Goede ontklitter voor lange manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lieze_delien
Berichten: 26
Geregistreerd: 01-01-19

Goede ontklitter voor lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-19 20:55

Hi

Ik zoek voor mijn belgisch trekpaard een goede ontklitter die niet mang nat blijft. Ik had gedacht aan cowboymagic maar zoek deze in een grote maat. zou iemand me kunnen zeggen waar ik dit kan kopen? Ik zou graag ook is andere ontklitter proberen (nu gebruik ik water+conditioner) maar dat gaat niet in de winter. Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt lieze


DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Goede ontklitter voor lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:59

Ik heb vaak van Sectolin (oranje fles) antiklit spay. ;)

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:05

Cowboy magic detangler and shine is ideaal vind ik, deze kan je in grote bussen of zelfs een kan (5 liter volgens mij) kopen bij bijvoorbeeld Arthurs Westernstore, Eurohorse, Sunville Country and Living en volgens mij ook bij Paard en Naald :)

Iets anders heb ik nog niet geprobeerd, puur omdat ik heel erg tevreden ben over de cowboy magic. Dus daar kan ik je helaas geen advies in geven.

Met deze 2 dames gaat er regelmatig cowboy magic doorheen, afgelopen week tijdens de christmas sale flink ingeslagen haha ;)

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xxwienekexx op 01-01-19 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:05

Toch de Cowboy Magic, ik doe met 2 Haflingers met lange manen zeker een jaar met een fles, en dan heb ik volgens mij niet eens de grootste maat. Gebruik is zo laag, ik gebruik echt maar een paar druppels per keer.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Goede ontklitter voor lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:14

Ook ik had voor mijn ijslander altijd cowboy magic, werkte echt het beste. Had toendertijd ook grootverpakkingen maar is al lang geleden dus weet niet meer waar ik dat vandaan haalde.

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:15

Cowboy magic idd, superzuinig. Ik doe een eeuw met een tube en ik heb 2 van dit soort paarden Afbeelding

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Goede ontklitter voor lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:15

Cowboy magic natuurlijk! :D :D Helaas geen pony hier met enorm lange manen, maar toch .. ik zweer erbij.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Goede ontklitter voor lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:26

Ik haal bij de Action hairserum. Topspul. Kost 2 euro en de manen en staart worden er prachtig mee ontklit. En ze bl i jven mooi schoon

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Goede ontklitter voor lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:29

ja hoor hier ook van alles al geprobeerd(ook dat goedje van de Action), maar ik blijf terug komen op de Cowboy magic en inderdaad wat ik al eerder van iemand las je hebt er heel weinig van nodig!

GMekkes
Berichten: 766
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:46

Cowboy magic detangler, ik koop altijd de grootste verpakking in de aanbieding.
Met meerdere paarden verbruiken we meer dan dat me lief is maar ik heb gemerkt dat de haren van sommige sprays gaan afbreken.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Goede ontklitter voor lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:17

Ik gebruik de cowboy Magic bodyshine voor de manen en staart van mijn pony. Werkt prima en is het iets voordeliger dan de detangler.

bbeens

Berichten: 66
Geregistreerd: 26-03-16
Woonplaats: Hasselt(Overijssel)

Re: Goede ontklitter voor lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:41

Shapley's Magic Sheen!!! Zelfde werking
als cowboy magic, maar dan veel goedkoper! Ik vind hem zelf nogs fijner omdat het in een spuitfles zit. Verkrijgbaar bij UHG shop.

Dantexamor
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:43

lieze_delien schreef:
Hi

Ik zoek voor mijn belgisch trekpaard een goede ontklitter die niet mang nat blijft. Ik had gedacht aan cowboymagic maar zoek deze in een grote maat. zou iemand me kunnen zeggen waar ik dit kan kopen? Ik zou graag ook is andere ontklitter proberen (nu gebruik ik water+conditioner) maar dat gaat niet in de winter. Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt lieze




Ik gebruikte voor mijn schwarzwälder fuche altijd van mühldorfer staart en manenspray, de beste die ik ooit heb gehad voor zijn lange dikke manen en staart werkte heel goed voor mij!

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:48

ik zweer bij cm na het wassen en voor de glans (fotoshoot, wedstrijd etc) en voor de rest antiklit vd kruitvat voor kinderen, of pure glycerine ( wel niet meer dan 1x per week gebruiken). ik doe denk ik met alles een half jaar tot een jaar, en dan koop ik terug met de liters in :D

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Goede ontklitter voor lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:56

Hier ook vanalles geprobeerd en toch terug op cowboy magic, tegenwoordig per 5 liter op voorraad.

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:48

Ik hoor 5 liter vaten, groot inslaan. Wat doen jullie er mee? Ik heb zo’n klein tubetje en daar doe ik een jaar mee met 5 paarden :j

ElCamino

Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:50

HAHAHHA idd Caira, ik heb een tube of zo'n kleine fles en doe er idd ééuwen mee.... je hebt maar een paar druppies nodig voor een staart of de manen.
En dan heb ik het niet eens over de kosten van zo'n grote verpakking :D

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Goede ontklitter voor lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:57

Hier ook fan van de cowboy magic bodyshine. Werkt bij mij beter dan de cm detangler. Koop het altijd in grootverpakking met korting. Doe met zo'n grote verpakking ca 1 jaar.
Hoef minder ervan te gebruiken dan van andere sprays.

Frekja R.I.P. Flýtir Hæmir F

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: Goede ontklitter voor lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:05

Hier ook een groot fan van cowboy magic detangler! Heb het een keer gebruikt op een paard dat dreadlocks had en we hebben niks hoeven te knippen :D

lovelucydan

Berichten: 2064
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Goede ontklitter voor lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:07

Het haar serum van de action!! Echt top spul, op een oude harde borstel een of twee pompjes en borstelen maar, de borstel hierna niet meer voor lichaam gebruiken anders glij je alle kanten op

my haflinger horse lucydan!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:08

De fles van 950 ml is 64 euro bij Agradi, daar zou ik met 2 Haflingers wel een paar jaar mee doen.

Jennyxx

Berichten: 3041
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:12

Van de week kreeg ik de tip dat hoevenvet in de manen erg goed en lang zou werken :D Ik heb zelf geen hoevenvet, dus kan het helaas nog niet testen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8270
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:16

Ik haal gewoon bij het kruidvat een aanbieding anti klit voor mensen. Ik zorg wel altijd dat er een laag olie gehalte inzit omdat er anders zand in de manen blijft plakken. Werkt heel prima voor mijn fries met enorme manen en is veeeeeel goedkoper dan CM.


Jennyxx schreef:
Van de week kreeg ik de tip dat hoevenvet in de manen erg goed en lang zou werken :D Ik heb zelf geen hoevenvet, dus kan het helaas nog niet testen.


Ik denk dat dat te veel zand vast gaat houden maar je kan het proberen. Het vet zorgt er voor dat de manen niet zo makkelijk klitten.

Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:55

Ik gebruik al jaren hair serum van de action. Werkt super, paard heeft een enorm dikke staart en met 2 pompjes van dat spul ga ik er moeiteloos doorheen. Het trekt ook geen vuil aan waardoor de staart (mits het niet regent) wel een week goed doorkambaar blijft.

Daarvoor altijd equishine gebruikt, maar dat is zo’n geklaai. Het blijft nat en het werkt ook niet zo goed. Cowboy Magic ook een jaar of wat gebruikt, toen kwam ik er achter dat het ook heel fijn is in mijn eigen haar :+ maar vanwege de prijs laat ik dat nu staan.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Goede ontklitter voor lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:00

Cowboy Magic!

Niet perfect is ook goed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Unleash en 83 bezoekers