Welk kussen / mand wil onze hond hebben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Welk kussen / mand wil onze hond hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 16:49

We hebben een hele lieve jack russel van 14 jaar.

Hij heeft een plastic mand met wollen deken. Waar hij echt nooit ingelegen heeft.
Hij ligt altijd op een fleece dekentje op de bank.

Nu heb ik een maand geleden een mandje mee genomen bij de action. Wat een succes was dat. Hij ligt niet meer op de bank maar altijd in dat mandje.
Wel sleept hij dat mandje door heel de kamer heen en heeft dat mandje het niet lang vol gehouden.

Voor kerst heeft hij een nieuwe gehad van de action. Hondje weer helemaal blij. Overdag gebruikt hij hem om mee te spelen. Word door heel de kamer heen gesleept en snachts ligt hij er in te slapen.

Het is nu zo erg dat als wij zijn mandje niet op maken en op zijn eigen plekje leggen hij ons heel de nacht wakker houdt.

Maar door al dat gesleep is dat mandje ook al zodanig toegetakeld dat ik bang ben dat hij het maar 2 weken gaat overleven.
En om nu iedere 2 weken een nieuwe te kopen word me ook te gek (ook al zijn ze maar 7 euro)

Ik ben dus opzoek naar een kwalitatief beter mandje. Die het langer vol houdt. Hebben jullie tips?

Vanmiddag wel even in de boerenbond gekeken. Maar geen vergelijkbaar iets gevonden.

https://goo.gl/images/6tpkvu
Deze is het van de action.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Welk kussen / mand wil onze hond hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:05

Heb je al op Zooplus gekeken?

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:06


Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Welk kussen / mand wil onze hond hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:15

Ik denk overigens dat een duurder en kwalitatief beter mandje ook gewoon gaat sneuvelen.. wellicht de goedkope voor overdag en de duurdere om in te slapen?

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Welk kussen / mand wil onze hond hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:18

Intratuin heeft ze

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:24

Lol die malamute husky kruising van mij wilt helemaal nergens van weten.

Alles moest kapot of hij lag er gewoon niet op of in.

Uiteindelijk was ik het geld uitgeven zat. En ik heb uit wanhoop mijn eigen 1 persoon dekbed opgevouwen tot een recht hoek en die in de bench gekwakt. Meneer ging er in liggen en iedereen die er aan kwam kon een grom verwachten dat dekbed was hem heilig( dit was toen ik balou net had hoor).

Inmiddels woon ik al twee jaar niet meer in die studenten woning maar in een eengezinswoning helemaal alleen. De bench staat op zolder en het dekentje ligt op balou zijn eigen kamertje. Waarvan de deur de hele dag en nacht open staan.

Iedereen is tegenwoordig of lief en aardig. En als ik het dekbed een keertje was is hij dolblij om hem weer terug te krijgen..

Andere dingen wilt hij nog steeds niet op liggen heeft de harde vloer de voorkeur. Alleen het tapijt beneden en dat dekbed op zijn kamertje dus zijn goed gekeurd.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:26

Kun je het mandje niet in die kunststof bak leggen? Indien bak te klein, goedkope grotere aanschaffen bijv?
Of klitteband onder het versleepbare mandje maken, andere kant vh klitteband op houten mdf onderplaat (die je in vorm van mandje hebt gezaagd) en anti slip stipjes onder hout?

Verder idd bij zooplus div mogelijkheden maar vermoed dat je bij de zachte rondjes toch zal motten gaan verzwaren ofzo. Of echt ander soort mand! Hier zijn ze verzot op de mand met ortopedisch matras (zooplus) erin! Kunnen ze niet mee gaan slepen, is te zwaar!
Succes!

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 17:31

Dankjewel iedereen voor het mee denken. Op zooplus een hele mooie gezien. Orthopedische ovaal vormige.
Kwa prijzen ook veel leuker als bij de boerenbond.

Maar inderdaad wat @pluttersput zegt houdt hij een duurdere wel heel.
Of inderdaad overdag de action mand om mee rond te zeulen en snachts zijn goede bed om in te slapen.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 17:47

Evelienepien schreef:
Kun je het mandje niet in die kunststof bak leggen? Indien bak te klein, goedkope grotere aanschaffen bijv?
Of klitteband onder het versleepbare mandje maken, andere kant vh klitteband op houten mdf onderplaat (die je in vorm van mandje hebt gezaagd) en anti slip stipjes onder hout?

Verder idd bij zooplus div mogelijkheden maar vermoed dat je bij de zachte rondjes toch zal motten gaan verzwaren ofzo. Of echt ander soort mand! Hier zijn ze verzot op de mand met ortopedisch matras (zooplus) erin! Kunnen ze niet mee gaan slepen, is te zwaar!
Succes!


:') ik heb het uitgetest. En hij ligt nu in zijn kunststof mand op zijn action mandje.
Ben benieuwd of dat blijft. Hoe simpel kan het zijn.

Thanks

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:20

Ts: enne...was het echt zo simpel en werkt het nog steeds??

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 00:07

:') nee hij trapt er niet meer in.
Plastic mand staat al weer in de gang. En hij sleept zijn slaapmandje weer door de kamer.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Welk kussen / mand wil onze hond hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:45

Ik doe een fleecekleedje over de zachte mand, hij sleept het kleedje dan mee, mandje blijft heel. Nu sleept hij het alleen mee en speelt er verder niet mee dus denk dat het sowieso wel heel blijft. Knuffeltjes gekocht bij de welkoop zonder vulling, daar gooit hij mee, en die blijven heel.

Ook een orthopedisch kussen en daar ligt hij heel graag op en is te zwaar om te verslepen.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:48

Wij hebben foam orthopedisch kussen. Stevig maar zacht. Onze honden vinden het heerlijk! Wij hadden een oude dame van 13 met atrose en die lag er graag op!

Dit is hem niet maar wel vergelijkbaar zodat je er een beeld van kan krijgen:
https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... ens/545406

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Welk kussen / mand wil onze hond hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 01:01

Hier ook een memoryfoam kussen voor onze senioren. En daar bovenop dan een wollen deken die dan rond gesleept kon worden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welk kussen / mand wil onze hond hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 01:28

Misschien kijken of je simpele hoezen kan maken, naaien ofzo? Dan hoef je alleen steeds de hoes weg te gooien of te wassen etc.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 01:45

lizy29 schreef:
Hier ook een memoryfoam kussen voor onze senioren. En daar bovenop dan een wollen deken die dan rond gesleept kon worden.

Hier ook memory foam.
We hebben verschillende kussens en manden gehad. Daar wilde hij nooit in liggen
Nu ligt hij altijd op het memory foam kussen.


Afbeelding

En de katten vinden m ook heerlijk liggen.
:')

Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 06:40

Mijn honden hebben een knuffelmand en zijn er gek op! Hij is ook best zwaar.

Afbeelding
Afbeelding

Je moet hem af en toe opschudden. Er zit een zachte fleece vulling in en een wat koelere vulling zodat je zomer en winter kan afwisselen. Ze vinden het heerlijk en liggen er samen tegen elkaar in.

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:03

Wij hebben precies dezelfde :j

daantjuhhh schreef:
lizy29 schreef:
Hier ook een memoryfoam kussen voor onze senioren. En daar bovenop dan een wollen deken die dan rond gesleept kon worden.

Hier ook memory foam.
We hebben verschillende kussens en manden gehad. Daar wilde hij nooit in liggen
Nu ligt hij altijd op het memory foam kussen.


[ [url=m/1hBslq.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de katten vinden m ook heerlijk liggen.
:')

[ [url=m/OH3wf8.jpg]Afbeelding[/url] ]

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Welk kussen / mand wil onze hond hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:06

Mijn hondje was nergens echt kapot van maar heeft nu al enige tijd een knuffelmand. Hij is er weg van!