Verwaarloosd en gered paard blinkt uit in eventingsport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Verwaarloosd en gered paard blinkt uit in eventingsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 16:52

Bokt.nl / Horse and Hound
Eventing / Welzijn

Een gered paard dat verwaarloosd en vermagerd werd gevonden is nu succesvol in de eventingsport met zijn nieuwe baasje. Emma Hopkinson uit Grantham in het Verenigd Koninkrijk begon met de toen zesjarige Elvis als een project.

De ruin van nog geen 1.60 meter kwam in de zomer van 2012 terecht bij liefdadigheidsorganisatie World Horse Welfare en werd daarna opgevangen op een boerderij die aangesloten is bij de organisatie. Daarna werd hij herplaatst. Omdat de eigenaar hem daar niet meer kon houden verhuisde Elvis naar een andere locatie van de organisatie en daar werd hij opgemerkt door de familie Hopkinson.

"Ik heb altijd altijd 'projectjes' gehad en was op zoek naar een nieuw projectpaard, maar mijn man zag Elvis op de website van World Horse Welfare en hij werd meteen aantrokken door Elvis' lieve ogen," vertelt Emma. "We trokken naar Somerset om hem te ontmoeten en we waren meteen verliefd."

Elvis' training werd langzaam opgepakt maar zijn potentie als eventingpaard was meteen duidelijk. "We begonnen rustig aan, maar het was meteen duidelijk dat Elvis een belofte was dus begonnen met wat dressuurwedstrijdjes," zegt Emma. "Dit was niet zijn sterkste kant, maar hij vermaakte zich prima. Daarna pakten we wat springwedstrijdjes mee en we gingen ook naar een cross-country parcours. Dit jaar hebben we meegedaan aan nationale eventingwedstrijden en hij vindt het fantastisch."

"Dus: kijk niet naar een paard hoe hij nu is, maar bedenk wat hij in de toekomst kan worden," zegt Emma.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Verwaarloosd en gered paard blinkt uit in eventingsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:44

Wat een beetje vet en spieren al niet kan doen met een paard.
Onherkenbaar gewoon :oo

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: Verwaarloosd en gered paard blinkt uit in eventingsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:04

Goeiedag zeg die herken je niet weer :oo

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Verwaarloosd en gered paard blinkt uit in eventingsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:09

Die eerste foto is ook van een jaarling. Dan veranderd een paard echt nog heel veel.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Verwaarloosd en gered paard blinkt uit in eventingsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:51

Grappig ik herken me wel in de laatste zin/citaat van Emma.
Zo kocht ik mijn 4 jarige vorig jaar:
Afbeelding
En nu een jaar verder met wat liefde zorg en training
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:59

Vind dat zulke mooie verhalen altijd - projectjes die zo terecht komen.

@ Jesss die van jou is ook fijn bijgetrokken!

Van mij mocht ook iets bijkomen toen ik hem kocht. Iets meer vlees is toch net iets mooier :)
Laatst bijgewerkt door Firelight op 05-11-20 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's op verzoek verwijderd.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:46

Hee bekende stal!
jesss_amigo schreef:
Grappig ik herken me wel in de laatste zin/citaat van Emma.
Zo kocht ik mijn 4 jarige vorig jaar:
[ [url=m/su8vGd.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nu een jaar verder met wat liefde zorg en training
[ [url=m/CQS9Ny.jpg]Afbeelding[/url] ]

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:09

Wat ik super vind is dat dit paard uit een opvang komt en gewoon nog gebruikt mag worden zoals mensen dat behoeft die het paard overnemen.

Bij ons hebben de vele opvangen zoveel regels en is het paard vaak nog niet jou eigendom maar houdt de opvang eeuwig invloed op wat je mag met het paard. Bij vele mag je dat paard niet gebruiken sport. In mijn ogen beperk je dan de adoptie mogelijkheden voor nieuwe thuizen. En ga je dus eerder een kanspaard gewoon kopen ergens anders.

En vaak zijn het hier paarden die niet meer geschikt zijn dan grasmaaier. En als er dus iets goeds is mag je het alleen zelf rijden enz.

Zou zeggen leer van dit. Paard heeft mooi huis. En snap dat ze willen voorkomen terug foute plek. Dan is opvolg controle huis bezoek belangrijk ste. Dat probleem houdt je vaak nog

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Verwaarloosd en gered paard blinkt uit in eventingsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:03

Zo'n project heb ik ook ooit gehad.
Als jaarling gekocht brood mager en 3 jaar later.

Afbeelding
Afbeelding