Outfit voor bruiloft

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Outfit voor bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 14:49

Hoi Bokkers!

Eind maart trouwt een goede vriendin van mij. Super leuk!
Alleen heb ik totaal geen idee wat ik aan moet :')

Het is nog wel even, maar omdat het deze maand koopjes zijn, hoop ik mss nu al iets te vinden. Er is geen dresscode. Ik ben uitgenodigd voor de trouw zelf en het avondfeest.

Ik heb al wat op Zalando en About You rondgekeken, wel leuke jurken gezien maar toch twijfel ik of zoiets wel kan op een bruiloft. Moet het lang of kort? Kan een jumpsuit bijvoorbeeld ook? Wit mag sowieso niet, en zwart mag volgens mij ook niet, toch? En dan eind maart is ook zo'n lastige. Het kan nog ijskoud zijn, maar ik heb ook al geweten dat de temperaturen boven de 20 graden komen.
De laatste keer dat ik naar een bruiloft ging, was ik zo jong dat mijn ouders me nog aankleedden dus :+

Dus ik heb inspiratie nodig! :D Hebben jullie mss nog foto's van jullie outfit als gast tijdens een bruiloft? Of als jullie online leuke dingen weten, mogen jullie dat ook altijd even doorsturen.

Alvast bedankt!

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡



Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Outfit voor bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:57

Sowieso jurken of rokjes tot de knie. Korter vind ik persoonlijk niet netjes (ik trouw in oktober).

Zwart vind ik ook niet je van het op een bruiloft en wit ook niet ;)

Gewoon een nette jurk, met eventueel een mooi vestje erop. Dan kun je dat eventueel nog uit doen mocht het te warm zijn :)

Selina

Berichten: 14250
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:59

Een chique jumpsuit lijkt mij ook prima. Je kan natuurlijk ook altijd aan je vriendin vragen of ze een beeld in haar hoofd heeft.
Qua lang of kort moet niks, lekker doen wat je zelf mooi vindt. (Zolang hij niet net 1 mm onder je reet uitkomt :+ ) Misschien kan je een jurkje zoeken met driekwartmouw? Dan zit je redelijk veilig in maart. Ik had toen zelf een jurkje van Vero Moda met kant. Kant is eigenlijk altijd goed.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:01

Op een bruiloft in februari waar mijn broer de gom was, heb ik een zwart jurkje aangehad met een zwart bolerootje. Daaronder rode pumps en een rood handtasje. Op een andere bruiloft in februari waar mijn oom trouwde had ik een jumpsuit aan wat zwart met grijs was, met een geruit colbert. Zwart is niet persé een no-go, wit wel.

Rok/jurk op of over de knie is niet perse een must, maar ik kan me voorstellen dat het in sommige kringen wel op prijs gesteld wordt. Goof opende hier geloof ik een poosje geleden een topic over.

Kies vooral iets waar je jezelf comfortabel in voelt en geen aanstoot geeft. :j Veel plezier!

M. 21-07-2017. <3

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:02

Ik weet niet wat je budget is, maar Steps heeft hele mooi jurken.

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: Outfit voor bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:04

De webwinkel Asos verkoopt ook jurken en jumpsuits welke geschikt zijn voor deze gelegenheid.

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Outfit voor bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:08

Laatste bruiloft waar ik ben geweest heb ik een Esprit jurk bij aangetrokken. Donkerblauw met subtiele bloemetjes en had een vestje mee voor als het fris werd. Denk dat je daar ook leuk kan slagen, maar ik heb ook eens een leuk budget jurkje gekocht voor een bruiloft bij Zalando.

"Een draver, is gaver" :D

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Outfit voor bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:14

Afbeelding

Dit had ik aan met de bruiloft van mijn nichtje, was wel alleen de avond maar dit had ik ook gerust de hele dag gedragen.

Netjes qua lengte, feestelijk qua kleur en een jasje om uit te doen als je warm bent van het dansen.

Voor eind maart zou ik wel gaan voor een jurkje met vestje of jumpsuit met vestje combinatie.
Dan kan je altijd wat uit trekken als het te warm wordt.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:17

Als het maar niet superbloot is (kort van stof, diep van inzicht, cut-outs op rare plekken...) en niet wit (ook niet gebroken wit of beige) kun je niet snel fout gaan denk ik.
Als je zeker wilt weten dat je de plank niet misslaat, vraag dan even aan de bruid wat zij op prijs zou stellen en kijk of je iets hebt, kunt lenen of voor een redelijke prijs kunt vinden wat daaraan voldoet.
Het jurkje in de post hierboven vind ik zeker heel leuk: niet te bloot, vrolijk maar niet overdreven opvallend en je kunt het ook nog eens aan in het dagelijks leven :)
Zoiets zou ik zelf ook proberen te vinden.

Anoniem

Re: Outfit voor bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:19

Maart is qua kleding ook wel een lastige maand. Ik vind normaal bloemige jurken heel erg leuk voor bruiloften, maar als je een super grauwe dag te pakken hebt waarop het misschien nog wel vriest zelfs is dat ook een beetje gek.

Ik zou denk ik gaan voor een mooie pantalon met een bijpassend jasje en een blouse. Heel chique en geschikt voor zowel koudere als warmere temperaturen (jasje kan altijd nog uit bijvoorbeeld).

8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:33

Gewoon iets zoeken waar je je zelf comfortabel in voelt :j Vorig jaar waren de oud-roze en donkerblauwe en mintgroene jurkjes best wel 'in' volgens mij.
Eind maart kan nog sneeuw liggen als je pech hebt :)) Dus een nette bolero of vestje lijkt me idd wel fijn.
Ik was vorig jaar ook aanwezig bij een bruiloft in Maart, en daar werden toch redelijk veel korte jurkjes gedragen ondanks de tijd van het jaar.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:34

Ik ben niet zo van de ongeschreven regels... tenzij de bruid en bruidegom hier heel strikt in zijn, zou ik lekker aandoen waar jij je goed in voelt. Als dit dan zwart of wit is: lekker doen. Ik hou er zelf wel van dat het gepast is, dus geen hele korte rok of een diep decolloté.
Ik vind een jumpsuit prima kunnen! Dan heb ik het niet over zo'n dun fladder ding. Vooral als je er een paar hoge pumps onder doet, wordt het heel gaaf en chique. Ook een pantalon met een bijpassend jasje vind ik super gaaf, wederom met een paar pumps. Als je niet zo van de pumps bent, kan je er uiteraard ook andere schoenen onder aan doen maar vind dat vaak wat minder geslaagd.
Een jurkje kan natuurlijk ook! Ik zou dan zelf niet zo snel gaan voor de standaard jurkjes met bloemen omdat het in maart is.. Al zou een wat donkerdere jurk met bloemen prima kunnen!
Je kan ervoor kiezen om een mouwloos/korte mouwen jurkje te kopen en er dan een vestje bij te dragen. Ik ben daar zelf niet zo dol op en zou dus snel kiezen voor een jurkje met lange mouwen of een pantalon met jasje.
Ik vind het zelf ook heel gaaf of een rokje te dragen met daarop een jasje in dezelfde print.

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:37

Afbeelding

Dit had ik vorig jaar aan als getuige op de bruiloft van m’n vriendin, begin maart...

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:41

Wit is echt een no-go op een trouwfeest. Alle andere kleuren kunnen prima, zwart ook hoor!
Ik vermoed dat het diner + feest binnen zal doorgaan, dus dan moet je met het weer weinig tot geen rekening houden. Hou er vooral rekening mee dat het binnen warm genoeg zal zijn en zeker als je graag danst later op de avond :) Gewoon ervoor zorgen dat je voor overdag een leuk vestje of jasje erbij kan dragen om jezelf warm te houden. Een mooie sjaal kan ook altijd een leuke toevoeging zijn!

Voor de rest, kiezen waar je jezelf goed in voelt! Korte of lange jurk of jumpsuit, waar jij je het beste in voelt! Weet je de locatie van het feest en de trouw en eventueel een thema? Sommige mensen houden het liever wat losser en eenvoudiger, anderen gaan dan echt de klassieke toer op. Ik snap wel dat je met je kleding liefst een beetje erbij past en niet helemaal uit de boot wil vallen :) Maar dat hangt van koppel tot koppel af hoe ze alles organiseren!

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

Prairy
Berichten: 9049
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Outfit voor bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:54

Op mijn bruiloft had ik door laten schemeren dat blauw op prijs gesteld werd, veel mensen hebben toen ook 'toevallig' blauw in hun kleding gehad. Ik had erin gezet, summer chique, geen spijkerbroeken en geen zwart.

Iets fleurigs doet het volgens mij altijd wel goed, tenzij je natuurlijk in fluorgeel gaat ;)

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:58

Staat er geen dresscode op de uitnodiging? Zo niet kun je gewoon kiezen wat je mooi vind. Kijk eens bij steps, die hebben vaak leuke niet te korte jurkjes, maar ook wat chiquere vestjes, truitjes, rokken en soms ook jumpsuit (vooral nu het sale is interessant trouwens, ze hebben vaak goede uitverkoop).
Wit is idd 'verboden'. Zwart niet per se, maar ik vind het niet echt geschikt om helemaal in het zwart te gaan. Het is geen rouwstoet. Een leuk kleurtje of niet te hysterisch bloemetje is altijd goed!
Een keer was de dresscode colourful and fun, toen ben ik in een gifgroen jurkje gegaan. Maar zo'n felle kleur zou ik alleen kiezen als het de dresscode is.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 02-01-19 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:00

Ik had afgelopen augustus naar de trouw van mijn schoonbroer een jurkje aan van Closet London. Ik zou gewoon aantrekken waar jij je goed bij voelt. Pasteltinten doen het meestal wel goed op een trouw, niet te schreeuwerig.

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:05

Wat zegt je goede vriendin?
Heeft zij een idee?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Mareintje

Berichten: 235
Geregistreerd: 13-03-15

Re: Outfit voor bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:30

Een leuke jurk, niet te bloot met bijvoorbeeld een bloemetje is altijd goed.
Niet wit of zwart of andere heel schreeuwende kleuren, want het is de bedoeling dat niemand in het gezelschap de "spotlight" steelt van de bruid. Als je dat combineert met een leuk vestje en eventueel met een omslagshawl kan je een beetje met laagjes werken zodat je het niet snel koud hebt. Doe ook geen hoge hakken aan, anders trek je die hele dag staan niet en heb je 's avonds bij het feest vreselijk zere voeten!!

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:34

Ik had een blauw jurkje aan tot me knieen , daar over een blazertje
ik vind korter inderdaad niet passelijk voor een bruiloft.

zij wilde overigens wel 'kleur' op de bruiloft
dus wij hadden wel dresscode :P

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

frensje
Berichten: 721
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:36

Weet niet wat je budget is maar kleding van Ted Baker is heel geschikt voor een bruiloft. Is o.a. te koop bij de Bijenkorf.

Hard work pays off

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Outfit voor bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:13

Topvintage heeft ook leuke jurkjes.
Heb je de bruid gevraagd wat zij in gedachte heeft voor jou?

[o]

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Outfit voor bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:40


We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 20:56

Bedankt voor de antwoorden tot nog toe!

Er is geen dresscode dus we zijn volledig vrij. Ik heb nog niet gevraagd of zij eventueel ideeën heeft, maar ik vind dat een beetje vreemd om te vragen. Ze heeft het al druk genoeg met alles plannen want ze zijn nog maar net verloofd, dus denk niet dat ze staat te wachten om een outfit voor mij te bedenken _O-

Ik draag met feestelijke gelegenheden (kerst, nieuwjaar) wel jurkjes, maar dat zijn strakke en toch wel een hand boven de knie. Die vind ik niet zo gepast voor met een bruiloft en de meeste zijn ook zwart :+

Ik heb op Zalando enkele leuke dingen gezien dus ik denk dat ik er een hoop ga laten komen en dan zien of het iets is en anders gaan ze terug :P

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

iirrssjjee

Berichten: 5934
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Outfit voor bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:10