Last van stuitje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline_T
Berichten: 1
Geregistreerd: 01-01-19

Last van stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 22:27

Hey, ik heb al meerdere dagen heel veel pijn aan mijn stuitje. Ik weet niet wat de oorzaak is want ik ben niet gevallen en er is ook niks anders gebeurd. Het doet zo veel pijn dat ik nouwelijks kan zitten en lopen al helemaal niet, want om de paar stappen schiet er een pijnscheut door mij heen. Zelfs liggen doeg een beetje pijn :( . Heeft iemand een idee wat het Zou kunnen zijn? Want zelf ibuprofen helpt niet en ik weet niet wat ik moet. (Ik heb ook al een mand of 2/3 niet gereden dus daar zou het ook niks mee temaken kunnen hebben)
Laatst bijgewerkt door Eline_T op 01-01-19 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

jana79
Berichten: 485
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: well

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:31

Ik ben vorig jaar heel hard op mn stuitje gevallen heb hier echt maanden last van gehad. Ik heb een kind maar echt de weeën waren niet zo pijnlijk als dit. Heb meteen huisartsenpost gebeld en hun gaven aan zolang je geen uitval in je benen voelde gewoon rustig aan doen. Zou effe bellen omdat er bij jou geen oorzaak is. Ik heb een speciaal kussen gehaald een ronde met een gat . Eigenlijk band.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:37

Rot hoor.

Soms is het een kwestie van kramp in je bekkenbodemspieren.
Als dat zo is: ga op je zij liggen zodra dat kan als je pijn hebt,
trek je benen wat naar je neus en duw je vuist tegen je anus.

Geeft dit verlichting dan is het kramp. Wellicht kan een bekkenbodem fysio je helpen om je spieren beter te gebruiken....? (In de boekjes staat 'dat dit soms spontaan optreedt bij vrouwen', maar ik ben wat argwanend. Erg weinig vrouwen leren haar bekkenbodem goed gebruiken...)

Zou het geen kramp zijn: raadpleeg hetzij de huisarts (voor een wat 'algemenere' controle)
hetzij de chiropractor/ osteopaath, wellicht staat je stuitje net een klein beetje 'uit het lood' en geeft dat gedoe, etc.

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:40

http://www.pijn.com/nl/zorgverleners/pi ... cygodynie/

Ik heb er helaas ook ervaring mee. Veel pijn zonder aanwijsbare oorzaak. Flink mee gedokterd, paar jaar niet kunnen rijden. Nu inmiddels 5 jaar verder en kan weer 2x per week rijden en is de pijn naar de achtergrond.
Geen enkele behandeling sloeg aan: injecties, manuele therapie, bekkenfysio...
Inderdaad een kussen met een gat erin gebruiken en zorgen voor ontspanning: fysiek en mentaal!

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Last van stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:05

Paar jaar geleden had ik dit ook. Toen even grondig inspectie gehouden voor de spiegel, zachtjes her en der geduwd en toen ineens...kwam er een hoop pus uit...
Het heeft nog lang geduurd voordat het gaatje dicht was, maar inmiddels nergens meer last van!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Last van stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:27

Dit topic hoort op Mensenwelzijn en sport maar omdat de topicstarter daar te weinig berichten voor heeft kan dit topic niet worden verplaatst en moet ik het op slot zetten.