Tips voor de sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Tips voor de sokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 10:09

Ik heb nog nooit een tinker gehad, nu ook niet :+ maar ik verzorg sinds een paar weken een pony van 2 jaar, met prachtige sokken. De 1e keer toen ik met haar bezig was heb ik alles in de anti klit gespoten en het voorzichtig uitgeborsteld. Vond ze beetje raar (ze is nog maar net in Nederland) maar het ging goed en de klitten eruit en netjes.

Maarrrr ik heb geen ervaring met sokken paarden. Wel met paarden met mooie lange manen / volle staarten. Daar deed ik eigenlijk vrij weinig aan anders dan soms vlechten en af en toe beetje bijwerken aan de onderkant plus een borstel erdoor als er veel modder in zat of als het klitterig was/in elkaar gedraaid.

Werkt het bij sokken net als bij manen/staart, hoe meer je eraan borstelt hoe dunner ze worden? Dus zou ik die sokken net zo aanpakken als ik altijd met de manen/staart doe? Of moet ik er toch vaker doorheen? En ik begrijp dat de sokken gewoon doorgroeien klopt dat? Is het dan handig ze als ze heel lang worden bij te werken dus knippen zodat ze ze niet eraf trappen (net als bij te lange staart, dat ze staartharen kwijtraken door het erop trappen) of moet je er bij voorkeur gewoon helemaal afblijven?

Oftewel wat zijn jullie tips voor prachtige sokken?

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/



Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Tips voor de sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:49

afblijven ;) haar wat echt in stand op de grond hing knipte ik af aan de binnenkant van de benen. maar sleet meestal vanzelf af. zeker als ze regelmatig op verharding of op straat komt. verder an je ze wassen en dan uitkammen met antiklit net als manen en staart maar als je borstels gaat gebruiken verlies je meer haar. wat niet per se erg hoeft te zijn omdat ze meestal zat hebben... als het vroor en mijn paard stond in de modder kwamen er van die "kralen" van bevroren modder aan die de haren eronder wel heel erg afsleten. ik heb nooit de moeite genomen te ontdekken hoe ik die kon ontdooien maar het zal vast niet moeilijk zijn. die zou ik er wel afhalen als je per se mooie sokken wilt houden. verder vooral mijt en luisvrij houden!

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 49 bezoekers