezen. Ik ben ongeveer een kwartiertje extra kwijt maar het is wel een stukje behoud van m'n trailer en dat vind ik het waard. Gewoon even rekening mee houden qua tijd.

Oehlala
Berichten: 4306
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:26

Als je hem binnen kunt zetten, doen, zo niet dan gewoon buiten laten staan en zorgen dat hij op droge dagen kan doorluchten.
Hoezen zijn niet zo ideaal, want als je pech hebt en hij gaat zweten eronder tast dat juist je hout aan. Dat nat worden is helemaal niet erg, als je maar zorgt dat hij ook kan drogen. Wij hebben er ook eentje van 34 jaar oud, staat dag en nacht buiten en ding mankeert niets.
(Wel op voorwaarde dat hij goed in de olie zit en netgens plekken heeft met blank hout).

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Bescherming voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:28

Kan er niet een soort carport gemaakt worden bij stal?

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Bescherming voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:31

Ooit van een trailerleverancier gehoord toen ik mijn aluminium trailer kocht, dat je houten trailers juist niet binnen moet zetten of afdekken, maar in de wind zetten zodat ie steeds weer goed droogtocht. Juist de houten trailers die binnen staan rotten het snelst zei hij.

Skyla
Berichten: 369
Geregistreerd: 22-08-17

Re: Bescherming voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:37

Hier staat mijn houten trailer ook al jaar en dag buiten. Toen ik hem kocht was het hout vernieuwd. Nu heb ik het ijzerwerk al 2x moeten afschuren en opnieuw inverven. Het hout zou nu na een dikke 6 jaar toch wel nood hebben aan een lakje, hij lijkt erg droog te staan.

Hij staat bij ons hier gewoon in de straat naast ons huis.
Waar je wel moet opletten is dat hij niet te dicht bij bomen enzo staat zodat hij niet groen kan worden. Is anders ook geen zicht.

We hebben ook een kleinere houten trailer die we al een stuk langer hebben. Deze staat in de carport en ziet er nog beter uit. Nog niets moeten aan doen, enkel de elastieken van het zeil moeten vervangen.
Waarschijnlijk omdat deze droog staat en wind vangt is deze er nog beter aan toe.