2 pony's verzorgen??

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
x_Shetland
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-01-19

2 pony's verzorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 14:38

Hi! Ik mag dus van mijn ouders (EINDELIJK) een zorgpony!!

Nou heb ik alleen zelf ook een Shetlander, maar daar kun je niet op rijden en die is vroeger mishandeld dus ze vindt alles eng, wat betekent dat je er niet heel veel meer mee kan doen dan wandelen.

Nou ben ik bang dat als ik een zorgpony neem, ik mijn eigen pony een beetje ga verwaarlozen en alleen nog maar ga voeren en naar buiten zetten, terwijl ik dan juist wel steeds meer naar mijn zorgpony ga

Hoe kun je de balans vinden tussen het verzorgen van 2 pony's en ze wel allebei genoeg aandacht geven?


cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:44

Ts wat leuk voor je dat je binnen een half uur na het plaatsen van je topic “hoe haal ik mijn ouders over dat ik een verzorgpony mag” nu al te horen hebt gekregen dat je oud een pony mag verzorgen.

Was je ongerustheid in je andere topic toch op niets gebaseerd blijkbaar. ;) :+

[o]

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:47

je hebt in één dag tijd 5 topics aangemaakt... misschien moet je even een paar weken de tijd nemen om goed na te denken wat je wilt.. in het ene topic wil je vanalles gaan doen met je shetlander. hierbij gaf je ook aan dat je rijles wil op paarden van je buurvrouw. in het andere topic wil je een verzorgpony. dan weet je niet hoe je het moet combineren...

lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:50

Om 13:42 mag je rijden op de paarden van je buurvrouw
Om 14:06 wil je je ouders overhalen (maar je had er toch al een?)
Om 14:38 mag je er weer een.
Tsja :+

Anoniem

Re: 2 pony's verzorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:50

Het is vakantie zeker :+

Anoniem

Re: 2 pony's verzorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:57

Als je je ouders binnen een half uur hebt overgehaald, misschien heb je je shetlander dan ook binnen een half uur zadelmak
Zonder gekheid, zet even je echte leeftijd op je profiel!

Westhof

Berichten: 2889
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:00

Tijd dat de scholen weer beginnen blijkt wel weer :=

J0anieke

Berichten: 4859
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: 2 pony's verzorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:14

Ik heb meer het idee dat dit een trol is? :=

    Alana. ♡

cinniz123

Berichten: 4385
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:14

Viel mij ook al op dat er ineens meerdere topics van ts stonden.
Heb ze allemaal eerst gelezen maar t ene topic spreekt t andere nogal tegen 8)7

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

x_Shetland
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 17:13

Oké mensen, ten eerste ben ik 13 maar ik d8 dat ik, net als bij insta, geen account kon maken als ik geen 18 was... Heb

Van 5 topics op 1 dag is omdat ik net ontdekt heb hoe bokt werkt en ik loop al een tijdje rond met heel veel vragen over mijn Shetlander

Nou vond mijn buurvrouw het goed dat ik rijlessen nam, maar toen wilden mijn ouders dat ineens niet meer, vandaar dat ik morgen in de buurt ga rondvragen om een zorgpony

Het "Hoe haal ik mijn ouders over" is omdat ik al een lange tijd gevraagd heb om een zorgpony, maar mijn ouders hebben vgm een probleem met de paarden van mijn buurvrouw.

Het is nog lang niet zeker allemaal en ik had het wss ook anders moeten verwoorden. Excuses.

x_Shetland
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 17:17

Het uiteindelijke plan is dat ik ga kijken voor een zorgpony (Een waar mijn ouders het ook mee eens zijn), terwijl ik ondertussen ook gewoon nog verder mijn Shetlander ga trainen.

Ik ben vrij ingewikkeld ik weet het, soms heb ik wel tien ideeën door elkaar en ik moet leren om ze minder snel allemaal uit te gaan zoeken in plaats van 1 uit te kiezen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:20

Maar je hebt toch al een verzorgpony zei je?

Carazonx

Berichten: 67
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:39

Beste TS,

Super leuk dat je een van je ouders een pony mag verzorgen!
Alleen vraag ik me iets af: waarom wil je een verzorgpony?
Want je zei al dat je een eigen pony hebt en bang bent dat je die dan gaat verwaarlozen.
Waarom wil je een 2e pony verzorgen? Afwisseling?

Anyways, je zegt dat die shetlander verwaarloosd is en bang is voor letterlijk alles.
Daar moet veel aandacht aan besteed worden om de shet meer zelfvertrouwen te geven etc.
Dat gaat niet zomaar in een paar daagjes of weken, dat kan zelfs jaren duren.

Als je zo graag nog een andere pony wilt verzorgen zou ik persoonlijk een ''makkelijkere'' pony uitkiezen.
Je bent jong en je kan makkelijk fouten maken (volwassen ook hoor :j ) , dat lijkt me niet zo verstandig.
Straks maak je de situatie erger terwijl je eigenlijk er alle liefde in stopt.
Zelf vind ik het lief dat je de shet wilt verzorgen, alleen met net iets meer ervaring zou ik dit aanraden.

Houd je ons nog op de hoogte wat uiteindelijk je beslissing wordt? Succes TS

You can dream it, so you why can't you do it?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: 2 pony's verzorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:43

Ik verplaats dit topic van VSW naar YRT odat het daar wat beter past.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: 2 pony's verzorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:00

Wat word er hier naar gereageerd zeg.. Bah!

Wat dan nog als de TS vakantie heeft en tijd heeft om na te denken wat ze allemaal graag nog wil, en dit probeert uit te voeren.. Bokt is er toch juist voor om elkaar te helpen, TS is 13 jaar oud. Misschien kun je dan beter niks zeggen als je niets zinnigs te zeggen hebt.

@ TS, Misschien is het een idee om eens een gesprek te hebben met je ouders, en vertellen wat je nu allemaal graag wil. Probeer eens afspraken te maken, ga bijvoorbeeld een kranten wijk nemen of in de supermarkt vakken vullen zodat je ook zelf je rijlessen kan betalen. Dan laat je al aan je ouders zien dat je dit heel graag wil :)

En om je advies te geven over 2 pony's te verzorgen, dat moet zeker geen probleem zijn als je daar genoeg tijd voor hebt. Als je al zegt dat je niets met deze shetlander kan is het misschien een optie om deze te verkopen? Of om daar een verzorgster voor te zoeken die hem/haar af en toe komt poetsen of mee gaat wandelen. Zijn genoeg opties hoor.

Wat zou je zelf graag wel en niet willen?

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:09

Ik denk niet dat dit een trol account is hoor, toen ik bokt net had ontdekt was ik ook 11 en maakte ik ook veel te veel topics aan over ondingen :o *schaam*

TS, zolang je alleen hoeft te verzorgen zou het vrij makkelijk haalbaar zijn. Gewoon iedere week een planning maken voor jezelf welke pony je welke dag gaat verzorgen. Maandagmiddag na school naar je zorgpony, dinsdagmiddag na school je shetje doen. In het weekend zou je in 1 dag beide kunnen doen.

Voeren en binnen/buiten zetten uiteraard iedere dag gewoon doen :=

Maar ik kan niet zo duidelijk uit je berichten halen of het alleen om verzorgen of ook om rijden gaat.

JM :#

Anoniem

Re: 2 pony's verzorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:25

ze wil juist een verzorgpony om te rijden omdat ze op haar eigen niet kan rijden

x_Shetland
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-19 00:22

Heel erg bedankt Shaggy09, CharmingS
en Carazonx! Ik heb nu met mijn ouders overlegd dat ik met mijn shettie een showtje mag geven voor hun bedrijf, dus heb de komende paar maanden zeker weer wat te doen :)
Ik ga nu ook weer op paardrijden voor een paar maandjes, daarna gaan we kijken of ik wel echt een zorgpony nodig heb

Oh ja, het grootste probleem met mijn Shetlander (Hebben we ontdekt) is niet de shetlander zelf maar het feit dat ik er altijd alleen bij sta; Mijn zus heeft nooit zin, mijn vrienden haten paarden en mijn ouders moeten werken
Ik denk dat je wel kan begrijpen dat je niet veel te doen hebt in je eentje bij een Shetlander die niet zo van knuffelen houdt ;)

Maar goed, ik ga voor de 12e keer met Polly proberen haar vertrouwen op te bouwen
Zou het werken om haar gewoon veel trucjes te leren en veel te knuffelen, dat ze me meer vertrouwt met zadels?


CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:42

x_Shetland schreef:
Heel erg bedankt Shaggy09, CharmingS
en Carazonx! Ik heb nu met mijn ouders overlegd dat ik met mijn shettie een showtje mag geven voor hun bedrijf, dus heb de komende paar maanden zeker weer wat te doen :)
Ik ga nu ook weer op paardrijden voor een paar maandjes, daarna gaan we kijken of ik wel echt een zorgpony nodig heb

Oh ja, het grootste probleem met mijn Shetlander (Hebben we ontdekt) is niet de shetlander zelf maar het feit dat ik er altijd alleen bij sta; Mijn zus heeft nooit zin, mijn vrienden haten paarden en mijn ouders moeten werken
Ik denk dat je wel kan begrijpen dat je niet veel te doen hebt in je eentje bij een Shetlander die niet zo van knuffelen houdt ;)

Maar goed, ik ga voor de 12e keer met Polly proberen haar vertrouwen op te bouwen
Zou het werken om haar gewoon veel trucjes te leren en veel te knuffelen, dat ze me meer vertrouwt met zadels?


Waarom ga je niet eens rond vragen op de manege of er iemand is die je zou willen helpen met je shetlander. Ik denk dat het niet zo zeer aan de pony ligt maar meer aan jouw gebrek aan ervaring (wat helemaal niet erg is he want dat komt allemaal met de jaren). Vraag iemand die je hier in wil begeleiden. En inderdaad lekker op paardrijdles en genieten. En anders misschien toch de shetlander verkopen en een wat grotere pony terug kopen zodat je lekker kan rijden, en kan knuffelen.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Britta31

Berichten: 13064
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: 2 pony's verzorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:01

Ik had met mijn oude dame ook problemen en via via op de manege iemand gevonden die ons heeft geleerd weer naar elkaar te luisteren.Dat was het probleem.Ze deed het alleen niet gratis.En volwassenen hebben ook soms problemen hoe met het gedrag van een paard om te gaan.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Remembrance

Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Re: 2 pony's verzorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:06

Ik zou niet aan een verzorgpony beginnen als je een eigen pony hebt van wie je het vertrouwen nog moet winnen. Dan lijkt het inderdaad alsof je er gewoon geen zin meer in hebt en je je problemen wegstopt en gewoon verdergaan met een ander paard, zonder aandacht te schenken aan je eigen pony.

Als je het rijden mist zou ik manege lessen gaan nemen, als het niet om het rijden gaat zou ik gewoon door blijven werken met je eigen Shetlander.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 6 bezoekers