Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:39

Connor komt bij hun allereerste stal vandaan alweer 7 jaar geleden. Waren er al een paar keer geweest en een maal een merrie gekocht waarvan het thuis bleek niet te klikken. Zonder problemen is ze teruggenomen.

Maar ik weet niet hoe het nu zit. de verkoper hoef je idd niet mee te nemen. belangrijker is keur elk paard dat je waar dan ook koopt door je eigen dierenarts. Ook bij een partikulier kun je flink bedondert worden.

En Barmat neem geen inpulsbeslissing maar ga desnoods een paar keer terug. Dan kun je rustig nadenken en niet teveel verliefd worden op uiterlijk. Karakter is nog veel belangrijker.

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:04

ben eens een dag er geweest met mijn oud collega en zijn dochter. Was best hartstikke leuk, heel gastvrij.
Echter toen mijn collega heel normaal vroeg "de prijzen die erbij staan, zijn dat vaste prijzen of is er nog wat te onderhandelen"...vrij normale vraag vond ik, werd de sfeer heel anders. Mijnheer werd accuut wat bozig en collega kreeg toch een snauw whhaha

Stalgenootje Cindy belde ze eens en vroeg of ze af en toe ook Tinkers hadden die zo rond de 1.60 mtr waren of iets anders, kreeg toen enorme snauw aan de telefoon of ze wel in orde was. Tinkers van rond/boven de 1.60 mtr bestonden niet en als zij dacht die wel te kunnen kopen kon ze er zeker van zijn dat het geen Tinkers waren.
Zij nog stamelen van "maar laatst had u wel een grote merrie" maar nee hoor...boos!

Stalgenootje nummer 2, zussie van Mirna zag er eens een ontzettend leuk ruintje, volgens mij op het moment dat we voor Cindy de 1e keer waren geweest om te kijken.
Ruintje zag er in mijn ogen eerder 1,5-2 uit dan 2,5-3 maar dat daar gelaten, want in mijn ogen zagen ze er daar allemaal zo uit (al die paardjes waarbij stond 2,5 jaar). Hij was licht ingereden, werd ook voorgereden in de bak. Echter toen haar vraag kwam van "mag ik er ook even op om te zien hoe hij rijdt enzo" kreeg ook zij een enorme botte snauw dat dat logisch was dat dat niet ging gebeuren, want ehhhh zij kon hem wel helemaal verknallen. Dus ehhh...ze moest hem zo maar kopen!!
Nou, dat ging dus niet door Knipoog

En dat zijn de ervaringen van ons met die stal! Knipoog

En ik blijf erbij dat ik echt twijfel over de leeftijd van veel van de paardjes die er staan!!

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:49

Wij kregen trouwens ook een flink boos gezicht toen wij vroegen of er nog gehandeld kon worden over de prijs.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:02

dekoezegtboe schreef:
wi bedoel je? snwodon, chat of crown?


magnum Haha!
ben benieuwd naar je foto`s van je nieuwe aanwinst!!

kuzz

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 01:37

beetje last van agressie impuls doorbraken Bloos!

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 07:23

geen last van gehad... ik heb vooral contact gehad met zijn vrouw... want dat was weer een oud collega van mijn opa Lachen

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:28

Pellie schreef:
beetje last van agressie impuls doorbraken Bloos!


hahahah ja zoiets! hahaa

Je hebt er ook geen last van zolang je niet wilt afdingen of als je niet al te kritisch bent, dan is het allemaal eigenlijk heel gezellig.

Mag ik vragen, waar liggen hun prijzen op dit moment ongeveer op???

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:40

toen ik er was moesten ze 4250 kosten er zou nog mischien wat af gedaan kunnen worden maar naar dit gelezen te hebben zou die dat wel niet doen haha

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:55

Zoooo, wat een enorm hoor bedrag!! Voor die centen een ruin kopen.... nooit!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:13

Ieh, jullie maken me bang Tong uitsteken

Ik ga zaterdag met een hele delegatie kijken naar Chat, Crown en Black Shadow.... eens zien hoe ze bevallen. Ik kreeg geen boze snauw hoor, ik mocht alles uitproberen en mocht als ik dat wilde, daarna ook op de hengst rijden, want die kent coole trucjes, zei hij Haha!

Aan de telefoon begon hij er zelf al over dat er in september een actie liep over gratis zadel en hoofdstel er bij, en al gelijk "maar als je deze week ofzo komt, dan maken we dat ook nog wel in orde"

Hij kwam bij mij heel aardig over, eens zien hoe het loopt zaterdag. Ik laat me gelukkig adviseren door een heeeeeeele boel mensen, allemaal paardenvolk met verstand, dus ik laat me zeker niet verleiden tot impulsaankoop.

Of hij een slechte naam heeft ofzo... weet je, het interesseerd me geen reet! (sorry) Want ik heb nu mn Shire bij een super bekend staande stal vandaan, en die hebben me opgelicht tot en met!!! Boos!

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:17

die zadelactie hebben ze al jaren hoor Knipoog

Zou zelf ook niet zoveel geld uitgeven voor zo'n jong net ingereden paardje (waar je naar mijn idee bij hun ook altijd je vraagtekens moet zetten, sorry). Heb niet veel vertrouw in ze Knipoog

Zie op mp ontzettend veel goed doorgereden Tinkers bij particulieren staan voor aardig wat minder en veel beter uitziend qua uitgezwaard/uitgegroeid enzo. En voor aardig wat minder geld.
Zou ik 10x eerder achteraan gaan, maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.

Tis wel zo dat je bij zo'n handelaar natuurlijk keuze hebt uit meerdere en niet van hot naar her hoeft te rijden om meedere paarden te bekijken.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:19

Dat is de juiste instelling, Barmat!
Misschien staat daar wel je droomtinkertje, net zoals bij velen van ons hier op bokt toch het geval was.

Die zadelactie ken ik overigens niet, kon het wel daar kopen idd Knipoog

En die prijs is idd (te) hoog, maar als je het er voor over hebt is die keus heel persoonlijk en heeft niemand wat over te zeggen.

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:29

heb jij niet het zadel gehad Leon? hihihi verdamd!

Nee gaat ook niemand wat aan...maar merk dat ik lichtelijk wat "agressief" in de kop wordt als er over die man gesproken wordt! haahahahah Solly ! hahahah

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:27

Je maakt me echt bang Tong uitsteken

Ga ik daar nog wel levend vandaan komen dan? *LOL*

Ik zie het in eerste instantie als een uitje, gewoon lekker tinkies kijken en proberen. Zit er wat tussen, dan kom ik een keer terug, zit er niks tussen, dan houden we het in de gaten, want er zal vast nog wel wat binnen komen Lachen

Ik zeg eerlijk dat ik gelijk verliefd werd op het uiterlijk van Black Shadow, maar dat wil niet zeggen dat het hét paardje voor mij is natuurlijk, het kan net zo goed een andere zijn, of misschien helemaal niet.

Ik laat me de pis niet lauw meer maken, zeker niet na dat gedoe met Major, dan denk je een betrouwbare stal te hebben gevonden en dan naaien ze je voor 2000 euro! (lees: die ik aan hen verloren heb).

Zoals al gezegd - de halve straat gaat mee en gaat zich er heerlijk mee bemoeien, echt super Haha! Wordt vast een leuke dag uit, maar ALS er wat tussen zit..... dan zullen jullie mij binnenkort toch als vaste bezoeker van het Tinker-gedeelte gaan zien vrees ik, ha ha ha

(kost dat entree-geld?)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:52

Gewoon gaan. Overal kun je bedondert worden of het nu een handelaar is of een particulier. Als je ideale maatje ertussen staat ben je voor de rest van je leven blij. Zo niet heb je een leuk dagje uit.

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:29

Inderdaad, gewoon gaan en je eigen gevoel volgen. Dat is toch bij elke stal, stoeterij, verkopende particulier zo ? Als je geen goed gevoel erbij hebt, niét doen ...

Maar 4250 voor een (nauwelijks beleerde) ruin ??? Gestoord

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:32

*fluitende smiley*
4250 euro!!!!! Ik kan me van 2001 nog herinneren dat de driejarige merries 6000 gulden kostten (en dat was toen al aan de prijs Nagelbijten / Gniffelen )

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:44

Is dat echt zo duur dan? Ik zie ze op MP niet veel goedkoper en hier in DLD vragen ze met gemak 5000 euro voor een onbeleerde tinker heb ik wel gezien Ja

En ik ben ook niet gek, dat zadeltje en hoofdstel betaal je ook indirect Knipoog

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:48

Ik heb vorige jaar mijn merrie laten dekken door McCloud. Ze waren toen wel erg aardig tegen me hoor! Ik heb ook een kennis die er 2 Tinekrs heeft gekocht en die moesten ook zo mak als een lammetje zijn, maar helaas waren het ook alleen maar zadelmakke paardjes waar je als beginneling niets mee kon. ( en mijn kennis is een beginneling). Overigens hebben ze wel aangeboden om te helpen de eerste tijd met berijden. Toen die kennis vertelde dat de stal nog niet klaar was op haar eigen landje, mocht ze de Tinkers niet meenemen en zijn ze van McCloud zelf de paardjes komen brengen om te kijken waar ze terecht komen. Dat is dan wel weer positief. Dat is allemaal wel een jaar of 6 geleden, en er is veel veranderd in die tijd.
Ik heb een ruintje van McCloud( echt van de hengst zeg maar) die nu 4 jaar is. De merrie, zijn mama dus, kwam ook ooit bij hun vandaan. Ze heette Meadow, bruin bonte merrie, weet iemand toevallig waar ze is?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:51

Ik ben geen beginner gelukkig, maar ik wil wel een coole in de kop, that's all. Ze mogen best eens stout zijn anders werd het ook maar een saaie boel. Maar ik wil buiten kunnen rijden zonder dat het me dun tussen de beentjes loopt omdat er over 100 meter een tractor nadert Haha!

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:53

Barmat schreef:
Is dat echt zo duur dan? Ik zie ze op MP niet veel goedkoper en hier in DLD vragen ze met gemak 5000 euro voor een onbeleerde tinker heb ik wel gezien Ja

En ik ben ook niet gek, dat zadeltje en hoofdstel betaal je ook indirect Knipoog

Ik vind het érg veel, denk dat je een enorm leuke ruin kunt kopen voor pak 'm beet ... 3000 euro. Ik heb voor mijn merrie 4 jaar geleden 3250 betaald .... dat was toen behoorlijk aan de prijs (vergeleken met andere stallen), maar een goed bekend staand adres met fijne mensen, ook NAdat ik m'n paard gekocht had Knipoog
Maar inderdaad, wat iemand hier al zei, als je droompaardje daar staat, ben je misschien ook bereid wat meer te betalen ... (al zou ik nooit 4250 voor een ruin betalen Clown ).

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:54

Keeva schreef:
Ik vind het érg veel, denk dat je een enorm leuke ruin kunt kopen voor pak 'm beet ... 3000 euro. Ik heb voor mijn merrie 4 jaar geleden 3250 betaald .... dat was toen behoorlijk aan de prijs (vergeleken met andere stallen), maar een goed bekend staand adres met fijne mensen, ook NAdat ik m'n paard gekocht had Knipoog
Maar inderdaad, wat iemand hier al zei, als je droompaardje daar staat, ben je misschien ook bereid wat meer te betalen ... (al zou ik nooit 4250 voor een ruin betalen Clown ).


Gut ja, ik heb 2 maanden geleden 5500 voor een ruin betaald....

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:56

Een tinkerruin ?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:00

Nee, Shire Knipoog

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:10

Clown

Maar zonder flauwekul, kijk ook 'ns op MP, staan momenteel best wat leuke ruintjes, voor minder dan 4250 ....
En inderdaad, een dagje tussen de tinkers (ook bij McCloud) is altijd leuk !