Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:49

Hier een paar recente foto's van ons Brenda. Momenteel maak ik te weinig tijd om met haar te werken, maar het is wat het is. Als ik tijd voor haar neem, werkt ze altijd super flink mee en doet ze echt haar best om te begrijpen wat ik bedoel :D
Foto's van november

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van oktober

Afbeelding

Afbeelding

Foto van vorige week, de paarden gingen voor het weekend naar de zomerweide, omdat we op weekend gingen
Afbeelding

Eind oktober, ze hadden iets gehoord op de bosweg wat verderop, dat moest natuurlijk uitvoerig bestudeerd worden!

Afbeelding

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land


kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:49

Wat een leuke berichten weer het is al veel te lang geleden dat er hier iets is gepost!
Prachtige plaatjes, ons foto toestel is kapot dus momenteel geen foto's om te plaatsen.
Gelukkig gaat het goed met Thommy, je zult je verbazen hoe snel het geneest allemaal!
leuk om er weer nieuwe paardjes bij te zien , en ook Camillawolf haar nieuwe aanwinst. Wat een leuk koppie heeft hij, mogen ze ondertussen al bij elkaar?
Hier gaat het gelukkig goed met de konik en halfwas, ze hebben zo lang mogelijk buiten gelopen en moeten het nu doen met overdag paddock en snachts binnen. Smoky is inmiddels pleegmoeder voor het gespeende trekpaard veulen en ze zijn echt (letterlijk en figuurlijk) dikke maatjes!.
OOk is er een grote zorg de shet zijn benen en rug worden steeds stijver en pijnlijker, we hebben alle opties al gedaan...hij is 26 maar het naderende einde stemt ons wel verdrietig, hij is echt al die jaren nooit ziek geweest 24 jaar lang!. Hij laat echt een grote leegte achter, en vele heel veel mooie herinneringen!.Gelukkig zijn de kinderen er nuchter onder, ze weten dat hij pijn heeft en verwennen hem enorm.Maar als het moment daar is hoop ik dat ik ze kan helpen, daar zie ik best tegen op...Maar dat hoort er ook bij.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Wpaard

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:12

Wat een leuke foto's Tess!
Haha ja als ze wat zien moet dat inderdaad bestudeerd worden :D

Lief zeg dat smoky nu pleegmama is. Hopelijk doet je fototoestel het snel weer.. *-:)
veel sterkte met je shetlander. Ik heb dit jaar mijn oude Fries in moeten laten slapen..Ik weet hoe het is.. :(:)

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:29

Zooooo de konik familie is flink uitgebreidt! Wat leuk, welkom allemaal.

Vanuit onze kant al enige tijd niet meer gereageerd, we zijn dan ook lekker druk geweest.

Afgelopen zomer heb ik Indah ruitermak gemaakt en zijn we begonnen met de hulpjes en het "serieuzere" werk :D

Hij is zo ontzettend braaf geweest en heeft nooit een voet verkeerd gezet. Hij heeft er ook aanzienlijk plezier in en houdt er echt van nieuwe dingen te leren.

Afbeelding

Helaas kwam daar dan toch écht het besluit dat ik Indah moest verhuizen. Vooral om financiële redenen, maar ook was het plekkie waar hij stond niet helemaal mijn ding.

Sinds oktober staat hij dan ook nóg dichter bij huis en is hij inmiddels al ontpopt tot een heuse man!
Afbeelding

Inmiddels heb ik hem geïntroduceerd aan een tweede ruiter. Zij zal hem aankomende winter blijven rijden terwijl ik ons tweede kindje aan het afbakken ben :o

In de tussentijd ben ik nog bij zijn moeder op bezoek geweest. Een laatste bezoek.. Zij is namelijk verkocht naar China.
Toch moeilijk, zij was degene waar ons verhaal mee begon.

Mama

Afbeelding

Zoon
Afbeelding

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:52

hoe zat dat ook al weer met die2 druppels water, die blik ja het is duidelijk zichtbaar.Zonde dat je haar moet missen al heb je wel het beste van haar in je bezit!. Wat goed nieuws een 2e hopelijk na 9 maanden rond en gezond!. :):) .

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 07:16

Ze lijken inderdaad sprekend op elkaar. Zo mooi om te zien.

Gelukkig hoef ik geen 9 maanden meer uit te zitten, ik ben inmiddels 5 maanden zwanger dus al lekker over de helft *\o/*

Prachtig trouwens hoe Sky zijn werk zo serieus op pakt :D

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 14:32

Indah is echt een prachtig dier zeg! De uitdrukking heeft hij echt van z'n mama, zo lief <3

Vandaag een beetje met Brenda gespeeld in de paddock. Het parcours van de rijlesjes stond nog, dus wat geslalomd, balkjes lopen en een klein sprongetje. Deed ze super flink, gewoon zo los naast mij <3
Daarna kwam ze kijken wat ik daar nog aan het doen was :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:59

Fijn om jullie leuke foto's te zien!

Hier minder goed nieuws, Tresa is gister verkocht. Was een enorm moeilijke beslissing. Ik heb haar maar krap 3 maanden gehad maar vanaf het begin liep het al niet lekker tussen ons. Er is nooit iets ergs gebeurt maar ik was het vertrouwen in haar kwijt. Ze heeft veel pit en is nog te groen voor mij. Na veel adviezen besloten dat dit beter is voor ons allebei :j ik gun haar meer en mezelf natuurlijk ook.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:07

LidyK97 schreef:
Fijn om jullie leuke foto's te zien!

Hier minder goed nieuws, Tresa is gister verkocht. Was een enorm moeilijke beslissing. Ik heb haar maar krap 3 maanden gehad maar vanaf het begin liep het al niet lekker tussen ons. Er is nooit iets ergs gebeurt maar ik was het vertrouwen in haar kwijt. Ze heeft veel pit en is nog te groen voor mij. Na veel adviezen besloten dat dit beter is voor ons allebei :j ik gun haar meer en mezelf natuurlijk ook.


Natuurlijk is dat lastig, maar een goede keuze maken is niet erg immers het is beter voor jullie beiden!
En wie weet duikt ze hier ooit weer op!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:19

kwita schreef:
LidyK97 schreef:
Fijn om jullie leuke foto's te zien!

Hier minder goed nieuws, Tresa is gister verkocht. Was een enorm moeilijke beslissing. Ik heb haar maar krap 3 maanden gehad maar vanaf het begin liep het al niet lekker tussen ons. Er is nooit iets ergs gebeurt maar ik was het vertrouwen in haar kwijt. Ze heeft veel pit en is nog te groen voor mij. Na veel adviezen besloten dat dit beter is voor ons allebei :j ik gun haar meer en mezelf natuurlijk ook.


Natuurlijk is dat lastig, maar een goede keuze maken is niet erg immers het is beter voor jullie beiden!
En wie weet duikt ze hier ooit weer op!


Ja wie weet, dat zou leuk zijn <3

Evitaali
Berichten: 66
Geregistreerd: 18-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:26

Hallo! Hier ook even voorstellen. Ik heb sinds een week een konik.(kruising) we weten het niet. Hij komt uit polen. Nu al vier bosritjes gemaakt. Waarvan 1 alleen en dit doet hij heel goed. Hij kwam van een manege af, waar hij niet op zijn plek stond. Hij stond volledig in de staak. Nu 24uur buiten in een kudde, en hoeft enkel bosritjes te doen met mij. Herken je hem na een weer al niet meer terug. Van een knorrige pony, nu naar eentje met een happy hoofd.

Evitaali
Berichten: 66
Geregistreerd: 18-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:29

Hopelijk nu met foto's

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:54

Evitali: Welkom fijn dat je samen al vooruitgang boekt!Het is herkenbaar hier ook zo eentje, zelfs is het zo erg dat als ze elders gestald is uitbreekt en terug naar "huis" komt.
Ik kan nu geen foto's zien, maar dat komt wel goed!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Evitaali
Berichten: 66
Geregistreerd: 18-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:25

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Evitaali op 02-01-19 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Evitaali
Berichten: 66
Geregistreerd: 18-02-13

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:26

Afbeelding

Evitaali
Berichten: 66
Geregistreerd: 18-02-13

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:34

Afbeelding
Afbeelding


Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen over zijn paspoort en het nou een kruising is of een volledige konik. Ik heb zijn chip en levensnummer afgedekt

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:30

Evitaali schreef:
[ [url=m/jXZRe7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/g8t4kw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen over zijn paspoort en het nou een kruising is of een volledige konik. Ik heb zijn chip en levensnummer afgedekt


Ik zit in Polen op dit moment en zou het kunnen laten nakijken door een Pools iemand?

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:36

nou dat is een top aanbod van seaside, zal morgen eens kijken naar de uitleg van smoky's paspoort daar had iemand van het poolse stamboek ook duidelijk uitgelegd .Ik weet alleen niet of ik het nog heb en waar!

Ik vind hem/haar lijken op boots van storm/milago

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

StormMilagro

Berichten: 1756
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:44

kwita schreef:
nou dat is een top aanbod van seaside, zal morgen eens kijken naar de uitleg van smoky's paspoort daar had iemand van het poolse stamboek ook duidelijk uitgelegd .Ik weet alleen niet of ik het nog heb en waar!

Ik vind hem/haar lijken op boots van storm/milago


Haha ja ik dacht precies hetzelfde! Ook van die lange sokken! Boots heeft er alleen nog een bles bij.
Gezien de sokken lijkt hij me een kruising (net als Boots). Volgens mij zit er officieel geen wit in het ras, net als bij Fjorden

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:09

Ik ga er morgen aan proberen te denken om het paspoort aan mijn Poolse collega te laten zien, zij weet veel over Koniks o.a.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:16

tess_84 schreef:
Indah is echt een prachtig dier zeg! De uitdrukking heeft hij echt van z'n mama, zo lief <3

Vandaag een beetje met Brenda gespeeld in de paddock. Het parcours van de rijlesjes stond nog, dus wat geslalomd, balkjes lopen en een klein sprongetje. Deed ze super flink, gewoon zo los naast mij <3
Daarna kwam ze kijken wat ik daar nog aan het doen was :')

[ [url=m/2LBjLb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ibvmmV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1WGMD1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/g2XelO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige foto's!

Evitaali
Berichten: 66
Geregistreerd: 18-02-13

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:58

Aaah wat super lief! Als je betere foto's van het paspoort moet hebben hoor ik het graag. Echt heel top! Konden paarden maar praten hahah zo benieuwd wat die allemaal heeft mee gemaakt.

Wpaard

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:14

Welkom! En wat een mooie foto's.
Nog een gelukkig nieuwjaar voor iedereen *\o/*
Thommy is inmiddels een ruin en verhuisd naar een nieuw plekje. Het gaat super goed met hem. Als ik naar de wei kom dan komt hij direct al naar mij toe <3 . Hier wat foto's van toen er sneeuw lag en van de wandeling van vanochtend.
Het paspoort van thommy staat ouders onbekend..En er zit een formulier bij van welscob organisatie :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:51

StormMilagro schreef:
kwita schreef:
nou dat is een top aanbod van seaside, zal morgen eens kijken naar de uitleg van smoky's paspoort daar had iemand van het poolse stamboek ook duidelijk uitgelegd .Ik weet alleen niet of ik het nog heb en waar!

Ik vind hem/haar lijken op boots van storm/milago


Haha ja ik dacht precies hetzelfde! Ook van die lange sokken! Boots heeft er alleen nog een bles bij.
Gezien de sokken lijkt hij me een kruising (net als Boots). Volgens mij zit er officieel geen wit in het ras, net als bij Fjorden

Vanwege dat wit denk ik ook dat het een kruising is.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:57

Evitaali schreef:
[ [url=m/jXZRe7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/g8t4kw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen over zijn paspoort en het nou een kruising is of een volledige konik. Ik heb zijn chip en levensnummer afgedekt

Kon is het Poolse woord voor paard in het algemeen.Ik kan de rest van het paspoort helaas bijna niet lezen,te klein en vaag!Ik ken wel een heel klein beetje Pools.Maar je hebt al een aanbod van iemand die momenteel in Polen zit en daar connecties heeft lees ik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers