[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:57

Mooi nientsje! Leuk al die cadeaus voor feike.

Hier vandaag weer dressuurmatig getraind. Ging wel goed alleen kantelen blijft hij toxh doen. Dus snel de osteo er bij eind deze maand!
Dinsdag springen en woensdag dressuren pp concours. Gelukkig met dressuur maar 5 minuten in de baan dus zal hij het lang niet zo vaak doen als tijdens trainen.
Baal er wel van dat er toch iets vast zit in zn lijf.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:25

Wat een gaaf hoofdstel! Staat hem ook super

Wel ballen Shelly maar verder wel redelijk kunnen rijden?

Ik heb een pony die overal schooit maar niets krijgt alleen maar hooi ik denk dat ie een beetje teleurgesteld is

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:34

Jammer van dat kantelen maar fijn dat de osteo komt! Lekker drukke agenda ook :)

Naawh arme pony :+:

Feike was vandaag weer zijn lieve en vrolijke zelf. Even in de paddock gespeeld hij ging helemaal uit zijn plaat om vervolgens in mijn broekzak te kruipen <3 even knuffelen vrouwtje :j

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:17

Wat een lieverd is Feike ook!

Ik ben lekker gaan lange lijnen buiten nou hij was fris... OP de terug weg op het bospad over de plassen springen <3

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:20

Leuke verhalen weer van vandaag!

Had ook nog wat. Haalde hem uit de paddock raakt die met zijn neus stroomdraad aan. Nou Doei paard die stond mooi in het lange gras bij de buren. Dacht maar niet dat ik hem te pakken kon krijgen...

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:26

:')

Arm paard. Je zal maar stroom op je neus krijgen :+

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:29

TurboTinker schreef:
:')

Arm paard. Je zal maar stroom op je neus krijgen :+

Moet ie maar niet met zn neus overal in zitten :')

EvalynnS
Berichten: 112
Geregistreerd: 05-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:05

Hoi hoi, ik was een beetje aan het rond kijken op bokt en toen kwam ik dit topic tegen. Ziet er erg gezellig uit dus ik meld mij graag aan!

Mijn naam is Liselotte en ik ben 22 jaar oud. Ik ben de trotse eigenaresse van een 9 jarige Tinker, Frits. Samen rijden wij voornamelijk veel door de bossen, maar ik hoop hem dit jaar toch wel een keer te gaan starten in de dressuur :)

Helaas heb ik niet veel recente foto's van hem. Gelukkig staan er nog een paar shoots op de planning.

2013
Afbeelding

Vorige maand
Afbeelding

Nu houden wij ons voornamelijk bezig met wat vrijheidsdressuur, boscrossen en eens in de 2 weken een 'tutdagje'. Meneer heeft in de laatste 3 jaar nogal veel haar gekregen. Zijn manen zitten op bijna 1.40m en zijn voorpluk zit nu op 90 cm!

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:25

Wat een knappert die Frits. Mooi!!

Hannah wat ben je toch weer een bofkont. Lekker verwent met je verjaardag. Of ja...Feike lekker verwent hahaaa

Stroom op je neus, auwie hahaa. Maar wel gelijk een lesje geleerd. Hahaaa.

Wij hadden vanmiddag 2 erg frisse tinkertjes. Storm had bedacht dat hij nog hengst was hahaaa. En als Storm gek doet denkt Woody dat er iets engs is. Dan moet je overal van schrikken. Maar zeker dicht bij elkaar blijven. Rennen, bokken , samen eten. Whahaa. Mijn dochtertje vond het maar niks. Dus storm maar aangelijnd en klaar met die streken.

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:56

Ze zat er toch niet op Jane?

Hannah nog geleficiteerd :D dagje te laat... Feike lijkt wel een spanjaard met zijn mooie hoofdstel!

Claudia wat een lieve foto. Is dat de eerste beeb dit jaar bij jullie? Spannend!!

Shelly hopelijk gaat hij op de concoursen weer lekker. Ben altijd benieuwd naar een osteopaat. Heb er nu drie op stal gezien, allemaal wel weer anders. Hopelijk komt hij weer lekker in zijn lijf te zitten.

Mira lekker zelf ook hard moeten lopen dus? Wel beterschap voor hem gewenst.

Fancy is lief :) :)

Frits is mooi! wat voor kleur is dat nou? op de bovenste foto lijkt wel een valk maar de onderste weer niet?

Paardlief was weer braaf vandaag. Ik doe tegenwoordig longeren, ze is aan het wisselen en bijt overal op. Ook op het hek van de bak en dat mag niet. Zodra ik haar los in de bak heb staan en ik let éven niet op, staat ze met haar tanden erin. Los dat het niet mag wil ik ook niet dat ze een gewoonte ontwikkelt (er is ook een luchtzuiger op stal) dus dan maar aan de longe. Het is geloof ik niet zo goed voor een jong paard... maar ik doe het hooguit een/twee keer per week. Ik ben al blij dat ze het doet :D eerst snapte ze er niks van. Nu wel, het kan zonder zweep, ze kan voorwaarts en terug op lichaamshulpen/stem, brave bollie <3

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:59

Hannah, wat een gaaf hoofdstel! Zo eentje wil ik nog steeds super graag voor Dublin! :D Nog gefeliciteerd

En wauw lieselotte wat is Frits gaaf! <3 Als je een beetje in de buurt woont zou ik hem graag eens op de foto willen zetten hoor! :D

Hier gaat alles weer beter. De dierenarts is hier thuis geweest en heeft haar in laten slapen in haar mand terwijl mijn moeder haar kopie vast had en ik haar zat te knuffelen. Ze is heel rustig gegaan, maar gadver! Als je opgegroeid bent met honden en er nu ineens geen hond geen hond in huis is is dat toch wel heel raar hoor! Mijn ouders zeiden beide eigenlijk al een hele tijd dat er geen hond meer zou komen, maar nadat we Luna naar het crematorium gebracht hadden waren we het er al over eens dat er echt nog wel een hond zal komen. Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Heb maar een topic gemaakt van het rijden met Duppie, deze foto's waren gemaakt net voordat we naar de dierenarts gingen en het nieuws kregen dus had er nog niks mee gedaan.

[RIJ-ITP] Kleine Tinkerboef Dublin onder het zadel!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:27

Pff wat een poepdag vandaag. Eerst vroeg op voor de hoefsmid (Sansa en Shiki gedroegen zich wel voorbeeldig <3 ) daarna ff uurtje gegeten en meteen naar werk, was ik te vroeg dus maar besloten van de stad naar werk te lopen om de tijd te doden. Heb gelukkig minder last van m'n benen maar m'n keel is schor en pijnlijk. Denk beginnend griepje ofzo anyway, ik moest met denk ik 2 andere op een hele zaal mensen gaan bellen en de rest stond op mail. Ik was hees en schor en ik had de ene na de andere poep call, (klanten waren lief hoor maar het zijn van die lange, vervelende gesprekken waar je veel moet praten) en ik hield het niet uit. Werd echt geen rekening mee gehouden. Vind het nu echt een beetje op voorkeursbehandelingen lijken daar. Bah, heb hele leuke collega's en sommige afdelingshoofden zijn zo behulpzaam en vriendelijk maar die van mij ben ik eigenlijk geen fan van. Hij scheept me altijd maar af. Ik had vrijdag vrij nodig voor school. 3x gevraagd, nooit antwoord gehad. Ben uiteindelijk maar gaan werken... De langse 5 en een half uur van m\n leven vandaag. Ik ben helemaal hees nu ook. Gelukkig!!! morgen vrij. Kan ik m'n stallen gaan mesten, paarden poetsen en mijn schoolwerk inhalen. Wat een stinkweek! Ik verlang naar lekker weer en rijden!


Ik ga je topic bekijken van Dublin :D Fijn dat alles rustig is gegaan. De leegte van een hond herinner ik me nog goed. Onze hond is vroeg ingeslapen wegens kanker. Nu hebben we alleen nog katten en mijn 19 jarige kat verliezen... Denk nu nog dagelijks aan hem. En hij is alweer jaren weg :( Sterkte :(:)


Longeren gaat dus goed, en wanneer ga je rijden? <<) Dochter zal wel niet meer willen delen denk ik :P

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:44

@chimello,

Ik weet niet of ze het in België ook verkopen, en het is duur, maar probeer eens echinaforce van a vogel. Dat is super spul! Als je een griepje aan voelt komen, gewoon die pillen nemen en meestal is het zo weg! Is ook een natuurlijk product dus niet zo erg. ;)

Grappig trouwens om te lezen in je reactie in mijn topic dat je dacht dat hij groter was! Ik krijg juist meestal de vraag als ik zijn schofthoogte er niet bij zet of hij nou zo klein is of ik zo enorm! :')

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:54

Moet ik eens kijken, schijnbaar kun je hier niet eens betadineshampoo krijgen :+

Ja ik vind hem best groot uitzien eigenlijk :o

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:58

Dublin ziet er goed uit in je topic! Lekker werklustig. Komt idd niet klein over!

Das een balen dag Sheryn :(
Misschien is het probleem met sommige van die teamhoofden en misschien de jouwe, jij bent hoogstwaarschijnlijk slimmer... alleen jij bent nog met je school bezig...
Gelukkig dagje vrij :)

Ik heb er een paar keer opgezeten en m'n dochter iets meer, die wil inderdaad het liefste zelf :) Is ook makkelijk om voorwaarts/halt te leren met haar erop en ik op de grond. Als ik er zelf op ga moet er een geschikte stalgenoot bij zijn. Maar ook mijn been/zithulp lijkt ze nu op te pikken zonder dat m'n stalgenoot iets doet (die houdt alleen het lijntje vast voor de zekerheid). Nog wel bitloos als ik erop zit, want met een bit heeft ze al haar denkcapaciteit nog bij dat bit nodig ;)

Maar we hebben de tijd en ze gaat tzt nog bij Leonoor op school :)

EvalynnS
Berichten: 112
Geregistreerd: 05-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:06

Dankje Jane! :)

Frits is een Red Blagdon. In het voorjaar en zomer is hij op zijn mooist. In de winter is hij erg fluffy en krijgt hij bruine vacht haha. Fijn dat je paard zo goed reageert met het longeren! Ga je later nog veel profijt van hebben wat betreft stemcommando's :)

Dankje Donnar :o Wij staan in de Achterhoek, mocht je eens in de buurt zijn dan mag je gerust een seintje geven!
Het rijden ziet er netjes uit. Geen grote maat, maar ik vind dat je er mooi op past.

Balen van je werk chimello, ik ga mee duimen voor het goede weer. Ik moet met mijn scooter een half uur rijden voor stal en gisteren met die sneeuw was het echt geen pretje.. Kom maar op met die zon!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 01:14

@ Nientsje: gaaf hoofdstel! Staat ook goed

@ Shelly: flink aan het werk dus met xaf. Omhoog komen is echt niet tof

@ Clocloken: mooie uier al.

@ Mira: beterschap voor Pip!

@ EvalynnS: welkom

@ Nimby: Gaat de goede kant op met longeren. Jammer van het bijten op hout. Hopelijk houd het snel op!

@ Chimello: das niet fijn zeg. Kun je je niet ziek melden als je je zo slecht voelt? Beterschap iig!


Ik ben geslaagd voor een jurk :D
http://www.degalazaak.nl/galajurken/zwa ... -3156.html


Vanochtend ook even gewandeld. Hopelijk dinsdag te paard het bos in

Afbeelding

Afbeelding

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:00

Ah mooie jurk!
En sluit me aan bij bovenstaande bijleesverslagen :D

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:13

Prachtig je jurk!
Cheana ziet er blij uit in haar nieuwe achtertuin!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:46

Lekker Mira!

Naawhh paardje onder stroom :=
Hier ook wel eens gebeurd door paardjes eigen toedoen :')

Welkom Liselotte!
Frits is echt prachtig <3

Het stormde in het hoofd van Storm :=

Paar x longeren op die leeftijd moet kunnen. Deed ik met Feike okk, zodat hij wat te doen had :+

Sterkte donnar! Nooit leuk om afscheid van je geliefde dier te nemen. Ik had het ook zo toen onze hond ingeslapen werd. Ik was 14 en de hond was 14. En toen was er ineens niks meer. Is ook nooit een nieuwe hond hekomen. Wilden mijn ouders niet.
Ik ga straks je topic bekijken :)

Nou lekker dan Chimello.. altijd wat met die mensen die een ander niks "gunnen" oid. Hopelijk knap je snel op. Beterschap!

Gave jurk Nessa!
Mooie foto's ook. Heerlijk zo'n wandeling <3

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:51

Mijn familie is vandaag geweest voor mijn verjaardag.
Mijn nichtje van 13 is ook een paardenmeid en rijdt al een aantal jaar western. Ze ging vandaag dan ook mee naar stal en heeft op Feike gereden.
Hij was echt super braaf :D
Afbeelding
Knuffelen en kusjes geven hoort er ook bij <3
Afbeelding
Top paardje :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:06

Heerlijk paard ♡

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:34

Oh lieve Feike <3

Laughy

Berichten: 328
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:05

Wat aardig van Feike dat hij zo braaf was voor je nichtje!
En wat een aardige mensen allemaal waar je zoveel cadeautjes van krijg voor je paard :) kun je die niet even naar hier doorsturen :P mooi hoofdstel ook! heb er zelf een tijdje terug ook een op de kop kunnen tikken op de bokt markt, vind die hoofdstellen zo mooi staan op tinkers enz.!

Wij hebben vandaag meegedaan aan een vrijheidsdressuur clinic! hebben weer veel geleerd (gingen dit keer vooral voor mijn twee verzorgster, die hadden nog niet veel gedaan met vrijheidsdressuur en is zo een goede manier om het ze gelijk op de juiste manier aan te leren, en scheelt mij weer een hoop uitleg werk := )
Paardjes (want mijn mini was ook mee) hebben weer goed hun best gedaan, en hebben nu weer zat om thuis mee op door te borduren :D

Spagaat:
Afbeelding
Buiging:
Afbeelding
Spaanse Pas (al lijkt het op een foto altijd meer op een jambette :P ):
Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:15

Hihi ben ook super trots op mijn knappe paardje <3

Ohh ziet er goed uit Laughy!
En doorsturen haha, tsja mijn vrienden en familie weten dat ik altijd blij wordt van paardenspullen :D
Heb vandaag ook 2 handdoeken en 4 washandjes gekregen :D knalgroen en knalgeel hihi. Ik ben aan het sparen voor mijn uitzet. Moet me nog inschrijven maar dat wil ik deze week doen. En sparen kan je niet snel genoeg mee beginnen :D
Ook heb ik 3 boeken gekregem; thrillers. Ik ben gek op lezen, vooral thriller dus ga lekker lezen zometeen :D