[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:52

Probeer anders eens neocidol?
Is eigenlijk voor mijten bij schapen maar ik was Feike zijn benen er ook 1x in de week mee ivm mok (nu helemaal met de bagger steeds) en bij ons helpt dat als een tierelier! Nog 2 andere paarden bij mij op stal worden er wekelijks mee gewassen. Werkt prima. Is altijd even aftasten of dat bij die van jou ook zou helpen maar is altijd het proberen waard.

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:57

Zo iedereen leuk bezig met de paarden :)

Super Shelly!

En Feike staat echt knap met dat hoofdstel en borsttuig <3

Hier staat men lieve Dusty sinds gisteren in de stallen met camera's.
Straks mag Phillipa in de andere stal met camera's, ik kijk weer uit naar dat klein grut :D

Daarna misschien op bezoek bij Muppet als ik nog tijd heb (het is wel even rijden).

Ik ben nu bezig met mijn stage als zorgjuf vandaar dat ik niet zo vaak heb gepost maar ik lees wel alles hoor :j

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:44

@Nientsje, ik heb nu heel goed spul en ik moet eerlijk bekennen dat de laatste tijd het aanstippen niet helemaal regelmatig gaat. Daarvoor althans wel maar die korsten kom ik gewoon niet vanaf en kammen doet haar dus erg veel pijn! En door de korsten lukt het aanstippen ook niet goed...
Dus aan het product ligt het niet aangezien het wel werkt.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:04

Spannend Claudia!
Naawhh Muppet! Zo jammer dattie al verkocht was :')

Ahh oke Shill!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:25

En de voeten in water weken en dan krabben? Worden de korstjes zachter van.
Ik smeer sudo creme, Shiki ha toevallig ineens mok. Nooit last van gehad tot nu :\
Maar het is alweer weg. Sudo werkt echt goed bij haar. Maar ik kreeg geen voet in een emmer gezet tenzij met veel moeite dus was blij dat het niet meer hoefde :+ misschien kun jij dat wel?

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:50

shillelagh schreef:
@Nientsje, ik heb nu heel goed spul en ik moet eerlijk bekennen dat de laatste tijd het aanstippen niet helemaal regelmatig gaat. Daarvoor althans wel maar die korsten kom ik gewoon niet vanaf en kammen doet haar dus erg veel pijn! En door de korsten lukt het aanstippen ook niet goed...
Dus aan het product ligt het niet aangezien het wel werkt.


Met erg nat weer krijgt die van mij wat rasp achter de voorknie. Doet hem echt zeer. Ik smeer uierzalf met kruiden van de Trekpleister dagelijks een klodder. (de tubes , en niet de potten, daarvan is de samenstelling anders) en na ruim een week is de huid rustig, komen de harde korsten los en zijn ze uit te borstelen. Dan mag ik er ook weer gewoon aanzitten zonder dat hij z'n voet optilt. Het geeft wel vette vlekken in het haar, maar ook die zijn na een week of wat eruit te borstelen. Sudocreme en andere dingen hielpen bij hem niet.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:52

Ik dacht dat rasp achter de knie niet te maken had met nattigheid maar met te veel eiwitten binnen krijgen en verstopte talgkliertjes?

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:10

Gaaf Borsttuig Hannah.

Ik heb vandaag toch lekker gereden. Veel in stap gewerkt aan de perfecte schouderbinnenwaarts en daarna heel fijn met super aanleuning (op 2 pinken) heerlijk gedraafd. Ook voor het eerst in de bak gegaloppeerd. Hij ging wat hard maar verder goed te sturen en bij te houden. Wat een toppertje is die Storm toch.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:35

TurboTinker schreef:
Ik dacht dat rasp achter de knie niet te maken had met nattigheid maar met te veel eiwitten binnen krijgen en verstopte talgkliertjes?


Hij heeft het alleen met koud en nat weer. Daarna verdwijnt het nagenoeg. Temperatuur zal ook wel een rol spelen. Rasp is inderdaad ook een gevolg van voeding, maar aangezien hij het jaar rond hetzelfde ruwvoer krijgt (voor zoverre de balen hetzelfde te noemen zijn) kan dat niet alléén de oorzaak zijn. In elk geval is het binnen 2 weken weg met die zalf.

Vandaag met het heerlijke weer ook weer een flinke buitenrit gemaakt. Lekker 1,5 uur op pad geweest. Heerlijk.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:17

Super weer Jane! :D

Lekker Floortz!

Ik heb Feike net gelongeerd.
Hij was weer heerlijk fanatiek en liep lekker soepel en op een mooi tempo.
Hij gaat steeds beter :D

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:38

Super Hannah. Wat is het toch genieten!!

Morgen komt de da voor de tanden van Woody em Storm. Denk dat Storm wat haakjes heeft. Hij word dan lekker suf gemaakt en dan hoop ik dat ik zijn baard, oren en maantop kan scheren/knippen. Vorig jaar klapte hij door de verdoving heen. Hoop dat het nu beter gaat. Tanden vind hij geen probleem, zolang je maar met een schaar bij zijn hoofd wegblijft. Woody vind alles prima dus dat verwacht ik nu ook. Hij is denk ik nog nooit bij een tandarts geweest.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:54

Jaa is echt wel genieten!

Hopelijk blijft Storm morgen rustig! :j

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:58

Lees even alleen mee, net knallende ruzie gehad met zuslief en moeders...
Hoe eigen gezinsleden je kunnen teleurstellen zeg :r
Ik moest wel pot zijn want ik ben 30 en heb geen vriend... oh en kinderen die wilde ik ook heus wel, moest alleen de juiste man tegen komen. En dat terwijl er binnen ons gezin toch altijd werd geaccepteerd dat ik geen 'huisje-boompje-beestje'drang heb en dat juist de enige mensen waren bij wie ik mij niet hoefde te verdediging om mijn mening over kinderen.

*egomodus uit*

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:24

:wave:

Heb groot gedeelte van dit topic gemist. Paar stressweken achter de rug.

Shelly, hoe is het gegaan? Oh ik zie het al, goed gedaan! :D

Nientsje, wat balen zeg. Snap heel goed dat dat niet fijn voelt. :(:)

Anoli, juist van familie is dat erg vervelend om te horen. :(:)

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:32

Ilona,ik ben 33 en heb ook nog geen vriend.niks om je voor te schamen hoor.Uiteindelijk vindt jij ook je plek.daar ben ik van overtuigd.hoevaak ik dat deuntje wel niet moet aanhoren van mensen.

nientsje,een andere instructeur gaan zoeken.dat is vervelend.heb zelf dat ook gehad tijdens mijn rijlessen.rijschool stopte er mee en die beste man ging emigreren.nog geen jaar later zag ik hem al weer in onze woonplaats lopen.toch heimwee??

ik erger me ook groen en geel aan alle modder nu.elke dag was ik eros zijn voetjes in het water(voetjes in een emmer),om te zorgen dat de zandkorreltjes weg zijn.anders krijgt ie misschien last van mok.zorg wel dat ik het goed afdroog en desnoods wondjes even behandel met Betadine

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:37

Ben 28 en heb ook geen vriend, maar heel irritant om dat elke keer aan te horen. :roll:

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:40

@elliecuijk: Ik maak mij er ook niet druk om hoor, schaam mij er niet voor en voel mij er niet minder waardig om. Ik heb helemaal geen behoefte aan een relatie. Wil ook niet trouwen en geen kinderen, maar dat is blijkbaar onmogelijk... :roll:

Maar goed, nu lekker Walking dead kijken, zombies afslachten is altijd goed voor je boosheid :j
Lees morgen weer goed bij :j

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:53

@ Shille: Ik rijd nog geen endurance. Ga in september impuls starten. Dus nu ernaartoe trainen :)
Voor zover ik weet moet je de korsten er niet af krabben/peuteren e.d. De losse korstjes kun je eruit halen. De vaste moeten vanzelf eraf vallen. inderdaad wassen met neocidol (tegen mijt, heeft ie vast) en evt smeren met hydrocortiderm. Regelmatig smeren is wel van belang!

@ Shelly: super gaaf! Gefeliciteerd. :D

@ Jane: succes met de tandarts!

@ Ilona: zo zeg, das echt niet tof. Slaat echt nergens op.
Ik heb dan wel een relatie, maar we willen allebei geen kinderen. Is tegenwoordig echt niet zo raar meer.

EvalynnS
Berichten: 112
Geregistreerd: 05-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:52

Maar weer even snel bij gelezen. Gaat hard als je druk bezig bent met de paarden en alles, haha!

Helaas heeft Frits ook een beetje last van rasp. Ik probeer het er heel voorzichtig af te pulken en dan blijft het ook wel voor een lange periode weg. Ik weet eigenlijk niet zo goed waar het bij hem vandaan komt.

@Anoli; wat een vervelende situatie zeg... Ik ben iets jonger, 22, maar ik herken mijzelf er ook wel een beetje in. Alleen bij mij thuis zeiden ze dat ik altijd alleen zou blijven :\ Maargoed dat was gewoon een hele ervaring met nog veel meer nare gebeurtenissen.. Ben blij dat ik er nu grotendeels vanaf ben! Ik hoop iig wel dat je voldoende afleiding hebt.

@nessa; leuk! Ik ben met Frits nu 2 keer gestart. We bakten er niks van maar ik heb wel een ontzettend leuke rit gehad. Ben zelf alleen nogal chaotisch waardoor ik snel fouten maak en zo gediskwalificeerd word haha. Dit jaar wil ik nog een keer impuls gaan rijden, welke wedstrijd ga jij doen? :)

Vandaag heb ik een rondje zonder zadel gereden met Frits. Heerlijk zo in het zonnetje. Achteraf ook nog wat vrijheidsdressuur gedaan. Ging super goed voor mijn gevoel! Heb gelukkig ook nog wat gefilmd dus hier een paar screenshots :)

Het liggen
Afbeelding

Zitten
Afbeelding

Spaanse Pas
Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:09

Heh bah Ilona wat naar... :(:)
Ik ben 23 en heb ook geen vriend en dat zie ik eigenlijk ook niet meer gebeuren. En een kinderwens heb ik tot dusver ook niet.

Lekker zo'n instructeur ellie...
Ik heb al contact gehad met een andere waar bij ga lessen. Maar eerst mijn theorie nog halen.

Knappe Frits!!

9 juli is er een crosless voor Tinker in Hantum. Weet alleen nog niet of ik wel mee ga/kan/wil/durf te doen :')

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:17

Wel een relatie, wel of geen kinderen. Ieder persoon is uniek. En je moet doen waar jij je happy bij voeld. Als de tijd rijp is kom je wel iemand tegen. Probeer je niet te veel van andere aan te trekken (dat is erg moeilijk als dat familie is). Zolang je maar gelukkig bent en zelf weet hoe je bent is alles goed. Hou je taai!!

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:19

Ik had me zo verheugd om te gaan rijden gisteren moest ik na 10 min weer stoppen. Onze bak lag een beetje schots en scheef dus hadden we de boer gevraagd om die even recht te trekken enzo. Nu heeft de boer de bak helemaal los moeten halen om 'm vervolgens recht te maken. Bleek dat de bak veels en veels te zwaar is -O- GRRRRRR Dus vandaag maar de bak goed sproeien en slepen, weer sproeien en dan weer slepen. Alleen kan pap het vandaag niet fixen, op zijn vroegst pas zaterdag 8)7

Dan maar wat buiten rijden ofzo denk ik dan maar, maar wat was ik gefrustreerd gisteren zeg! Wel even quality time met Keltic gehad. Omdat het rijden niet ging heb ik zn manen lekker onder handen genomen en even zijn baard en oren netjes geknipt :)

*ik zit altijd te klooien met fotos te plaatsen maar het lukt me echt voor de @#%$@ niet*

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:21

Ik heb even snel gelezen!
Bedankt voor de reachties. Ik ben bang dat ik haar voet niet in een emmer krijg :o
Ik zal even kijken voor uierzalf. Want dat spul wat ik heb moet echt ertussen en alleen aalstippen. Dus mag dat niet overal maar smeren wat het dus erg lastig maakt.
Ik moet inderdaad voor elkaar krijgen dat die korsten zacht worden of iets. Zal even brainstormen en jullie tips proberen!

Aahh nientsje, lijkt mij erg gaaf om daaraan mee te doen! Ook al zou ik ook wel bang zijn haha.

Wat een leuke foto's van Frits. Ik ga ook van het zomer beginnen met vrijheidsdressuur. Dat wil ik althans :D

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:34

Vandaag mn bruine zweepje opgehaald en heb mooie bruin/cognac teugels en een frontriem met blauw en bruine steentjes gescoord :o benieuwd hoe deze Bones zal staan :)

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:42

Ik zou best wel weer een vriendje willen hoor. Maar vind ze maar :+

Aahh dat is balen Allienda!
Maar een buitenrit is toch ook leuk :D
Ik kan niet wachten tot ik weer het bos in kan :)

Klinkt gaaf Chimello! Ik ben ook benieuwd :)