[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:38

ik ga dit topic verlaten, Ik heb mijn pony Fayah summer verkocht en ben over gegaan op ons paard Calice.

Succes allemaal!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 18:07

Succes Brittjuh!

Wat voor zadel heb je gekocht ukkepuk?

Ik ga juist net weer wat aktiever starten.Met dat mooie zomerse weer vind ik het zonde tijd.
Ben sowieso niet vh vele starten.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:41

Een kentaur ithaka in het bruin <3

Afbeelding

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:43

In start juist van april tot oktober dan zijn er wedstrijden bij ons op stal en bij een stal iets verderop waar ik onder de man heen kan. Als ik nu ga starten dan moet ik met de trailer op pad en ben ik zo een hele dag zoet.

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:51

Kentaur heeft zulke mooie bruine kleuren.Ik heb er ooit een cognac springzadel van gehad.
Ik moet sowieso met de trailer maar kan ieder weekend wel weg op zo’n half uurtje rijden.
Maar ik kijk meestal naar de datum dat ik wil starten en kijk dan naar de lokaties.

saskiaojan

Berichten: 7233
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 07:12

Ik leef ook nog,
We hobbelen leuk rond in het M2, blijft een lastige klasse.... Lengtebuiging blijft een dingetje met mijn niet dressuurpony, maar zo zoetjes aan gaat dat ook steeds beter... Ze is natuurlijk ook pas 6.
Ik start bij ons op stal en ga zo nu en dan op pad, trailer wordt steeds makkelijker en normaler voor haar en straks ooit in het Z moeten we wel weg, want dat kan niet bij ons op stal.

Mooi zadel ukkepuk, ik heb ook een bruin zadel, hou van bruin.


EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:02

Met ingang van vandaag weer legaal in dit topic. Naomi die met mijn pony start is in 2018 18 geworden en moet nu dus bij de paarden starten.
Afgelopen vrijdag en zaterdag nog gestart bij de ponies en nog 2 puntjes kunnen halen waardoor de stand op Z1+3 staat. Knap hoe ze in een goed jaar van L2 naar Z1 zijn gegaan.

Nu even op gemak doortrainen om nog meer cadans/verzameling te krijgen en alvast wat gaan sleutelen aan de vliegende.
Afbeelding

Spirit heeft met zijn nieuwe amazone de eerste winstpunten al weer binnen in B. Nadat hij zijn nieuwe eigenaresse eerst goed heeft uigeprobeerd gaat het nu gelukkig de goede kant op.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:38

Elly welkom terug.

Wij doen ons best maar kunnen niet zoveel, maar lol hebben we nog steeds.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:13

Iedereen hier ook de beste wensen voor 2019!

Ziet er uit als een gave combi Elly!

Nog steeds in de lappenmand Sjolvir?

Hier gaat alles gestaag door.Mijn 4 jarige vorige week voor het eerst gestart en ze waren super braaf.
Allebei netjes L2 geklasseerd.Nu maar een beetje km maken.
Vandaag mijn 2,5 jarige Lollipop op de trailer gezet.Ze mocht naast Yellow op de wagen terug naar de wei.Ivm het vuurwerk had ze een nachtje binnen gestaan.Haar kontje is al hoger dan die van mijn Yel van 1.53.Dus maat krijgt ze zeker.

Afbeelding

EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:18

What's up Sjolvir.
Als het maar een pony dan blijft Ambre

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:56

Dat denk ik wel maar maakt mij niet veel uit.Hoe hoger in de E maat hoe beter.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:52

ambre schreef:
Dat denk ik wel maar maakt mij niet veel uit.Hoe hoger in de E maat hoe beter.


Wou ik ook zeggen, als het toch een E is, dan maar gewoon grote E.


EllyC schreef:
What's up Sjolvir.
Als het maar een pony dan blijft Ambre


Hetzelfde nog steeds, dus rijden hangt er beetje bij, deze week afgelopen zondag mezelf een uitspatting beloofd door rondje springen, wat ik echt moest doen... Rest van de week nog niet weer op een paard gezeten, maar blij dat ik het zondag heb gedaan. Had daar 10 jaar geleden voor het laatst ooit gesprongen met Sjol, voor haar blessure... zag dat laatst en dacht... hmmmmm… eigenlijk zou dat wel gaaf zijn om precies 10 jaar later met Heps mee te doen... Na enig denken, toch gekozen om het WEL te doen. Was zo leuk!


[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

lenavoske
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:51

Leuk!! Ik was opzoek naar zo'n topic!
Ik ga waarschijnlijk dit najaar met mijn bijrijdpony starten. Al wel samen wat ervaring in de FNRS, maar KNHS lijkt me toch een leuke uitdaging om aan te beginnen!

L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:40

Hier ook sinds kort met mijn fjord tussen de paarden. Afbeelding

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:18

Ik kom mezelf hier ook even melden :)
Inmiddels ben ik 21 jaar en rijd ik nu alweer 3 jaar tussen de paarden met mijn pony! Ik ben Robin en mijn pony is Kalinka, een echte merrie en een kruising Fries <3 Inmiddels zijn we L2 + 2 al is dit al weer een tijd geleden i.v.m. gezondheidsproblemen de afgelopen 2,5 jaar. Nu hopelijk weer op de goede rit en we hebben over 1,5 week weer onze 'eerste' wedstrijd gepland na een vrij lange wedstrijd stop *\o/* Wel weer gelijk de L2 in omdat ik elke keer na een wedstrijd stop weer terug begon in de L1 en ik ben dat een beetje beu en inmiddels gaat het in de training ook super goed dus gewoon lekker meteen L2.
Dit zijn wij tijdens ons L1 debuut in 2016 :') Meteen ons record hier ook gereden (5 winstpunten in totaal :o )

Afbeelding

Edit, zag net dat ik me hier in 2016 ook al eens gemeld heb :=

Rikkie 17-11-2010 ~ 19-09-2018 Y;(
Kalinka 4-5-2014 Dressuur : B + 16 L1 + 22 L2 + 17 M1 + 2 Springen : B + 1
Rachel 19-05-2012 - 13-04-2014
Rise up

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:53

Welkom (terug) Robin!

Ik geloof dat het wat stil is hier. Ik moet eerlijk zeggen dat ik veel meelees en niet veel plaats. Misschien heeft het niet rijden er mee te maken :+ Ik heb mijn vriend vd week gevraagd mij een schop onder mijn kont te geven als ik zeg dat ik 'geen zin' heb om naar buiten te gaan. We zijn na 3,5 jaar klussen eindelijk verhuisd en pony's lekker bij huis. Echt heerlijk, maar nog geen licht bij de rijbak maakt het een stuk onaantrekkelijker om iets actiefs te doen. Plus ik heb twee minigravers in dienst.. Hopelijk vliegt de tijd, kunnen ze op de wei en kan ik de baan laten opknappen en rijbaar maken :+

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:08

Welkom terug en ja, het is hier wat stilletjes.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:45

Ik vergeet dit topic ook steeds.Helaas heb ik pech met mijn Welsh.
Altijd het risico wanneer je koopt zonder keuren maar hij blijkt niet goed op het kootgewricht en heeft zich daar op geblesseerd.Ik geef hem een kans dus heb hem in laten spuiten maar ik denk zelf dat ik voor de zomer al afscheid kan nemen.

Mijn 3 jarige NRPSer loopt nog op de wei, die is nu 1.53.Ga ik vd zomer ergens mak maken.Echt meepraten kan ik dus ff niet.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:48

LdJ, herkenbaar! Hier ook aan huis maar moet soms echt een drempel over om toch iets te gaan doen := nu scheelt het dat ik weer een doel had en het ook wat langer licht blijft :)

Ambre, wat balen van je pony, zoiets blijft naar.. hopelijk gaat het zadelmak maken van je andere pony voorspoedig!

Hier lekker gereden zondag, heel tevreden :) 1e proef 2e plek met 197,5 punt en 2e proef 192,5 punt met eerlijke punten en commentaar waar ik me helemaal in kon vinden. Op naar de volgende :D

Rikkie 17-11-2010 ~ 19-09-2018 Y;(
Kalinka 4-5-2014 Dressuur : B + 16 L1 + 22 L2 + 17 M1 + 2 Springen : B + 1
Rachel 19-05-2012 - 13-04-2014
Rise up

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 05:56

Gefeliciteerd RR!Mooie punten.

Mijn NRPS heb ik zelf gefokt en ik denk dat ik er zo mee weg kan.

Ik mag hier nog wel officieel meepraten want ik rij nog een Arabo friesje in de E maat.Daar heb ik een startkaart voor aangevraagd en die mag binnenkort mee in het L2.

Josien_

Berichten: 8962
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:14

Dressuur staat bij ons de laatste tijd op een iets lager pitje.
In februari nog wel een wedstrijdweekend gehad waarvan 1 dag heel voorspoeding ging en we zelfs prijs reden :D . De andere dag was helaas minder en reden we net geen winst.

Nu staat er 13/14 april weer een thuiswedstrijd op het programma, maar eerst nog 2 weekenden oefencrossjes :D .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:05

Gefeliciteerd allemaal met de punten.

Ik ben zo blij dat het outdoor weer begint! Indoor was een drama bij ons... zoek nog naar een oplossing voor volgend seizoen.
13 april weer de eerste outdoor, maar tussendoor ook lekker crossen. Vorige week de eerste cross alweer gehad!
Afbeelding


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8


Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:38

ambre schreef:
Hoezo een drama shelly?

Hij is alleen maar bang en als ik hem er dan eindelijk door heb kan ik er al niet meer aan rijden.

Heb hem dit seizoen op magnesium gehad. Hielp iets maar geen groot verschil. Heb dit indoor seizoen helaas ook een paar keer de rijbaan vrijwillig verlaten.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:58

Jeetje wat een domper Ambre! Is de blessure zo ernstig dat er geen toekomstperspectief meer is?

Mooie punten Robin_Rikkie :) Daar kun je weer mee vooruit!

Dat is jammer zeg Shelly... Heb je die problemen altijd gehad in het indoorseizoen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sanne_com, Sydney_Zorro en 7 bezoekers