Privé was het niet mijn jaar, maar dankzij de paarden...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Privé was het niet mijn jaar, maar dankzij de paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 21:43

Hebben we er toch echt wat moois van gemaakt!!!

januari begon heel gaaf, ik werd namelijk benadert of ik met 1 van mijn paarden mee wilde werken aan een tentoonstelling in Amsterdam in theater de Brakke grond.

De eer was aan mijn Rocky Mountain merrie Sia, die heel braaf meewandelde door de straten van Amsterdam om tijdens de 2 uur durende tentoonstelling rustig rond te wandelen in de tuin van het theater..... In de binnen stad van Amsterdam in het donker :') , heel trots op mijn stoere merrie natuurlijk. En heel veel complimenten over mijn onverschrokken merrie {:} .

1. Afbeelding

In februari en maart heb ik vooral veel strandritten gemaakt met de paarden, en natuurlijk mijn Tinker Jack voorbereid op het show seizoen en stiekem ook zo nu en dan beginnetjes gemaakt met Sia. Na onze avond in Amsterdam had ze zeker laten zien dat ze graag onder de mensen is, en het zou leuk zijn om haar misschien een keer mee te nemen naar een klein evenement.

In april besloten mijn vader en ik voor de fun mee te doen aan het ringsteken in Waarland met onze oude Fjord Martje. Martje doet het nog zo goed, en we dachten voor de lol mee te doen (vorig jaar voor het eerst geprobeerd).

Nou het was een groot (onverwachts) succes haha.
2. Afbeelding

Half april zag ik opeens een berichtje voorbij komen van een aantal Konik veulens die bij een Belgische slager stonden...

tja dan kom je tweemaal in 1 maand in de krant samen met 2 toppers van vriendinnen :Y)
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

Zo wat hebben deze 3 jonge paardjes mijn jaar op de kop gezet :+ , maar zeg nou zelf dit moet je als "penny" toch meenemen??
3. Afbeelding

Begin mei gaf ik met Jack de tweede demo van het jaar op pension stal Tesselaar, echt een hele leuke middag gehad! Ook heb ik toen het vloggen een beetje opgepakt.
https://www.youtube.com/watch?v=omh91RYesxM

Ook vierde we in mei Sia haar 2e verjaardag, met een bezoekje aan het strand want daar maak je haar heel erg happy mee :j .
4. Afbeelding

Eind mei maakte ik samen met mijn vriend dit prachtige filmpje van Sia, Jack en Martje op het strand <3 .
https://www.youtube.com/watch?v=lKn_0iTfqec
Samen met deze foto van mijn gouden oude topper!
5. Afbeelding

Rondom onze stoere Rosa was het iets rustiger dit jaar, ze kreeg namelijk een hele belangrijke "job"
6. Afbeelding
Rosa heeft na de quarantaine periode heel lief gemoederd over de Konik's, hierdoor konden we haar niet zomaar ergens mee naartoe nemen. Maar ze was een geweldige grote zus voor de konik's terwijl ze maar 1 jaar ouder is.

Sia heeft dit jaar 2 hele bijzondere en belangrijke shoots gedaan in juni, 1 was een zwangerschaps- shoot.
Resultaat hier te vinden: https://www.facebook.com/99513781064428 ... =3&theater

En de andere shoot.... Was echt waanzinnig!! Jack en ik staan er bekend (berucht niet ieder zijn ding..) om dat we graag echt los werken samen op het strand..
7. Afbeelding
Sia heeft het mooi afgekeken van Jack, heerlijk om deze connectie met haar te hebben <3 .

In juli zijn 2 konik's naar hun super huisje gegaan samen en gaven Jack en ik een aantal demo's en shows!
8. Afbeelding
Sia is ook mee geweest voor het eerst in juli, en heeft daar heerlijk de gehele show met haar neus in het publiek gehangen echt geweldig!

Jammer genoeg kneusde ik de dag na de Country & Western fair in Den Helder waar we hadden opgetreden mijn enkel. Ik viel heel erg onhandig van een quad en mocht van de dokter !3 weken! niet op mijn enkel staan... Wat vrij lastig is als je 5 paarden heb, gelukkig hebben familie en vrienden mij ontzettend geholpen met de verzorgen. Maar 3 weken niet rijden/trainen/lopen was voor mij heel heftig, opeens komt dan de realisatie dat een ongeluk in een heel klein hoekje kan liggen en de gevolgen erg groot kunnen zijn.

Zo begon ik te denken, wat zou ik graag nog echt een keer willen doen...
[STW] Een winter werken op paardenbedrijven in Europa (met paard)

Zodra de 3 weken omwaren moest ik natuurlijk meteen weer op het paard, en mocht Jack naar een horseboarding training in ijmuiden. Jack is echt dol op Horseboarding alleen is dat wachten op de boarder zo stom..
9. Afbeelding

tja als je vrouwtje dan ook nog probeert om eigenlijk niet haar linker been te gebruiken krijg je dit...
10. Afbeelding

Hij stond meteen stil toen ik in de zee belanden, en heeft de rest van de training echt zijn best gedaan. Maar bij deze "run" kwam zijn energie en enthousiasme iets te erg naar boven, en kon ik hem ofcourse niet uit zitten aangezien ik mijn enkel niet wilde gebruiken :Y) .

Eind juli zijn we gaan twijfelen over de laatste Konik "vaiana" houden we haar of niet...
Nadat we haar meenamen naar het strand om te kijken of het strandleven bij haar past was het antwoord op die vraag natuurlijk over duidelijk :') :j .
11. Afbeelding

Begin augustus maakte mijn vriend dit prachtige filmpje, waarin ik met alle 5 onze toppers in de weer ben op een zomer avond. <3


Ook genoten we weer van ons jaarlijke ponykamp aan zee: https://www.youtube.com/watch?v=dhiioOl9kCQ

En organiseerde we onze jaarlijkse special effecten meeting waar Rosa dit jaar voor het eerst aan mocht meedoen.
12. Afbeelding

In september hebben we een heel aantal fotoshoots gedaan, zo ook is deze droomfoto gemaakt <3 .
13. Afbeelding

Alleen veranderde alles in Oktober, ik was bezig om een bedrijf te starten en mijn reis naar het buitenland te plannen tussen het geven van lessen, shows en clinics door toen..
Boem..
Ik met mijn auto een vrachtwagen over het hoofd heb gezien en een heel ernstig ongeluk mee maakte. Wonder boven wonder, heb ik er niks aan overgehouden lichamelijk maar mijn auto was een wrak ( en nee ik reed geen licht gewicht modern autootje, mijn oude Jeep Wrangler was niet meer maar ik dank mijn leven aan de lier, dikke stalen bulbar en rol kooi).

In het ziekenhuis heb ik alle scans, onderzoeken en dergelijke gehad, maar niks konden ze vinden gelukkig. 1 van de doktoren kwam nog even persoonlijk vertellen, dat de krachten die bij dit ongeluk waren vrij gekomen normaliter voor schade (veel schade) zouden hebben moeten zorgen. Na politie onderzoek is gebleken dat ik vlak voor het ongeluk de auto in zijn vrij heb gezet, waardoor de vrachtwagen mij niet heeft meegesleept en ook heb ik op het laatste moment mijn stuur omgegooid zodat de vrachtwagen mijn auto frontaal zou raken en niet de zijkant waar ik zelf zat.

Maar dit alles hakte er nogal diep in, ik kreeg heel veel angst vooral in de auto. Maar ook mijn zelf vertrouwen was ik kwijt, ik had alles op de rit en belande voor een tweede keer in korte tijd in het ziekenhuis.

Maar de afspraak bij de KVK stond al gepland dus ging ik ervoor (met steun van familie en vrienden)
https://www.seasidehorseadventures.nl/

De website moet zeker nog hier en daar aangepast worden, maar het is officieel mijn eigen paarden bedrijf is een feit sinds oktober 2018!

dan was het begin november tijd om aan mijn reis te beginnen met een andere auto, iets minder zelf vertrouwen maar dat heeft ons niet tegen gehouden en zo zijn we naar Duitsland afgereisd om te werken op een Rocky Mountain stoeterij.
14. Afbeelding

Na een geweldige periode in Duitsland zijn we afgereisd naar Polen, waar ik op dit moment met Jack verblijf op een prachtig bedrijf genaamd Jaskolka!
https://www.youtube.com/watch?v=J156x6fRNnI

Ik hoop het in 2019 iets rustiger aan te doen wat betreft ziekenhuizen en ongelukken, maar wil wel heel graag optimaal genieten met en van mijn 5 geweldige toppers!!!

15. Afbeelding

1018 in 15 foto's was eigenlijk een beetje onmogelijk en de selectie heeft dan ook ander half uur geduurd hihi. Bedankt voor het lezen en een reactie is altijd leuk!!

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com


Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:49

Wat een geweldig stel paarden heb jij toch! <3
Ze zijn allemaal even leuk!

Jeetje, wat heftig dat ongeluk. Inderdaad heel veel geluk gehad! Maar kan me goed voorstellen dat de schrik er nog goed inzit..

Maar met geduld, positiviteit en die prachtige paardenclub gaat dat helemaal goedkomen! Heel veel succes met je eigen bedrijf, hoop nog veel van jullie te horen!

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 07:20

Avalon87 schreef:
Wat een geweldig stel paarden heb jij toch! <3
Ze zijn allemaal even leuk!

Jeetje, wat heftig dat ongeluk. Inderdaad heel veel geluk gehad! Maar kan me goed voorstellen dat de schrik er nog goed inzit..

Maar met geduld, positiviteit en die prachtige paardenclub gaat dat helemaal goedkomen! Heel veel succes met je eigen bedrijf, hoop nog veel van jullie te horen!


Wauw heel erg bedankt! Ik kan inderdaad zo erg genieten van mijn paardenclub omdat ze allemaal zo anders zijn hihi.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Privé was het niet mijn jaar, maar dankzij de paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:02

Dit past mooi op [EJL-ITP] Een Jaar Lang In The Picture, ik zal het topic verplaatsen.

Toos Onderschriftloos :D

Anoniem

Re: Privé was het niet mijn jaar, maar dankzij de paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:07

Jullie zijn een geweldig team. <3
Ik wens je een heel mooi 2019 en dat je 2018 snel achter je kunt laten!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Privé was het niet mijn jaar, maar dankzij de paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:10

wauw wat heb jij een prachtige paardenfamilie!! wat super gaaf dat je over het strand rijd en zo met je paarden kan en mag samenwerken. maar wat een pech heb je gehad... ik vind je wel echt een doorzetter, jullie komen er wel ! :*

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 19:48

Nadia schreef:
Dit past mooi op [EJL-ITP] Een Jaar Lang In The Picture, ik zal het topic verplaatsen.


Bedankt!! Ik was het topic vergeten daar te plaatsen.


Anoniem schreef:
Jullie zijn een geweldig team. <3
Ik wens je een heel mooi 2019 en dat je 2018 snel achter je kunt laten!

Wauw heel erg bedankt Tineke!! Jullie ook een geweldig 2019 gewenst.


BlackBeautyZ schreef:
wauw wat heb jij een prachtige paardenfamilie!! wat super gaaf dat je over het strand rijd en zo met je paarden kan en mag samenwerken. maar wat een pech heb je gehad... ik vind je wel echt een doorzetter, jullie komen er wel ! :*

Bedankt, wat een ontzettende lieve reactie!

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

cp112

Berichten: 14710
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Privé was het niet mijn jaar, maar dankzij de paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:20

Mooi overzicht zo!
Doe Roel de groetjes :D

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-19 07:28

cp112 schreef:
Mooi overzicht zo!
Doe Roel de groetjes :D


Dankje, zal ik doen :D !

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Skyla
Berichten: 369
Geregistreerd: 22-08-17

Re: Privé was het niet mijn jaar, maar dankzij de paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:22

Wauw pff wat een jaar zeg. Zoveel mooie maar ook mindere momenten.

Je heb een leuke kudde lopen en het is zeker nu dat je alles moet doen wat je graag wilt. Besef ik nu ook nu ik hier in de zetel gekluisterd lig na een operatie.

Kijk je terug voor zo'n type wagen?
Hier hebben we een suv en hebben we 3 maand geleden na het aanrijden van 2 volwassen everzwijnen ook gemerkt dat een deftige wagen en vooral een bullbar niet onnodig of geen accessoire is maar je leven kan redden. Door die bullbar net geen per totale en de wagen nog op de baan kunnen houden.

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-19 13:22

Skyla schreef:
Wauw pff wat een jaar zeg. Zoveel mooie maar ook mindere momenten.

Je heb een leuke kudde lopen en het is zeker nu dat je alles moet doen wat je graag wilt. Besef ik nu ook nu ik hier in de zetel gekluisterd lig na een operatie.

Kijk je terug voor zo'n type wagen?
Hier hebben we een suv en hebben we 3 maand geleden na het aanrijden van 2 volwassen everzwijnen ook gemerkt dat een deftige wagen en vooral een bullbar niet onnodig of geen accessoire is maar je leven kan redden. Door die bullbar net geen per totale en de wagen nog op de baan kunnen houden.


Mijn vader wil proberen mijn auto te repareren, maar er zit een deuk in het chassis waardoor we nu een oude donor Jeep hebben voor de onder delen. Maar of het gaat lukken...

Ik heb zelf een Suv van kennissen overgenomen, om veilig naar het buitenland te gaan.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com


matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:24

Mooi overzicht! en prachtige paarden <3

Keep calm and love horses!

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-19 14:07

matespony schreef:
Mooi overzicht! en prachtige paarden <3


Dankjewel!

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:09

Mooi overzicht en ook leuk om je ander 'reis'-topic te lezen.
Mooi vrijbuiterbestaan :) ! Hard werken maar ook veel meemaken. Leuk!

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Privé was het niet mijn jaar, maar dankzij de paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:13

Je RM Sia groeit heel erg mooi uit.
Knap diertje is ze.

En wat een pech heb jezelf gehad .
Ik ben je reistopic al aan het volgen en gaaf hoor wat jij allemaal samen met Jack mag beleven.

Dn dat 2019 je allemaal moois mag brengen..

Marilu
Berichten: 1237
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Privé was het niet mijn jaar, maar dankzij de paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:44

Wauw, jij presteert een en ander met je paarden ! Je bent een échte paardenmens mag je wel zeggen, of zelfs half mens/half paard ;) als de dieren je zoveel vertrouwen schenken.
Je gezelschap paarden is heel divers, maar oh zo mooi als ze samen op de foto staan !
Proficiat met je verwezenlijkingen !
En houd het veilig dit jaar !

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-19 17:05

Kendra schreef:
Mooi overzicht en ook leuk om je ander 'reis'-topic te lezen.
Mooi vrijbuiterbestaan :) ! Hard werken maar ook veel meemaken. Leuk!



joey2010 schreef:
Je RM Sia groeit heel erg mooi uit.
Knap diertje is ze.

En wat een pech heb jezelf gehad .
Ik ben je reistopic al aan het volgen en gaaf hoor wat jij allemaal samen met Jack mag beleven.

Dn dat 2019 je allemaal moois mag brengen..



Zo leuk om te lezen dat ons reis topic gevolgd wordt, voor nu is het makkelijk om updates te plaatsen maar straks in Duitsland zit ik weer met beperkte wifi..


Marilu schreef:
Wauw, jij presteert een en ander met je paarden ! Je bent een échte paardenmens mag je wel zeggen, of zelfs half mens/half paard ;) als de dieren je zoveel vertrouwen schenken.
Je gezelschap paarden is heel divers, maar oh zo mooi als ze samen op de foto staan !
Proficiat met je verwezenlijkingen !
En houd het veilig dit jaar !


Heel erg bedankt en het veilig houden is iets wat ik echt wil gaan volhouden in 2019..

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Privé was het niet mijn jaar, maar dankzij de paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:50

Wat leuk!
Op naar een mooi 2019.

Heb jaren meegedaan met het ringsteken in waarland. Ik dacht dat het niet meer bestond. Heb jij contact gegevens voor mij? Wil dit jaar graag weer meedoen.

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14

Annneee23
Berichten: 34
Geregistreerd: 04-01-19

Re: Privé was het niet mijn jaar, maar dankzij de paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:18

Wat een gaaf overzicht! En heel erg fijn om te horen dat je zelf gelukkig weinig overgehouden hebt aan het ongeluk.

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-19 18:09

_Margarita_ schreef:
Wat leuk!
Op naar een mooi 2019.

Heb jaren meegedaan met het ringsteken in waarland. Ik dacht dat het niet meer bestond. Heb jij contact gegevens voor mij? Wil dit jaar graag weer meedoen.


Ze waren inderdaad gestopt, maar organiseren het nu voor de fun weer. Ik weet alleen niet wie het organiseert omdat vrienden uit Waarland mij inschrijven.


Annneee23 schreef:
Wat een gaaf overzicht! En heel erg fijn om te horen dat je zelf gelukkig weinig overgehouden hebt aan het ongeluk.


Ja, dat is gelukkig voor mij goed afgelopen.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers