[BLOG] Linda_Fleur: Mijn Mongol Derby deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

[BLOG] Linda_Fleur: Mijn Mongol Derby deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 12:17

*Bokt.nl
Blog

Afbeelding

Hoi! Ik ben Linda en ik doe in 2019 mee aan de inmiddels op Bokt welbekende Mongol Derby. Maandelijks schrijf ik op Bokt een blog over mijn reis naar de Mongol Derby. Zie ook mijn eerdere artikelen:
[BLOG] Linda_Fleur: Mijn Mongol Derby
[BLOG] Linda_Fleur: Mijn Mongol Derby deel 2

En ja, dan heb je opeens het bericht in je mailbox met een ticket voor de Derby inclusief een link naar een besloten website om de eerste termijn van het inschrijfgeld te betalen. Want als je dit niet doet kan je plaats zomaar aan een ander vergeven worden. Ik twijfelde er geen moment over na en maakte direct de eerste maandtermijn over. Met haar bijna 11.000 GBP inschrijfgeld is de Mongol Derby niet niks. Nu valt het inschrijfgeld goed te verantwoorden want je krijgt er een hoop voor terug, namelijk:

- De paarden: Deelnemers krijgen 25 tot 27 verschillende paarden (en wisselen dus elke 40 KM van paard), plus 3 voor training, welke allemaal gemanaged worden door circa 150 nomadische Mongolische herders. Met een totaal van 40 deelnemers aan de race betekent het dat er minimaal 1.200 paarden voor ons beschikbaar moeten zijn!

- Support: Een team van dierenartsen (voor dierenwelzijn), artsen en de race crew (om ervoor te zorgen dat de race soepel en veilig verloopt)

- Training: We krijgen 3 volle dagen pre-race training waaronder medische briefing, veterinaire briefing, technische training, Mongoolse etiquette, kennismaking met het Mongolische paardenras, zowel op de steppe als in het klaslokaal.

- Goede doel: Deelname aan de race bevordert de welvaart van de Mongoolse nomaden, zij worden betaald om ons te faciliteren (slaapplek, koken en gebruik van hun paarden) en naast bewaken van dierenwelzijn tijdens de race vrijwilligen de dierenartsen ook voor het behandelen van de zieke dieren van de herders.

Auch, dat was een behoorlijke rib uit mijn lijf. De daaropvolgende weken dacht ik daar niet meer over na, de roze wolk waar ik op zat (en op moment van schrijven nog steeds zit) is ongelofelijk. De reacties van vrienden, familie en mijn werk zijn geweldig. Zelfs mijn moeder die haar 'kleine' meisje straks moet laten gaan om zoiets groots en spannends te laten doen is trots en begrijpt waarom ik dit wil. Maar ook slaat mijn paniek toe: hoe bereid ik mij in hemelsnaam voor op zo’n missie?

Nog meer informatie vergaren is het plan. Ik verslond alle filmpjes/vlogs op Youtube van voormalig deelnemers, voeg iedereen op Facebook toe die ook maar iets met de Derby te maken hebben, bekijk de geweldige documentaire All the wild horses in de bioscoop van Leiden en drink koffie met de Codirector van dezelfde documentaire. Het ene moment huil ik van ontroering, wat geweldig dat ik dit straks ook allemaal mag meemaken! Het andere moment denk ik weer, waar ben ik aan begonnen. Maar
alles op een goede manier, ik kan dit wel!

Ik heb inmiddels geleerd dat de voorbereidingen niet Spartaans genoeg kunnen. Om mijn lichaam zo sterk mogelijk te maken ben ik zo’n 5-6 uur per week te vinden in de sportschool en ben ik aan het trainen voor een marathon. Want als ik halverwege zo’n etappe van 40 km van mijn paard val moet ik hem toch zelf weer op gaan halen. Daarnaast rijd ik zoveel mogelijk paard en rijd ik af en toe paarden van anderen. Ik eet gezonder maar ook meer dan ooit en ben al een aardige nerd aan het worden in kennis van outdoormaterialen.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [BLOG] Linda_Fleur: Mijn Mongol Derby deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:14

Trainen voor een marathon... _O_ Heel veel succes!

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [BLOG] Linda_Fleur: Mijn Mongol Derby deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:46

Ik blijf je volgen :o .

Ik vind het zo knap dat je hieraan gaat deelnemen.
De voorbereiding ernaartoe is al een hele prestatie!
Veel succes en plezier met je voorbereidingen

Equos

Berichten: 37
Geregistreerd: 20-05-18
Woonplaats: Hogwarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:03

Heel veel succes!
Wat lijkt mij het een leuke ervaring! :D

Knuffeldier

Berichten: 559
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Midden van het land

Re: [BLOG] Linda_Fleur: Mijn Mongol Derby deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:14

Erg leuk om je te volgen Linda! ik lees veel determination, moed en doorzettingsvermogen in je woorden. Heel gaaf!

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [BLOG] Linda_Fleur: Mijn Mongol Derby deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:32

Gaaaaf! Mentaal klink je er helemaal klaar voor en fysiek gaat het zo te lezen helemaal goedkomen!

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [BLOG] Linda_Fleur: Mijn Mongol Derby deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:17

de film all the wild horses is fenomenaal, dat moment om op zo'n pony te stappen... ik denk dat je bij iedere paardenruil weer van binnen explodeert als het gelukt is om erop te komen en het paard en jij een team gaan vormen.

heel veel succes met de laatste loodjes!

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:18

enne maak je borst (portemonnee) maar nat met al die outdoormaterialen, hoe lichter en technischer hoe duurder.
:D

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 19:29

Hannanas schreef:
enne maak je borst (portemonnee) maar nat met al die outdoormaterialen, hoe lichter en technischer hoe duurder.
:D


Daar ben ik inderdaad achter gekomen :')

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:55

Linda_Fleur schreef:
Hannanas schreef:
enne maak je borst (portemonnee) maar nat met al die outdoormaterialen, hoe lichter en technischer hoe duurder.
:D


Daar ben ik inderdaad achter gekomen :')


Echt niet normaal hoe duur dat outdoorspul is... gelukkig is er regelmatig sale :Y)

Aan de andere kant denk je wel 3x na voordat je het aanschaft en natuurlijk wil je het na de derby ook nog kunnen gebruiken.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [BLOG] Linda_Fleur: Mijn Mongol Derby deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:57

Hoe lichter hoe duurder inderdaad :))

Lang leve de Sale :D :D

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:03

Apple schreef:
Lang leve de Sale :D :D


En de outlet *\o/* :D

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: [BLOG] Linda_Fleur: Mijn Mongol Derby deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:23

Goed bezig, Linda!
Wellicht kun je voor de uitrusting sponsoren vinden?