[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:56

Normaal floept de kar niet zomaar uit zn hengsels, naar zo'n ongeluk!

Ik zag je ierse opa topic ook. Hij doet me aan jaron denken toen ik hem net had, met die enorme vacht!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:27

@Claudia, Ik was ook op flanders horse expo maar geen euro uitgegeven, er wel verdiend (helpen afbreken). :D

@Floortz, Super zeg!

@Nimby, hoor ook wel eens een hond die hun volgt. Enige dat ik wel altijd even doe is aan hun baasje zeggen van "pas op het blijft een dier, je weet nooit".

@Shelly, Heel normaal dat je het wandelen niet zo ziet zitten.

*Even van die kar een sulky cavaletti toevallig ? Bij die wel al vaker gelezen dat ze niet altijd even stevig in elkaar zitten...

Verder was dus op flanders expo ook daar enkele voerstaaltjes meegekregen die mij zeker wel interesseren. Het nieuwe product van equifyt Pre active, dan equigard van st Hippolyt en iets van superfit horse (volledig onbekend merk voor mij) met vitaminen en luzerne om het kauwen te stimuleren. Met de staaltjes kan ik natuurlijk enkel kijken of ze het lusten maar het is wel handig om ze naast elkaar te leggen en ze zo al eens te vergelijken.

Nu voer ik ze pulp (met luzerne, zemelen en afwisselend pysilum, lijnzaad en een scheutje appelazijn) maar ik zoek nog iets voor daar naast voor als ik terugkom van het wandelen of ze terug in de stal steek om een handje van te kunnen geven zonder dat het eerst geweekt moet worden. Graanvrij en laag in suikers en dergelijke en die ook gewoon te krijgen zijn hier. Daarvoor net een mail gezonden naar de verdeler van die equigard welke kosten erbij komen kijken om dat hier te krijgen, equifyt kan ik gewoon in de ruiterwinkel halen. Kosten van het product zelf doen er minder toe want is maar een handje dat ik geef puur voor de lekker, da liever een gezond handje dan eentje vol rotzooi. :)
Laatst bijgewerkt door Lori op 29-02-16 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:36

Ai wat naar dat ongeluk! Hopelijk valt het mee.

Had het opa topic ook gezien. Leuk wollig zijn bouw lijkt wel wat apart op sommige foto's inderdaad. Maar zal wel komen omdat hij kort en en daarbij wat overbouwd

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:23

Dankjewel iedereen,

@nientsje, Ja hier is het ook rustig daarom kan ik even op internet.
Klopt meestal gebeurt dat niet zo 123. Ik weet ook echt niet wat er mis is gegaan want ik heb er geen verstand van. Alleen vind ik het raar dat lamoenen (heet dat volgens mij?) los in die hengsels hangen. Ookal zijn die gebogen toch een gek idee dat dat er in hangt.
Die vriendin schaamde zich dood en snapte er niks van aangezien de pony strak stond ingespannen.

Mijn hoofd gaat wel, net even asprientje genomen. Mijn nek, hals en rug zijn alleen erg stijf en spierpijn.

@ Lori, ik weet niet precies wat voor kar maar het is een sulky idee. Dus 2 wielen i.p.v. 4.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:37


shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:15

Lori, lijkt erop maar die van haar heeft wel een rem.
Klopt het mag idd niet zomaar losschieten, levensgevaarlijk! Dit gaat misschien banketstaaf klinken en ik weet niet of het daardoor kan komen maar.... die vriendin is niet de lichtste dus misschien is door het gewicht wat naar achter leunde dat eruit geschoten? Of is dat niet mogelijk?

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:18

Aah mijn bijrijdster gaat vandaag met mijn paard voor het eerst naar buiten. Vind het dood eng om het los te laten. Alsof ik een kind hebt wat voor het eerst op vakantie gaat ofzo.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:30

Ze bestaan inderdaad ook met rem. Al vaker afwisselende verhalen gehoord over dit model een vriendin is erg tevreden maar heeft hem ook laten lassen op de zwakke punten en dingen veranderd. Lees ook veel verhalen van inderdaad sulky's die losschieten en doen... zou zeker niet mogen, op zich ook niet als iemand met meer gewicht op de sulky zit dat is een kwestie van in "evenwicht" hangen. Nu jij bent daar niet bekend mee vermoed ik maar zo noemen ze het een beetje zorgen dat de lamoenen zweven in de lichtogen (de riemen bij het schoftje).

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:25

Ik ben er inderdaad niet bekend mee, alleen met mijn gezonde verstand klopt het inderdaad niet dat de lamoenen eruit horen te schieten. En je zou ook gewoon moeten kunnen zitten, wat meer of minder gewicht idd.

Ik maak mij ook zorgen vooral omdat ze dit zelf weet en niet weet waardoor het komt maar wel gewoon verder rijd. De pony blijft er wel braaf bij en schiet niet weg, maar je weet het maar nooit wat er kan gebeuren verder. En ik weet niet of ze iets zal aannemen van mij.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:15

Dei frontriem is prachtig Claudia! Hihi anti-pik borduursel, slim hoor!

Oef das naar! Lijkt mij idd niet 'normaal' voor een karretje hoor!

Floortz schreef:
Die van mij is 11 jaar hengst geweest. Misschien niet de beste keuze als 1e paard :+ maar ja...de <3 he...en nog.


Tja wat is 'het best'.. Soms dan móet het gewoon <3 <3 <3 . Gijs is ook mijn eerste eigen paard, maar merk meer 'jong' aan hem dan 'hengst'.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:30

Afbeelding
Afbeelding

* blij moment * weer even 10 min gereden ♡

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:39

Leuk turbotinker!

Ik ging vandaag uitmesten en toen ontdekte ik dat paardlief zn deken had gesloopt. Eigenaresse het slechte nieuws maar even doorgebeld... zo balen zo aan het einde van het seizoen.

Helaas niet kunnem rijden, de paarden van de stalhoudster stonden in de bak en ze was niet thuis. Nu dus weer wachten op mooi weer.

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:50

Het is nu mooi weer? Ik zit tot laat op m'n werk of course... Man doet paard vandaag, dat is toch lief (hij heeft niks met paarden maar is gelukkig niet bang of vies ervan. Hij doet gewoon of het een hond is, zegt hij)

Wat een eng verhaal van dat wagentje! Hopelijk geen al te erge last van je hoofd? Vorig jaar was ik met een stalgenootje mee op haar marathonkar. Toen mocht ik alleen mee met cap, ook al gingen we maar een klein rondje. Nu snap ik beter waarom.

Wat staat Jaron er trots op :)
Lori die vitalBix is toch granenvrij en extreem laag in suiker? Weet Wendy beter denk ik

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:22

@Nimby, Ik ga dat eens opzoeken dan ook vitalbix.

@Andrea, Knappe Jaron :D .

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:39

Heerlijk TT!

Balen Ilona!

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:44

Mijn deken is ook kapot, klein gaatje dat wel. Maar ik zag een super coole (eigenlijk lelijke) waterdichte roze deken met paardjes erop. Alleen wel met vulling, dus dan zou het scheerapparaat erover moeten.

Nimby, We vielen gelukkig niet van een enorme hoogte maar cap is eigenlijk wel zo veilig.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:36

Nimby schreef:
Lori die vitalBix is toch granenvrij en extreem laag in suiker? Weet Wendy beter denk ik


Klopt helemaal. Vitalbix is graan- en melassevrij en zeer laag in suikers en zetmeel.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:38

Schrikken van het ongeluk met de kar. In principe zijn je strengen dan te lang geweest.

Hier afgelopen weekend in Heeze geweest en vandaag weer druk aan t werk. Heerlijk weer gelukkig!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:44

Net weer fijn getraind met Feike.
Ook de galop weer eens meegenomen. Hij sprong direct aan wanneer ik dat wilde, hebben we veel "moeite" mee gehad. En op een paar bokjes na heb ik fijn gereden. Zelfs een stuk nagevelijk kunnen galoperen.
We gaan weer de goede kant op, gewoon volhouden dus :)
Voor vandaag ben ik zeker tevreden!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:47

Super fijn meissie! Geen gehoest meer?

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:51

Hij heeft 1 klein kuchje gegeven tijdens het afzadelen maar lijkt me ook wel logisch want hij heeft veel harder gewerkt dan hij sinds 4 maand gedaan heeft. Nu geeft hij zelfs gezweet. Maar was ook geen mega kuch dus denk er niet teveel van :) alhoewel ik hem altijd in de gaten blijf houden :j

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:56

Piepzooi

Even een remipost

Onze hond word morgen ingeslapen, ze heeft waarschijnlijk een tumor ergens.. |(

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:58

Jemig... sterkte Y;(

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:58

Sterkte meissie!

En fijn dat feike amper hoest dan!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:03

Zeker fijn! Hij moet nu gewoon weer aan het werk en zijn longen goed gebruiken :)