Via welke site vakantie boeken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Via welke site vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 20:06

:wave:

Ik ben benieuwd via welke sites bokkers hun vakantie boeken en waarom :))

Brandt los!


Goof

Berichten: 28753
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Via welke site vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:15

Uh niet.
Als ik al iets boek doe ik dat gewoon los, ik boek nooit complete vakanties, maar meestal boek ik niks.

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Via welke site vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:20

De afgelopen keer hebben we via Dreizen geboekt, dat was heel erg bevallen, omdat die van meerdere aanbieders liet kiezen voor de reis die we voor ogen hadden. Met Citytrips boeken we gewoon via cheaptickets en een los hotel.
Ook een keer via TUI geboekt, maar die is toch flink duurder dan de andere aanbieders, en wij werden op vakantie best veel lastig gevallen door de mensen van TUI of we excursies via hun wilden boeken.
Dit jaar gewoon via Dreizen waarschijnlijk

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:20

Verre reizen regel ik liever zelf, bij reizen binnen Europa ben ik erachter gekomen dat het goedkoper kan zijn dan los boeken, denk omdat ze afspraken hebben met de hotels en bijvoorbeeld tui heeft volgens mij zelf vliegtuigen. Ik ben trouwens nog nooit door ze lastig gevallen voor excursies?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Via welke site vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:22

Tui

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:22

Altijd via TUI :)

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Via welke site vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:29

@moonsparkle, wij werden aangesproken dat het toch echt wel de bedoeling was dat we naar de bijeenkomst kwamen met wat er allemaal te doen was in de omgeving

Anoniem

Re: Via welke site vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:32

Toevallig wilde ik een soort gelijk topic openen. Ik doe alles altijd zelf via booking en ryanair :j
Zal straks eens kijken in hoeverre dat scheelt met een reisorganisatie :P

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:38

Wij gaan vaak naar Kreta. Ik heb voor de tickets eindelijk een site ontdekt waar je meerdere luchthavens kunt opgeven in meerdere landen, bijvoorbeeld: AMS, EIN, RTM, NRN voor vertrek en HER, CHQ voor aankomst. Voor ons de ideale site http://www.momondo.nl .
Overnachtingen regelen we meestal via http://www.booking.com .
En verder kijk ik bij diverse sites: Sunweb, Vakantiediscounter, Kras, Jiba, Corendon, D-reizen, Tui, Neckermann, ... Als we maar vervoer en een hotelkamer hebben die ons aanstaat, dan is het goed. De rest regelen we zelf :)

We hebben vroeger regelmatig een pakketreis geboekt, alleen voor de vliegtickets. Dat was toen goedkoper. Maar tegenwoordig zijn de losse tickets wel ergens goedkoper. Meestal Ryanair, soms Transavia.
We meldden ons wel altijd netjes af op het vliegveld. Dat ze ons pas weer op de terugvlucht gingen zien :P Dat werd wel gewaardeerd.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:42

nouky12 schreef:
@moonsparkle, wij werden aangesproken dat het toch echt wel de bedoeling was dat we naar de bijeenkomst kwamen met wat er allemaal te doen was in de omgeving

Ik reis toch al wat jaren met TUI. (Voorheen Arkefly) maar dat heb ik nog nooit gehad.

Binnen Europa kies ik vaak voor TUI. Buiten Europa ook vaak los.
Ik heb inderdaad ook gemerkt dat het vaak in de periode dat ik reis/boek goedkoper was om via een organisatie alles te boeken in een keer.

Tot nu toe 1 x naar de bijeenkomst geweest waar over de excursies werd gesproken. Maar daar was toen niks opdringerig aan.
Ze gaf gewoon uitleg onder het genot van een drankje welke excursies er te boeken waren. Maar ze gaf nog veel meer gratis tips.
Zoals waar je leuke authentieke restaurants kon vinden. Welke stranden rustig waren. Waar je leuke dingen kon bezoeken. Wat makkelijke wegen waren om ergens te komen. Waar de dokter zat, waar de pin automaten waren, waar de apotheek zit.

Eigenlijk ging het meer daarover dan de excursies.

We zijn ook vaak niet geweest naar z'n bijeenkomst. Maar geen haai die daar toen naar kraaide.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:50

Verschillend: soms losse vliegticket en dan hotel/appartement. Vaak zoek ik via zoover of booking.com een accommodatie naar keuze en soms boek ik dan rechtstreeks bij de accommodatie.
Ik boek korte, zonvakanties vaak via een reisorganisatie, omdat dit meestal goedkoper is. Vaak Sunweb, maar soms ook Tui of D-Reizen. Vaak is de vertrekdatum/luchthaven/vliegtijd dan van belang voor mijn keuze.
In mei ga ik via Tui naar Rhodos, omdat ik dan vanaf Rotterdam kan vliegen op een gunstige tijd.
In juni juist via Sunweb naar Kos, ook i.v.m. vluchttijden. Maar in maart naar Valencia heb ik juist weer via Transavia losse vliegtickets besteld, omdat die vrij goedkoop waren en hotel via Booking.com.
Ik ga verder nooit naar bijeenkomsten en ik boek nooit excursies via de reisorganisatie en dat zeg ik direct bij aankomst op de bestemming. Dat bepaal je natuurlijk gewoon zelf.

Je moet gewoon goed vergelijken. :D

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:53

Electra63 schreef:
Verschillend: soms losse vliegticket en dan hotel/appartement. Vaak zoek ik via zoover of booking.com een accommodatie naar keuze en soms boek ik dan rechtstreeks bij de accommodatie.
Ik boek korte, zonvakanties vaak via een reisorganisatie, omdat dit meestal goedkoper is. Vaak Sunweb, maar soms ook Tui of D-Reizen. Vaak is de vertrekdatum/luchthaven/vliegtijd dan van belang voor mijn keuze.
In mei ga ik via Tui naar Rhodos, omdat ik dan vanaf Rotterdam kan vliegen op een gunstige tijd.
In juni juist via Sunweb naar Kos, ook i.v.m. vluchttijden. Maar in maart naar Valencia heb ik juist weer via Transavia losse vliegtickets besteld, omdat die vrij goedkoop waren en hotel via Booking.com.
Ik ga verder nooit naar bijeenkomsten en ik boek nooit excursies via de reisorganisatie en dat zeg ik direct bij aankomst op de bestemming. Dat bepaal je natuurlijk gewoon zelf.

Je moet gewoon goed vergelijken. :D

Ik zelf normaal ook niet.
Nooit iemand gehad die probeerde mij over te halen.

De laatste x had ik mijn gehandicapte broer mee. Toen bewust wel gedaan voor hem...
Maar daar waren ze ook alles behalve opdringerig.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:55

Verre reizen; TUI
Binnen europa; Sunweb

Voor een stedentrip boek ik alles los via bv booking.com

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:59

daantjuhhh schreef:
Ik zelf normaal ook niet.
Nooit iemand gehad die probeerde mij over te halen.

De laatste x had ik mijn gehandicapte broer mee. Toen bewust wel gedaan voor hem...
Maar daar waren ze ook alles behalve opdringerig.


Ik heb ook weleens excursie in Gambia geboekt via de reisorganisatie. Vooral omdat mijn kinderen toen jong waren en ik daar toen niet bekend was.
Maar was ook prima geregeld.
Het is vaak wat duurder en het programma staat vast, dat vinden wij een nadeel. Wij gaan liever zelf op pad. Zeker in een Europees of Westers land.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Via welke site vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:08

Wij boeken altijd via sunweb, geen idee waarom eigenlijk. Maar tot nu toe bevalt het prima

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 21:12

Ik zat vanmiddag op vakantie discounter te kijken en ging nu even naar booking.com, maare ik schrok wel een beetje van de prijzen daar :') of heb ik iets verkeerds ingetypt. 3 nachten Parijs voor 500 euro? Hoe dan. Daar kun je 10 dagen voor naar Egypte..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:15

sharon488 schreef:
Ik zat vanmiddag op vakantie discounter te kijken en ging nu even naar booking.com, maare ik schrok wel een beetje van de prijzen daar :') of heb ik iets verkeerds ingetypt. 3 nachten Parijs voor 500 euro? Hoe dan. Daar kun je 10 dagen voor naar Egypte..

Links kun je aangeven van 0-50 euro per nacht, dan krijg je de goedkopere opties wel naar voren :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:16

Mijn reis naar IJsland heb ik zelf alles los geboekt en in mei ga ik naar Madeira en dat gaan we waarschijnlijk boeken via TUI. Daar hebben we ook onze reis naar de Azoren geboekt en dat beviel prima!

Voor de rest hou ik ook sites in de gaten zoals vakantiepiraten, holidayguru en weflycheap. Die vinden altijd mooie aanbiedingen. :D
Laatst bijgewerkt door Neverland op 03-01-19 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Second to the right, and straight on till morning

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 21:17

Joolien schreef:
sharon488 schreef:
Ik zat vanmiddag op vakantie discounter te kijken en ging nu even naar booking.com, maare ik schrok wel een beetje van de prijzen daar :') of heb ik iets verkeerds ingetypt. 3 nachten Parijs voor 500 euro? Hoe dan. Daar kun je 10 dagen voor naar Egypte..

Links kun je aangeven van 0-50 euro per nacht, dan krijg je de goedkopere opties wel naar voren :)


Ja maar het gaat om dezelfde hotels en datums die ik zocht op vakantie discounter :')

Anoniem

Re: Via welke site vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:26

Oh lol haha :P

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Via welke site vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:32

Vakantiediscounter :j

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Via welke site vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:38

Tui of Sunweb als ik via een organisatie ga. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Via welke site vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:39

Vakantiediscounter meestal! Toch wel de goedkoopste.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:13

Vrijwel altijd TUI. Slechts 1x hebben we losse tickets via vliegtickets.nl en alle overnachtingen via booking.com geregeld. Maar toen we voor die reis vooraf al wel een week in New York en de huurauto gingen regelen, kwamen we alsnog uit bij TUI :Y)

❤️

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:16

nouky12 schreef:
@moonsparkle, wij werden aangesproken dat het toch echt wel de bedoeling was dat we naar de bijeenkomst kwamen met wat er allemaal te doen was in de omgeving


Dat hebben wij ook wel eens gehad.

Maar daar trek je je toch gewoon niets van aan? 1 keer duidelijk zijn. Dan is dat klaar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarJon en 125 bezoekers