Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 13:25

Ik wil dit jaar graag met mijn tinker naar de keuring om te kijken of hij een mooie premie kan behalen.. Onze tinker is geregistreerd bij het ICS..

Nou ben ik zelf nog geen lid van het stamboek (van geen van de 2) maar ik begreep dat ik wel lid moest worden om hem te laten keuren? Ben ik dan verplicht me in de schrijven bij het ICS? Zo niet, welk stamboek is beter/leuker? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.. :')

Help?

Onze tink in kwestie:

Sneakers van de Gorterstraat
v. Silver Cash
m. Silver Spring
18-05-2013
ruin


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb helaas (nog) geen goede standfoto..

<3 Sneakers <3


Anoniem

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:35

Je kan jou tinker in elk stamboek inschrijven en laten keuren. De stamboeken zijn namelijk nog gewoon open :) Ik veronderstel dat hij bij ICS in HB1 zit? Als ik mij niet vergis komt hij bij NSvT dan in het registerboek (of hoe ze het ook noemen). Je moet jou inderdaad inschrijven als lid. Dat is iets van een €50 per jaar. Voor de keuring zelf betaal je dan nog eens €35.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 13:38

HB1? ehm.. Feeling stupid right now? :+

<3 Sneakers <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:40

Kan je terug vinden in zijn paspoort, maar zal het even opzoeken voor jou :D

Edit: Hij is inderdaad HB1. Dat wil zeggen dat hij in het hoofdstamboek zit. Dat is vooral interessant als je wilt fokken, anders maakt het niet veel uit. Ik vermoed dat hij ruin is?

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 13:42

Graag.. Bedankt! :D
Mijn paspoort ligt op stal en ik heb echt geen flauw idee.. Heb tot nu toe alleen mijn welshje geshowd, en ben nog niet bepaald ervaren zeg maar.. :o

<3 Sneakers <3

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 13:43

Ja, hij is ruin.. Ik wil gewoon echt gaan om te kijken of de jury hem net zo mooi vindt als dat ik doe.. :P

<3 Sneakers <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:45


Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:47

Whahaha 1 tip: begin er niet aan :P


Oké ik heb je gewaarschuwd en dan nuwat ik echt denk _O-
Geen tinkers hier maar een Clydesdale ruin, het is een hoop werk maar het is zooooo leuk!
Die spanning en het klaarmaken, ik vind het heerlijk!
Je moet wellicht inderdaad maken dat hij ingeschreven is bij het stamboek en dan je inschrijvingsformulier aanvragen, hier kreeg je het via mail als je lid was maar blijkbaar staat het bij de tinkers op de website.

Contributie betalen, heen gaan en genieten :D

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 13:49

Ja, wij zijn na de fokker eerste eigenaar.. Hebben hem als baby gekocht.. :D

Ik bedoel.. Je smelt toch van zoiets? <3 (van deze foto heb ik m gekocht, niet gezien in het echt, maar meteen gekocht) :')
Afbeelding

Maar ik heb het idee dat jij er sowieso wel verstand van hebt.. Als je hem zo ziet, is het dan wat, of sla ik een achterlijk figuur? :')

En nogmaals ontzettend bedankt voor de informatie!

<3 Sneakers <3

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 13:49

Granoek schreef:
Whahaha 1 tip: begin er niet aan :P


Oké ik heb je gewaarschuwd en dan nuwat ik echt denk _O-
Geen tinkers hier maar een Clydesdale ruin, het is een hoop werk maar het is zooooo leuk!
Die spanning en het klaarmaken, ik vind het heerlijk!
Je moet wellicht inderdaad maken dat hij ingeschreven is bij het stamboek en dan je inschrijvingsformulier aanvragen, hier kreeg je het via mail als je lid was maar blijkbaar staat het bij de tinkers op de website.

Contributie betalen, heen gaan en genieten :D



Dat wil ik ook zeker doen.. :D

<3 Sneakers <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:51

nine1987 schreef:
Ja, wij zijn na de fokker eerste eigenaar.. Hebben hem als baby gekocht.. :D

Ik bedoel.. Je smelt toch van zoiets? <3 (van deze foto heb ik m gekocht, niet gezien in het echt, maar meteen gekocht) :')
[ [url=m/QJZAFN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ik heb het idee dat jij er sowieso wel verstand van hebt.. Als je hem zo ziet, is het dan wat, of sla ik een achterlijk figuur? :')

En nogmaals ontzettend bedankt voor de informatie!



Ja, het is niet mijn eerste keuring die ik heb gedaan ondertussen :D Een foto is moeilijk te beoordelen maar je gaat zeker geen mal figuur slaan hoor. Hij zit leuk in elkaar en heeft een mooie bouw :j Als je het graag doet moet je zeker gaan. Is alleen maar leuk om jou tinker te showen tussen al de rest :D

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 13:53

En laatste dan.. Ik wil graag in juni of juli gaan (dus in kruisland, putte of lunteren) weet iemand welke dan het leukst is? In die tijd zit hij namelijk het mooist in zijn vacht.. :o

<3 Sneakers <3

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 13:54

DeMolenhoek schreef:
nine1987 schreef:
Ja, wij zijn na de fokker eerste eigenaar.. Hebben hem als baby gekocht.. :D

Ik bedoel.. Je smelt toch van zoiets? <3 (van deze foto heb ik m gekocht, niet gezien in het echt, maar meteen gekocht) :')
[ [url=m/QJZAFN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ik heb het idee dat jij er sowieso wel verstand van hebt.. Als je hem zo ziet, is het dan wat, of sla ik een achterlijk figuur? :')

En nogmaals ontzettend bedankt voor de informatie!



Ja, het is niet mijn eerste keuring die ik heb gedaan ondertussen :D Een foto is moeilijk te beoordelen maar je gaat zeker geen mal figuur slaan hoor. Hij zit leuk in elkaar en heeft een mooie bouw :j Als je het graag doet moet je zeker gaan. Is alleen maar leuk om jou tinker te showen tussen al de rest :D



Gelukkig.. Nogmaals dank!! :D

<3 Sneakers <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:08

nine1987 schreef:
En laatste dan.. Ik wil graag in juni of juli gaan (dus in kruisland, putte of lunteren) weet iemand welke dan het leukst is? In die tijd zit hij namelijk het mooist in zijn vacht.. :o


Daar kan ik niet mee helpen, ik ging altijd naar keuringen in België en de hengstenkeuring :)

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 14:09

Oh, dan houdt t gauw op ja.. Maar nogmaals dank voor je hulp! :D

<3 Sneakers <3

Sylkai

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-02-14
Woonplaats: Loenhout

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:36

Prachtig dier ! Ik heb ook een hengstje van van de gorterstraat, hij is alleen nog wat jonger haha, van eind mei '17 ;) :D

Hof ter Baet's Izzy bevallen op 12 April van een prachtige hengst [KS-ITP] Meet Hof ter Baet's Sparrow

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 14:42

Ach jij hebt popcorn!! Superleuk! Vond ik ook een heel knap diertje.. Leuk dat hij bij een bokker terecht is gekomen.. Wat zijn je plannen met hem?

<3 Sneakers <3

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:48

Begin dan maar af te leren dat je "mijn tinker" zegt. Je hebt namelijk een irish cob. Als je Tinker zegt worden ze boos bij het stamboek.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 14:50

Dan worden ze daar maar boos om.. Ik woon in NL en hier heten ze in de volksmond gewoon tinker.. Onzin allemaal.. :')

<3 Sneakers <3

butengeweun

Berichten: 3651
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:57

Je kan ook nog kijken bij het NSVT. Je mag zelf kiezen welke je wil en desnoods ga je naar beiden met hem. Ga anders een keer vroeg in het jaar kijken bij wat keuringen van de verschillende stamboeken. Van beiden zijn de hengstenkeuringen bijna weer altijd leuk om te zien

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 14:58

butengeweun schreef:
Je kan ook nog kijken bij het NSVT. Je mag zelf kiezen welke je wil en desnoods ga je naar beiden met hem. Ga anders een keer vroeg in het jaar kijken bij wat keuringen van de verschillende stamboeken. Van beiden zijn de hengstenkeuringen bijna weer altijd leuk om te zien


Hengstenkeuring was ik sws al van plan.. :j :D

<3 Sneakers <3

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:02

Dat is in Nederland. 2 jaar terug mijn eigen merrie laten keuren. Ook hier een hobby paarden houder. Zelfde verhaal. Wij wilde ook wel een keertje mee doen met zo'n keuring en geen ervaring. Hebben we ook gedaan was leuk, zal ik niks van zeggen hoor. Prima punten, 1ste premie binnen gesleept met onze merrie en later met haar veulen nog een keer. Maar de orgaisatie neemt het erg serieus, daarom zei ik geen Tinker ! Het is een Irish cob. Hoe vaak dat we dat wel niet gehoord hebben. :-) Wij hebben het daar ook bij gelaten. Als mensen die je paard gaan keuren en het zo serieus nemen. (en dat moet dan ook) zelf gaan fokken met pssm paarden, omdat dat allemaal niet zo serieus genomen moet worden, houdt het voor ons wel op. Maar het is zeker leuk om het een keertje te doen.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 17:02

WendyLotte schreef:
Dat is in Nederland. 2 jaar terug mijn eigen merrie laten keuren. Ook hier een hobby paarden houder. Zelfde verhaal. Wij wilde ook wel een keertje mee doen met zo'n keuring en geen ervaring. Hebben we ook gedaan was leuk, zal ik niks van zeggen hoor. Prima punten, 1ste premie binnen gesleept met onze merrie en later met haar veulen nog een keer. Maar de orgaisatie neemt het erg serieus, daarom zei ik geen Tinker ! Het is een Irish cob. Hoe vaak dat we dat wel niet gehoord hebben. :-) Wij hebben het daar ook bij gelaten. Als mensen die je paard gaan keuren en het zo serieus nemen. (en dat moet dan ook) zelf gaan fokken met pssm paarden, omdat dat allemaal niet zo serieus genomen moet worden, houdt het voor ons wel op. Maar het is zeker leuk om het een keertje te doen.



Wauw, echt????
Je zou zeggen dat juist keurmeesters zulke zaken hoog in t vaandel moeten hebben staan.. Al moet ik wel bekennen dat PSSM bij mij ook nog niet zo lang bekend is.. Ik ben me er met zijn aankoop pas in gaan verdiepen, omdat er in de advertentie stond dat hij PSSM vrij was.. Ik had geen idee wat t inhield.. :')
Voor Sneakers heb ik ook een tinker gehad, en toen was t mij totaal nog niet bekend..

<3 Sneakers <3

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:06

Ik vind hem persoonlijk wat meer bij het NsvT passen, dus daar zou ik naartoe gaan met hem :)

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:10

Bij een hoop mensen (nog) niet, al is het nu gelukkig al wel beter. Ik heb ook eerst een Tinker gekocht en ben later pas gaan testen. Dacht ook eerst, zal wel allemaal mee vallen. Als je dan leest en hoort dat dat toch wel een hoop ellende met zich mee brengt is dat wel sneu dat mensen toch bewust fokken met een pssm-er terwijl ze er van op de hoogte zijn.
En dan ook nog niks zeggen tegen andere geïnteresseerde.
En oké, zulke mensen heb je overal, maar dat die dan ook nog bemoeienis hebben met het stamboek is erg jammer. Maar meer zullen we er maar niet over zeggen, daar ging het tenslotte hier niet over.
Ga vooral kijken bij een keuring en geniet ervan als je gaat. Want nogmaals, het is een leuke ervaring.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariskaFally, xsurfdiary en 114 bezoekers