Lily-Fee als hartendief

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Lily-Fee als hartendief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 12:37

Iedereen kent het wel (hoop ik!), dat er mensen of dieren in je leven zijn die het echt de moeite waard maken. Waar je onvoorwaardelijk van houdt en zij van jou. Waar je mee kan lachen en kan huilen en waar je niet meer zonder kan.

Voor mij is mijn tante dat, mijn vriend, mijn vriendinnen en mijn paard. Het mooiste is als zij elkaar ook leuk vinden en laat mijn tante nou precies bang zijn voor paarden. Toch heeft ze een grote droom, een keer op Lily-Fee rijden. Waarom? Geen idee! Omdat ze ziet dat ik zo gek ben van dat paard, denk ik. En omdat ze er niet van houdt om bang te zijn, denk ik.

Zo af en toe gaat mijn tante mee naar Lily-Fee, een nu 2,5 jarige merrie van Hitmaker x Goodtimes. Meestal is ze te nieuwsgierig en kruipt ze zo wat ik je voor knuffels, maar met mijn tante juist heel voorzichtig. Ik heb Lily-Fee sinds ze 5 maanden oud was.

Dit is de eerste keer dat mijn tante mee was, Lily-Fee is hier 6 maanden oud en twee weken bij mij op stal. Duidelijke een gespannen gezicht bij mijn tante, maar wel een aai.

Afbeelding

De tweede keer dat mijn tante mee was, schrok ze zich rot. Hoe kon zo’n klein paardje zo snel groeien!! Op een afstandje bekijken vond ze wel even genoeg. Lily-Fee is hier anderhalve maand ouder dan de vorige foto...

Afbeelding

Daarna zat er wel een tijdje tussen. En toen we weer gingen kijken een stond daar een soort van volwassen groot paard van 2 jaar en 5 maanden. Vanaf de parrelibakrand werd dat eerst eens
nader bestudeerd.

Afbeelding

En tijdens tweede kerstdag was daar de klik opeens. Lily-Fee was toen 2 en een half jaar oud en opeens ging mijn tante haar hele hart open. Zo’n bijzonder moment om te zien. En hoewel allemaal nog wel spannend zijn deze foto’s mij zo ontzettend dierbaar.

Eerst maar weer even op een afstandje bekijken. Rustig aan beginnen.

Afbeelding

Nog op gepaste afstand, maar ooo wat is haar neus zacht!

Afbeelding

Stapje voor stapje dichterbij.

Afbeelding

De glimlach kan er niet meer af.

Afbeelding

Big hug!

Afbeelding

Op de terugweg naar de paddock wilde mijn tante zelfs wel een stukje met haar lopen. In het weiland stond ganzen. Die vond Lily-Fee wel interessanter.

Ik moest er wel tussen lopen, want stel je voor dat ik het touw loslaat. Aldus mijn tante.

Afbeelding

Kijk een gans! :Y)

Afbeelding

Oo het gaat eigenlijk best goed! Opperste concentratie.

Afbeelding

Misschien wel leuk om terug te zien is dat de eerste foto en de aaifoto’s op dezelfde plek zijn gemaakt alleen dan met twee jaar er tussen.

Hebben jullie ook foto’s van jezelf of dierbaren dat je echt de band tussen je paard en hen ziet? Post deze vooral in dit topic. Ik vind het zo bijzonder om te zien!

Tenslotte bedankt voor het lezen en een reactie zou leuk zijn!!

Foto’s zijn IPhone kwaliteit en ik sta er make-up loos op. Don’t care, but love!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:01

Och ik heb tranen in mijn ogen en kippevel! Dit is toch geweldig!! Je ziet de liefde gewoon groeien! Bijzonder dit. Echt. :+: <3

Mijn hele familie is zo'n beetje non-paard. Mijn moeder blijft op gepaste afstand (maar Joy durf ik wel te aaien hoor!) Mijn vader is iets dapperder en daar heb ik dan ook foto's van. Ook Joy blijft heel beleefd gelukkig :D

Joy was er net. De eerste kennismaking:
Afbeelding

Bijna 2 jaar later:
Afbeelding

Afbeelding

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Lily-Fee als hartendief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 13:16

Oooo wat prachtig je pa en Joy zo! Je ziet gewoon dat ze elkaar leuk vinden. Nog wel een beetje stiekem van ik ben een stoere vent ik, maar deze is toch wel heel leuk. Ook als ze zo samen in de verte kijken voelt het echt als partners in crime. Super gaaf om te zien!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:20

Als je gaat zoeken... Deze kunnen ook niet ontbreken. Mijn allerliefste zusje en Joy... Jeetje die hadden gelijk een klik <3 :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mooi he! Mijn vader wil dus ook een keer rijden. Dat gaan we ook zeker doen. *\o/*

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Lily-Fee als hartendief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:29

Ahh wat super leuk om te zien dat je tante haar toch zo leuk vind <3

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Lily-Fee als hartendief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 14:16

Ahhhh die laatste foto dat Joy je zusje kroelt in haar nek! En dat ze het uit schreeuwt. Haha gek paard. Zo ontzettend lief<3

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 14:18

Aurelia schreef:
Ahh wat super leuk om te zien dat je tante haar toch zo leuk vind <3


Dankjewel. Ik ben zo lang al gek op paarden dat ik mij de eerste keer niet herinner. Ik weet ook niet meer hoe ik er gek op geworden ben. Ik vond het daarom zo bijzonder om te zien, dat er echt een klik momentje is. Heb jij ooit zoiets meegemaakt?

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:34

Prachtig om te zien! :D

Mijn vriend heeft niks met paarden, maar de eerste keer dat hij bij mijn rijden kwam kijken stonden ze al te kroelen. Heb veel meer foto's maar op deze is hij niet herkenbaar. Zo leuk om te zien <3

Afbeelding

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Lily-Fee als hartendief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 16:31

Ahhh zo adorable!!! Mijn vriend had eerst helemaal niks met paarden maar die is er nu ook wel een beetje gek van. Mooi hoe tevreden je paard ook kijkt met die knuffel.

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Re: Lily-Fee als hartendief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:10

Afbeelding
Mijn vader met mijn inmiddels overleden paard en mijn overgrootoma met haar. Mijn overgrootoma is 91 en had nog nooit in haar leven een paard van dichtbij gezien/aangeraakt
Afbeelding

Ivm privacy heb ik de gezichten weggeblurrt

Nirvaantje

Berichten: 316
Geregistreerd: 04-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:25

Mooi! <3

Hier mijn opa en oma met mijn oudje... Oma wilde altijd nog eens op een paard zitten, dat is dit jaar gelukt met mijn lieve Diesel (23 jaar) :+:


Afbeelding


Afbeelding

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 21:48

ladyrosa schreef:
[ [url=m/F22MJF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn vader met mijn inmiddels overleden paard en mijn overgrootoma met haar. Mijn overgrootoma is 91 en had nog nooit in haar leven een paard van dichtbij gezien/aangeraakt
[ [url=m/pQALqb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ivm privacy heb ik de gezichten weggeblurrt


Wat bijzonder he hoe zo’n paard zo veel reactie kan geven. Zal wel heel bijzonder voor jou om zulke herinneringen te hebben van zowel je paard als van je vader en overgrootmoeder.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 21:51

Nirvaantje schreef:
Mooi! <3

Hier mijn opa en oma met mijn oudje... Oma wilde altijd nog eens op een paard zitten, dat is dit jaar gelukt met mijn lieve Diesel (23 jaar) :+:


[ [url=m/aox9S7.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/np4aP4.jpg]Afbeelding[/url] ]



Echt mega wouw!!! Ik hoop echt dat dit ook een keer met Lily-Fee kan. Wat een prachtige foto’s ook. Super mooi die glimlach!