Ervaringen met Lenovo laptops?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Ervaringen met Lenovo laptops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 21:02

Hoi Bokkers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij een Lenovo Ideapad 330s met 15,6 inch beeldscherm en een Intel i7 processor. Toen ik toevallig nog wat verder op het merk googelde kwam ik nogal negatieve reviews tegen op trustpilot. Echter zie ik wel meer negatieve beoordelingen bij andere merken, dus ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen met lenovo laptops (of andere merken).

ultimate
Berichten: 123
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Ervaringen met Lenovo laptops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:06

Ik heb een Lenovo als laptop op mijn werk. Die is al 3j oud, dagelijks intensief gebruikt en geen probleem tot nu toe, juist batterij die nu iets minder lang meegaat.
Dus al bij al, ja goed ervaring

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:06

klagen kunnen we allemaal dus ik zou niet teveel waarde hechten aan reviews :)

Wij hebben hier laptops van Acer en Lenovo, doen het allebei na 5+ jaar nog prima!

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:08

Ik heb een lenovo thinkpad gehad voor mijn werk en dat was een prima laptop. Het hele kantoor werkte er al jaren mee en voor zakelijk gebruik nooit problemen mee gehad. Werkte altijd goed en snel en de batterijduur was ook prima.
Wel hadden we ook een iPad voor bezoeken bij klanten onderweg en was de lenovo echt voor administratie thuis en het maken van presentaties etc.

Verder hebben ik hem nooit als privé opslag oid gebruikt dus ik heb geen idee hoe het zit als je echt heel veel wil opslaan op zo’n ding.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:11

Heb een ideapad, heerlijk ding. Net zo mooi, dun en licht als een Macbook air. En qua prestaties voor mijn gebruik prima: Office pakket, design programma'tje, films streamen, foto's opslaan.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:15

Ben erg tevreden over mijn Dell L attitude .
Heb deze 4 jaar terug tweedehands gekocht via hardware4sale, op hun aanraden.

Hiervoor had ik een Lenova en vond die niks, liep steeds vast, terwijl het een duurdere en geavanceerdere zou moeten zijn als mijn Dell....dit toendertijd in computerwinkel hier in de buurt gekocht....daar ga ik dus nooit meer heen.

Dus hierna, ga ik in ieder geval via dat bedrijf op zoek naar iets wat dan bij me past, heb nu nl iets uitgebreidere wensen.

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met Lenovo laptops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:25

Hier een lenovo ideapad 520S,heel tevreden over! Werkt erg snel, lange accuduur en mooi uiterlijk in combinatie met een licht gewicht. Heb eigenlijk niets te klagen over de laptop.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ervaringen met Lenovo laptops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:35

Ik wil alleen nog maar Lenovo.

Anoniem

Re: Ervaringen met Lenovo laptops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:42

Ik had een lenovo. Vanaf 1 maand na aankoop begonnen de problemen. Het scherm wilde niet aan. 4 maal is mijn lenovo naar duitsland terug gestuurd voor reparatie door mijn dealer. 4 maal hebben ze het terug gekregen zonder dat het probleem verholpen was. Ik zat nog ruim in de garantie periode, maar de service was echt verschrikkelijk. Uiteindelijk heb ik van mijn dealer een nieuwe laptop aangeboden gekregen van een ander merk. Want ze vonden het supervervelend dat ik 5 maanden een laptop had, waarvan 4 maanden in reparatie, wat uiteindelijk niets heeft opgeleverd. Ook voor de dealer was de maat vol, ook zij vonden de gang van zaken uiterst onprofessioneel van Lenovo en twijfelden of ze nog verder zaken met hen wilden doen, aangezien ik al de zoveelste was die door Lenovo met een kluitje het riet in werd gestuurd.
Dus hier nooit weer Lenovo.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Ervaringen met Lenovo laptops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:07

Hier een hele simpele laptop van Lenovo. Bevalt erg goed! Nu zo'n 3 jaar oud en doet het prima. Soms alleen wat traag.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ervaringen met Lenovo laptops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:12

Hier ook al jaren Lenovo op het werk, worden intensief gebruikt, veel in en uit de tas (meerdere keren op een dag, werk in de buitendienst) en ben er prima tevreden over.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:12

Onze klanten gebruiken Lenovo, HP en Dell. In mijn ervaring hebben de Lenovo’s de meeste storingen en zijn de Dell’s het meest stabiel. Ook is het reparatie beleid van Dell het meest klantvriendelijk. Zelf werk ik het liefste met de Dell laptops.

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:13

Ik had een Lenovo Yoga, die ging opeens op een dag niet meer aan. Nog geen anderhalf jaar oud :( . Super fijn ding, heel snel, licht en met touchscreen. Alleen beetje jammer dat hij voor geen mogelijkheid meer aan ging.
Ik weet niet meer precies welke versie van de Yoga het was, maar laatst had ik hem opgezocht en hij wordt gelukkig niet meer verkocht.

Het was een enorm fijne laptop, maar toen ik een nieuwe kon uitzoeken ging ik voor de zekerheid toch maar voor een ander merk.

xReetch

Berichten: 349
Geregistreerd: 28-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:15

Ik heb een Lenovo Ideapad Z500. Nu ruim 5 jaar oud en nogsteeds erg blij mee.
Hij is niet perfect en het is logisch dat het nu wat langzamer werkt na 5 jaar. Mijn laptop heeft een foutje in een driver (software), maar zolang ik die niet update is er niks aan de hand. Verder is het een keer terug naar de fabriek geweest voor een nieuw moederbord.

Opstarten duurt even, maar ik kan er nogsteeds games mee spelen (CIV, Cities Skylines, FF14, WoW) en licht photoshopwerk mee doen. Wordt niet snel heet, maar door eigen toedoen wel een lamme batterij. Nieuw ging de accu minstens 3,5 uur mee.

Mijn Acer Aspire had altijd oververhittingsproblemen en was na 2 jaar niet meer te gebruiken voor het doel waarvoor ik hem had gekocht. Is vaker terug geweest dan de Lenovo.
HP en Toshiba heb ik minder vaak gebruikt, maar ik kan wel zeggen dat Toshiba fijn werkt en lang mee gaat en de HP snel heet wordt.
Ik denk dat naast het merk het type ook wel meespeelt in de kwaliteit.
Laatst bijgewerkt door xReetch op 04-01-19 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:17

Nooit niet meer,de volgende word terug een acer.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Ervaringen met Lenovo laptops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:32

Ik heb een Lenovo Yoga, mooi design, lekker snel, licht ook.
Heb er nog geen enkel probleem mee gehad.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ervaringen met Lenovo laptops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:52

Hier ook een lenovo thinkpad. Nu iets van 5 jaar en ben e nog steeds heel blij mee. Wel wat zwaar maar heel degelijk. Volgende word ook weer een lenovo

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:55

Ik heb een Lenovo gehad en vond het een super fijn ding! Ik werk in de IT en heb dus veel verschillende laptops in mijn handen maar Lenovo & Dell vind ik erg fijn. :j

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:57

Ik heb een Lenovo en ik ben er echt ontzettend blij mee! Hij was echt goedkoop dus mijn verwachtingen waren niet hoog maar hij werkt verbazingwekkend goed :) Ik kan er zelfs op gamen en video's editen. Weet niet uit mijn hoofd welk model het is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ervaringen met Lenovo laptops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:15

Ik heb ook een Lenovo en ben er ook erg blij mee. Heb hem nu 2 jaar denk ik en geen kuren. Heb ook een Lenovo tablet, doet het ook prima.

Ik wil juist geen Acer meer. :+

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:19

Ik heb de lenovo yoga en ik vind het een heerlijk ding.
De eerste kon ik gelijk de volgende dag weer inleveren. Toetsenbord in laptop stand deed het niet...
Deze vervolgens meegekregen. Werkt prefect, al wel weer een momentje gehad dat het toetsenbord raar deed. Gewoon in ipad stand verder gewerkt en na een melding deed hij het opeens weer... Heel raar...

Maar ik wil niet anders meer.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:20

Ik heb ook een lenovo, super fijn ding. Hij is nu 3 jaar oud en doet het nogsteeds top. Mooi snel, het enige is dat de batterij wat minder wordt nu.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Ervaringen met Lenovo laptops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:21

Hier ook een Lenovo, en heel tevreden mee!

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Re: Ervaringen met Lenovo laptops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:25

Ik heb een Lenovo Ideapad, die richting de 6 jaar gaat. Nooit problemen mee en ook nu naar 6 jaar kan ik er nog veel op doen, ook spellen als de sims 3. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er de harde schijf heb vervangen door een SSD, dat heeft veel goeds gedaan. Maar dat doet een SSD in elke laptop die eigenlijk een gewone harde schrijf had. Hiervoor had ik een HP, altijd problemen.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:26

Hier jaren lenova op het werk gehad. Nooit problemen mee gehad.