Post NL bezorgt niet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nico12
Berichten: 811
Geregistreerd: 15-02-12

Post NL bezorgt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 14:13

Ik verwacht een pakketje, met track en trace, verzonden 29 december. Helaas wordt het pakketje niet bezorgt, de verwachtte bezorgdatum schuift elke dag een dag op. Nu heb ik al enkele malen een klacht ingediend maar dat helpt niet. Antwoord Post NL het is druk en jou pakketje moet nog gesorteerd worden. Bijkomend, bij de buren wordt wel bezorgt. Eigenlijk ben ik pisnijdig dat ze er met een smoesje afkomen.
Iemand een tip.


Anoniem

Re: Post NL bezorgt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:15

Dat er bij de buren wel bezorgd wordt zegt niet zo veel, het pakketje ligt namelijk nog op het sorteercentrum en als het pakketje van de buren wel al gesorteerd is komt die wel gewoon.

Het is op dit moment super druk bij PostNL en 29 december is wat dat betreft niet heel lang. Qua werkdagen heb je daar alleen de 30ste en de 31ste tussen zitten, en vandaag dan weer. Volgens mij is de vertraging nu ongeveer 3/4 werkdagen dus je zal je pakketje vast snel krijgen.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:17

Ze hebben net de drukste periode van het jaar gehad. Er zullen vast wat achterstanden zijn. Dan ook nog nieuwjaar er tussen...
Met andere woorden, geduld is een schone zaak, gun ze wat tijd!

Ik vind over het algemeen dat we wat minder moeten zeuren op ze, al ken ik het vervelende gevoel van wachten op een te laat geleverd pakketje.

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: Post NL bezorgt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:19

Dit probleem hoeft niet perse bij PostNL te liggen.
Het kan ook zijn dan de persoon of het bedrijf die het pakketje verstuurd, het pakket nog niet heeft afgegeven maar wel al een langer geprint heeft.
Wat is de exacte status van de tracking?

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:21

Tussen 29 december en vandaag heeft welgeteld 1 werkdag gezeten en je hebt al meerdere malen een klacht ingediend? Is dat niet een beetje voorbarig? Ik snap dat het vervelend is als je het pakketje maandag verwachtte en het wordt nu waarschijnlijk donderdag, maar zo net na de kerst kan dat helaas gebeuren. Gewoon even geduld dus, ze werken zich het schompes bij Postnl deze tijd van het jaar.

Runa

Berichten: 1107
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:24

Emmaa_ schreef:
Dat er bij de buren wel bezorgd wordt zegt niet zo veel, het pakketje ligt namelijk nog op het sorteercentrum en als het pakketje van de buren wel al gesorteerd is komt die wel gewoon.

Het is op dit moment super druk bij PostNL en 29 december is wat dat betreft niet heel lang. Qua werkdagen heb je daar alleen de 30ste en de 31ste tussen zitten, en vandaag dan weer. Volgens mij is de vertraging nu ongeveer 3/4 werkdagen dus je zal je pakketje vast snel krijgen.

Sterker nog, alleen de 31e zit ertussen, 30 december was een zondag, dan worden de pakjes ook niet verwerkt.

Een beetje geduld mag best. Mocht het vijf werkdagen duren voordat je het hebt (nieuwjaarsdag niet meegerekend) dan kun je het beste de afzender berichten. Die heeft namelijk de overeenkomst met Postnl om iets te leveren, niet jij.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:25

Nico12 schreef:
Ik verwacht een pakketje, met track en trace, verzonden 29 december. Helaas wordt het pakketje niet bezorgt, de verwachtte bezorgdatum schuift elke dag een dag op. Nu heb ik al enkele malen een klacht ingediend maar dat helpt niet. Antwoord Post NL het is druk en jou pakketje moet nog gesorteerd worden. Bijkomend, bij de buren wordt wel bezorgt. Eigenlijk ben ik pisnijdig dat ze er met een smoesje afkomen.
Iemand een tip.


Wat hierboven al gezegd wordt.. ze zijn 1 werkdag te laat... :?
Heb je al enkele malen (?) een klacht ingediend? doe je dat meerdere keren per dag dan? Of hoe werkt dat, in 1 werkdag..

Ik kan af en toe ook geergerd zijn over bezorgdiensten, maar dit is wel een tikje overdreven, vind je zelf ook niet? :')

"Schuift elke dag een dag op"? je bent zeggen en schrijven 4 dagen verder..

Als het iets is wat je dringend nodig had, is bestellen rond oudejaar misschien niet zo handig? Ik heb ook een bestelling laten schieten omdat ik dacht 'dat gaan ze nooit redden'.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:26

Yessy schreef:
Tussen 29 december en vandaag heeft welgeteld 1 werkdag gezeten en je hebt al meerdere malen een klacht ingediend? Is dat niet een beetje voorbarig? Ik snap dat het vervelend is als je het pakketje maandag verwachtte en het wordt nu waarschijnlijk donderdag, maar zo net na de kerst kan dat helaas gebeuren. Gewoon even geduld dus, ze werken zich het schompes bij Postnl deze tijd van het jaar.

Dat vind ik ook. Die arme jongen rennen nu de voeten onder hun benen vandaan

Be happy eat a snackkie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:26

Ohja natuurlijk, helemaal vergeten. Ik werk zelf bij een PostNL pakketjespunt en de drukte is nog lang niet voorbij. De afgelopen week was een en al nalevering van pakketten de niet voor de kerst bezorgd konden worden, om nog maar te zwijgen over alles wat er nu nog bij komt omdat de sale is begonnen.


Michellette
Berichten: 957
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:30

Nico12 schreef:
Ik verwacht een pakketje, met track en trace, verzonden 29 december. Helaas wordt het pakketje niet bezorgt, de verwachtte bezorgdatum schuift elke dag een dag op. Nu heb ik al enkele malen een klacht ingediend maar dat helpt niet. Antwoord Post NL het is druk en jou pakketje moet nog gesorteerd worden. Bijkomend, bij de buren wordt wel bezorgt. Eigenlijk ben ik pisnijdig dat ze er met een smoesje afkomen.
Iemand een tip.


Tip 2019: Gewoon halen de volgende keer, heb je een hoop frustratie minder.

Nico12
Berichten: 811
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 14:32

Runa schreef:
Emmaa_ schreef:
Dat er bij de buren wel bezorgd wordt zegt niet zo veel, het pakketje ligt namelijk nog op het sorteercentrum en als het pakketje van de buren wel al gesorteerd is komt die wel gewoon.

Het is op dit moment super druk bij PostNL en 29 december is wat dat betreft niet heel lang. Qua werkdagen heb je daar alleen de 30ste en de 31ste tussen zitten, en vandaag dan weer. Volgens mij is de vertraging nu ongeveer 3/4 werkdagen dus je zal je pakketje vast snel krijgen.

Sterker nog, alleen de 31e zit ertussen, 30 december was een zondag, dan worden de pakjes ook niet verwerkt.

Een beetje geduld mag best. Mocht het vijf werkdagen duren voordat je het hebt (nieuwjaarsdag niet meegerekend) dan kun je het beste de afzender berichten. Die heeft namelijk de overeenkomst met Postnl om iets te leveren, niet jij.


Post NL heeft een taak, als het druk is en er ontstaat vertraging dan werk je gewoon langer of je neemt tijdelijk meer personeel.
Mijn werkgevers hadden ook die instelling, als het druk was, gewoon langer werken.
Blijkbaar is er in Nederland de mentaliteit, een baan is van 9 tot 16 uur.
Samenvattend, ik heb er geen begrip voor.

Nico12
Berichten: 811
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 14:34

Emmaa_ schreef:
Ohja natuurlijk, helemaal vergeten. Ik werk zelf bij een PostNL pakketjespunt en de drukte is nog lang niet voorbij. De afgelopen week was een en al nalevering van pakketten de niet voor de kerst bezorgd konden worden, om nog maar te zwijgen over alles wat er nu nog bij komt omdat de sale is begonnen.


Langer werken.
Meer personeel.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 02-01-19 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:34

:oo

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:35

tja, zo kan het ook, best lastig om in deze periode van het jaar, waar overigens al extra personeel voor aangenomen wordt, begrip te tonen voor de situatie. En dan maar even oordelen dat de Nederlandse mentaliteit is van 9 tot 4?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:35

Nico12 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ohja natuurlijk, helemaal vergeten. Ik werk zelf bij een PostNL pakketjespunt en de drukte is nog lang niet voorbij. De afgelopen week was een en al nalevering van pakketten de niet voor de kerst bezorgd konden worden, om nog maar te zwijgen over alles wat er nu nog bij komt omdat de sale is begonnen.


Langer werken.

Ben je wel goed of gewoon enorm asociaal? Koekoek.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:36

Wow, ik zou je heeeel graag eens willen laten kletsen met onze pakketbezorger! Die werkt zich echt driemaal in de rondte, voor een loon waar ik van vind dat niemand het zou moeten doen.

Ik verbaas me oprecht over je houding, waarom heeft alles altijd maar haast!?

Dit zegt overigens meer iets over jou dan over PostNL. Terwijl ik echt kritisch op hen kan zijn, maar in deze periode kan je gewoon niet te veel verwachten.
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 02-01-19 14:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:37

Nico12 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ohja natuurlijk, helemaal vergeten. Ik werk zelf bij een PostNL pakketjespunt en de drukte is nog lang niet voorbij. De afgelopen week was een en al nalevering van pakketten de niet voor de kerst bezorgd konden worden, om nog maar te zwijgen over alles wat er nu nog bij komt omdat de sale is begonnen.


Langer werken.
Meer personeel.

Denk jij werkelijk dat die jongend van 9 tot 5 werken? Dan moet jij nodig een dagje met ze mee en zien hoeveel ze doen.

hagelslag
Berichten: 8933
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:38

Howly crap
29 december bestelt en zeuren dat het nog niet binnen is????
Schiet mij maar lek maar das associaal.
Heb eens een beetje respect voor je medemens.

Sourire
Berichten: 809
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:38

Wauw :D. Zit de postcodekanjer in dat pakketje ofso. :')

Die mensen werken echt hard zat, je weet gewoon dat het net wat langer kan duren.

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:38

Vervelend.
Maar met de feestdgen lopen dingen weleens uit.
Zijn sommige bedrijven dicht.

Ik kreeg na 2 weken eindelijk reactie om mijn kapotte lichtslang terug te sturen.
En half december steunkousen laten aanmeten, die mevrouw gaf aan dat het druk was bij de post en de steunkousen er waarschijnlijk pas in januari waren.

[o]

Nico12
Berichten: 811
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 14:39

Emmaa_ schreef:
Ohja natuurlijk, helemaal vergeten. Ik werk zelf bij een PostNL pakketjespunt en de drukte is nog lang niet voorbij. De afgelopen week was een en al nalevering van pakketten de niet voor de kerst bezorgd konden worden, om nog maar te zwijgen over alles wat er nu nog bij komt omdat de sale is begonnen.


Vandaag zeker vrij.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:39

inderdaad Simbaa, die lonen zijn echt asociaal.
TS kan beter even in de spiegel kijken en bedenken dat hij/zij gewoon te laat heeft besteld. Er wordt niet voor niet al jaren gewaarschuwd om rekening te houden met de drukte bij de pakketbezorgers.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:39

Ik heb ook bij Postnl gewerkt in mijn studententijd en geloof me, ik (en ik niet alleen) stond regelmatig tot laat (ja, ook in het donker) over te werken en natuurlijk werden er extra krachten aangenomen! Absoluut geen 9 tot 16 mentaliteit, eerder van 7u tot 20u, maar iedereen deed dat met alle plezier!

Wellicht moeten mensen ook wat eerder bestellen en toch maar eens leren wat meer geduld te hebben?

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Runa

Berichten: 1107
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:39

Er wordt al heel veel aan gedaan om alle pakketten te bezorgen, maar op een gegeven moment houdt het op. Er zijn nou eenmaal niet genoeg werknemers om alle functies te vervullen en er zijn deze feestdagen meer pakketten bezorgd dan ooit.
Dan vind ik het echt van de zotte om te zeggen dat al die medewerkers die al heel hard eraan werken de boel op tijd te regelen óók nog maar even lekker over moeten werken om jouw pakket bij kont af te leveren.

Daarbij, jouw pakket was sowieso pas vandaag gekomen als er geen drukte was geweest. Dat je nu al meerdere klachten hebt ingediend, vind ik daarom echt belachelijk. Waar is je geduld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:40

Nico12 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ohja natuurlijk, helemaal vergeten. Ik werk zelf bij een PostNL pakketjespunt en de drukte is nog lang niet voorbij. De afgelopen week was een en al nalevering van pakketten de niet voor de kerst bezorgd konden worden, om nog maar te zwijgen over alles wat er nu nog bij komt omdat de sale is begonnen.


Vandaag zeker vrij.

Begrijp je het verschil tussen een pakketjespunt in een winkel en postbezorger of is dat net zo ingewikkeld als het concept van geduld?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, amy495, angrywolf, Annienke, Caboby, chanelle14, ellen05, Geerten, GrapeshotBot, judithje, MuffinX, Roosch, SamElisa, Shari_B, Tigress, Xyris en 58 bezoekers