Slechte kant van je paard toegeven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Slechte kant van je paard toegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:45

Hoi allemaal!

Elk paard heeft goede en minder goede eigenschappen, kwaliteiten en kanten. Net als wij mensen! Stiekem willen we dat niet altijd toegeven, maar balen we er soms wel van!

Ik vind het soms wel jammer dat mijn paard niet van die hele lange manen heeft of dat we niet een fanatiek rondje kunnen springen en ze mag bij 't rijden wel wat meer pit hebben.

Ondanks dat, ben ik blij met haar en wil in haar niet missen hoor! :(:) Maar ik vind dat we dit best mogen vinden en zeggen. Het gaat immers om levende wezens en niet om machines. :j

Wat zijn de mindere kanten van jullie paarden?

Brand los!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:47

Te schrikkerig/rillerig. Iets wat ook maar beweegt of niet beweegt is een rede tot opzij springen of ineens remmen :roll: Gister nog met een kat, en vandaag was het 3e rondje haar eigen deken op de rand een reden tot wegduiken... Ik heb mij er inmiddels bij neergelegd dat het er nooit helemaal uit zal gaan, maar af en toe is het wel irritant ;)

Ik moet altijd heel erg alert zijn, wat soms op een buitenritje wel is "jammer" is :)

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:50

Het altijd willen flirten met andere paarden :roll: .
Beest is (bijna) 25, 9/10 paarden zijn te jong, maar mevrouw staat bij leuke paarden gewoon als een gillende keukenmeid te hinniken en te flirten..

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Slechte kant van je paard toegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:52

Mijn ene pony is verschrikkelijk jaloers. Als hij vindt dat hij te weinig aandacht krijgt, laat hij dit duidelijk merken. Schijtirritant :+ verder is hij heel lief hoor O:)

De nieuwe pony weet ik nog niet, ik vind hem heel druk en rillerig nu, maar hij is hier ook nog maar een week dus dat wordt vervolgd *D

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:56

Mijne is net beleerd en een enorme trut. Zowel op stal als met rijden. As je 1 rondje stapt word ze geïrriteerd en gaat ze dus dingen verzinnen waardoor ze je eraf kan krijgen. Doe ik dan weer paar passen draf is het goed. Ook moet ze as ik opstap een koekje hebben anders loopt ze weg. En oh als ik gespannen ben of onzeker ben ik ook de banketstaaf. Verder met rijden enorm fijn en lief dier maar wel eentje met karakter :D

Roze schoentje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:57

_Dreamer schreef:
Te schrikkerig/rillerig. Iets wat ook maar beweegt of niet beweegt is een rede tot opzij springen of ineens remmen :roll: Gister nog met een kat, en vandaag was het 3e rondje haar eigen deken op de rand een reden tot wegduiken... Ik heb mij er inmiddels bij neergelegd dat het er nooit helemaal uit zal gaan, maar af en toe is het wel irritant ;)

Ik moet altijd heel erg alert zijn, wat soms op een buitenritje wel is "jammer" is :)


Dat lijkt mij ook lastig als je lekker buiten wilt rijden of op wedstrijd gaat met veel aankleding :(:)

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:00

Mijn pony kan stront eigenwijs zijn :D als hij iets niet wil wil hij het gewoon niet.
Hij vind nog altijd dat hij gewoon z'n stal uit kan stormen. Moet je de deur maar niet open doen :+ hij is vreselijk moeilijk bij de hoefsmid.
T is een halve tinker en er zit een kop op. Hij is nog jong dus het is niet zozeer zijn 'fout' hij moet gewoon nog een hoop leren en opgevoed worden. Maar soms denk ik weleens 'jongen doe even normaal hee' :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:00

AmoorM schreef:
_Dreamer schreef:
Te schrikkerig/rillerig. Iets wat ook maar beweegt of niet beweegt is een rede tot opzij springen of ineens remmen :roll: Gister nog met een kat, en vandaag was het 3e rondje haar eigen deken op de rand een reden tot wegduiken... Ik heb mij er inmiddels bij neergelegd dat het er nooit helemaal uit zal gaan, maar af en toe is het wel irritant ;)

Ik moet altijd heel erg alert zijn, wat soms op een buitenritje wel is "jammer" is :)


Dat lijkt mij ook lastig als je lekker buiten wilt rijden of op wedstrijd gaat met veel aankleding :(:)


Ze kan het wel hoor, ik denk alleen af en toe wel
is "zuchhhht" en dat kunnen we weer door tot her volgende ding _O-
'Vroeger' was er na zo'n moment helemaal geen land meer met d'r te bezijlen, dat gaat nu echt al stukke beter :D


xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Slechte kant van je paard toegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:04

Ik heb een tinker en ze is echt fantastisch! Maar helaas is ze echt heel lui tijdens het rijden. Best jammer want ze is echt snel van aannemen maar dat tempo krijgen we nog niet helemaal hoe we het zouden willen :+

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:05

Achaiah schreef:
Mijn pony kan stront eigenwijs zijn :D als hij iets niet wil wil hij het gewoon niet.
Hij vind nog altijd dat hij gewoon z'n stal uit kan stormen. Moet je de deur maar niet open doen :+ hij is vreselijk moeilijk bij de hoefsmid.
T is een halve tinker en er zit een kop op. Hij is nog jong dus het is niet zozeer zijn 'fout' hij moet gewoon nog een hoop leren en opgevoed worden. Maar soms denk ik weleens 'jongen doe even normaal hee' :+


Ohh zo herkenbaar! Als ik links wil en mevr wil rechts, dan gaan we rechts! :+

Muronia

Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Slechte kant van je paard toegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:21

Poeh nou.. waar zal ik beginnen. Mijn jonge merrie is een schat, maar zo nieuwsgierig dat ze soms tot vervelend toe opdringerig kan zijn. Mijn oudere merrie is gewoon een duveltje in een lief paardenkostuum en onze pony poept altijd al rondlopend, waardoor ze een heel spoor achterlaat die ik dan weer mag opruimen.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Maartje_M

Berichten: 9357
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:29

Mijn merrie is gewoon een bitch :+ Mijn ruin mag niet in haar buurt komen als ze er geen zin in heeft en als ze te lang moet wachten (bijvoorbeeld hoefsmid of als aansingelen etc voor het opstappen haar te lang duurt) gaat ze happen in mij

En mijn ruin is gewoon super rillerig, maar hij ziet heel slecht dus ik kan het hem niet eens kwalijk nemen. Al heeft hij het wel altijd gehad, het is nu alleen erger

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:35

Ik heb een tinker. Die dus niet alles lust. :')
Soms handig, zoals plastic ofzo. Maar paardenvoer, suplementen etc is minder handig. Gelukkig nu gevonden wat hij erg lekker vindt, hij likt zelfs de bak uit. Nu hopen dat het zo blijft.

Oh en op bepaalde punten moet hij gras eten. Als ik naast hem loop is het niet zo erg. Maar als ik achter hem loop.. _O-
Maarja hij is nog maar 3,5. Dus valt nog makkelijk aan te werken. En zomers zal het ook minder tot niet zijn.

En zijn ziekte pssm1. Gelukkig nu stabiel. Maar daar kan hij niks aan doen natuurlijk, dat is erfelijk. :(:)

Verder een geweldig paard. Een beter paard kan ik mij niet wensen! :):)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:38

Heel vervelend doen bij de DA en niet op de trailer/vrachtwagen willen gaan :+ Dat laatste is natuurlijk makkelijk te verhelpen als je er even werk van maakt want vroeger deed ze dat super braaf, dus enkel dat gedoe bij de DA is niet leuk. Oh ja, ook dat ze helemaal debiel doet als ze onze pony met mijn moeder over het erf ziet lopen terwijl ze zelf op stal staat. Niet eerlijk vindt ze dat :roll: :')

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Slechte kant van je paard toegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:48

Zich soms niet (gelijk) laten vangen in de wei.
Kan soms echt wel een tijd duren :Y)

Wave after wave

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:48

Ik heb een klophengst die altijd super lief is hoor, maar je merkt toch altijd wel wat van zijn hormoontjes haha.

Kleine hapjes die je ineens ergens voelt. Of toch nog iets opdringerig zijn en niet goed kunnen wachten. Als er een merrie is loopt hij het liefste met zijn staart op zijn rug te showen. ( ook onder het zadel ) Dan maakt hij zich ineens even groot en blaast ie als een arabier. Het is een Barock pinto....

Verder is hij heel zoet hoor haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:55

Benthhh schreef:
Zich soms niet (gelijk) laten vangen in de wei.
Kan soms echt wel een tijd duren :Y)


Oh ja, dit herken ik zo erg! Kan de mijne ook zo goed. En ze daagt je steeds uit, want als je aan komt lopen blijft ze braaf staan maar kijkt je met 1 oog aan en loopt op 't lastste moment snel weg. {:)-:(

Aronson

Berichten: 61
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:59

Mijn bijrijdpaard bijt en valt je zomaar uit het niets aan in het land. Ook heeft hij uitgevonden om zo met zijn voorbeen te schrapen tijdens het poetsen en zadelen dat hij steeds op je voet staat.
Met rijden is hij super maar in de omgang echt af en toe grrrrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:04

Gisteren kwam de dierenarts voor controle nav een blessure. Toen moesten we op de volte op 't harde draven. Nou, daar ging ze de andere kant op. M'n vader hangend aan 't longeer touw erachter aan. >;)

Rijden we in 't bos en wil ik links ipv rechts de gebruikelijke route, wil ze absoluut naar rechts, want dat is wat we altijd doen en daarbuiten is toch wel spannend. Dan wordt ze een draaierigpaard. :=

Een stalgenootje zou de paarden binnen zetten, krijg ik toch nog een Appje dat ze er nog staat want ze kreeg haar echt niet te pakken! :oo

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:04

Het opeens beginnen te miepen in de enge hoek die al heel lang niet eng meer is geweest als hij een moeilijke oefening heeft moeten doen.

Het constante bijten knabbelen. Zeker als hij gespannen is dan wordt hij daar heel driftig mee en dat is echt stront vervelend.


Het denken dat hij rustig z'n gewicht op het been kan zetten wat jij uitkrabt en op rust kan gaan staan met andere been waardoor hij dus weer languit gaat.

Hij moet altijd jeuken op zijn rechter schouder als jij daar toevallig net gaat poetsen. Echt alllltijd.

Ik mag z'n voorpluk wel uitkammen van m. Maar ik mag m niet invlechten. Dan draait ie z'n hoofd weg.

Altijd z'n voerbak vliegles geven als die leeg is ( this er zo een die je ophangt aan z'n stal deur).

Driftig stappen/ dribbelen en alles eng en spannend vinden tot we de eerste keer draven gehad hebben buiten. Daarna is het voor een jong paard gezien een mak lam. Die je meestal ook met een slappe teugel kan rijden.

En ja this een hengst en hij moet nog een beetje opgevoed worden. Dus hij moet altijd spontaan een piaffe doen bij de knappe friese dame die in het weiland staat die we passeren. En altijd even gillen bij de jaarlingen en drachtige merries.

Het passeren van paarden in het bos gaat 9/10 keer wel weer zonder problemen funny enough.


De ene dag heb ik een bob marley onder het zadel. De andere keer is hij meer te vergelijken met taz van de looney toons.
Laatst bijgewerkt door Absolem op 29-12-18 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:05

Aronson schreef:
Mijn bijrijdpaard bijt en valt je zomaar uit het niets aan in het land. Ook heeft hij uitgevonden om zo met zijn voorbeen te schrapen tijdens het poetsen en zadelen dat hij steeds op je voet staat.
Met rijden is hij super maar in de omgang echt af en toe grrrrr.




Oh jeetje, dat is minder idd.

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:11

Bij mijn Friese merrie dat ze veel en dan ook echt veelste lomp is. En dan niet alleen naar anderen maar ook voor haar zelf. Meestal kan ze ook niet normaal rustig aan de hand meelopen dat is vooral stuiteren. Al moet ik zeggen dat ze nu wel lief is voor mij is nu ik zwanger ben.

En laten vangen als ze buiten staat wil ook wel eens een ding zijn.

En aan mijn zelfgefokte Friese hengst heb ik nog geen slechte dingen kunnen ontdekken maar die wordt eind april nog maar 2 jaar. En daarnaast staat hij ook al ruim een jaar in de opfok.

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423) verkocht

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:12

Mijn fjordenruin heeft qua karakter eigenlijk bijna geen slechte kanten, is alleen soms een beetje eigenwijs maar dat heeft ook wel wat. Voor mij is zijn ‘slechtste kant’ denk ik zijn rug, had die graag wat beter gezien.

Anoniem

Re: Slechte kant van je paard toegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:16

Oehh die is lastig! Ze begint nu haar ware aard te laten zien en die bevalt me wel! Minpunten: slecht van vertrouwen, ziet slecht aan beide ogen, ongeduldig op de wasplaats. :p

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:17

Ik betrap mezelf erop dat ik me bijna 'schuldig' voel om dit te schrijven, vreemd eigenlijk he... Want naast die slechte kantjes, heb ik twee schatten van paardjes, die ik voor geen geld van de wereld zou willen missen <3

Mijn fjord, Jules, is nogal aan de dominante kant. Hij is lang hengst geweest (tot zijn 11, nu is hij 16) en dat merk je gewoon heel erg aan hem := Vooral tijdens het (buiten)rijden is hij echt dominant en heeft hij weinig respect voor degene op zijn rug... Vanop de grond is dat respect er gelukkig wel :j

Zijn vriendinnetje Vlekje, is een shet en die kan soms gewoon heel bemoeizuchtig zijn. Wat meestal schattig is, maar soms ook echt heel irritant :))

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liv, _RobinA_, Afanaisa91, Celiien, ladynette_x, Larislaatje, Noukie123, nuevo_mien, Rainer, Slmt9, Vagabondo, veerledec, Wopkebrok en 138 bezoekers