mok, scurft of een andere aandoening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimera

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-02-06

Re: mok, scurft of een andere aandoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:37

sebacil moet je idd verdunnen maar wat de verhouding was k heb geen idee. kun je aan je DA vragen

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: mok, scurft of een andere aandoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:30

Volgens mij was het 1 dopje op een emmer water..
Weet het niet precies meer..

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: mok, scurft of een andere aandoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:40

sebacil is 10 ml op 10 liter water..

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: mok, scurft of een andere aandoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:51

Zo was het ja.. Komt het toch wel ongeveer overeen.. Lachen

Frats

Berichten: 486
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Kranenburg-Frasselt Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:51

Dat ik dit niet eerder heb gevonden. Mijn tink heeft al korsten zo lang ik hem heb nu 2 jaar. Ik heb ook sebacil van de DA gekregen en ben ik een hele tijd mee bezig geweest maar het doet niets. Jullie hadden het over eiwitten daar heb ik zelf ook al aan zitten denken. Ik heb een half jaar geleden voer voor hem gekocht met een zeer laag eiwit gehalte. Het leek toen beter te gaan. Nu staat hij bij iemand anders en die voert hem ook. Natuurlijk weer andere brokken :( (goedkopere) Deze bevatten meer eiwit. Het is mij opgevallen dat de rasp erger is geworden en hij heeft ook erg last van rotstraal.
Wat denken jullie kan dit samen hangen? Als jullie het zelfde probleem hebben wat voeren jullie je tinkers dan?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:17

ook over voer zijn al meerdere topics volgens mij :j

maar die van mij staan al tijden op sobere muesli's en dan ook maar 0.5 of 0.75 kilo per dag. pavo nature's best en marstall naturel zijn goede voorbeelden.

en ik voer de ene nog steeds de mokthee van chevalcare.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Re: mok, scurft of een andere aandoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:24

Blijft het dan helpen Pellie?
ik ben overtijd gestopt en bij Dyco is het meteen teruggekomen Déclan niet maar die had het ook maar een ietsiepietsie en het was de 1ste keer.
Ik heb nu terug een volledige behandeling besteld en begin opnieuw.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: mok, scurft of een andere aandoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:23

Frats, het zijn niet zo zeer de eiwitten waar veel tinkers gevoelig voor zijn, maar vooral de hoeveelheid suikers, dus ook zetmeel en melasse.

Ik voer zelf de safe&sound van dodson&horrell, dat is een brok met in totaal minder dan 10% aan suikers, en Mystic heeft inderdaad geen rasp meer sinds ik dat voer :)
Hij krijgt maar 200 gram per dag, maar omdat de brok zo licht is, is dat toch twee keer per dag een halve voerschep vol :) Zijn ze lekker lang mee bezig.

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:32

Pellie schreef:
ook over voer zijn al meerdere topics volgens mij :j

maar die van mij staan al tijden op sobere muesli's en dan ook maar 0.5 of 0.75 kilo per dag. pavo nature's best en marstall naturel zijn goede voorbeelden.

en ik voer de ene nog steeds de mokthee van chevalcare.

Ik voer Pavo Liga en hier gaat het eigenlijk ook erg goed.
Alleen nu met de dracht een heel klein beetje last er van, DA denkt wrs. door hormonen.. Dus ik twijfel of ik over ga op merriebrok.. Maar dat proberen we dan wel en gaat t niet dan gaan we vitaminen proberen.. :)

Berendje

Berichten: 1726
Geregistreerd: 16-09-05
Woonplaats: Veluwe, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:28

Die van mij hebben dit ook alleen doet het bij ook zeer als je eraan komt. Vooral als ik het met een kammetje wil weg halen. Heb ook al van alles geprobeert zelfs sebacil maar echt weg gaat het niet .

Guinness

Berichten: 30
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:03

Ik heb al ongeveer de oplossing zien staan. Die 'schilfertjes' en jeuk is gewoon droge mok. Ik werk bij een Tinkerstal en één van de Tinkers heeft het nu ook heel erg. Beste oplossing is:

Alle oude haren en schilfertjes die loslaten eraf halen (ook al ontstaan er daardoor kalen plekken) en goed schoonmaken met Betadine (sponsje en Betadine-oplossing). Als je dat gedaan hebt goed insmeren met Sebacil (als er plekken zijn waar de houd open is eerst vaseline erop smeren zodat het Sebacil er niet inkomt).

Ik hoop dat je het genezen krijgt. Als je paard er erg gevoelig voor is om deze vorm van mok te krijgen moet je het Sebacil kuurtje om de vijf dagen herhalen.

Jelle&Tagi

Berichten: 52
Geregistreerd: 18-01-09
Woonplaats: Zuid-holland

Re: mok, scurft of een andere aandoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:00

Haii haii

Ik heb ff meegelezen, k lees dat er meerdere al schrijven over sebacil en k ben op zoek naar dat spul voor mijn fries!
Maar nergens te krijgen hierzo, ook nie bij de dierenarts die komt met een vervanging aan, maar helaas dat helpt niet:(
Wie o wie kan mij helpen aan Sebacil??

Hoor graag van jullie!

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:13

gewoon bij de dierenarts Jelle.

Ik heb in veel verschillende topics hier al over geschreven, zoek maar eens op mijn berichten.

Behandelen van de buitenkant heeft vaak geen zin omdat het van binnen uit komt. Je zult het voedingspatroon moeten veranderen...

Jelle&Tagi

Berichten: 52
Geregistreerd: 18-01-09
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:14

Caira schreef:
gewoon bij de dierenarts Jelle.

Ik heb in veel verschillende topics hier al over geschreven, zoek maar eens op mijn berichten.

Behandelen van de buitenkant heeft vaak geen zin omdat het van binnen uit komt. Je zult het voedingspatroon moeten veranderen...


Helaas ik heb geloof k 4 dierenartsen vandaag bij mij uit de buurt gebeld en kunnen er allemaal niet aan komen helaas:(

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:14

Sebacil werkt inderdaad erg goed :)
Ik gebruik nu bloem van zwavel gemengd met slaolie, en dat werkt ook echt super. Maar wil van de zomer wel sebacil gaan gebruiken als het dan nog niet weg is :)

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: mok, scurft of een andere aandoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:11

Ik lees hier dat mensen wat in mijn ogen rasp is proberen weg te halen met Sebacil.... da's goed voor Sebacilmeneer zijn portemonnee :j niet voor die van jullie.

Jelle&Tagi

Berichten: 52
Geregistreerd: 18-01-09
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:16

Mijn paardje heeft geen rasp maar Mijten..
En reageer gewoon bijna bij elke topic omdat ik Sebacil wil hebben, maar me eigen dierenarts er niet aan kan komen..


KootMiraDrum schreef:
Ik lees hier dat mensen wat in mijn ogen rasp is proberen weg te halen met Sebacil.... da's goed voor Sebacilmeneer zijn portemonnee :j niet voor die van jullie.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: mok, scurft of een andere aandoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:28

Voel je je aangesproken dan ;) jij omschreef toch geen rasp-achtige plekken? Defendog vlooienshampoo voor honden hebben wat mensen goede ervaringen mee tegen mijt. Met Google heb ik wel eens een Duits online leverancier van Sebacil gevonden. Probeer daar eens te zoeken?

Muds

Berichten: 1604
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Westerkwartier

Re: mok, scurft of een andere aandoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:21

In Duitsland is het inderdaad te krijgen, schijnt. In Nederland (haast) niet. Neocidol kan ook werken, is ook tegen mijt en met dezelfde verdunning (1/1000). Te verkrijgen bij de dierenarts.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:27

Ik heb nog wel sebacil voor geintereseerden, ik gebruik het niet meer omdat ik tegenwoordig vloeibaar ontworm met ivermectine, dat dood ook alle mijten en andere ellende en dus hebben mijn paarden geen last meer van rap/rasp.
Het flesje is niet meer vol maar ik dacht dat ik er maar 20 ml uit gebruikt heb, ik kan het nameten als er intresse voor is.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Re: mok, scurft of een andere aandoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:35


Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:38

Citaat:
tegenwoordig vloeibaar ontworm met ivermectine,

Zou je hier wat meer uitleg over kunnen geven? Klinkt intressant.
Dat is dus niet met gewone ontwormingspasta zoals bv Equest?

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:52

Nee, het is een vloeistof. Eprinex pour on bijvoorbeeld. Met een kwast in de sokken stippen en weg zijn de mijten. Bijkomend voordeel is dus dat je gelijk ontwormt. Zoek maar even op Eprinex pour on dan vind je een heleboel info erover.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Re: mok, scurft of een andere aandoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:28

Achzo dat kende ik dus nog niet. maar mijten is hier niet t probleem echt mok en rasp.
De kruidenthee werkt ook goed bij ons maar het altijd moeten geven is soms wat moeilijk. Maar als het het enige is dat echt werkt doen we dat gewoon.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:54

Vasthi schreef:
Nee, het is een vloeistof. Eprinex pour on bijvoorbeeld. Met een kwast in de sokken stippen en weg zijn de mijten. Bijkomend voordeel is dus dat je gelijk ontwormt. Zoek maar even op Eprinex pour on dan vind je een heleboel info erover.



Ik doe het anders, ik ontworm door vloeibare ivermecine over de ruggengraat te gieten, Tess die stampte met haar benen van de jeuk (mijt) doet dat sindsdien niet meer.