Wat is nou echt een fijne cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
purd
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-12-18

Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 23:12

Hoi

Zoals de titel zegt, wat is nou echt een fijne cap? En ook wel een beetje mooi :)

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een nieuwe cap. Helaas nog niet de cap gevonden die mij echt goed zit en aanspreekt. Ik heb bijvoorbeeld de HKM gras opgehad, ik was van plan een fairplay fusion te gaan passen maar die hadden ze helaas niet, wel die van HKM en leek er eigenlijk heel erg op (qua model dan). Maar helaas vind ik dat deze mij niet mooi staat, heel breed, net zo'n champion ofzo.. volgensmij komt het ook wel door de VG1 norm dat caps wat dikker zijn geworden maar ik heb ook een charles owen yr8 sparkly gepast en deze voldoet ook aan de norm maar zat lang niet zo breed op mijn hoofd! Helaas net een maatje te klein en groter hadden ze helaas niet. Maar ik vond het toch wel wat té sparkly. Nu zit ik er aan te denken om de yr8 in helemaal zwart te bestellen maar ik hoorde ook dat deze caps erg warm zijn? iemand ervaring? Maar wat is warm, ik heb nu een harry's horse pro plus maar deze is zomer's ook wel een beetje warm vind ik.

Iemand misschien nog andere suggesties?

Alvast bedankt!


xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:21

purd schreef:
Hoi

Zoals de titel zegt, wat is nou echt een fijne cap? En ook wel een beetje mooi :)

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een nieuwe cap. Helaas nog niet de cap gevonden die mij echt goed zit en aanspreekt. Ik heb bijvoorbeeld de HKM gras opgehad, ik was van plan een fairplay fusion te gaan passen maar die hadden ze helaas niet, wel die van HKM en leek er eigenlijk heel erg op (qua model dan). Maar helaas vind ik dat deze mij niet mooi staat, heel breed, net zo'n champion ofzo.. volgensmij komt het ook wel door de VG1 norm dat caps wat dikker zijn geworden maar ik heb ook een charles owen yr8 sparkly gepast en deze voldoet ook aan de norm maar zat lang niet zo breed op mijn hoofd! Helaas net een maatje te klein en groter hadden ze helaas niet. Maar ik vond het toch wel wat té sparkly. Nu zit ik er aan te denken om de yr8 in helemaal zwart te bestellen maar ik hoorde ook dat deze caps erg warm zijn? iemand ervaring? Maar wat is warm, ik heb nu een harry's horse pro plus maar deze is zomer's ook wel een beetje warm vind ik.

Iemand misschien nog andere suggesties?

Alvast bedankt!


Nee hoor ik heb ook de Charles owen YR8 sparkly omdat ik andere caps niet mooi vond maar ook omdat deze cap als enigste echt fijn zat. Ik heb hem nu ruim 2 jaar en ik wil niet meer anders. In mijn Harrys horse cap van destijds zweette ik in de zomer enorm. Met de Charles owen geen last van.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:25

Ik heb ook de HH Pro Plus (al 9 jaar). Vind deze nog altijd heerlijk zitten. In de zomer idd wel iets warm. Ik heb nu nog een cap erbij. De Harry's Horse Challenge.
Zit ook prima en is een stuk lichter.

purd
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-12-18

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 23:34

Ohh oke dus het verschilt denk ik ook wel per persoon? (Met die YR8)
Zwart is misschien heel zwart dacht ik maar ik vond de sparkly van achteren te erg glitteren haha. Vond hem ook al wel best fijn zitten, ja moest iets groter maar was de enige cap die mij niet zo breed zat :)

ja mij bevalt de HH ook heel goed hoor! Alleen vertrouw hem niet meer aangezien ik best hard gevallen ben. Helaas voldoet hij niet aan de VG1 norm dus is uit het assortiment volgensmij.

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:36

Ik heb zelf ook de YR8 sparkly en zit echt top. Ik vind hem zomers niet te warm (niet warmer dan andere caps) vind het glitteren van afstand wel meevallen maar je kan natuurlijk altijd de helemaal zwart nemen

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:38

Ik heb overigens ook de kleur blauw/navy. Geen zwart weet niet of dat veel verschil maakt :=

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:42

Ik heb nu niet helemaal voor me of de caps nu breed uitvallen, of alleen breed lijken?

Ik heb namelijk jaren geleden mijn eerste Charles Owen gekocht, na Kavalkade/HH. De Charles Owen heeft gewoon de juiste pasvorm voor mij. En ook toen ik er een luchtige cap voor training bij wilde hebben, pastte de HH Challenge niet goed. Ik heb me er maar bij neergelegd dat de goedkope caps niet op mijn hoofd passen. Bij mij viel de zijkant van de cap te wijd en de voor/achterkant te krap.

Ik heb nu Charles Owen en 2 verschillende Uvex caps.


purd
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 23:48

BoydS schreef:
Ik heb zelf ook de YR8 sparkly en zit echt top. Ik vind hem zomers niet te warm (niet warmer dan andere caps) vind het glitteren van afstand wel meevallen maar je kan natuurlijk altijd de helemaal zwart nemen


klopt, zag hem wel eens op foto's van anderen en viel heel erg mee.
Ik vind helaas toch iets te voor mij hoewel ik hem voor anderen wel heel leuk vind! (ik ben gewoon niet zo van de glitter...)
Vinden jullie de zwarte niet heel zwart eigenlijk? Ja aan de ene kant mij HH is ook helemaal zwart behalve dat dingetje in het midden weet je wel :)

purd
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 23:49

Janine1990 schreef:
Ik heb nu niet helemaal voor me of de caps nu breed uitvallen, of alleen breed lijken?

Ik heb namelijk jaren geleden mijn eerste Charles Owen gekocht, na Kavalkade/HH. De Charles Owen heeft gewoon de juiste pasvorm voor mij. En ook toen ik er een luchtige cap voor training bij wilde hebben, pastte de HH Challenge niet goed. Ik heb me er maar bij neergelegd dat de goedkope caps niet op mijn hoofd passen. Bij mij viel de zijkant van de cap te wijd en de voor/achterkant te krap.

Ik heb nu Charles Owen en 2 verschillende Uvex caps.



beide! Vallen vaak net iets te breed waardoor ze ook nog eens extra breed lijken

Livia22
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-01-19

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:55

Wat doen jullie als je cap bij je kin zo ongemakkelijk zit?

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:04

Ik heb ongeveer dezelfde caps geprobeerd. De Fairplay pastte bij mij helemaal niet, stond de hoog op mijn hoofd. Ik heb nu een klein jaartje de Uvex Perfexxion :D deze bevalt echt super goed. Fijne ventilatie en ik vind het persoonlijk heel prettig dat je je staart tussen het vestel bandje en de cap kunt doen.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:08

Verstandig dat je meerder caps past! Je moet je even goed bekijken wat je echt belangrijk vind aan een cap. Ik vond het belangrijk dat hij veilig was (uiteraard), dat hij ventilerend was (!!), dat ik er geen champignon in leek en het liefste ook nog dat hij in het bruin verkrijgbaar was.. Uiteindelijk kwam ik op de Samshield en die bevalt me super goed! Ik had eerst al dezelfde eisen maar vond het te duur en heb toen een andere cap gekocht (Hh), maar die ventileerde voor geen meter en heb na een jaar een andere gekocht..

Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:16

Ik ben met een open blik naar de winkel gegaan, vastberaden niet meteen weer met een dure naar huis te moéten komen, maar ben toch thuis gekomen met een Kask. ZALIG ding, past perfect, knelt niets. Had nog zo'n mooie met glitter van BR gepast ook maar helaas, verschil was echt groot.
Ik had daarvoor een GPA waar ik dik 10 jaar mee gedaan heb dus goed dan kost zo'n ding veel geld, ik heb hem ook wel veel op en hij moet comfortabel zijn. Ben heel blij met mijn aankoop in ieder geval.
KEP bijvoorbeeld zat bij mij ook voor geen meter dus je moet echt een winkel zoeken die veel merken heeft en gaan passen vind ik.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:21

Ik ben gegaan voor een KEP, zat nog te twijfelen tussen de kep en samshield maar de kep stond veel mooier bij mij. Vind hem echt heerlijk luchtig en ook niet zo groot op je hoofd, dat vond ik persoonlijk bij de charles owen wel bij mezelf.

Whitneybob
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-01-19

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:56

Ik heb vorig jaar een BR sigma cap gekocht, mooi, niet te duur en zit heerlijk!

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:58

Ik heb de Charles Owen SP8, echt een hele fijne cap! :j

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:22

Ik heb ook een Kep! Super blij mee, zit heerlijk en ventileert goed. (En ook geen hoofdpijn meer door een cap) Samshield vind ik ook heel lekker zitten, maar dat model stond mij niet zo goed :') Charles Owen vond ik persoonlijk dan weer niet lekker zitten

Instagram: demigisolf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:24

Ik ben zo'n iemand die altijd riep nooit een KEP te kopen vanwege de prijs, maar man o man wat ben ik blij met dit ding!
Licht, en heel ademend! Na een flinke buitenrit nog geen 'bezweet' hoofd! :)

Samshield vond ik zelf niet fijn, dat bandje zit wat verder naar voren en vond dat echt niet lekker zitten...

Shotsbyromy

Berichten: 6
Geregistreerd: 31-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:54

Ik heb de Samshield Classic. Mega blij en tevreden over!! Ik zal zelf nooit meer van een ander merk een cap willen. Het is wel even spijtig als je hem koopt voor je portemonnee, maar dat is het zeker waard en je hebt er wel 10 jaar plezier van! :)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:03

purd schreef:
Ohh oke dus het verschilt denk ik ook wel per persoon? (Met die YR8)
Zwart is misschien heel zwart dacht ik maar ik vond de sparkly van achteren te erg glitteren haha. Vond hem ook al wel best fijn zitten, ja moest iets groter maar was de enige cap die mij niet zo breed zat :)

ja mij bevalt de HH ook heel goed hoor! Alleen vertrouw hem niet meer aangezien ik best hard gevallen ben. Helaas voldoet hij niet aan de VG1 norm dus is uit het assortiment volgensmij.

https://www.divoza.com/nl/harrys-horse-challenge-ii-cap

Je hebt de 2 versie hier ook, voldoet die niet aan VG1 dan?


Edit; even gaan speuren. Volgens mij is het deze, op de site van HH voldoet die gewoon aan VG1: https://www.harryshorse.com/nl/catalogu ... .30210060/
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 31-01-19 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:09

Ik heb ook een KEP! Dure helm, maar het instapmodel is nog redelijk betaalbaar, zeker als je even wacht op een aanbieding. Heb het ding ongeveer hele dagen op en er nooit last van. Hij is super licht en ik krijg er geen zweethoofd in (alleen als het 30 graden is en je huid ook zonder cap zweet). Daarnaast is het erg fijn dat je de binnenvoering kunt wassen.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:13

Ik vind die van Harry's Horse nog steeds het lekkerst zitten.
Heb ook een Samshield maar die vind ik echt ruk, door het kin bandje.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

purd
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 21:22

Ik zie toch een beetje af van de CO. Vind hem wel mooi en fijn maar ja ik weet het nog niet goed. Het is ook best wat geld. Ook deze cap gezien, iemand ervaringen hier mee of een foto waarbij iemand deze draagt?


Afbeelding

purd
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-12-18

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 21:23

Oh en ik hoorde laatst dat de br zenith niet voldoet aan het nieuwe keurmerk? Vind namelijk mooie cap en betaalbaar!!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:35

Ik ben mega blij met mijn Samshield cap. Echt een aanrader! Hiervoor Casco gehad, was op zich ook prima, maar Samshield wel veel fijner.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers