Niet kunnen slapen door verstopte neus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Niet kunnen slapen door verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 08:34

Ik ben al twee weken echt super verkouden, overdag zit mijn neus dicht, wat vervelend is maar kan er mee leven maar in de nacht is het echt vreselijk waardoor ik niet in slaap kan komen.

Heb een week neusspray gedaan waar xylometazoline in zit maar dit mag je maar een week gebruiken. Maar ik lig steeds 1.5 uur wakker dus pak toch maar die neusspray en dan lig ik binnen 10 min te slapen.

Ik heb ook neusspray menthol zoutoplossing gebruikt, ik stoom met die menthol balletjes en dit helpt 5 minuten en dan is het weer vol.

Iemand nog tips? Want voor een verkoudheid hoef ik denk niet naar de huisarts.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3


Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Niet kunnen slapen door verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:36

Bij je HA een corticosteroïden neusspray aanvragen! Heb ik ook en mag langere tijd achter elkaar gebruikt worden. Werkt (geneest) ook beter dan neusspray met Xylometazoline.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:37

Elke dag stomen, en leg s,avonds even een ui bij je bed en dampo gebruiken.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Niet kunnen slapen door verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:40

Ik neusspray ook al langer dan een week maar bouw het wel altijd weer rustig af als het iets beter gaat. Maar mijn nachtrust is me heilig dus voor het naar bed gaan spray ik als ik het nodig heb.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Niet kunnen slapen door verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:50

Hier hetzelfde probleem! Ik gebruik de xylometazonine soms ook langer dan een week, alleen dan gebruik voor overdag niks of een zoutoplossing en bewaar ik de xylo naast mijn bed just in case. Bij mij helpt het om het kacheltje naast mijn bed goed aan te zetten voor ik ga slapen. 1 koude nacht en mijn neus zit weer helemaal vol en dicht. Verder helaas geen tips voor je..

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 08:58

Pino96 schreef:
Hier hetzelfde probleem! Ik gebruik de xylometazonine soms ook langer dan een week, alleen dan gebruik voor overdag niks of een zoutoplossing en bewaar ik de xylo naast mijn bed just in case. Bij mij helpt het om het kacheltje naast mijn bed goed aan te zetten voor ik ga slapen. 1 koude nacht en mijn neus zit weer helemaal vol en dicht. Verder helaas geen tips voor je..


Bij mij is juist in een warme ruimtes meteen mijn neus vol. Als ik buiten loop is die binnen een paar minuten leeg. Heb vannacht zelfs mijn raam op een klein kiertje gezet.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Niet kunnen slapen door verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:04

Bij mij werkt een rhino-hoorn super tegen een verstopte neus. Te koop bij de apotheek. Het lijkt alsof je daar zo'n "prikneus" van krijgt, maar dat is echt niet zo. En het mooie is, dan raak je niet verslaafd aan de neusspray...
Ik zou zeggen- bekijk het eens op YouTube...

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Niet kunnen slapen door verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:09

Ik gebruik kinderneusspray, zit de helft minder xylo in, maar werkt eigenlijk net zo goed en is iets minder heftig op je slijmvliezen voor mijn gevoel. Ik heb ook een spray met cortico's, maar die helpt me juist niet als ik bv mijn holtes vol heb zitten. Die is bij mij meer preventief bedoeld. Mag ook maar een keer per dag. Rhino-horn gebruik ik inderdaad ook om de boel goed door de spoelen.

Als ik flink verkouden ben, dan kan ik beter wat minder plat gaan liggen. Als ik echt plat lig, dan zit de boel sneller dicht, dan wanneer ik het hoofdeind een eindje omhoog zet.

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:11

Vicks vaporub helpt bij mij vrij goed gelukkig.

Een bakje warm water met geurende kneipp olie (eucalyptus bv) naast mijn bed werkt bij mij ook erg goed.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

chanicha

Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:35

Spoelen met zout water, het is goor maar het werkt als een tierelier!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:42

Ik zou voor de cortisone spray gaan. Rhino hoorn heb ik ook maar helpt niet als alles potdicht zit. Dan komt er ook amper wat uit :+ . Gewoon even de HA bellen en overleggen.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Niet kunnen slapen door verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:44

Raam op een kier en een halve ui naast je bed.
Welterusten!

Koos paardloos :(

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:20

Er is iets dat 'rhinohorn' heet.

Een plastic apparaatje om effectief met zout water te spoelen.

Verder een half uur voor het eten een eetlepel L-Glutamine, dat helpt het slijmvlies herstellen.
En ivm de weerstand heb ik goede ervaringen met (pro)symbioflor.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:29

Gesnipperde ui naast je bed leggen.
Wat zout water in je handpalm en dit opsnuiven ( deze werkt er goed maar voelt vervelend, maar betere methode ken ik niet )

Nadeel van producten met menthol of eucalyptus is dat ze tijdelijk helpen en daarna de klacht verergeren.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:34

Een netti pot idd. Ook prima als je hooikoorts hebt.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

chanicha

Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:23

Ik heb een 20cc spuit en optreknaald bij de apotheek gehaald en daar spoel ik mijn neus mee, doe ik al jaren als het nodig is. De KNO arts, waar ik was voor onderzoek, zei ook dat dat het beste was.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Movement

Berichten: 1533
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:37

Vanavond kippensoep eten! Ik was ook verkouden dit weekend, dag erna was het al een stuk minder! mentol zakdoekjes helpen ook goed. Voor het slapen even goed snuiten, zakdoekjes bij de hand houden en dan proberen te slapen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:50

Mijn tip: niks doen, gaat vanzelf weer over. Dat doe ik altijd in ieder geval, ik heb nooit zin in stomen en neussprays, en heb niet de indruk dat mensen die dat gebruiken nou minder last hebben dan ik.
Integendeel eigenlijk :D .

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Niet kunnen slapen door verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:57

Op je rug in bed gaan liggen en heel hard door je neus ademhalen. Even een paar ademteugen volhouden. Dan zul je voelen dat er minstens 1 neusgat open gaat (als er prut loskomt kan je die gewoon doorslikken :9). Vervolgens door dat ene neusgat rustig verder ademhalen. Je krijgt zo genoeg lucht binnen en door de constante luchtstroom gaat het neusgat ook niet weer dicht. Bijkomend voordeel is dat je geen droge mond meer hebt doordat je met je mond open ademt.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:58

Het enige wat bij mij een beetje helpt is een extra kussen onder je matras bij je hoofd. Dan lig je wat hoger en dat kan helpen tegen dat echte vol lopen van je neus.
Bij helpen als uien, stomen en dampo helaas niet echt, en dit is dat het enige wat een beetje verlichting geeft

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:14

Hier precies het zelfde wordt er zo moe( :Y))van!

Maar een ui is toch wel de oplossing, stinkt wel dus wel goed je kamer luchten daarna!
En evt overdag stomen met ecalyptus balletjes erin.
Oja en verder: NIET/zo min mogelijk je neus snuiten. Die druk kan je holtes verstoppen en hier heb ik vorig jaar een bijholteontsteking aan overgehouden. Dat hoef k nooit meer: ik wens het zelfs mijn ergste vijand niet toe :')

S <3

Lusitana

Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Niet kunnen slapen door verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:23

Ik heb gewoon zo´n Vicks stick van een paar euro altijd bij mijn bed staan.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Niet kunnen slapen door verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:48

Ik heb al een jaar lang steeds verstopte neus, en ik spray de xylometazonine ook al een jaar lang.Alleen als het echt nodig is en dat is iets van 2 á 3 x per dag. Overdag als me neus potdicht zit en s'avonds voor het slapen gaan.Ik weet dat het slecht is,maar ik wil toch echt wel slapen,ik slaap sowieso al heel slecht.

FB Groep Second Chance.

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:58

Annick75 schreef:
Ik gebruik kinderneusspray, zit de helft minder xylo in, maar werkt eigenlijk net zo goed en is iets minder heftig op je slijmvliezen voor mijn gevoel.


Deze gebruik ik ook - af en toe - want ben er ook aan verslaafd geraakt. Heb hetzelfde probleem (gehad) als de TS. Maar zou wel naar de huisarts gaan hoor!

Ben zelf ook naar HA geweest en Azelastine neusspray gehad en nu Flixonase. Merk dat die laatste na een paar jaar ook niet meer veel doet dus nu een soort neusinhaler gehad (Rhinocort) nou dat ding doet helemaal niets.

Inmiddels snotverkouden dus toch weer aan die Xylo… maar hoop dat dat tijdelijk is, anders toch maar weer terug naar de HA.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:12

corine1981 schreef:
Raam op een kier en een halve ui naast je bed.
Welterusten!

Hier ind ook vaak ui naast m'n bed :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlottemv, DewiFoto, Domi_94, Gambler21, GoogleAdsense, M_arjolein, nicole_floor, Sterrendief, Tvko en 106 bezoekers