Waar een goede tinker kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:01

Mjahendriks schreef:
hengstveulen schreef:
Heel jammer voor u, maar voor MC Cloud niet ongewoon...hoop dat u tot een goede oplossing kan komen!



Bedankt voor je reactie. Heb de heer mollema zojuist nog gebeld om tot een oplossing te komen. Hij gooit gewoon de hoorn er op


zo herkenbaar. .. wat sneu dat u dat is overkomen, de tinkerkenners zijn voor dit gedrag gewaarschuwd dus zullen niet snel iets daar kopen. Hij zou er best goede tussen hebben staan, maar alleen om zijn gedrag en manier van zaken doen passen er vele

Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had mijn leven er exact hetzelfde uit gezien!


stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:05

Gabbe

op proef is erg zeldzaam. Stel ik zou iets te koop hebben is t ook dat je hier honderd keer welkom bent, maar ik geef het dier niet mee..
vroeger ging zoiets veel makkelijker dan nu

Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had mijn leven er exact hetzelfde uit gezien!

butengeweun

Berichten: 3650
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:08

Gabbe, bij mij was het ook verkocht is verkocht. Heb er hier ooit 1 op proef van een ander in de wei gehad en was er niet blij mee, veel te bang dat hem wat overkomt. Hij heeft ook een maand alleen gestaan omdat ik hem niet bij mijn dominante merrie in de wei wilde zetten.

Nieuwe eigenaren mogen zo vaak komen als ze willen. Alles uitproberen ik ben alleen in de buurt om te kijken of het veilig gaat.

Ik weet zelf dus ook als ik koop dan graag op proef :9 maar bij particulieren is dit 9 van de 10 keer niet mogelijk. Handelsstallen is een ander verhaal, maar let dan op of je geld terug krijgt of dat je daar een ander paard moet halen.
Laatst bijgewerkt door butengeweun op 03-01-14 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:08

Ik heb ook wel eens een paard verkocht, 3 weken op proef geweest. Tot de dag van vandaag weet ik niet wat daar gebeurt is, maar ik kreeg hem kreupel terug en geestelijk zijn we een half jaar bezig geweest hem weer een beetje normaal te krijgen.
Dus ook hier gaat niets meer het erf af, al zouden ze 3 maanden komen proefrijden, geen probleem, maar weg, nee.

Life is what happens to you while you're busy making other plans.

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-14 10:38

Mischien ben ik ook wel verwend het eerste paard wat ik kocht mocht vier tot 8 weken op proef kreeg zelfs paspoort mee. Moet wel zeggen dat de eigenaar van de stal waar ik sta daar al jaren komt en ook meerdere keren per maand. Maar we gaan het zien

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Gurly

Berichten: 3551
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:27

matasja schreef:
ik heb mijn tinker bij mamauba op bokt vandaan, erg braaf dier, zij hebben er nog een paar te koop



Ik raad haar ook aan. Zij heeft veel mooie, eerlijke tinkers voor de juiste prijs.

aricia

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: nabij de grens friesland/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:33

Ik kan me voorstellen dat sommige verkopers niet aan een proefperiode doen .
Ik geef ze wel 3 weken op proef mee , en ja ik heb eens 1 terug gekregen die lichamelijk en geestelijk een beste knoei daar toen heeft gehad .
Maar beter niet goed weer terug krijgen , dan dat ze zo de handel in verdwijnen .

https://www.nordsvensk-noordzweedspaard.nl/
Ijslander Veulen en kruising te koop ,Fokkerij van Ijslandse en Noordzweedse paarden

Mjahendriks
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:29

Mjahendriks schreef:
hengstveulen schreef:
Heel jammer voor u, maar voor MC Cloud niet ongewoon...hoop dat u tot een goede oplossing kan komen!



Bedankt voor je reactie. Heb zojuist nog gebeld om tot een oplossing te komen. Hij gooit gewoon de hoorn er op

Mjahendriks
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:30

Mjahendriks schreef:
butengeweun schreef:
jammer dat het zo gelopen is, maar je bent helaas niet de eerste die eerste die dit overkomt. Daarom heb ik hun overgeslagen met paarden kijken
Laatst bijgewerkt door Mjahendriks op 03-01-14 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjahendriks
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:31

Mjahendriks schreef:
butengeweun schreef:
jammer dat het zo gelopen is, maar je bent helaas niet de eerste die eerste die dit overkomt. Daarom heb ik hun overgeslagen met paarden kijken
Laatst bijgewerkt door Mjahendriks op 03-01-14 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjahendriks
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:32

Mjahendriks schreef:
butengeweun schreef:
jammer dat het zo gelopen is, maar je bent helaas niet de eerste die eerste die dit overkomt. Daarom heb ik hun overgeslagen met paarden kijken



Wij gaan met een sbs programma aan de slag. Ze moeten op een of andere wijze te stoppen zijn.

Mjahendriks
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:32

Mjahendriks schreef:
hengstveulen schreef:
Heel jammer voor u, maar voor MC Cloud niet ongewoon...hoop dat u tot een goede oplossing kan komen!
Laatst bijgewerkt door Mjahendriks op 03-01-14 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjahendriks
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:33

Laatst bijgewerkt door Mjahendriks op 03-01-14 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:33

Mjahendriks, ik denk dat jouw en de ervaringen van anderen inmiddels meer dan duidelijk zijn in dit topic, dus het lijkt mij niet nodig om TS haar topic er verder mee te vullen.
Geeft verder geen meerwaarde meer aan het gevraagde.

Edit; Je kan ze nu trouwens ook nog verwijderen.
Laatst bijgewerkt door Grit op 03-01-14 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

sharona11
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:46

Niks aan de hand met charly van de mccloud stal.

Toen ze hem gekocht hadden heb ik hem voor de nieuwe ruiter gereden waar hij nu staat.
Ik heb zelfs op die dag geen probleem met hem gehad.
Nu hij bij de nieuwe eigenaar is ook totaal geen problemen en een meisje van 13 rijdt erop.
Zelf met de kleinste is die braaf.

Het is puur mens gericht. Als je al bang bent of zelf gespannen ben heeft het bij geen enkel paard nut.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:03

Hier goede ervaring met een adres in Vleuten. (lekker centraal ook)
We hebben er 2 maanden geleden een 3,5 jarige gekocht, super lief ding. En ik ging alleen maar mee om mijn dochter een plezier te doen.....
Ze was 2 Maanden daarvoor pas uit Ierland gekomen ! Ze heeft nog 2 maandjes bij ons kunnen wennen en wordt nu rustig aan in gereden.

Keurig thuis gebracht en ook naderhand nog contact hoe het gaat. Was eerst huiverig vanwege de prijs (echt laag) maar heb inmiddels al een hoop gehoord en voorbij zien komen aan paarden en klanten m.b.t. de stal.
Echt niks mis mee !
Ze adverteren op Marktplaats :
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Ff ook andere advertenties kijken en in de gaten houden. Aanbod varieert vrij vlot.

heli1

Berichten: 41
Geregistreerd: 05-10-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:48

Hallo
Mijn naam is Joost ik ben op dit forum om van alles te weten te komen over paarden.
Ik weet ongeveer net zo veel van giraffe dan van paarden niets dus.
De reden dat ik geïnformeerd wil raken is dat ik een thinker paard voor mijn vrouw en dochter wil kopen.
Mijn dochter rijd nu ongeveer 6 jaar paard en mijn vrouw reed in haar jeugd. Wij zoeken en paard dat door een volwassenen bereden kan worden, min 155 lijkt me dan noodzakelijk. We willen graag een paard wat beleerd is, en wat geen moeite heeft opgezadeld te worden. Ik hoop een geschikt paard in de buurt van Tilburg te vinden radius van 40KM. Dit omdat ik graag wil dat het paard eerst uitgebreid geprobeerd wordt. Ik begrijp de mensen die eerder in dit draadje aangaven hun paard niet graag op proeftijd te sturen.
Ik zoek ook tips waar ik op moet letten of dingen die ik mogelijk over het hoofd zie.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:22

heli1, kijk eens bij Tinkerstal de Gorterstraat. Die zit in omgeving Rosmalen. Betrouwbaar adres.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:12

Gorterstraat heeft momenteel enkel nog een tweetal hengstveulens en een drachtige merrie te koop.

Waarom ga je niet eerst naar een manege of op zoek naar een verzorgpaard waar je mee meer kan leren? Geen idee hoe oud je dochter is, daar hangt natuurlijk ook veel vanaf (maar met 6 jaar manege-ervaring ben je meestal niet in staat volledig voor een eigen paard te zorgen).

Ik heb onlangs iemand (mede) mogen begeleiden na aankoop van zijn Tinker toen zijn eigen aantal paardrijlessen (en kennis) op een hand te tellen waren. Dat is een vrij intensieve leerschool waarbij je erg op moet letten dat het niet ten koste van het dier gaat, al is het dier nog zo braaf (of eigenlijk juist als het dier zo braaf is). Deze persoon heeft dan ook heel veel hulp en inzet van onze staleigenaren moeten krijgen, en tevens is de verzorging van zijn paard voor meer dan de helft van de week uit handen gegeven aan een meer ervaren verzorgster. Natuurlijk gaat zoiets na een paar maanden allemaal al veel soepeler, maar ik zou het niemand aanraden op deze manier.

Wat betreft aankoop. Je kan een willekeurige dierenarts benaderen voor een zogenaamde klinische keuring. Hierbij komt de dierenarts bij het paard kijken voor aankoop, en test dan de belangrijkste dingen wbt gezondheid van het paard. Kosten ca. 100 euro. Zeker voor een minder ervaren koper vind ik dit een aanrader. Dit zal je moeten overleggen met de betreffende verkoper. Daarnaast, wanneer je bij een stal koopt kan je via de zoekfunctie op bokt veel terug vinden over de ervaringen en/of positieve dan wel negatieve naamsbekendheid van de betreffende stal.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:17


kasha
Berichten: 41
Geregistreerd: 04-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:52

hegro horses in zeeland

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:35

die zit in zuid-holland

Bonte Hoeve in Sprang Capelle kan je ook proberen. Mochten de tinkerstallen in jouw buurt niet direct zelf iets hebben, kunnen ze je wel helpen in je zoektocht. Ik wordt ook vaak benaderd hier in de buurt, help de mensen graag op weg.

puttertje

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-04-13

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:24

anders via FB koudbloed te leas of te koop.....

nooit geschoten is ALTIJD mis :)

Suusenmalvin

Berichten: 1234
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Lelystad

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:37

bonte hoeve heeft voornamelijk veulens en jonge paarden, geen goed doorgereden paarden.

jamietinker

Berichten: 138
Geregistreerd: 28-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:51

Bij de bonte parels!
hardstikke eerlijke oudere man die fokt.
word professioneel ingereden!
Ik heb die van mij er ook vandaan <3

[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/v/t1.0-9/10624583_1462581664028113_6186808609560322632_n.jpg?oh=a6b18c75d5ca01db431b7c5f8b5bccf6&oe=54B844ED/[img]

Afbeelding
<3 <3

Wie zegt dat je geluk niet kan kopen heeft nog nooit een paard gehad


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 134 bezoekers