[FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Azara71
Berichten: 756
Geregistreerd: 21-03-14
Woonplaats: ................

[FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-17 22:08

Hallo allemaal !

Ik kan nu zonder enige angst zeggen : Beertje gaat het redden !! *\o/* *\o/*

Hier onder even een linkje naar zijn "ziekte topic" voor degenen die ons niet gevolgd hebben :

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=98&t=1911264

Lees net mijn eerste post terug, krijg er rillingen van Brrr :brr: Mijn kleine beertje ...

Meer dan twee maand hebben we gevochten voor hem en het was het allemaal waard :D

Hij heeft natuurlijk nog een hele weg te gaan maar hij komt nu wel weer aan, dit beginnen we nu wel te zien, voor al in zijn achterste, hij moet nog meer krachten terug vinden maar het begin is er zeker *\o/*

Zijn bengel karakter begint ook terug te komen, als Fancy hem lastig valt probeert hij zijn achterste omhoog te krijgen :') Hij komt al dravend achter mij aan rennen, oren plat, voor zijn brokken. En gisteren is hij gewassen en toen kon hij ook niet stil blijven staan :o

Natuurlijk pakken we het werk weer langzaam op, hij moet natuurlijk wel respect voor ons blijven houden :D

Genoeg gepraat, hier de foto's van gisteren, hij is nog wat nat van de douche.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Wie had gedacht ooit nog zulke foto's van hem te zien ?? Ik niet, zeker eind januari niet toen hij naar de kliniek ging :o

Mijn vechter <3 <3
Laatst bijgewerkt door balance op 09-04-17 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [FOTO] tag toegevoegd, max 15 foto's in OP


Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:11

Wat fijn te horen. Heb je andere topic gevolgd. Het is nog een beetje een zielig hoopje nu maar onder al dat haar schuilt iets moois ☺️
Echt super dat je niet hebt opgegeven en ik ben erg benieuwd naar het vervolg.

FB fotografie-pagina
Op zoek naar een supergave paardrijvakantie? Kijk snel op http://www.oosting-horseriding.com en vindt ons leuk op Facebook

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:40

Wat goed dat je zo doorgezet hebt! Hij ziet er al een stuk fitter uit en die bespiering en spekkies komen wel weer! Je ziet op die laatste foto goed dat z'n billen langzaamaan weer ronder worden en dat er nog wel wat te gaan is. Maar dat komt echt wel goed als ik het zo zie en lees.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Anoniem

Re: Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:45

Grizzly... <3 Lief kind, zo verdient dit!

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:15

Wauw toch al een heel verschil hoor. Ben blij te lezen dat het beter en beter gaat met hem.
Nu lekker genieten van grasjes, en moet je over een paar maanden eens kijken <3

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

tweetty
Berichten: 118
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: 's-gravenzande

Re: Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:43

leuk een nieuw topic!!! hij ziet er echt alweer stuk beter uit, hij krijgt al weer lichte rondingen. enig idee wat hij nu weegt? super dat jullie hem erdoorheen hebben gesleept!

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 05:26

Ik heb je topic ook gevolgd!
En ik kan nu alleen maar juichen. *\o/*
Ik vind hem een stuk beter eruit zien.
Gefeliciteerd TS!!!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 07:33

Wat is ie toch leuk, dat koppie ... En zo fashionable met die franjes :D

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: [FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:23

Ik ben er ook weer hoor. Kleine ahum grizzly!!

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:41

Stille volger van je andere topic.
Maar wat fijn om hem zo te zien zeg! Op naar nog meer kilos erbij en vooral veel genieten van hem! Super hoe je voor hem hebt gevochten!

Azara71
Berichten: 756
Geregistreerd: 21-03-14
Woonplaats: ................

Re: [FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-17 12:05

bedankt voor de leuke reacties ! Ben zo trots op hem, eind januari zag het er zo slecht uit en nu dit ! Mijn lieve beertje die weer op het land staat in de zon met groen gras <3

De laatste keer dat we hem gewogen hebben was op donderdag volgens mij, toen hebben we iedereen weer ontwormd waar onder Grizzly. Toen woog hij 204 kg. Hij zal nu nog wel iets dikker zijn weer :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 12:23

Jeetje zeg wat een zorg. -O- Ik zag je berichtjes net pas op facebook voorbij komen. Wat een heftige periode voor jullie is het geweest. Zo'n klein ding en zo hulpeloos dan :n

Als mede veulen eigenaar kan ik me wel een beetje voorstellen hoe dat moet zijn geweest. Mijn Guppie heeft twee weken geleden in de kliniek gestaan voor het repareren van haar navelbreuk. Een routine operatie en het is allemaal goed gegaan, maar ik heb ook wel even in spanning gezeten.

Maar heerlijk om te lezen dat Beertje weer opkrabbelt! En wat een schattige foto's <3 . Ik hoop dat deze stijgende lijn zich doorzet en deze periode over een jaar alleen nog maar een distant memory is.

Mag ik dan toch nog wel even zeggen dat ik de fokster een raar mens vind... Zomaar een doodziek veulen verkopen en zeggen dat het komt door het afspenen. Die mensen zouden eigenlijk een levenslang fokverbod moeten krijgen! (of überhaupt een verbod op het houden van dieren) -:(-

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

grace1989
Berichten: 817
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:43

Fijn dat hij nog steeds de goede kant op gaat!

nimbletje
Berichten: 783
Geregistreerd: 25-01-08

Re: [FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:28

Fijn dat hij weer opknapt!! Straks lekker al het haar eraf dan ziet hij er ook alweer anders uit

Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:29

Wat fijn dat het beter gaat! Leuke foto's ook hoor :D

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:58

Gimme_Spurs schreef:
Jeetje zeg wat een zorg. -O- Ik zag je berichtjes net pas op facebook voorbij komen. Wat een heftige periode voor jullie is het geweest. Zo'n klein ding en zo hulpeloos dan :n

Als mede veulen eigenaar kan ik me wel een beetje voorstellen hoe dat moet zijn geweest. Mijn Guppie heeft twee weken geleden in de kliniek gestaan voor het repareren van haar navelbreuk. Een routine operatie en het is allemaal goed gegaan, maar ik heb ook wel even in spanning gezeten.

Maar heerlijk om te lezen dat Beertje weer opkrabbelt! En wat een schattige foto's <3 . Ik hoop dat deze stijgende lijn zich doorzet en deze periode over een jaar alleen nog maar een distant memory is.

Mag ik dan toch nog wel even zeggen dat ik de fokster een raar mens vind... Zomaar een doodziek veulen verkopen en zeggen dat het komt door het afspenen. Die mensen zouden eigenlijk een levenslang fokverbod moeten krijgen! (of überhaupt een verbod op het houden van dieren) -:(-



[TI] Grizzly gaat bergafwaards, duim met ons mee ...
sorry ???? zo kwam veul dan bij TS

Dit is de foto van TS die ze het eerst heeft geplaatst, om dan de fokker de schuld te geven gaat wel erg ver, naar mijn mening heeft TS hoe goed bedoeld ook, zelf een beetje de boot gemist
Laatst bijgewerkt door sassefras op 09-04-17 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: [FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:17

De fokker heeft het veulen toch verkocht inclusief al die ongewenste beestjes?

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:31

Tessa_93 schreef:
De fokker heeft het veulen toch verkocht inclusief al die ongewenste beestjes?




denk jij dat dit allen ongewenste beestjes zijn dan ????

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: [FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:12

Grizzly zag er prima uit als veulen...had wel luis.Maar in een begin stadium is dat niet ernstig.
Ik vind het ook niet juist om hier een fokker de schuld van te geven.

Ik ben uiteraard wel heel blij dat hij het gered heeft.TS heeft alles wat in haar vermogen ligt gegeven.
Wel heb ik mijn vraagtekens over de staat van Fancy,een drie jarige tinker die er naar mijn idee ook vreselijk mager is.Maar dat is wat ik zie,en dat hoeft nog niet juist te zijn.

Even nog een tip....niet zozeer voor TS,want die neemt niets aan....maar even voor andere lezers hier met veulens of jonge paarden.Zorg voor goede ontworming,het juiste middel tegen een bepaalde worm.
Wormen kunnen voor een enorme groei achterstand zorgen en ook kunnen veulens er aan overlijden.Ook ben je niet zomaar van wormen af als ze ze hebben.

Grizzly ik wens je een mooi en gelukkig en gezond leven toe!

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:11

Lieve Grizzly, dit hebben jij een je baasje zo verdient! <3 dit komt helemaal goed!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:37

sassefras schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Jeetje zeg wat een zorg. -O- Ik zag je berichtjes net pas op facebook voorbij komen. Wat een heftige periode voor jullie is het geweest. Zo'n klein ding en zo hulpeloos dan :n

Als mede veulen eigenaar kan ik me wel een beetje voorstellen hoe dat moet zijn geweest. Mijn Guppie heeft twee weken geleden in de kliniek gestaan voor het repareren van haar navelbreuk. Een routine operatie en het is allemaal goed gegaan, maar ik heb ook wel even in spanning gezeten.

Maar heerlijk om te lezen dat Beertje weer opkrabbelt! En wat een schattige foto's <3 . Ik hoop dat deze stijgende lijn zich doorzet en deze periode over een jaar alleen nog maar een distant memory is.

Mag ik dan toch nog wel even zeggen dat ik de fokster een raar mens vind... Zomaar een doodziek veulen verkopen en zeggen dat het komt door het afspenen. Die mensen zouden eigenlijk een levenslang fokverbod moeten krijgen! (of überhaupt een verbod op het houden van dieren) -:(-



[TI] Grizzly gaat bergafwaards, duim met ons mee ...
sorry ???? zo kwam veul dan bij TS

Dit is de foto van TS die ze het eerst heeft geplaatst, om dan de fokker de schuld te geven gaat wel erg ver, naar mijn mening heeft TS hoe goed bedoeld ook, zelf een beetje de boot gemist


Afgaand op dit topic krijgt men een erg verkeerd beeld van hoe dit veulen bij TS terecht is gekomen. In mijn ogen hoor je niet een veulen te verkopen die onder de luizen zit. Ergens is er dan iets mis met de huisvesting/verzorging. Persoonlijk zou ik nooit een veulen kopen in die staat. Is het dan raar dat ik afgeef op de fokker? Daarnaast moet ik toegeven dat het misschien naïef is geweest van TS om op deze manier aan een veulen te beginnen. Maar je wilt iemand een hart onder de riem steken in plaats van helemaal de grond in boren. Uiteindelijk blijft het zielig voor het beestje.

De waarheid ligt ergens in het midden. Ik ben er niet bij geweest. Ik kan alleen maar zeggen dat ik weet hoe het is om de zorg van een veulen te hebben en dat dat soms best pittig kan zijn.

Excuus voor mijn oppervlakkigheid en het niet inlezen in de context. Ik ben er op niet uit om te stoken of iemand de schuld te geven. Blijkbaar zit dit verhaal bij een hoop mensen erg hoog en wist ik er te weinig vanaf.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 00:19

Fijn dat hij opknapt. Hoop dat hij over een tijdje straalt van gezondheid :j
Hij begint goed in de rui te komen zie ik?

Verder ga ik met geerke mee. De start ligt meestal het probleem al in. Het is zo belangrijk niet te lang na geboorte al te ontwormen.
Ik weet uit ervaring dat het veel kan schelen, heb te erge dingen gezien.
Om nu de fokker nog steeds de schuld te geven...tsja het is vaak ook onwetendheid hé en geen kennis van zaken hebben. Hier in Nederland zie je het alleen minder vaak en noem ik het gewoon luiheid

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Azara71
Berichten: 756
Geregistreerd: 21-03-14
Woonplaats: ................

Re: [FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-17 00:31

Geerke zoals ik ook al in mijn pb heb geschreven, vraag ik mij af hoe jij kunt zien dat Fancy mager is?? Dit is ze absoluut niet !! En vind het ook niet fijn dat je het hier ook nog weer een keer durft te zeggen. En dat ik niks aan neem?! Is ook flauwekul ! Kijk eerst even goed voordat je je oordeel klaar heb liggen aub ..

En ja nog een keer wat betreft de fokker van Grizzly deze heeft zeker niet het nodige voor hem gedaan kwa luizen en wormen. Wij ontwormen hier altijd stipt op tijd, Grizzly is niet het eerste veulen die ik heb gekocht maar wel de eerste die zo ziek is geweest. Ontwetendheid?? Nee, meer vertrouwen hebben in een fokker die al jaren fokt van wie je verwacht dat alles goed zit.

Maar goed dit topic was bedoeld om te laten zien dat we weer op de goede weg zitten en het verleden dus achter ons laten !

Bedankt voor de positieve reacties verder ;)

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:43

Ik had het dan ook over algemeen en niet specifiek dit geval :j

Laat je niet uit het veld slaan door negativiteit.
Als je daar in je vorige topic naar had geluisterd was hij al ingeslapen. En zie hier

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Azara71
Berichten: 756
Geregistreerd: 21-03-14
Woonplaats: ................

Re: [FOTO] Grizzly Bear, een veulen uit duizenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-17 09:53

Precies lukiebradley ! Er waren zoveel mensen die vonden dat we hem lieten lijden, dat hij er niet meer bovenop zou komen en zie hier ... Gelukkig luister ik toch nog eerst naar mijn paardje en mezelf :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 bezoekers