Een katten café opstarten...?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Een katten café opstarten...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 16:01

Ja. Dat is dus ons plan. _/-\o_
Wij (mijn broer en ik) willen graag een klein café opstarten! Maar hoe gaan we dat doen.
We gaan nu eerst kijken naar pand wat te huur staat, dit zou de ideale plek zijn! In de hoofdstraat, niet te groot en niet te hoge huur prijs.
Maar hoe nu verder?
Je moet natuurlijk je aanmelden bij de KvK etc en zorgen voor een goede website/marketing.
We willen graag opzoek naar mensen die zouden willen investeren in ons bedrijf. Heeft iemand hier tips voor? Of iemand ervaring hiermee.
Ik heb genoeg connecties, maar ik heb geen idee waar we moeten beginnen!
Ik hoor graag van jullie :o


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:11

Ik vermoed dat je ook horeca papieren nodig hebt.

Maar mijn grootste vraag, waar wil je de katten vandaan halen? Asiel en adopteerbaar maken? Eigen katten? Hoe dat met kattenbakken oplossen? Praktische vragen dus

Maar daar schijnt wel vraag naar te zijn. :j

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:14

Tips wat betreft het opstarten van een onderneming kan ik je niet echt mee helpen, maar ik wil wel zeggen dat ik het een onwijs leuk idee vind!

Helaas zit je niet echt in mijn buurt volgens mij. Als zo'n café in mijn buurt zou zitten, zou ik er als kattenliefhebber vaste klant zijn :))

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:14

In Hengelo zit ook een kattencafe. Zij hebben 5 (volgens mij) van die naaktkatten rondlopen. Hoe zij het verder doet met de kattenbakken weet ik niet. Het is wel druk bezocht heb ik wel eens gehoord.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Een katten café opstarten...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:16

Zou niks voor mij zijn, ben zwaar allergisch voor katten maar het idee schijnt goed te werken

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:17

Allereerst zullen jullie je horeca papieren moeten halen.
Een pand zoeken maar investeerders? Het is geen nieuw concept, zijn er echt al diverse, vind het ondanks ik katten wel leuk vind geen meerwaarde voor een café.

Het is in mijn beleving iets waar je uit nieuwsgierigheid 1x heen gaat.

Ik zou een pop-up versie proberen in samenwerking met een plaatselijk asiel.
Dan kan je eens kijken of er animo voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:21

Ik zou wachten met kijken naar een pand tot je een solide ondernemingsplan hebt waar oa in staat hoe je winstgevend gaat worden, hoe je voor de katten gaat zorgen en wat het idee hierachter is (zijn ze adopteerbaar, kopen jullie zelf een aantal katten of gaan jullie bv samenwerken met een asiel in de buurt), en waar je het opstartgeld vandaan gaat halen. Investeerders voor een horecaonderneming ga je denk ik niet zo snel vinden, dus ga ook uitkiemen hoe veel eigen geld je erin kan steken en hoe ver je daarmee komt. Kijk eventueel naar familieleden met geld voor een investering, dan kan je vaak ook nog soepelere eisen krijgen dan als je naar een derde partij stapt. Maar hoe dan ook, voor een investering moet je eerst een echt waterdicht ondernemingsplan hebben waarin je gewoon aangeeft welke stappen je gaat zetten om zo snel mogelijk winstgevend te worden. Anders gaat niemand daar geld in stoppen, en dat is ook niet zo gek.

Een pand zou ik echt even laten voor wat het is, dat is echt een veel latere zorg.

Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is contact opnemen met kattencafe's die goed draaien en winstgevend zijn (in Rotterdam zit een grote en in Groningen volgens mij ook) en vragen hoe zij het doen. Ze gaan hun ondernemingsplan niet opsturen maar misschien kan je er wel wat goede tips en tricks uit halen.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:15

1e vraag: heb je ervaring in de horeca?

2e vraag: heb je een startkapitaal?

3e vraag: heb je iets achter de hand waarbij je, mocht het cafe niet slagen, je niet zonder geld zit?

Het idee is leuk, maar wel keihard werken. En als het cafe er eenmaal is, ben je nog niet klaar. Het moet wel winstgevend zijn en blijven. Je moet steeds vernieuwen of iets anders dan anders aanbieden (naast de katten) om het interessant te houden. Anders ga je zo over de kop. Daarnaast is een gunstige plek raadzaam, maar dit kost vaak meer huur.

Als je ziet hoeveel nieuwe horecazaken binnen 5 jaar alweer failliet zijn, moet je van te voren goed nadenken wat je wilt.

In Haarlem heb je nu ook een kattencafe. Tot stand gekomen met crowdfunding en ik heb er een hard hoofd in dat zij wel de 5jaar gaan halen... Al bieden zij veel meer dan alleen een kattencafe en halen ze dus op een andere manier geld binnen. Je kan eens kijken op jippieskattencafe.nl voor wat meer info.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:42

Wat een leuk idee!
Ik zou zeker lekker glaasje wijn bij je komen drinken.

Wil je "vaste" katten hebben of is het een veredeld asiel?

Zo lijkt mij leuk om een wegrestaurant voor mensen met honden te starten, grote uitloopvelden voor de sociale honden, wat kleinere voor honden die niet met andere honden kunnen.

Een soort bushokje dat mensen wel eten en drinken kunnen komen halen en dit buiten kunnen nuttigen.

Ik zou daar wel een ketentje van in Nederland en Belgie willen starten *D

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Een katten café opstarten...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:45

In Hengelo zit er 1 inderdaad met een aantal naaktkatten. dat trekt op zich al mensen natuurlijk, want die zie je niet zo vaak. Ook handig voor de mensen met allergie, je bent een stuk minder allergisch voor naaktkatten doorgaans. Plus je hebt geen last van kattenharen.

Zij heeft ook allemaal leuke katdeautjes (haar café heet katdeau) die je daar ook kan aanschaffen. Echt van die prutteltjes, maar dat is natuurlijk een leuke bijverdienste.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:48

In Alkmaar zit ook een katten cafe.
Zij hebben een pand met 2 verdiepingen. De katten kunnen daar naar boven als ze rust willen.
Er is ook een kleine patio zodat ze naar buiten kunnen. De gasten kunnen in de zomer dan ook buiten zitten.

Ik ben daar met een groep van de dierenambulance geweest en het was best leuk. Veel klanten daar zijn vast die hebben een soort van 'band' opgebouwd met de katten.

De katten wonen er vast en zijn niet te adopteren. Ze komen van een griekse organisatie.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:11

In Goes zit kat & schotel. Zij werken samen met een asiel maar de katten zijn niet te adopteren. Zij zitten ook in een klein pandje en kunnen maar een klein aantal bezoekers aan. Ms eens bij hen langs gaan om te kijken of contacteren?
Heel leuk concept maar ook wel moeilijker als een normaal café, je keuken/bar moet volledig afgeschermd zijn bv.

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Een katten café opstarten...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:17

In Sittard was er ook eentje, maar deze is failliet.

[o]

tengeltje11
Berichten: 7132
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Een katten café opstarten...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:20

Ik vraag me ook af of jullie een degelijk startbudget hebben,want investeerders vinden is echt niets wat niet opgaat als je 'gewoon' een café wil opstarten,daarvoor moet je gewoon zelf kapitaal hebben of lenen bij de bank.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:39

BoydS schreef:
We willen graag opzoek naar mensen die zouden willen investeren in ons bedrijf. Heeft iemand hier tips voor? Of iemand ervaring hiermee.


Zoek eens op crowdfunding.

Maar je zal investeerders een mooie interest moeten kunnen aan bieden, en hoger dan normaal aangezien ik dit plan zelf onder hoog risicio vind vallen (Zeer jong met amper ervaring & start up).

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Een katten café opstarten...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:46

Ik heb wel meerdere kattencafé's gezien maar nog geen hondencafé :D Maargoed, je start gewoon een bedrijf, dus goed bedrijfsplan schrijven en ermee naar de bank. Anders zou ik niet weten wie in zoiets zou willen investeren. En idd je horecapapieren, hygiënecertificaten en weet ik veel. Eten en drinken verkopen is net even strikter geloof ik.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:42

En? Al iets wijzer geworden?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:56

Cowgirl schreef:
In Alkmaar zit ook een katten cafe.
Zij hebben een pand met 2 verdiepingen. De katten kunnen daar naar boven als ze rust willen.
Er is ook een kleine patio zodat ze naar buiten kunnen. De gasten kunnen in de zomer dan ook buiten zitten.

Ik ben daar met een groep van de dierenambulance geweest en het was best leuk. Veel klanten daar zijn vast die hebben een soort van 'band' opgebouwd met de katten.

De katten wonen er vast en zijn niet te adopteren. Ze komen van een griekse organisatie.


Ja vriendin van mij werkt daar, zo'n leuk café!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Re: Een katten café opstarten...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:01

Zag wel een keer op tv dat een vrouwtje zoon café had met asiel katten en die konden ook geadopteerd worden.
Zo kregen de katten meer dan genoeg aandacht en ruimte voor ze een nieuw thuis kregen.

Is dat ook jullie idee? Of willen jullie vaste katten?

Spoiler:
Life is a dick, sometimes it gets hard for no reason.

Avalanche

Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:02

In Gouda is er een in een dierenspeciaalzaak. Super leuk en de katten zijn heel knuffelig. Overigens komen de katten van een fokker, een ragdoll en een birmaan geloof ik. Oh en een bengaal

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers