Blaasjes op enkel. Insectenbeet? Of iets anders?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Blaasjes op enkel. Insectenbeet? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 08:21

Gisterochtend werd ik wakker met wat ik dacht dat muggenbulten waren (wat me vrij bijzonder leek gezien het - 5 was, maar het kan natuurlijk). Ze jeukten flink maar niet aanzitten en door. Aan het eind van de dag leken de plekjes een soort van blaasjes te worden en inmiddels zijn het 3 kleine blaren gegroeid vanuit het niks. De huid direct naast de blaren is wit en daaromheen flink rood en gezwollen. Het doet ook behoorlijk pijn, maar ik heb verder geen koorts of iets dergelijks.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik ga zodirect even langs de huisarts om er zeker van te zijn dat het niet besmettelijk is, maar meer ogen zouden fijn zijn.

(sorry voor het niet scheren, ben 5 dagen op reis geweest in Roemenië)

Afbeelding

Afbeelding


ellepel

Berichten: 47267
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 08:26

Lijkt een allergische reactie van je huid op iets,ben je misschien geprikt door een vlo?

Iris82

Berichten: 39836
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 08:27

Niet toevallig tegen een giftige plant gelopen in Roemenië?

Ik heb zoiets aan de hand gehad in Florida.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110499
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Blaasjes op enkel. Insectenbeet? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 08:28

Bedbugs?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 08:29

Bedbugs zijn echt mijn grootste angst :') Maar mijn vriend die in hetzelfde bed heeft geslapen heeft niks.

Een giftige plant denk ik niet. Ik ben alleen maar in steden en in de auto geweest. Maar misschien heb ik er een over het hoofd gezien natuurlijk.

Vlooien ben ik voor zover ik weet niet allergisch voor, maar eventueel natuurlijk wel een optie.

soesie

Berichten: 751
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Blaasjes op enkel. Insectenbeet? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:22

Een spinnenbeet misschien?

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 09:31

Ben net bij de huisarts geweest en die heeft me doorgestuurd naar de dermatoloog. Het lijkt een infectie te zijn dus moet het even laten controleren. Goed dat ik even ben gegaan dus :)

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 10:31

Dermatoloog inmiddels ook gezien. Een insectenbeet (vlo of bedbug) waar ik een allergische reactie op heb en die is gaan ontsteken.. Fijn. Heb anti histamine, antibiotica en spul tegen de jeuk en pijn meegekregen.

Britta31

Berichten: 13073
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Blaasjes op enkel. Insectenbeet? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:39

Heb je de bedbugs meengenomen uit Roemenie in je koffer?Dan zit zo je huis vol.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 10:45

Britta31 schreef:
Heb je de bedbugs meengenomen uit Roemenie in je koffer?Dan zit zo je huis vol.


Dat is waar ik ook een beetje bang voor ben. Ben nu op mijn werk, maar vanavond alles op 90 graden wassen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110499
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Blaasjes op enkel. Insectenbeet? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:52

Ik blijf ook bij bedbugs. Mijn nichtje is naar Polen geweest en kwam terug met soortgelijke plekken.
Dat waren ook bedbugs.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

barrymuis

Berichten: 916
Geregistreerd: 29-01-12
Woonplaats: oirsbeek (limburg)

Re: Blaasjes op enkel. Insectenbeet? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:30

Dit is een (allerische)reactie op een vlooienbeet. Ik heb het ook eens gehad. Ben erg gevoelig voor vlooienbeten. Vooral rond de enkels onderbenen.

Waar een wil is is een weg, maar je moet willen

Lizz

Berichten: 8890
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:19

Cubone schreef:
Britta31 schreef:
Heb je de bedbugs meengenomen uit Roemenie in je koffer?Dan zit zo je huis vol.


Dat is waar ik ook een beetje bang voor ben. Ben nu op mijn werk, maar vanavond alles op 90 graden wassen.

Beter het zekere voor het onzekere nemen inderdaad, lekker alles wassen.

Tip koffer uitpakken in badkamer, of iig op een gladde vloer en niet op vloerbedekking. Hoop dat je een hardschalen koffer hebt. Want in stoffen koffers gaan ze ook zitten.
En nog een tip zet nooit je koffer op de grond als er vloerbedekking is in je hotelkamer. Zet hem dan in de badkamer, bedbugs hebben blijkbaar geen grip op gladde ondergrond.

Oja dat je vriend niet is gebeten, dat kan. Ze bijten niet iedereen.

Al kan het natuurlijk ook een verdwaalde vlo zijn geweest in je sok. Maar ik zou ook maatregelen treffen alsof het bedbugs zijn :')

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 12:54

Ondertussen bleven de blaren maar groeien. Zo groot dat er een is geknapt. Wat een opluchting :D Dit kan geen kwaad, de dermatoloog gaf aan dat als het echt te veel pijn deed ik ze mocht doorprikken.

Straks even de medicatie ophalen in de lunchpauze en dan hopen dat het snel beter gaat :)

In de tussentijd blijf ik hopen dat het een verdwaalde vlo was, maar ga uiteraard wel maatregelen treffen :)

Foto van hoe het er een uurtje voordat de grootste blaar knapte eruit zag.
Spoiler:
Afbeelding


En op dit moment:
Spoiler:
Afbeelding

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-19 11:14

*\o/* Hele dikke verbetering (of verdunning, net hoe je het wil zien :'))

Afbeelding

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Blaasjes op enkel. Insectenbeet? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:31

ooit gehad in Cambodja, niet fijn nee.

Laatst in mijn slaap een wesp precies onder de boord van mijn pyamabroek gehad. Dus ik ben meerdere keren gestoken. Nu ben ik gelukkig niet allergisch, maar ook dit werd toch dik en jeukte vreselijk. Waarom die rotbeesten juist rond de enkels gaan zitten is mij soms echt een raadsel. IN Mexico beten ze me juist ook daar en heb er nog donkere vlekken van op de huid.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: Blaasjes op enkel. Insectenbeet? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:37

Zoonlief reageert ook allergisch op mierenbeten. Krijgt dan ook jeukende bultjes die op muggenbulten lijken. Gelukkig reageert hij niet zo extreem als jij.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Natasja71

Berichten: 206
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Blaasjes op enkel. Insectenbeet? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:40

Zou je het niet even luchtig afdekken met een gaasje oid? Dat er wel een korstje op kan komen maar geen vuil erin kan? Ik heb dit ook bij verschillende beten. Vlooien het ergst en ik ben heel lekker vinden de prikbeestjes....

Alles van waarde is weerloos-Lucebert

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 14:12

Ik kan wel janken. Krijg net van een vriend die ook mee was een bericht dat hij ook beten heeft. Toch bedbugs.. Gatver |( Heb direct gif gekocht en net heel m'n huis ondersteboven gehaald. Baaaaaahhh :(

Gelukkig gaat het met m'n enkel een heel stuk beter, maar wil echt niet nog een keer zo'n reactie..

moonfish13
Berichten: 18219
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:20

Niet om je bang te maken, maar houd je jezelf in de gaten komende maanden?
Niet alleen teken, maar ook horzels, muggen en andere steekbeesten kunnen de bacterie bijzich dragen die Lyme veroorzaakt.
Nu zal het allemaal vast niet, maar artsen denken bij lyme enkel aan teken terwijl er echt meer insecten zijn die het over kunnen dragen.
Dus mocht je rare klachten overhouden, zorg dat je je via stichting tekenbeetziekten goed in laat lichten hoe je jezelf goed kunt laten testen.
De tests via de dokter zijn niet betrouwbaar helaas.
Als je op tijd goed behandeld is er weinig aan de hand, maar juist omdat men het niet herkend is men er vaak veel te laat bij.
Iets met een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Verder snap ik dat je walgt van het idee van beestjes in je bed. :brr:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnsoDM, iirrssjjee, Padoertje, Plus_en_Min, RSLevi, SentiBot, stella92, xnaomivdh, ynskek en 67 bezoekers