Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-18 10:38

Oh, wat raar om dit topic te maken terwijl ik Calysa eergisteren naar haar nieuwe baas in Balgië heb gebracht. Maar ik ben ZO ENORM trots op dit paard!

2018 begonnen we in de Z2. En met enorme faalangst. Voor wedstrijden. Trainen ging wel erg lekker:
http://boktimg.nl/img/m/m72aA4.jpg

En opeens vlogen de punten binnen en mochten we in feb. ZZL starten. De eerste proef behaalden we gelijk winst, ik had nog nooit die proef doorgereden of een pirouette geoefend. Calysa blinkt uit in haar vliegende wissels en ze is geweldig soepel.
Afbeelding

In Maart deden we een fotoshoot. Ik wist toen al dat we naar het EK voor Haflingers zouden gaan in Oostenrijk.

Afbeelding

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/TQCddE.jpg

Mijn nichtje reed ook zonder te oefenen BB op Calys in maart en behaalde 4 WP:
http://boktimg.nl/img/m/nHIzM8.jpg

Wij reden toen ZZL:
Afbeelding

In april liet ik wat foto’s maken:

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/e82cmZ.jpg

http://boktimg.nl/img/m/uM0a29.jpg

Afbeelding
Pirouette

Eind mei reden we onze eerste Subtopwedstrijd en oh oh, wat was ik zenuwachtig. Omdat Calys maar 1m40 meet (officieel), moest ik dispensatie aanvragen om naar de Subtop te mogen. Ik denk dat ze dat bij de KNHS niet konden weigeren omdat ik het ZZL in twee maanden uitgereden had hahah.

De eerste Subtopwedstrijd ging voor geen meter! Wat een spanning voor mij! Toch vielen de punten me een soort van mee. Maar altijd balen als je weet dat je ZOVEEL beter kunt.
http://boktimg.nl/img/m/2E2xBB.jpg

In juni probeerden we het nog eens en toen maakte ik er zelf een zooitje van. Ik snapte er niks van hoe het zat met startnummers en reed elke keer verkeerd door de spanning. Het leverde wel een leuke foto op:
Afbeelding

Toen heb in mezelf bij de kladden gepakt en een week later behaalden we onze eerste dikke punten in het ZZZ:
http://boktimg.nl/img/m/JDCqu5.jpg

Het ging ZOO lekker!
Afbeelding

Eind juni dacht ik (absoluut TEGEN advies in van mijn trainster), dat doen we “ff” nog een keer, op een heel groot concours. Ik moest als eerste, de baan was niet te doen, wat zonde. De eerste proef afgegroet en de tweede proef zelfs HC gestart.
Afbeelding

Toen mocht ik van mijn trainster niet meer Subtop starten want ik moest me op het EK richten. Proeven op ong. Z2-niveau dus was een stap terug. In de tussentijd ook een jongen ontmoet in Frankrijk en op zijn (grote) paarden rijden zette me wel aan het denken. Wat was dit leuk! Hij handelde en ik zat echt even met mijn handen in het haar toen mijn grote reus weg moest. Ik heb lange gesprekken gehad met mijn trainster, die me voor gek verklaarde. Dat ik met de gedachte liep Calys te verkopen. Ik startte nog maar net ZZZ en er zat nog zoveel in (als ik zelf eens eraan zou rijden en niet alleen maar feesten haha). Maar tot nu toe reden we alles met twee vingers in de neus en zat in supervaak in de prijzen. En Subtop was wel even slikken. Reed ik niet voor aap?

Maargoed, we moesten toch eerst naar het EK. In de zware klasse moest je verplicht op Stang en trens dus heb ik daar een paar keer ZZL mee gestart (was geen Subtop op die wedstrijd dus puur om te oefenen):
Afbeelding

Maar ook nog een keer gewoon op trens:
Afbeelding
Alle keren dikke, dikke punten.

Ook pakte ik de Stang en trens erbij op training, max. twee keer per week:
Afbeelding
(Ben vaak te lui om sporen aan te doen).

Ik ben in de tussentijd met sportpsychologen gaan praten en misschien was ik nu zelfs te rustig haha. Maar het EK was een heel avontuur, eigenlijk gingen de trainingen het lekkerst, wat had ze een pit:
Afbeelding

Losrijden voor de proef, wat een powerhouse:
Afbeelding

Foto van een proef:
Afbeelding
Ik scoorde iets van 62% in de gewone (reed verkeerd) en iets van 63% in de kür. Een nette score, al kunnen we veelll meer. Ik ben geen Stang en trens figuur dus liet haar eigenljjk een beetje te lang. Maar al doende leert men.

Erna was ik overtraind. Ik was het zat. Haha stomme dressuur! Ik denk dat ik onbewust al had besloten dat ik toe was aan een nieuwe uitdaging. Calys kan alles; het was “saai”. Klinkt stom/ arrogant en natuurlijk kan alles beter, maar dit was mijn intrinsieke gevoel. Ik heb september/ oktober bijna niks gedaan. Zelfs geen les genomen. In november probeerde ik wel weer een wedstrijdje maar ik had er geen zin in. Ik voelde me schuldig, want Calys deed ZO haar best en deed ALLES voor me. Ze heeft zich 5 jaar lang elke dag gegeven, nooit een pas kreupel. Maar het was genoeg. Het was tijd dat ze een ander meisje blij mocht maken. In een vlaag van verstandsverbijstering zette ik haar op FB te koop. En wat was ik trots toen ik haar er shinend op weg zag rijden. Wat vond in dit leuk! Eer van mijn werk! Had ik niet verwacht dat ik er zo van zou kunnen genieten. Ze wilde Calys kopen en ik heb geen moment getwijfeld. Natuurlijk krijg ik van veel mensen commentaar, erg vervelend. Maar dit is ZO fijn ook, voor Calys!

Waar een deur dicht gaat, gaat een ander open. Maar I promise, I’ll be back soon! Ik heb Calys niet voor niets verkocht dus lekker op zoek naar een WAARDIGE opvolger.

Check mijn Insta voor SUPERVEEL dressuurfoto’s van Calys: http://www.instagram.com/haflingercalysa

Of mijn website voor EK gebeuren (naar beneden scrollen): http://astridalida.com

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:07

Wauw, wat een stoer dier en wat hebben jullie veel bereikt samen! En wat dapper dat je, met faalangst en al, op zo'n hoog niveau tussen de paarden hebt gereden. En helemaal geen stomme beslissing; als het voor jou goed voelt en je weet dat Calys een mooi nieuw plekje krijgt, dan is het goed. Veel succes en plezier in de zoektocht naar je nieuwe uitdaging! :)

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:30

Wat een prachtige stel waren jullie, en wat goed dat je eerlijk bent geweest tegenover elkaar en een goed nieuw baasje hebt gevonden.

Ik ben benieuwd naar je toekomstige topper, hoop dat je die snel vind

Flicka12

Berichten: 3109
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:32

Ze is zoooo leuk! En echt super knap hoe jullie dat allemaal hebben gedaan! <3
Fijn dat je er ook van kunt genieten, mag je zeker trots op zijn! +:)+

Hopelijk zien we haar nog vaak shinen met haar nieuwe eigenaresse *\o/*

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

janouk
Blogger

Berichten: 17809
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 07:20

Dag knappe Calys, het ga je goed.

Op nog een nieuw avontuur, Astrid!

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Skingraphx
Berichten: 166
Geregistreerd: 27-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:27

Wauw!! Mooie combinatie.
Ik zag haar inderdaad te koop staan op fb. Ik vind het niet arrogant of verwaand klinken dat je zegt het werd een beetje saai. Ik ken dit gevoel wel, ik sta nu op dat kruispunt. Ik heb alleen nog niet de "ballen" gehad om de advertentie te plaatsen. Ga je weer voor een Haflinger?

Je kan beter spijt hebben van iets dat je hebt gedaan dan van iets dat je hebt gelaten....
Tjek onze website: http://www.thepreachersson.nl of zoek ons op op Facebook.

Nessie

Berichten: 8562
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:51

Leuk overzicht! Succes met het vinden van een nieuw paardje :D

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-18 14:03

Skingraphx schreef:
Wauw!! Mooie combinatie.
Ik zag haar inderdaad te koop staan op fb. Ik vind het niet arrogant of verwaand klinken dat je zegt het werd een beetje saai. Ik ken dit gevoel wel, ik sta nu op dat kruispunt. Ik heb alleen nog niet de "ballen" gehad om de advertentie te plaatsen. Ga je weer voor een Haflinger?

Dankjewel <3 !
Ja, ze staan helaas niet gratis. Anders had ik haar voor altijd gehouden, natuurlijk! En wellicht als ik haar in training had gezet bij een Spanjaard (om de pi/pa aan te leren), had ik de lichte tour nog ingekund. Maar dat had wel heel veel training/ tijd van mijzelf ook gevraagd. Volgens mijn trainer heb ik geen goede instelling daarvoor haha, ik hou ook nogal van een feestje. Ik vond het goed <3 . Het is een heerlijk leerpaardje en ik ga weer opnieuw beginnen. Al zal het even afzien zijn om geen series meer te rijden haha!

Ik sta open voor alles, als het maar potentie heeft voor de Subtop. We gaan het zien!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-18 14:04

Nessie schreef:
Leuk overzicht! Succes met het vinden van een nieuw paardje :D

Superleuk dat je reageert, kijk altijd erg tegen je op! Dankjewel

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-18 14:04

janouk schreef:
Dag knappe Calys, het ga je goed.

Op nog een nieuw avontuur, Astrid!

Lief <3 ! Hopelijk tot snel Corrine!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

gerlindie

Berichten: 4612
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:23

Wat een ongelofelijk gave pony :oo
Heel knap gedaan dit jaar!

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:15

Beste Astrid, ik vind dat je dit heel knap hebt gedaan. Eerlijk naar jezelf en naar je paard. Deze V.I.P. krijgt het vast geweldig bij haar nieuwe baasje en jij kan verder met een nieuwe uitdaging. Veel succes met de zoektocht naar de nieuwe topper.

Wuppie (Weltblick van de Meul'nwieke) Z1+22 endurance klasse 2+2 BB springen.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:21

meid wat leuk!
En ja aan de ene kan jammer een paard verkopen maar aan de andere kant op naar een nieuw avonduur inderdaad!

plutolover

Berichten: 11700
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:25

Astrid: wat ben jij een topper. Wat fijn dat je een goed baasje gevonden hebt.

Je moet altijd je gevoel volgen. En respect hoe jij rijdt. T lijkt of bij jou heel simpel is. Ik mis dat gevoel met rijden hahah. En ja daar kan ik wel eens jarloers opzijn haha.

Susces met zoektocht naar een nieuwe topper

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:48

Wat fijn dat nu iemand anders van jouw topper mag genieten en leren. Heel knap en vooral lief van je. Heel veel succes met een opvolger vinden!

Rex & Jazz

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:44

Spannend nu hoor, succes met het zoeken naar een nieuwe ster!

Soofffjuh
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 01:05

Wat een toffe pony :) :j

Gowlan
Berichten: 4969
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 01:19

Machtig dier! <3

Nu vraag ik me alleen wel af, hoe lang ben jij TS? Puur nieuwsgierig hihi.
En succes met je zoektocht naar een nieuwe uitdaging!

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

MaraYvette
Berichten: 3798
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 01:34

Leuke haflinger !!

Succes met zoektocht

Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:05

Lieve Astrid, zo dapper dat je deze keuze hebt gemaakt. Calys was onwijs bijzonder, ze deed alles voor je! Je hebt een prachtig boek met mooie herinneringen (waar de foto’s gelukkig bij helpen hoop ik).

Hopelijk komt er snel een nieuwe topper op jouw pad om weer mooie herinneringen mee op te bouwen. Ik hoop snel weer foto’s van jou en een nieuwe topper te maken!

En stiekem... hoop ik natuurlijk... een haflinger :)) Haflingerpowerrrr! <3

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:14

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 16-02-22 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:30

Wat een retegave haflinger en wat mag je trots zijn op wat jullie bereikt hebben! Je hebt een mooi jaar om op terug te kijken. Succes met je zoektocht!


Capriootje

Berichten: 6732
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:29

Geweldige combinatie waren jullie As <3 Super fijn dat ze een goed plekje heeft nu.

Succes met je zoektocht naar een nieuwe topper!

Equimon

Berichten: 76
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:44

Je hebt jullie weg mooi verwoord Astrid!
Super knap dat je het allemaal zo hebt opgepakt. Je hebt jouw haflinger toch letterlijk en figuurlijk groot gemaakt.
En ik heb super veel respect voor mensen zoals jij die niet alleen naar zichzelf kijken, maar ook naar het dier.

Maar wat zal het ook moeilijk zijn.

xxx

Equimon; Training en Coaching voor mens en paard

Elle92
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-01-19

Re: Een ode aan dressuur Haflinger Calysa (ZZZ+2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:43

Jeetje, wat een prestatie!! Knap! En een hele gave combinatie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers