Kost tandarts in het weekend meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Kost tandarts in het weekend meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 18:12

Ik verga van de kiespijn. Afgelopen nacht niet kunnen slapen hiervan..uit ellende iets teveel pijnstillers gepakt en dat leverde me klachten van een overdosis op... Braken etc. Stom, jazeker maar ik was wanhopig. Meteen vanochtend tandarts gebeld en die vertelde me dood leuk dat alles vol was en ik aankomende dinsdag! Pas terecht kon.. beetje verslagen hing ik op.
Ben naar de apotheek gegaan om te vragen wat ze voor me konden doen voor pijnstilling maar zij vertelde me dat ik gewoon nog een keer moest bellen. Weer gebeld maar weer zelfde mededeling. Alleen, dat als ik echt eerder wilde gewoon moest bellen naar de spoedlijn.
Ben alleen vergeten om te vragen of die kosten ook gedekt worden.. ik kan dat dus niet betalen.. maar ben wel wanhopig om zo het weekend in te gaan straks..
Weet iemand meer?

Karaat_the_newforest op Instagram


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:16

Tandarts bellen en je vraag stellen?
En ga je regelmatig op controle bij de betreffende tandarts? Want ik ken zelf tandartsen die de patiënten die niet regelmatig komen ook bewust even laten wachten zodat ze weten hoe belangrijk controle is (ja echt, het gebeurd).
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-01-19 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:20


daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Kost tandarts in het weekend meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:24

Soms moet je ook voorschieten.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Momo94
Berichten: 1111
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Kost tandarts in het weekend meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:31

Een andere tandarts bellen?

Ibbel

Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:37

Morgen gewoon naar je tandarts rijden. Zeuren bij de assistentes dat je verrekt van de pijn. Als dat niet werkt, vragen aan wie in de wachtkamer zit voor een routinecontrole of ze hun plek aan je willen afstaan.
Heb je geen weekendtarief.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:38

Bel je zorgverzekering even of kijk online in de polis.

Als nieuwe patient bij een tandarts moet je vaak gelijk afrekenen.
Die rekening kan je dan indienen bij je zorgverzekeraar.

Mijn tandarts heeft dagelijks een aantal spoedplekken in de agenda staan.
Maar ja vol is vol.

@Ibbel, ik zou mijn plek niet afstaan. Maak niet voor niks een halfjaar van tevoren een afspraak.

[o]

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kost tandarts in het weekend meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:39

En misschien mazzel dat het januari is, je kunt tot einde van de maand aanvullende en tandartsverzekering afsluiten. Wel eerst doen en dan naar de tandarts

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:40

Dan moet je wel heel veel mazzel hebben als iemand zijn plek af staat. Ik zou het iig niet doen, heb mezelf dan al met veel tegenzin en angstzweet daarheen verplaatst :+

@ts: heb je niet iemand in je omgeving die het voor wil schieten? Het weekend door komen lijkt me een hele opgave als het zoveel pijn doet

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 18:41

Heb net gekeken in de voorwaarden van de tandarts verzekering. Heb per 1 januari dat aangezet en wordt vergoed gelukkig.
Maar nu tja, wat moet ik doen? Nu bellen? Krijg ik dan weer niet zo'n onvriendelijk persoon aan de lijn enzo... Lastig hoor.. voor nu zeurt de pijn met af en toe steken maar geen idee wat het vanacht gaat doen natuurlijk.. tandarts is net 40 minuten gesloten maar die wilde me toch al niet helpen.

Karaat_the_newforest op Instagram

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:41

Mijn tandarts heeft toch echt plaats als er iemand met pijnklachten komt. Dus laat je niet afschepen, zeker als je daar gewoon patiënt bent. Spoedjes vallen onder een tandartspolis, maar kijk wel even hoeveel er vergoed wordt.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Kost tandarts in het weekend meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 18:42

Hier helaas niet. Het is dat mijn zoon hier geweldig geholpen wordt met zijn trauma maar anders was ik al overgestapt...

Karaat_the_newforest op Instagram

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kost tandarts in het weekend meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:45

Zorgen dat je en hoge spiegel opbouwt met pijnstilling dus om de vier uur een pil. Misschien houd je het dan vol en anders de dienstdoende weekend arts bellen op zaterdag.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kost tandarts in het weekend meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:51

Spoedtandarts kan ook door de week toch? Althans mijn vriend is de vrijdag voor kerst geholpen omdat hij hier nog niet ingeschreven stond bij een tandarts.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Kost tandarts in het weekend meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:56

Spoedarts is na sluitingstijd volgens mij.
Heeft je tandarts niks op zijn/haar website staan?
Of geen telefoonnummer op zijn/haar antwoordapparaat staan van een spoed tandarts.

[o]

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:00

Momo94 schreef:
Een andere tandarts bellen?

Dit heeft sowieso geen nut. Je kan niet zomaar bij een andere tandarts aankloppen als je er niet ingeschreven bent.

Als je morgenavond belt kom je bij de spoedlijn terecht. Er worden diensten gedraaid in de weekeinden bij tandartsen, deze worden verdeeld onder verschillende praktijken. Het kan dus zijn dat je naar een andere tandarts moet dan normaal.
Bij deze dienst moet je extra betalen (21 euro weekeindtoeslag) en de rest van de behandeling meteen afrekenen.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Kost tandarts in het weekend meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 19:08

Ik heb de spoedlijn gebeld. Die wordt gedaan door een andere tandarts. Die was niet zo blij dat mijn eigen tandarts had gezegd dat ik dan maar moest bellen voor spoed. Maargoed, ze waren daar eigenlijk niet voor. Maar ze wilde wel een plekje voor me reserveren voor morgen 12 uur! Ze begreep mijn wanhoop gelukkig wel dus mag ik morgen daarheen. Hopelijk valt het vanacht mee maar nu is er tenminste een uitweg te zien morgen!

Karaat_the_newforest op Instagram

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:12

oooh dat is fijn zeg! gelukkig moet je dan niet tot dinsdag wachten. Je tandarts reageert inderdaad belachelijk. Bij mijn tandarts is het ook ontzettend druk altijd, maar met een beetje doorvragen kun je altijd tussendoor. Dan duurt het wat langer dat je in de stoel ligt omdat ze tussendoor ook nog naar een andere patient vlieg, maar er wordt geholpen!

Kun je niet voor jezelf naar een andere tandarts en je zoontje gewoon bij deze tandarts laten?


Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:19

bigone schreef:
Zorgen dat je en hoge spiegel opbouwt met pijnstilling dus om de vier uur een pil. Misschien houd je het dan vol en anders de dienstdoende weekend arts bellen op zaterdag.

Kijk je uit hoe je medisch advies geeft? Als je dit met paracetamol doet zit je namelijk al aan een toxische dosis.
Een lage dosis ibuprofen zou evt iedere vier uur kunnen, maar daar zou ik wel voorzichtig mee zijn bij maagklachten.

Wat gebruik je nu aan pijnstilling TO?
Hopelijk kom je deze nacht goed door en word je morgen van je probleem afgeholpen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kost tandarts in het weekend meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:22

Lekkere tandarts.. de mijne heeft iig altijd plek voor spoed. Dan moet je wel op de meest onmogelijke tijd op de dag komen, maar bij echte pijn kan je altijd dezelfde dag terecht :j

[o]

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:35

verootjoo schreef:
Lekkere tandarts.. de mijne heeft iig altijd plek voor spoed. Dan moet je wel op de meest onmogelijke tijd op de dag komen, maar bij echte pijn kan je altijd dezelfde dag terecht :j


Dit. Die van mij doet dat tussen de middag.
Ik zou een andere tandarts zoeken TS, wat een eikel.. En dan ook nog lekker z'n collega's die spoeddienst hebben hiermee belasten.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

ellepel

Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:44

Ik vond het ook al apart,mijn tandarts houd bewust dagelijks plekken leeg voor spoedgevallen die tussendoor komen.
Als ik wat heb kan ik altijd de volgnde dag terecht :j

Saskia succes morgen,hopelijk valt het mee :(:)

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:46

Astorga schreef:
bigone schreef:
Zorgen dat je en hoge spiegel opbouwt met pijnstilling dus om de vier uur een pil. Misschien houd je het dan vol en anders de dienstdoende weekend arts bellen op zaterdag.

Kijk je uit hoe je medisch advies geeft? Als je dit met paracetamol doet zit je namelijk al aan een toxische dosis.
Een lage dosis ibuprofen zou evt iedere vier uur kunnen, maar daar zou ik wel voorzichtig mee zijn bij maagklachten.

Wat gebruik je nu aan pijnstilling TO?
Hopelijk kom je deze nacht goed door en word je morgen van je probleem afgeholpen.

Volgens mij kun je rustig om 8,12,16,20 uur een paracetamol 500 nemen zonder jezelf de nek om te draaien.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Ibbel

Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Kost tandarts in het weekend meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:53

Toxische dosis paracetamol is 3 gram. Als je in 24 uur echt iedere 4 uur die 500 mg neemt zit je daar aan, maar ik vermoed dat je die 3 gram in 1x moet innemen om serieuze leverschade te krijgen. En je hebt nog wel ietsje meer nodig om er dood aan te gaan.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Kost tandarts in het weekend meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:54

Dat is mijn vader laatst ook aangeraden na een val, door de arts in het ziekenhuis, iedere 4 uur paracetamol.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eva1969, Jorex, Lotje033, nicolailover, Pieneappel, Plus_en_Min, Shetje14, Snippergroen en 125 bezoekers