Rijden jullie op oudjaarsdag?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Rijden jullie op oudjaarsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 14:01

Mijn pony zou ik prima kunnen rijden met oudjaarsdag, die schrikt gelukkig niet zo snel van vuurwerk. Maar ik zit nog te twijfelen of ik morgen mijn paard ga rijden. Als ik ga rijden doe ik dat sowieso 's ochtends, dan is er nog niet zo veel vuurwerk.

Hoe doen jullie dat? Gaan jullie rijden op oudjaarsdag, of hebben de paarden dan lekker vrij?

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Rijden jullie op oudjaarsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:05

Ja hoor. Met dat vuurwerkbeleid in NL zou je anders vanaf oktober al niet meer kunnen rijden, gezien er al ver van te voren afgestoken wordt :=

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:07

Ik rij gewoon s’middags in de bak. Gaat prima hoor.
Buiten het terrein van de stal ga ik uiteraard niet rijden. Dat doe ik al enkele weken niet overigens.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:13

Bij ons bij stal is het meestal nog aardig te doen, zeker ‘s morgens. Dus ik probeer wel even te rijden of heel vroeg een rondje naar buiten te gaan.

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Rijden jullie op oudjaarsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:14

Ik moet morgen werken maar anders ging ik gewoon rijden :)

Maartje_M

Berichten: 9358
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Rijden jullie op oudjaarsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:15

Ja hoor, maar dan wel in de bak en niet het erf af.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:16

In de bak rijden is geen probleem, maar ga om nu een blokje om te rijden doe ik nu niet, veel geknal al.

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:19

Die van mij heeft nu al vrij. Al een paar dagen kats van het padje door het vuurwerk maar ze dan ook extreem bang. Met wat rustgevend spul is ze nu nog te handelen en kan ze overdag nog mee in de wei de hele dag. Het is niet veilig voor haar en voor mij dus we slaan maar gewoon even over. Oudjaarsdag gaat ze op tijd naar binnen (rond 13:00) voor dat het carbidschieten begint en dan hopen we maar dat de ellende weer snel voorbij is ;)

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Rijden jullie op oudjaarsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:24

Ik rij vandaag al niet, ze was de laatste dagen al wat schrikkerig op t land dus ga t niet op zoeken. Heb gelukkig een braaf paardje maar met vuurwerk schrikt ze telkens van elke klap. Oudjaarsdag moet ik werken dus rij dan niet, maar anders sowieso ook niet. En nieuwjaarsdag doe ik ook nooit meer. Aantal jaren geleden wel gedaan maar moet vlak langs een bungalowpark waar ze altijd nog afsteken.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Rijden jullie op oudjaarsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:27

Ik rijd ook gewoon. Morgen wordt er veel carbid geknalt maar je kunt horen waar ze staan en daar ga ik dan niet langs. De paarden geven erniet om. Ze staan dag en nacht buiten en zijn er goed aan gewend.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Rijden jullie op oudjaarsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:29

Jahoor ik ben ook van plan om vandaag en morgen ‘gewoon’ te gaan rijden. Paard kijkt er niet zo ban op en het vuurwerk is ver weg (niet meer dan een doffe knal).
Mocht het nu toch heel erg zijn gaan we alleen even wandelen (wel in de bak binnen overigens, ga het niet opzoeken).

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Rijden jullie op oudjaarsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:48

Normaal wel, maar dit jaar moet ik werken tot half 7 dus heeft ze even dagje wandelen en los ;) Die van mij reageert er nieteens op :)