Wat denken jullie hier van?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
koend
Berichten: 1226
Geregistreerd: 10-11-03

Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-18 20:23



Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:40

Komt nogal los van de grond, als je dat bedoelt. :+
Wordt in de hedendaagse dressuur graag gezien.. hmm.

Anoniem

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:44

Lijkt wel hyperflexibel... Ik vind het driedubbel niks om eerlijk te zijn.

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:44

Ik vind het ook een beetje té.

Anomien

Berichten: 7301
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:44

Paris_ schreef:
Komt nogal los van de grond, als je dat bedoelt. :+
Wordt in de hedendaagse dressuur graag gezien.. hmm.


Ik moet meteen denken aan die Amerikaanse paarden die ze met bijtend spul behandelen waardoor ze zo lopen.

Maar dat zal het wel niet zijn.

Vind het apart. Maar technisch nog niet een toppunt.

Mama van mijn lieve meisjes

Laibadji

Berichten: 1685
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:10

Ik vind het er ook over. Lijkt heel onnatuurlijk en ik vermoed dat het ook heel belastend miet zijn voor zijn gewrichten, ligamenten en pezen...

Ik vraag mij af hoe lang het paard dit kan volhouden zonder kwetsuren of tactfouten?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:22

Vind niet alleen de draf, maar ook de stap anders dan 'normaal'. stapt daar ook extreem onder met de achterhand lijkt inderdaad wel hypermobiel of iets in die trand.

merijn06

Berichten: 183
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:23

Het lijkt wel alsof hij in slowmotion loopt ofzo.. Ik weet niet wat ik er van moet vinden :=

Door koudwatervrees regent het zonnestralen voor Ozosnel!
Saartje, Pip & Liz♡

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:47

Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Wel bijzonder buigzaam in de sprong gewrichten. Lekker elastisch paard, geeft vast een fanatstisch gevoel.

De beweging is gewoon vloeiend en noet extreem groot

xPabloBokt

Berichten: 9306
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:50

Ik vind het niks. Ik ben geen mega kenner maar volgensmij neemt hij heel zijn achterhand niet mee ofzo? Blijft wat achter bij de rest en rug zakt door.

Ik zie het liever anders iig. Ruiter zit er ook niet echt lekker op.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:55

Volgensmij geeft het geen gevoel, je zweeft alleen maar en bent bezig met vast houden :D

different1
Berichten: 3621
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:03

Eindelijk weer eens een paard met een zweefmoment in draf, iets wat veel paarden tegenwoordig missen.

Het achterbeen is wat gehoekt, waardoor het extremer toont dan het is in vnl de stap.
In draf vind ik dat het achterbeen goed gebogen wordt, maar iets na komt (blijft wat te lang achter de massa)

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:08

Dat is nou een typische gereden (zinloze) zweefdraf.
Ik dacht dat het langzaam verdwenen was uit de ring maar blijkbaar is er toch weer markt voor.
Je kunt paarden zo rijden dat ze in zweefdraf gaan. Rijtechnisch zinloos aangezien aangezien je geen correcte wendingen kunt rijden en in de dressuurring ook afgestraft wordt.
In de keuringsring zie je het nog wel eens. 15 geleden was het redelijk mode om hengsten zo voor te stellen.
Zonder ruiter loopt het paard niet zo.

xanette2018

Berichten: 51
Geregistreerd: 15-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:08

ik vind het enerzijds mooi...anderszijds….afschuwlijk lelijk :P

xanette de schutse
every dag im gonna mis you more and more and more... farewell lakshmi <3
truckstar fest 2019 <3


patsergedrag

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:12


Laibadji

Berichten: 1685
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:17

Sizzle schreef:
Het wordt ook wel de tweede draf genoemd.
Zelfs paarden die van natuurlijk wat krabbelig zijn kun je in een tweede draf rijden die verheven is als je weeet hoe.

https://www.dressuur.nl/berichten/danse ... draf/1367/

OK kan ik zeker volgen maar is dat niet iets dat je voor een kort stuk doet zoals passage of uitgestrekte draf.

Ik kan mij voorstellen dat het constant aanhouden van deze draf fysiek veel vraagt van het paard.

Avalanche

Berichten: 15798
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:19

Ik ook. Ik weet dat Charlotte Dujardin het aanleert door wijken regelmatig mee te nemen, in de warming up maar ook om het paard losser te krijgen, dus niet zozeer iets wat je laat zien in de proef, maar als trainingsmiddel. Het werkt idd goed om meer impuls in de draf te krijgen.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Pollywollie

Berichten: 119
Geregistreerd: 16-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:23

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Lijkt wel in slowmotion >;)

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:28

Laibadji schreef:
Sizzle schreef:
Het wordt ook wel de tweede draf genoemd.
Zelfs paarden die van natuurlijk wat krabbelig zijn kun je in een tweede draf rijden die verheven is als je weeet hoe.

https://www.dressuur.nl/berichten/danse ... draf/1367/

OK kan ik zeker volgen maar is dat niet iets dat je voor een kort stuk doet zoals passage of uitgestrekte draf.

Ik kan mij voorstellen dat het constant aanhouden van deze draf fysiek veel vraagt van het paard.


Passage en zweefdraf hebben niets met elkaar te maken.
Soms zie je het heel duidelijk bij keuringen bestgaande rijpaard. In de losrijden zie je een heel normaal gaand paard en dan vlak voor dat ze de ring in moeten worden ze opgepakt en gaan ze zweven en zweven dan door de rubriek heen.
Ik kende vroeger een paard dat echt slecht draafde, op de wei zou deze nooit uit zichzelf verruimen. In de ring, onder de man, stak ze de voeten zo ongeveer in de neus.
Om deze reden hechten veel Duitse fokkers nog veel waarde aan voorstellen aan de longe bij de hengstenkeuring. Dan gaan ze gewoon in hun natuurlijke gang.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:33

Bij de rubriek bestgaand dit vaak gezien vroeger. Mijn wedstrijd pony had hier soms ook een handje van. Idem Karuna als ze haar bui had. Ziet er misschien goed uit kwa rijden was balanceren op het randje van explosie.

Kortom ik zie niks aparts, paard sloft en krabbelt in ieder geval niet en kan zijn vier benen mooi goed buigen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Laibadji

Berichten: 1685
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:51

Passage en zweefdraf hebben niets met elkaar te maken.
Soms zie je het heel duidelijk bij keuringen bestgaande rijpaard. In de losrijden zie je een heel normaal gaand paard en dan vlak voor dat ze de ring in moeten worden ze opgepakt en gaan ze zweven en zweven dan door de rubriek heen.
Ik kende vroeger een paard dat echt slecht draafde, op de wei zou deze nooit uit zichzelf verruimen. In de ring, onder de man, stak ze de voeten zo ongeveer in de neus.
Om deze reden hechten veel Duitse fokkers nog veel waarde aan voorstellen aan de longe bij de hengstenkeuring. Dan gaan ze gewoon in hun natuurlijke gang.[/quote]


Ik gaf passage en uitgestrekte draf niet als vergelijkbare gang maar bedoelde eerder dat je dit over 1 lengte van de dressuur ring doet. Je houdt dit niet x aantal oefeningen vol maar de oefening is beperkt in passen en tijd.

Ik heb hier verder weinig verstand van dus ik leer graag bij ;) vergeef mij als ik wartaal uit sla. :+

Anoniem

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:23

Ik werd eigenlijk een beetje verdrietig van die paar passen stap die ze lieten zien (was dit bewust zo kort?). En op het einde van het filmpje lieten ze toch een veulen zien wat het dus wel gelijk al in de wei deed? Zo draven?

Zo te zien aan de ruiter zit het in iig voor geen meter....

Elisa2

Berichten: 36697
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 08:13

Paard is volgens mij erg gespannen wat zich uit in veel "veer" en "afdruk" bij een zweefdraf blijven ze "hangen" en kunnen ze niet verruimen. Dat laat hij wel zien, ik zelf vind alleen het achterbeen erg lang en die word in eerste instantie naar de hak opgetrokken ipv echt onder het lichaam gebracht en dat zie ik niet zo graag. Aan de longe in een rustige omgeving zal hij heel anders tonen denk ik.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 09:44

MiniMeLona schreef:
En op het einde van het filmpje lieten ze toch een veulen zien wat het dus wel gelijk al in de wei deed? Zo draven?


Veulens die ietwat brutaler zijn en subtiel opgejaagd worden draven altijd met heel veel veer, dat is show en uitdaging met de staart erop.

cadansje1

Berichten: 66
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:03

Ik kan niet zeggen dat ik het echt lelijk vind, maar om er nou bijv. een hele proef naar te moeten kijken zou het me wel te veel worden

B+12


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, trudel en 4 bezoekers