Grizzly Beertje is nu 2 maanden bij ons en we hebben niet veel leuks met hem mee gemaakt. En vandaag kon wel eens het einde betekenen voor hem ...

Hij kwam bij ons midden november in niet al te goede staat. Hij miste wat kilos maar dat kwam door het afspenen zei de fokster. Oké ik vertrouwde haar.
Niet veel later kwamen we er achter dat hij ONDER de luizen zat !

Maar goed dit hebben we dus behandeld, vier weken lang elke zaterdag totdat er eindelijk niks meer leefde.
Hij was tegen die tijd behoorlijk afgevallen, hij zag er niet uit, strompelde maar wat voort. Maar zijn eetlust was wel weer terug, hij stond voor aan in het land te wachten op zijn brokken, en duwde de ezels daarna bij het hooi weg

Nu, een maand later is hij nog steeds hetzelfde, hij strompelt wat rond en hij komt niet aan.
Dus de dierenarts laten komen gisteren en die schrok, zoveel luizen lichaampjes op zijn lijf nog steeds (gelukkig zijn ze wel allemaal dood) en hij weegt nog maar 125 kilo

Bloed geprikt, mest onderzoek. De resultaten zouden maandag gereed zijn.
We hebben hem gauw naar binnen gedaan, in huis notabene

Maar niks was minder waar ....

Vannacht is hij aan de wandel gegaan, heeft alles aan de kant geschoven en is komen te vallen. Om half 6 hoorde ik geluid dus ben ik gaan kijken en daar lag hij helemaal uitgeput, nat van het zweet ... Een uur lang hebben we met z'n tweeën geprobeerd hem weer overeind te krijgen zonder succes dus hebben we de dierenarts weer laten komen.
Zijn woorden kwamen hard aan, als hij niet meer overeind komt is het gebeurd

Hij lijkt wel weer wat alerter dan vanmorgen toen ik hem vond maar hij ligt nog steeds.
Zijn eet lust is nog wel hartstikke goed dus zolang dat zo blijft hou ik hoop.
Uit het mest onderzoek kwam niks te voorschijn, hij heeft geen wormen.
Zijn bloed onderzoek was "raar" zoals de dierenarts zij, de ene waarden waren weer te hoog en de anderen weer te laag maar het ligt dus aan zijn lever. De dierenarts zelf denkt dat hij een misvormd lever heeft en dan is het ook maar de vraag of hij daar mee kan leven.
Dus iedereen stuur alsjeblieft zoveel mogelijk positieve gedachten onze kant op voor ons kleine beertje