Doneren ja of nee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Doneren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 09:39

Zoals in mijn eigen topic te lezen is. Is er een modopmerking geplaatst.
Omdat we graag mijn eigen topic daarmee niet willen belasten kan hier verder gediscussieerd worden.

Citaat:
hartverwarmend om te zien hoe iedereen hier meeleeft met Quera en hoe jullie haar, en haar dierbaren, willen steunen. Dat er zo snel al zoveel geld is opgehaald bewijst de kracht en saamhorigheid van Bokt. Dat brengt ons als team in een lastige positie: we vinden dit een prachtig gebaar, maar in het verleden zijn er ook fikse problemen ontstaan bij inzamelingen die openlijk op Bokt besproken/gehouden werden. Dat willen we niet opnieuw laten gebeuren en daarom willen we jullie vragen om vanaf nu de inzamelingen en donaties niet meer uitgebreid te bespreken. Het is wel toegestaan de link in je onderschrift of profiel te plaatsen, er mag worden meegedacht met Quera over fantastische vakantieplannen en jullie mogen uiteraard je blijdschap delen voor Quera dat deze vakantie mogelijk is gemaakt door zoveel lieve mensen. Wat niet (meer) mag is benoemen dat je hebt gedoneerd, anderen oproepen dat te doen, of verwijzen naar de inzameling met bijvoorbeeld hoeveel geld er al is opgehaald en of het op FB of andere kanalen gedeeld mag worden.

We hopen op jullie begrip voor deze beslissing. Vragen of opmerkingen hierover graag via PB, zodat dit topic voor Quera blijft.




Ik ben zelf van mening dat deze boktregel verouderd is. Vroeger had je niet zulke sites als dat je nu hebt. En is alles heel anders.

Dat je geen doneer mijn topic mag maken ala! Maar het topic van angelique18 en mij is al een tijd lopende toen de funding geopend werdt.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3


Anoniem

Re: Doneren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:41

Ik ben wel benieuwd waar vroeger problemen mee kwamen mbt doneeracties. Is dat een risico wat er met de huidige sites nog is?

Anoniem

Re: Doneren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:42

Probleem is denk ik vooral dat als ze dit hier toestaan, ze dat van andere doneeracties ook moeten doen. En je weet op voorhand niet of ze allemaal net zo integer zijn als deze of niet. Dat gedonder willen ze voorkomen, denk ik. Ik zou het in ieder geval niet te persoonlijk nemen. Het is ontzettend jammer dat het nodig is, maar dat is niet aan de mensen in dit topic te wijten maar aan mensen die doneeracties opzetten met valse info en verkeerde bedoelingen.

Heel erg veel plezier in Disney, zo mooi dat jullie dit mogelijk is gemaakt en heel veel sterkte met alles wat er komen gaat.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 09:43

Bubblewrap schreef:
Ik ben wel benieuwd waar vroeger problemen mee kwamen mbt doneeracties. Is dat een risico wat er met de huidige sites nog is?

Mensen zeiden te doneren en doneerde niet.
Moesten bankgegevens uitgewisseld worden.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:45

Ik vind het begrijpelijk en prettig dat doneeracties van bokt geweerd worden. Daar zijn andere plekken/manieren voor.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 09:46

safina schreef:
Probleem is denk ik vooral dat als ze dit hier toestaan, ze dat van andere doneeracties ook moeten doen. En je weet op voorhand niet of ze allemaal net zo integer zijn als deze of niet. Dat gedonder willen ze voorkomen, denk ik. Ik zou het in ieder geval niet te persoonlijk nemen. Het is ontzettend jammer dat het nodig is, maar dat is niet aan de mensen in dit topic te wijten maar aan mensen die doneeracties opzetten met valse info en verkeerde bedoelingen.

Heel erg veel plezier in Disney, zo mooi dat jullie dit mogelijk is gemaakt en heel veel sterkte met alles wat er komen gaat.

Iedereen kan dingen met verkeerde intenties opzetten. Maar dat kan bijvoorbeeld ook op de boktmarkt. Kunnen ook oplichters op zitten. Die zou dan ook verwijderd moeten worden. Is namelijk een risico.


Een risico die mensen zelf nemen. Zowel met kopen/verkopen als doneren. Dat is het echte leven. En ik denk niet dat bokt daarvoor is om te behoeden.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 09:47

Boras schreef:
Ik vind het begrijpelijk en prettig dat doneeracties van bokt geweerd worden. Daar zijn andere plekken/manieren voor.

De link staat netjes in mijn onderschrift.
Ik roep mensen niet op om te doneren of de link te delen.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3


Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:47

In jouw eigen topic, of dan andere, is ook een bericht geplaatst over iemand die misbruik van zo'n verhaal en site heeft gemaakt. En zodra iets op bokt staan, geloven mensen dat het echt is. En dat is helaas in het verleden niet altijd het geval gebleken, dus ik kan best begrijpen dat Bokt zijn vingers daar niet aan wil branden. En ook dat waren soms al lang lopende topics, waar achteraf niks van waar bleek.

Ik zou zeggen, wees blij dat het erop gestaan heeft, wees blij me de donaties die je hebt, en accepteer dat dit de regels op bokt zijn.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:48

safina schreef:
Probleem is denk ik vooral dat als ze dit hier toestaan, ze dat van andere doneeracties ook moeten doen. En je weet op voorhand niet of ze allemaal net zo integer zijn als deze of niet. Dat gedonder willen ze voorkomen, denk ik. Ik zou het in ieder geval niet te persoonlijk nemen. Het is ontzettend jammer dat het nodig is, maar dat is niet aan de mensen in dit topic te wijten maar aan mensen die doneeracties opzetten met valse info en verkeerde bedoelingen.

Heel erg veel plezier in Disney, zo mooi dat jullie dit mogelijk is gemaakt en heel veel sterkte met alles wat er komen gaat.



Dit.
Men laat al toe dat het in het onderschrift staat, dus het staat toch in het topic op die manier, maar men moet ergens een grens trekken en het komt al te vaak voor dat de inzameling bedrog is.
Dat is hier niet het geval maar men moet iedereen gelijk behandelen.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:48

Wat mij betreft moet het prima kunnen zoals het nu gaat met een link in je onderschrift. Dat er uit blijdschap een bedrag gedeeld wordt lijkt mij ook geen probleem.

Maar ik vraag mij af wat de reden is van de mod opmerking, is dit vanuit de mod/het bokt beheer zelf of is er op het betreffende topic getemd door mensen die het nodig vinden om als een soort bokt-politie de regeltjes te handhaven.

Wat mij betreft zouden regels wel versoepeld kunnen worden, maar hoe dan precies? Om hier net als op fb echt een topic te openen om overal maar voor te gaan crowd-funden lijkt me ook niet de bedoeling.
Voor het goede doel van Quera zou ik zeggen dat alles toegestaan mag zijn, maar wat is dan de criteria voor wat je wel en niet toestaat?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:49

quera schreef:
Boras schreef:
Ik vind het begrijpelijk en prettig dat doneeracties van bokt geweerd worden. Daar zijn andere plekken/manieren voor.

De link staat netjes in mijn onderschrift.
Ik roep mensen niet op om te doneren of de link te delen.

Dat mag toch gewoon en is toch prima? Maar er wordt gevraagd, als mensen doneren, ze dat niet meer specifiek in je topic te melden. Als ze je dat willen laten weten, kunnen ze dat via pb doen. Lijkt mij niet zo gek, toch?

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:50

Goed punt safina, niet eens aan gedacht! Als je dat er in gedachte naast houdt, is het inderdaad erg lastig om 1 vaste lijn te trekken.

Maar valt het benoemen van een doneeractie in een langlopend topic daar ook onder?
Als het topic al 50 pagina's heeft, en er wordt dan een doneeractie vóór ts opgezet, dan is het toch logisch dat ts en bokkers het bedrag benoemen of benoemen 'wauw, mooi bedrag! Veel plezier met het mogelijk maken van je wens'.

Ik vind hem lastig.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 09:50

Lalidan schreef:
In jouw eigen topic, of dan andere, is ook een bericht geplaatst over iemand die misbruik van zo'n verhaal en site heeft gemaakt. En zodra iets op bokt staan, geloven mensen dat het echt is. En dat is helaas in het verleden niet altijd het geval gebleken, dus ik kan best begrijpen dat Bokt zijn vingers daar niet aan wil branden. En ook dat waren soms al lang lopende topics, waar achteraf niks van waar bleek.

Ik zou zeggen, wees blij dat het erop gestaan heeft, wees blij me de donaties die je hebt, en accepteer dat dit de regels op bokt zijn.

Het heeft nooit in een bericht gestaan... altijd in mijn onderschrift. ( boktregels ;) )

Maar mensen mogen ook niet zeggen.

Bla bla(Heel verhaal) bla bla.
Ik heb ook een donatie gedaan.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 09:51

dromertje2 schreef:
safina schreef:
Probleem is denk ik vooral dat als ze dit hier toestaan, ze dat van andere doneeracties ook moeten doen. En je weet op voorhand niet of ze allemaal net zo integer zijn als deze of niet. Dat gedonder willen ze voorkomen, denk ik. Ik zou het in ieder geval niet te persoonlijk nemen. Het is ontzettend jammer dat het nodig is, maar dat is niet aan de mensen in dit topic te wijten maar aan mensen die doneeracties opzetten met valse info en verkeerde bedoelingen.

Heel erg veel plezier in Disney, zo mooi dat jullie dit mogelijk is gemaakt en heel veel sterkte met alles wat er komen gaat.



Dit.
Men laat al toe dat het in het onderschrift staat, dus het staat toch in het topic op die manier, maar men moet ergens een grens trekken en het komt al te vaak voor dat de inzameling bedrog is.
Dat is hier niet het geval maar men moet iedereen gelijk behandelen.

Gelijk behandelen maar alleen in mijn topic een modopmerking plaatsen?

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:51

Ik ben van mening dat men hier op bokt, en dan met name het volwassen deel van bokt, heel prima zelf in staat is onderscheid te maken tussen wat belangrijk is en wat minder belangrijk is. Als de modjes datzelfde onderscheid ook kunnen maken dan zie ik het probleem niet.

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:53

Bubblewrap schreef:
Ik ben wel benieuwd waar vroeger problemen mee kwamen mbt doneeracties. Is dat een risico wat er met de huidige sites nog is?


Wat je kunt krijgen:
- doneeracties van mensen voor dierenartskosten voor hun zieke paard, en dat ze dan wel intussen een nieuw paard of ander huisdier kopen
- mensen die het geld besteden aan andere doelen dan beloofd ('het is voor een dagje uit voor mn zieke tante' maar intussen spekt diegene er haar eigen rekening mee)
- verhalen die niet waar zijn ('Ik heb geld nodig voor een dure behandeling voor de ziekte van mijn kind' en intussen blijkt kind kerngezond....of niet te bestaan...)
Etc etc

Dat Bokt soms rare kostgangers heeft, weten we allemaal. De mods kunnen ook op voorhand niet weten welke doneeracties integer zijn en welke niet. Dus ik kan me wel voorstellen dat ze dan maar gewoon regels stellen aan alle doneeracties.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:53

quera schreef:
Gelijk behandelen maar alleen in mijn topic een modopmerking plaatsen?

Is dat je probleem? Staat er in het andere topic geen opmerking?

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:53

Quera: Ik heb zo n modsoplerking ook al in andere topic s zien staan.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 09:54

Lalidan schreef:
quera schreef:
Gelijk behandelen maar alleen in mijn topic een modopmerking plaatsen?

Is dat je probleem? Staat er in het andere topic geen opmerking?

Nee dat is in eerste instantie al de mod opmerking. Vandaar dit topic.

Ik las net pas in het andere topic dat daar niets stond.
Van mij had die hele modopmerking niet gehoeven.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:55

safina schreef:
Bubblewrap schreef:
Ik ben wel benieuwd waar vroeger problemen mee kwamen mbt doneeracties. Is dat een risico wat er met de huidige sites nog is?


Wat je kunt krijgen:
- doneeracties van mensen voor dierenartskosten voor hun zieke paard, en dat ze dan wel intussen een nieuw paard of ander huisdier kopen
- mensen die het geld besteden aan andere doelen dan beloofd ('het is voor een dagje uit voor mn zieke tante' maar intussen spekt diegene er haar eigen rekening mee)
- verhalen die niet waar zijn ('Ik heb geld nodig voor een dure behandeling voor de ziekte van mijn kind' en intussen blijkt kind kerngezond....of niet te bestaan...)
Etc etc

Dat Bokt soms rare kostgangers heeft, weten we allemaal. De mods kunnen ook op voorhand niet weten welke doneeracties integer zijn en welke niet. Dus ik kan me wel voorstellen dat ze dan maar gewoon regels stellen aan alle doneeracties.

Dus dat risico blijft er. Dan is dat niet iets waarop het beleid ontzettend kan gaan veranderen...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:55

Waarom is die modopmerking zo'n probleem dan?

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:56

Lalidan schreef:
Waarom is die modopmerking zo'n probleem dan?

Voor mij is hij logisch, maar misschien komt hij ietwat rauw op het dak van ts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:57

Ik snap niet waarom het niet mag. Met de huidige sites zijn er weinig risicos. En of iets wel of niet belangrijk is, mag men dan zelf bepalen?
Ik bedoel, als je een bericht leest over een actie mag je toch zelf bepalen of je wel of niet doneert?
Denk dat de meesten tevens wijs genoeg zijn om in te schatten of iets wel of niet echt is...

Ibbel

Berichten: 49074
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:57

Wat zou de meerwaarde zijn als mensen melden: 'ik heb gedoneerd'?
(Net als al die mensen die bij enquete-topics posten: 'ingevuld!' - wie interesseert dat?)

Boeit dat de rest van bokt?
Of is dat voor jezelf, om je goed te voelen? 'Kijk mij eens gul zijn, dat mag de hele wereld weten'.

Ik zie die meerwaarde van toestaan om te melden dat iemand gedoneerd heeft totaal niet in. De inzamelaar merkt het vanzelf wel, en als je het écht wilt laten weten dan stuur je maar een PB.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 09:59

Lalidan schreef:
Waarom is die modopmerking zo'n probleem dan?

Omdat hij eigenlijk nergens op slaat in mijn ogen.

Ik heb namelijk netjes de link in mijn onderschrift gezet. En nergens/nooit op bokt gezet dat mensen moeten doneren.

Het enige wat ik heb gedaan is 2 keer een bedrag genoemd. En dat was van ongeloof. Dan had ik liever gehad dat mod een pb had gestuurd van goh ik heb de bedragen uit de berichten gehaald.

@ibbel
Mensen zetten ook een heel verhaal neer en dan op het einde : ik heb ook gedoneerd. Ook dat mag dus niet meer.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers