Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 18:20

Jaja een keer per jaar laat ik mij weer overhalen tot het kopen van een eindejaarslot.

Statistisch gezien een van de minst gunstige momenten om mee te loten geloof ik..

Maar ergens het stukje dromen over wat je er mee zou doen??

Ik ben zelf gelukkig met simpele dingen. Een mooi bedrag zou de stappen die ik wil zetten kunnen versnellen zoals het kopen van een huisje etc. Maar man man wat moet je met zoveel geld en zou je er echt gelukkiger van worden?


Wat zou jij doen met 30 miljoen??

Allemaal een gelukkig uiteinde gewenst en op naar 2019!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:21

Gelijk stoppen met werken en een mooi huis kopen met genoeg land voor paarden. En dan lekker de hele dag rondom huis rommelen en vrijwilligers werk gaan doen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:21

Een deel beleggen en een iets groter huis kopen en verder gewoon doorgaan met mijn leven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:23

Ik zou ontslag nemen en een paar vakantie huizen kopen in verschillende landen. En hier in NL een nieuw huis kopen. Ik zou wat doneren aan goede doelen en ik zou gaan reizen. De wereld is zo mooi, ik wil er zoveel mogelijk van zien! Veel gaan rijden en lessen in Amerika en op ruitervakanties gaan.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:23

Ik zou mijn studiefinanciering stop zetten, mijn studenten kamer opzeggen en een appartementje zoeken in de stad waar ik nu ook woon met een handje beestjes :D
Verder nog geen bestemming, misschien goed op vakantie gaan komende zomer :')

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:26

Stap 1 ander huisje, beter geisoleerd zodat hond niet gek wordt van het vuurwerk en dat meteen geschikt is om paardjes aan huis neer te zetten. En dan 's morgens vanuit je keuken raam op je paardjes in de wei kijken....

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:26

Jaa leuk topic. Ik heb er lot. Als ik hem win, ga ik na 3 maanden weer stoppen met mijn eigen bedrijfje, en een deel investeren in vastgoed. En dan zit er hopelijk wel een leuk paardje voor me erbij in met eventueel een pension stalling.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:27

Ik zou denk ik eerst even helemaal niks doen omdat ik even moet bijkomen van zoiets hoor, pfoehh.

Denk dat ik dan niet helemaal stop met werken, maar voor 3 dagen per week ga, dat lijkt me wel fijn. En ik neem een poetshulp en een tuinman, zodat ik nog meer vrije tijd heb om lekker met de paarden te genieten. Een camper staat ook hoog op het lijstje, zodat we kunnen gaan reizen. Met dat in mijn achterhoofd laat ik de paarden maar fijn in volpension staan geloof ik, i.p.v. aan huis. :=

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:28

Een deel investeren en me volledig inzetten voor zwerfhonden.

Edit: en tegen de stierengevechten :)
Laatst bijgewerkt door Palmera op 31-12-18 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:30

Ik ben net toegelaten tot een 4 jarige opleiding dus die zou ik sowieso eerst gaan doen, maar ik zou wel een paar keer goed op vakantie gaan en een nieuwe auto kopen (land rover defender!) en ik zou het paard kopen waar ik al een tijd naar kijk op marktplaats maar waar ik nu geen tijd en geld voor heb.
Na mijn opleiding zou ik dan een groot perceel willen kopen met een huis(je) erop waar ik wat kan doen ik de fokkerij, dat lijkt me erg leuk.
Er zou ook een mooi bedrag naar de voedselbank of zo’n soort Nederlandse organisatie gaan.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:32

Pascalle90 schreef:
Ik ben net toegelaten tot een 4 jarige opleiding dus die zou ik sowieso eerst gaan doen, maar ik zou wel een paar keer goed op vakantie gaan en een nieuwe auto kopen (land rover defender!) en ik zou het paard kopen waar ik al een tijd naar kijk op marktplaats maar waar ik nu geen tijd en geld voor heb.
Na mijn opleiding zou ik dan een groot perceel willen kopen met een huis(je) erop waar ik wat kan doen ik de fokkerij, dat lijkt me erg leuk.
Er zou ook een mooi bedrag naar de voedselbank of zo’n soort Nederlandse organisatie gaan.



Met 30 miljoen is een opleiding overbodig. Zou je dan ook nog hetzelfde doen of iets anders?
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 31-12-18 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:33

Ik zou mezelf een huis laten bouwen, leuke auto voor man en mij en rondreizen maken.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:33

Nabster schreef:
Pascalle90 schreef:
Ik ben net toegelaten tot een 4 jarige opleiding dus die zou ik sowieso eerst gaan doen, maar ik zou wel een paar keer goed op vakantie gaan en een nieuwe auto kopen (land rover defender!) en ik zou het paard kopen waar ik al een tijd naar kijk op marktplaats maar waar ik nu geen tijd en geld voor heb.
Na mijn opleiding zou ik dan een groot perceel willen kopen met een huis(je) erop waar ik wat kan doen ik de fokkerij, dat lijkt me erg leuk.
Er zou ook een mooi bedrag naar de voedselbank of zo’n soort Nederlandse organisatie gaan.



Met 30 miljoen is een opleiding overbodig.


Er is meer in het leven dan geld :=

Ik zou misschien dan ook wel stoppen met werken en weer gaan studeren... *\o/* Weet je hoe leuk studeren is? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:33

Met 30 miljoen zou ik me wel raad weten.
Zou wat aan mijn ouders geven.
Verder zou ik beide bedrijven kopen waar ik werk (varkens en melkvee). En hierop mensen in dienst nemen en zelf bedrijfsleider zijn.
Daarnaast nog voor mezelf een boerderij met stallen en veel land en oude paardjes opvangen.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:33

30 miljoen, niet te vatten toch wanneer je dat op je bankrekening ziet verschijnen. wat ik er mee zou doen?? Geen idee, ben heel tevreden met mijn leven en heb niet zoveel wensen meer. Maar onze kinderen zouden er wel heel blij mee zijn. Ik weet trouwens niet eens of ik het wel zou vertellen, eerder zo van jullie krijgen en kadootje want ik heb een leuk bedragje gewonnen. :D :D :D

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:39

Ik denk dat dit beter past in het onderdeel 'Leven zonder paarden'- daarom verhuis ik het daarnaartoe.

Wat zou ik doen met zoveel geld?
1. Zorgen dat mijn ouders zonder geldzorgen oud kunnen worden
2. Investeren in onze stal
3. Een deel beleggen in bijvoorbeeld fondsen of kunst, zodat ik zelf ook zeker goed oud kan worden
4. Mensen helpen die het nodig hebben, zoals asiels in arme landen, of goede doelen waarbij je weet waar het geld terecht komt
5. Genieten van het leven- iemand voor mijn tuintje en voor het huishouden inhuren (niet mijn favoriete bezigheden), deeltijd werken en de rest van de tijd spenderen op stal. Heerlijk!

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:39

Ja ik heb gewoon heel veen zin in de opleiding en het lijkt me alleen maar fijn om mijn kennis te vergroten. Verder zou ik misschien op mijn grote stuk land (als het echt heel groot zou zijn) een soort paarden opvang willen beginnen. Maar echt dat alles daar gewoon terecht kan jong oud ziek verwaarloosd.. lijkt me heel mooi om zoiets te kunnen doen, maar ik zou daar dan wel personeel voor aannemen om het allemaal optimaal te verzorgen

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:41

Mijn studieschuld afbetalen, een fijn huisje kopen voor ons en mijn ouders meenemen met ons samen op een mooie vakantie.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:43

Ik zou mijn contract halveren en niet meer fulltime gaan werken maar zeker nog wel blijven werken. Ga niet op mn luie reet zitten en wil wel wat doen voor de maatschappij. Als ik dan zou stoppen met werken zou ik vrijwilligerswerk gaan doen.

Verder zou ik wat aan goede doelen geven, wat aan mijn ouders, en een huis bouwen denk ik. En misschien toch wel een mooi nieuw golfje kopen :+ Al die dure spullen scheelt me niks maar die is toch wel erg mooi.

En niet te vergeten, Ik zou een superleuke sportpony kopen die mij naar t Z kan brengen:)

En ik zou Denk allerlei leuke cursussen gaan doen om zo wel wat kennis inderdaad op te doen en van alles te kunnen!

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:46

Oehh ik zou het wel weten

Zou 2 dagen per week paar uurtjes werken voor de sociale contacten etc.

Voor de rest het paradijs voor paard en ruiter laten bouwen maar niet meer dan max 6 paarden zodat het persoonlijk blijft. Binnenbak buitenbak springbaan crossterrein bos en een soort van paddockparadise maar dan net iets anders. toch ook wel 6 vaste boxen en een riante luxe zadelkamer inclusief douche etc voor de klanten.

Verder zou ik mijn complete terrein laten omheinen zodat het veilig is voor katten, ik zou dan ook een kattenopvang beginnen. Geen opvang voor vakantie maar opvang voor katten die nergens meer heen kunnen.

uiteraard mijn ouders en broer een flinke som geld geven.
Geef echter niks aan goede doelen maar zou dan zelf naar locaties willen gaan en kijken wat ze echt zelf nodig hebben en dat zelf kopen zodat er niks ergens blijft hangen..

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:48

Ik heb er toevallig al over nagedacht xD. Met 30 miljoen los ik eerst m'n studieschuld af en onze hypotheek plus die van m'n ouders. Dan koop ik hier in Schotland een landgoed, ga erin wonen en verhuur het voor evenementen en bruiloften. Mogelijk kwak ik er nog een Air bnb in zodat het een beetje voor z'n eigen onderhoud betaald. Ons eigen huis verhuur ik dan en mogelijk koop ik er nog wat goedkope huisjes bij die ik ook ga verhuren :j.
Dan eindelijk voor het eerst fatsoenlijk met m'n vriend op vakantie.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:54

Ik, nou ja wij, man is lid van de Staatsloterij, zou een hutje op de hei kopen.

Ergens ter wereld een vrijstaande bungalow laten bouwen in of aan de rand van het bos.
Geld aan familie schenken.
Leuke auto voor man kopen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:56

Mijn baan opzeggen, bouwgrond kopen en een mooie hoeve laten bouwen.

Een hoeve met voor ons een gezellig woonappartement, een vakantie/logeer appartement, gezamenlijke ruimte, een mooie binnentuin en in het resterend gedeelte zorgappartementen en voorzieningen. Voor onze oude dag en die van onze dierbaren, de appartementen die nog niet hiervoor nodig zijn worden verhuurd :D

Uiteraard met dierenweide en stuk grond waar onze paarden oud mogen worden. Maar altijd met iemand achter de hand aan wie we de zorgen toe kunnen vertrouwen, zodat we nog wel op reis kunnen.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:56

Met 30 miljoen? Krijgen eerst mijn ouders een deel zodat ze nu kunnen genieten van hun pensioen. Daarnaast beide zussen ook een deel en mogelijk ook de neefjes en nichtjes 'voor later'. Indien dat allemaal kan met de schenkbelasting natuurlijk.

Verder... Huisje kopen, zelf misschien wat minder gaan werken, reizen...

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:56

Ach ik hoop het zo... :D
Ik zou een prachtige boerderij kopen, paarden aan huis gaan houden, nieuwe auto kopen, de wereld over reizen, minder gaan werken...
Beetje standaard maar die boerderij is toch wel onze eeuwige droom <3